Τετάρτη 1 Αυγούστου 2012

Νέες στάσεις του ΟΑΣΘ με... φωτοβολταϊκά


Ακροαριστεροί ακοινώνητοι βάνδαλοι τις έχουν διαλύσει.

Τριτοκοσμική είναι η εικόνα που εξακολουθούν να παρουσιάζουν τα στέγαστρα στις στάσεις του ΟΑΣΘ σε όλο το δήμο Θεσσαλονίκης. Φέτος συμπληρώνονται δύο χρόνια από τη λήξη της σύμβασης μεταξύ του δήμου και μεγάλης διαφημιστικής εταιρίας, η οποία εκμεταλλευόταν μέχρι τον Ιούλιο του 2010 τα 319 στέγαστρα των στάσεων που ανήκουν στο δήμο.


Λίγους μήνες μετά κι ενώ τα πρώτα σημάδια εγκατάλειψης είχαν αρχίσει να διαφαίνονται, διαδηλωτές ήρθαν να συμπληρώσουν με την εκδικητική τους μανία την άθλια εικόνα των στάσεων, αφού κατέστρεψαν το σύνολο σχεδόν των στεγάστρων. Σήμερα, τόσους μήνες μετά, σπασμένα γυαλιά και σίδερα που προεξέχουν, ξεχαρβαλωμένα και βρόμικα καθίσματα, εξακολουθούν να αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά των στάσεων.
Εδώ και δύο χρόνια, και παρά τους τέσσερις διαγωνισμούς που διενεργήθηκαν για την εκμετάλλευση των στεγάστρων αυτών, καμία διαφημιστική εταιρία δεν έδειξε ενδιαφέρον. Η Οικονομική Επιτροπή του δήμου στην αυριανή της συνεδρίαση συζητά την κατάρτιση των όρων ενός πέμπτου διαγωνισμού, με τιμές σαφώς πιο ελκυστικές για τους επενδυτές. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται το μίσθωμα για το πρώτο έτος «να ανέλθει στο συμβολικό ποσό των 50.000 ευρώ. Από το δεύτερο έτος το μίσθωμα από 300.000 ευρώ που είχε οριστεί στις προηγούμενες δημοπρασίες που κηρύχτηκαν άγονες να ανέλθει σε 250.000 ευρώ ετησίως». Αλλωστε, ο ανάδοχος που θα αναλάβει για έξι χρόνια την εκμετάλλευση των διαφημιστικών αυτών πλαισίων, θα πρέπει να προχωρήσει στην αντικατάσταση των στεγάστρων με νέα, σύγχρονων τεχνικών προδιαγραφών που ορίζονται ρητά στη διακήρυξη.


Με φωτοβολταϊκά

Τα νέα στέγαστρα που θα τοποθετηθούν θα πρέπει να έχουν υποδοχή για φωτοβολταϊκή εγκατάσταση, προκειμένου να υπάρχει ενεργειακή αυτονομία τουλάχιστον για πέντε μέρες τους χειμερινούς μήνες. Παράλληλα, θα πρέπει να τοποθετούνται έτσι ώστε να μην παρεμποδίζεται η διέλευση των πεζών (πρέπει να εξασφαλίζεται ελεύθερη ζώνη διέλευσης πεζών πλάτους 1,5 μ.), ενώ θα πρέπει να διαθέτουν χάρτη αλλά και ειδικό πλαίσιο όπου θα αναγράφονται πληροφορίες (στα ελληνικά και στα αγγλικά) για τα δρομολόγια του ΟΑΣΘ.


Αλλαγές στην επιβίβαση-αποβίβαση


Αλλάζει από σήμερα ο τρόπος επιβίβασης και αποβίβασης του κοινού στα αστικά λεωφορεία. Όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΘ, η επιβίβαση θα γίνεται υποχρεωτικά από την πόρτα του οδηγού και η αποβίβαση από τις άλλες δύο πόρτες στα λεωφορεία των ακόλουθων γραμμών: 4 (Καλαμαριά - Χαριλάου), 42 (Ελευθέρια - Κοιμητήρια), 43 (Τοπικό Ευόσμου), 53 (Τοπικό Σίνδου), 55 (Σταυρούπολη - Ωραιόκαστρο), 60 (Πανόραμα), 61 (Χορτιάτης - Διασταύρωση), 76 (Αγγελοχώρι - ΙΚΕΑ), 77 (Μηχανιώνα - Επανομή), 79 (Αεροδρόμιο - ΙΚΕΑ), 84 (Μελισσοχώρι - Θεσσαλονίκη), 85 (Θεσσαλονίκη - Ευαγγελίστρια), 86 (Θεσσαλονίκη - Λαγκαδίκια), 88 (Μεσημέρι - ΙΚΕΑ μέσω ΧΥΤΑ), 91 (Τοπικό Λαγκαδά) και 92 (Κουφάλια - Άθυρα - Ραχώνα)..
Αγγελιοφόρος



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου