Σάββατο, 22 Οκτωβρίου 2011

Τέλος στους «τζαμπατζήδες» στις συγκοινωνίες


Αλλάζουν οι είσοδοι σε Μετρό και Ηλεκτρικό ώστε να μην περνούν άτομα χωρίς εισιτήριο. Αντίστοιχες υποδομές ετοιμάζονται και για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ

Σταθερές κατασκευές που θα επιτρέπουν τη διέλευση στο χώρο των σταθμών του Μετρό και του Ηλεκτρικού μόνο σε όσους έχουν πληρώσει το ανάλογο κόμιστρο θα εγκατασταθούν σύντομα, καθώς η κυβέρνηση συνεχίζει τον "πόλεμο" ενάντια στους "τζαμπατζήδες".
 Ο σχετικός διαγωνισμός έχει ήδη προκηρυχθεί.

Παράλληλα, μελετώνται αντίστοιχες υποδομές και για τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ, όπως αναφέρει ο Γιάννης Μαγκριώτης με έγγραφό του προς τη Βουλή.

"Με το νέο σύστημα, πέραν των σημαντικών δυνατοτήτων που παρέχονται για διαμόρφωση συνδυασμένης, ευέλικτης και αποδοτικής τιμολογιακής πολιτικής με σύνθετα και ελκυστικά προϊόντα για τον επιβάτη, προβλέπεται και η εγκατάσταση σταθερών πυλών εισόδου-εξόδου των επιβατών με ανοιγόμενες θύρες στους σταθμούς του Μετρό και του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου ... ανάλογο σύστημα εξ αποστάσεως αναγνώρισης-επικύρωσης του εισιτηρίου προβλέπεται να εγκατασταθεί και στα λεωφορεία, τα τρόλεϊ και το τραμ, με στόχο τον εύκολο εντοπισμό και την αποτροπή επιβίβασης ατόμων που δεν έχουν στην κατοχή τους νόμιμο κόμιστρο και την αποτελεσματική αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης", σημειώνει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Είχε προηγηθεί ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ Κώστα Αϊβαλιώτη, μετά από ρεπορτάζ του BBC στο οποίο ο Βρετανός δημοσιογράφος διερωτήθηκε γιατί λείπουν οι μπάρες που υπάρχουν σε άλλα μετρό της Ευρώπης για την αποτροπή της λαθρεπιβίβασης.


Παρελθόν έως το τέλος του 2012 τα χάρτινα εισιτήρια στα ΜΜΜ

Επαναφορτιζόμενο και ηλεκτρονικό θα είναι το «έξυπνο» εισιτήριο, το οποίο αναμένεται να αντικαταστήσει το παραδοσιακό χάρτινο έως το τέλος της επόμενης χρονιάς. Το χάρτινο εισιτήριο και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών θα αντικατασταθούν σταδιακά από τις «ηλεκτρονικές» κάρτες, ενώ στόχος είναι η χρησιμοποίησή τους να δώσει τη δυνατότητα εφαρμογής δικαιότερων χρεώσεων στους επιβάτες, ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση και το χρόνο που πραγματοποιούν στις μετακινήσεις τους.


Το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι είτε πολλαπλό με «έξυπνη» κάρτα μνήμης χωρίς μικροεπεξεργαστή που θα υποκαταστήσει το χάρτινο, ή «έξυπνη» κάρτα με μικροτσίπ που θα υποκαταστήσει τις μηνιαίες και ετήσιες κάρτες και θα περιέχει ηλεκτρονικά τη χρονική ισχύ των απεριορίστων διαδρομών, ανήκοντας αποκλειστικά στον κάτοχό της.

Επίσης για την περίπτωση μεμονωμένων διαδρομών μελετάται και η δυνατότητα αποστολής γραπτού μηνύματος.

Η επαναφόρτηση των «έξυπνων» καρτών θα γίνεται εκτός από τα αυτόματα μηχανήματα και στα εκδοτήρια των φορέων και από εξωτερικά σημεία πώλησης, από ΑΤΜ, μέσω e- banking, διαδικτύου, σταθερού ή κινητού.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου