Τετάρτη 16 Μαρτίου 2011

Νέος ΚΟΚ ~ Οι αυξήσεις και οι μειώσεις


Αυξήσεις μέχρι και 50% στα πρόστιμα για παραβάσεις που έχουν άμεση σχέση με την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και μειώσεις από 30% μέχρι 50% σε πρόστιμα για παραβάσεις λιγότερο σοβαρές, θα περιλαμβάνει ο νέος αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που ετοιμάζει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για να ισχύσει από το ερχόμενο φθινόπωρο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυστηροποιούνται οι διοικητικές ποινές του ΚΟΚ για παραβάσεις όπως...
του φωτεινού σηματοδότη, της οδήγησης με υπερβολική ταχύτητα και της οδήγησης σε κατάσταση μέθης, το πρόστιμο για τις οποίες θα ανέλθει μέχρι και στα 1.000 ευρώ, από 700 που είναι σήμερα, ενώ το ίδιο θα προβλέπεται και για τις κόντρες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

Για στάθμευση σε ράμπα εισόδου - εξόδου, το πρόστιμο αυξάνεται σε 325 ευρώ από 150, για στάθμευση σε πεζοδρόμιο σε 120 ευρώ από 80 και για διπλοπαρκάρισμα σε 60 ευρώ από 40.

Στα 700 ευρώ παραμένουν τα πρόστιμα για την παραβίαση STOP και σιδηροδρομικών διαβάσεων και για τους επικίνδυνους ελιγμούς.

Αντίστοιχα, εξετάζεται η μείωση του προστίμου στα 280 ευρώ, από 400, για απόρριψη αντικειμένων και παραβίαση ωραρίου τροφοδοσίας και στα 490 ευρώ από 700 για έλλειψη μέτρων παθητικής ασφάλειας.

Ακόμη, εξετάζεται η μείωση μέχρι και 50% ορισμένων άλλων προστίμων, τα οποία θα αυξάνονται κλιμακωτά για τους υπότροπους, κατά 75% του προστίμου για τη δεύτερη φορά και στα σημερινά επίπεδα για την τρίτη.

Στο μεταξύ, οι αλλαγές που προωθεί το υπουργείο για την οδική ασφάλεια παρουσιάστηκαν χτες στην 5η συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας από τον υφυπουργό, Σπύρο Βούγια.


Αισιοδοξία

Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο κ. Βούγιας προκαλούν αισιοδοξία όσον αφορά στη μείωση των θυμάτων από τα τροχαία, καθώς στο διάστημα Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2011 τα θύματα της ασφάλτου μειώθηκαν κατά 50, ενώ το 2010 οι νεκροί μειώθηκαν κατά 183 σε σχέση με το 2009.

Σε κάθε περίπτωση, η ηγεσία του υπουργείου εκτιμά ότι η αυστηροποίηση των μέτρων είναι αναγκαία, καθώς η χώρα μας εξακολουθεί να καταβάλλει υψηλό «φόρο αίματος», αφού πέρυσι χάθηκαν 1.400 ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο, ενώ το κοινωνικοοικονομικό κόστος εκτιμάται ότι ξεπερνάει τα 5 δισ. ευρώ ετησίως.

Το νέο στρατηγικό σχέδιο 2011 - 2020 για την οδική ασφάλεια προβλέπει, μεταξύ άλλων, μέτρα που πρέπει να ληφθούν άμεσα, όπως η καθιέρωση ως υποχρεωτικού του μαθήματος της κυκλοφοριακής αγωγής, η αναβάθμιση της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των υποψήφιων οδηγών, η ενίσχυση της επιτήρησης της κυκλοφορίας και η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.
Agelioforos

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου