Παρασκευή, 8 Οκτωβρίου 2010

Πύλη για τα Βαλκάνια το εμπορευματικό κέντρο Θεσσαλονίκης


Σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό αναμένεται ότι θα προσελκύσει ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης που, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, πρόκειται να υλοποιηθεί στην έκταση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου.

Οι διαδικασίες του διαγωνισμού για το έργο, που χαρακτηρίζεται υψηλής προτεραιότητας, αναμένεται να κινηθούν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εν εξελίξει διαδικασίας για το εμπορευματικό στο Θριάσιο, έργο που θα χρησιμοποιηθεί ως «πιλότος».

Τον όλο σχεδιασμό και στην περίπτωση αυτή θα έχει η ΓΑΙΑΟΣΕ, εταιρεία του ΟΣΕ, η οποία διαχειρίζεται την...
 ακίνητη περιουσία και έχει στην ιδιοκτησία της την έκταση στο στρατόπεδο Γκόνου σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Στην έκταση 672 στρεμμάτων του πρώην στρατοπέδου θα χωροθετηθεί το ένα τμήμα του διχωρικού εμπορευματικού κέντρου Θεσσαλονίκης ενώ το δεύτερο πρόκειται να δημιουργηθεί στο λιμάνι της πόλης.

Παρότι και στην προκειμένη περίπτωση έχουν καταγραφεί εξαιρετικά μεγάλες καθυστερήσεις εν τούτοις από την πλευρά του αρμόδιου υπουργείου εκφράζεται αισιοδοξία ότι ο εν λόγω διαγωνισμός μπορεί να προσελκύσει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον από επενδυτές του εξωτερικού καθώς λόγω τοποθεσίας βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση, σημείο που είναι ο κρισιμότερος παράγοντας την επιτυχία μια τέτοιας επένδυσης.
 
Μάλιστα δεν λείπουν και οι εκτιμήσεις που αναφέρουν ότι ένα εμπορευματικό κέντρο στη Θεσσαλονίκη μπορεί να είναι πολύ περισσότερο ελκυστικό για τους επενδυτές έναντι αυτού που πρόκειται να κατασκευαστεί στο Θριάσιο κυρίως γιατί απευθύνεται σε μεγαλύτερη αγορά, αυτή της βαλκανικής ενδοχώρας, μειώνοντας σημαντικά, λόγω απόστασης, το κόστος πρόσβασης προς τις αγορές αυτές που χαρακτηρίζονται αναδυόμενες.


Σημαντικό πλεονέκτημα για το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης θεωρούνται αφενός το έργο του 6ου προβλήτα που πρόκειται να δημιουργηθεί στο λιμάνι της πόλης αλλά και η βελτίωση των οδικών προσβάσεων της Βιομηχανικής Περιοχής Σίνδου με τον εθνικό οδικό άξονα.

Ενδιαφέρον για το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης αναμένεται ότι θα εκδηλώσουν τόσο η Cosco όσο και γαλλικές εταιρείες που εδώ και καιρό αναζητούν τρόπους για την δραστηριοποίησή τους στις συνδυασμένες μεταφορές στην Ελλάδα ενώ και ελληνικές εταιρείες .

Πάντως πρέπει να σημειώσουμε πως αντικείμενο κριτικής αποτελεί η επικαιροποιημένη μελέτη του έργου την οποία εκπόνησε για λογαριασμό της ΓΑΙΑΟΑΣΕ το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και η οποία προβλέπει ότι το εμπορευματικό κέντρο θα έχει μικρότερους αποθηκευτικούς χώρους για εμπορεύματα ενώ θα παραμείνει ελεύθερος χώρος προκειμένου να μπορούν να δραστηριοποιηθούν εμπορικές εταιρείες που αναζητούν μεγάλους χώρους.

Όπως αναφέρεται για την εκπόνηση της μελέτης τους οι συντάκτες χρησιμοποίησαν στοιχεία του 2009, οπότε και η εμπορευματική κίνηση στο λιμάνι ήταν μειωμένη εξαιτίας της αναστάτωσης που δημιούργησαν οι αντιδράσεις των λιμενεργατών στα σχέδια παραχώρησης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων.
της Μάρως Τσαντήλα

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο της Θεσσαλονίκης περιπου ποτε θα γινει ξερει κανεις; και ποτε προβλεπεται να τελειωσει το εργο .

Ανώνυμος είπε...

τελικα με το εργο εχουμε κανενα νεο με το τι θα γινει τελικα;

Δημοσίευση σχολίου