Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

ΕΘΕΛ - ΟΑΣΘ: Μια σύγκριση που βγάζει μάτια!

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης είναι ιδιωτικές και της Αθήνας κρατικές;

Η απάντηση είναι απλή. Επειδή ο ΟΑΣΘ βγάζει κέρδη και επομένως δεν ετέθη ποτέ ζήτημα κρατικοποίησης από το 1957 ως σήμερα.

Το επόμενο ερώτημα που ανακύπτει αυτόματα είναι γιατί ο ΟΑΣΘ βγάζει κέρδη και η ΕΘΕΛ ζημιές;

Η απάντηση έρχεται από τα ίδια τα στοιχεία...
 Η ΕΘΕΛ εμφάνισε το 2009 έσοδα 193,4 εκατ. ευρώ και κόστος μισθοδοσίας 319,4 εκατ. ευρώ. Η μισθοδοσία, δηλαδή, είναι υψηλότερη του τζίρου (!)

Τι φταίει; Προφανώς και τα χαμηλά έσοδα σε σχέση με τον αριθμό επιβατών που εκτιμάται ότι διακινεί όσο και οι υψηλές αμοιβές.

Το μέσο ετήσιο κόστος ανά εργαζόμενο στην ΕΘΕΛ διαμορφώνεται, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στην δημοσιότητα από το υπουργείο, στα 48.660 ευρώ.

Συνολικά δε στον όμιλο ΟΑΣΑ (θυγατρική του οποίου είναι η ΕΘΕΛ) το μέσο ετήσιο κόστος ανά εργαζόμενο διαμορφώνεται στις 55 χιλ ευρώ.

Προφανώς, η Θεσσαλονίκη είναι άλλη χώρα.

Σαφώς …τριτοκοσμική, μια και δεν έχει νυκτοφύλακες αμαξοστασίων που να αμείβονται με 110 χιλ ευρώ ετησίως(!!!), δεν έχει ανακαλύψει ακόμη το κράτος και ως εκ τούτου έχει 1900 μετόχους αυτοκινητιστές που ενδιαφέρονται να κρατούν καθαρά τα λεωφορεία τους και να ακυρώνουν οι επιβάτες τα εισιτήρια τους…



Υ. Γ Ι Τα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση για την αναδιάρθρωση του ομίλου ΟΑΣΑ, θεωρούνται, από όσους ξέρουν, «ασπιρίνη» στο πρόβλημα.

ΥΓ ΙΙ: Για να μπει πραγματικό φρένο στις ζημιές ο ρόλος του κράτους θα πρέπει, σύμφωνα με τους γνωρίζοντες, να περιοριστεί μόνο στην επιδότηση εισιτηρίου. Που να καταβάλλεται, όμως, έγκαιρα.

Όταν οι ιδιωτικές Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης έχουν κόστος μισθοδοσίας που αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο του ΟΑΣΑ (!!)

Για αυτό και με ετήσιο τζίρο της τάξης των 50 εκατ. ευρώ και 2700 εργαζόμενους καταφέρνουν να βγάζουν κέρδη, ενώ ο ΟΑΣΑ προσπορίζει σε όλους μας τεράστιες ζημιές.
Πηγή

2 σχόλια:

εργδημεργ είπε...

Στη Θεσσαλονίκη πρέπει κάποτε να γίνουν και γραμμες συγκοινωνίας κάθετες προς την ακτη, όχι μόνο παράλληλες! :-)

Κρασοπατήρ είπε...

Που να δεις τι έχει να γίνει σε λίγο καιρό που θα πεζοδρομηθούν και κεντρικές οδοί. Μόνο με πτητική μηχανή α λα james bond θα κυκλοφορούμε

Δημοσίευση σχολίου