Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2016

Προαστιακός ΟΣΕ Γιαννιτσά-Θεσσαλονίκη μέσω Αδένδρου;


*Μάλλον μέσω Γέφυρας είναι πιο εφικτό.

Όταν επί 20 χρόνια η πρωτοβουλία πολιτών για το σιδηροδρομικό δίκτυο του νομού παλεύει και διεκδικεί, δημοσιοποιώντας το θέμα ανά τακτά χρονικά διαστήματα τώρα οι βουλευτές Πέλλας – και μάλιστα του ίδιους κόμματος (και τυπικά κάποιοι άλλοι τα προηγούμενα χρόνια) κάνουν ενέργειες για να μπει το νερό στ’ αυλάκι!

Ή καλύτερα να πέσουν οι ράγες στο νομό Πέλλας! Ας ελπίσουμε ότι θα αποδώσουν...
έστω και μέσα από την προσπάθεια ανταγωνισμού γιατί ερωτήσεις, προτάσεις και δεσμεύσεις υπήρξαν όλα αυτά τα χρόνια, αποτέλεσμα όχι!

Ο βουλευτής Γιάννης Σηφάκης τις προηγούμενες ημέρες με άλλο δελτίο τύπου έκανε αναφορά στο αίτημα χαρακτηρίζοντας το «πάνδημο». Τώρα επανέρχεται με μία επιστολή προς στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Κώστα Πετράκη για τον προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών και παράκαμψη προς Αριδαία, αναφέροντας τα εξής:


Κε Διευθύνοντα Σύμβουλε,

Ο αγιασμός στη Βουλή των βουλευτών (για την επόμενη Κοινοβουλευτική περίοδο)  την ημέρα και ώρα της επίσκεψης σας στην Πέλλα  δεν μου επιτρέπει να παραστώ σε αυτήν.

Επιθυμώ όμως να σας επισημάνω ότι η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών και η παράκαμψη προς Αριδαία είναι πάνδημο αίτημα της κοινωνίας και των φορέων Πέλλας και Φλώρινας. Συνημμένα επισυνάπτω κοινό αίτημα όλων των φορέων ( Όλων των Δημάρχων Πέλλας και Φλώρινας, των δύο αντιπεριφερειαρχών, επιμελητηρίων, δικτύου πολιτών για τον σιδηρόδρομο στην Πέλλα κ.α. σε κοινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο της Πέλλας παρουσία μου.

Το έργο αυτό είναι απολύτως απαραίτητο να ενταχθεί στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΟΣΕ. Όχι μόνο γιατί αποτελεί την «ευθεία» οδό και ούτε μόνο γιατί είναι έργο σε κάμπο χωρίς ιδιαίτερα τεχνικά ( αφού μπορεί να ξεκινήσει από το Άδενδρο ή κάποιον κοντινό σταθμό, μετά την γέφυρα του Αξιού) και ούτε μόνο γιατί υπάρχει έτοιμο ένα σημαντικό τμήμα απαλλοτριώσεων παράλληλα στην Εθνική οδό Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών- Μαυροβουνίου και με υφιστάμενη απαλλοτρίωση στο τμήμα Σκύδρα- Αριδαία.

Πρώτιστα γιατί είναι ένα έργο που θα συμβάλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας μετά και από την καταστροφική για την Πέλλα «κλοπή» της Εγνατίας Οδού από την αρχαία της χάραξη που έγινε στο παρελθόν με ευθύνη των τότε κυβερνήσεων και των τοπικών παραγόντων που σιώπησαν «ηχηρά» στην απαράδεκτη αυτή πράξη.

Για το έργο αυτό έχω προσωπικά καταθέσει ερώτηση στη Βουλή ( που επισυνάπτεται) και έχω συναντηθεί σε πολλές συσκέψεις με την Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Πέρκα , με τον προκάτοχο σας καθώς και με τον Υφυπουργό ΕΣΠΑ  κ. Χαρίτση για την χρηματοδότηση του.
Ο προκάτοχος σας σε συνάντηση που είχα από κοινού με το δίκτυο πολιτών για το σιδηρόδρομο (που παλεύει για αυτό το έργο επί 20 και πλέον έτη) είχε δεσμευτεί σε επικαιροποίηση της εγκεκριμένης από τον Οργανισμό σας μελέτης σκοπιμότητας και σε ένταξη του έργου στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΟΣΕ.

Το τμήμα αυτό με ηλεκτροκίνητη γραμμή μπορεί να αποτελέσει τμήμα της προωθούμενης από την κυβέρνηση σιδηροδρομικής Εγνατίας και ακόμη τμήμα του εμπορικού άξονα 10 προς την Ευρώπη για την φτηνότερη, ασφαλή, γρήγορη και ποιοτική μεταφορά αγροτικών προϊόντων της Πέλλας στις αγορές της Βόρειας Ευρώπης και της Ρωσίας. Ακόμη για το έργο έχει συνταχθεί με συμμετοχή μου (με την  ιδιότητα μου ως μηχανικού από κοινού με έγκριτο κατασκευαστή έργων ΟΣΕ) ενδεικτικός προϋπολογισμός εργασιών, προμετρήσεις κλπ.

Όλα τα στοιχεία αυτά, αλλά και άλλα που αφορούν το απαραίτητο αυτό έργο θα σας προσκομίσω στο γραφείο σας σε συνάντηση που θα σας ζητήσω τις αμέσως επόμενες ημέρες. Ελπίζοντας ότι θα συμβάλλετε στην προώθηση του σημαντικού αυτού έργου με συγκεκριμένες ενέργειες.


Γιάννης Σηφάκης
Βουλευτής Πέλλας


  
Κλιμάκιο του ΟΣΕ και στελεχών της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ για ζητήματα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου του Νομού Πέλλας τη Δευτέρα στο νομό

Επίσκεψη στην Πέλλα, έπειτα από πρόσκληση της Υφυπουργού Θ. Τζάκρη, κλιμακίου του ΟΣΕ
με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Κ. Πετράκη και στελεχών της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ για ζητήματα αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου του Νομού Πέλλας.

Από το γραφείο της Υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και βουλευτή Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρας Τζάκρη ανακοινώνεται ότι τη Δευτέρα 3 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στην Πέλλα κλιμακίου του ΟΣΕ, με επικεφαλής τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Οργανισμού Κώστα Πετράκη, αποτελούμενο από τον Διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Γρηγόρη Σαμπατακάκη, την προϊσταμένη του τοπικού κλιμακίου Σοφία Σταφυλίδου και την προϊσταμένη Βορείου Ελλάδος Χρύσα Νομικού, καθώς επίσης και αντιπροσωπεία της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ αποτελούμενη από τον Διευθυντή Λειτουργίας & Τεχνικών Έργων ΒΙΠΕ  Γιώργο Κουταβά, τον Διευθυντή Έργου Παναγή Κύρτση και τον Υπεύθυνο Τομέα Βορείου Ελλάδος Μάνο Τσουρδαλάκη.
Η επίσκεψη πραγματοποιείται έπειτα από πρόσκληση που απηύθυνε η κ. Τζάκρη, προκειμένου να εξεταστούν οι δυνατότητες αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου του Νομού Πέλλας, αλλά και ο εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων δικτύων.

Πιο αναλυτικά, στις 10:00 το πρωί της Δευτέρας θα πραγματοποιηθεί από κοινού επίσκεψη της κ. Τζάκρη και στελεχών του ΟΣΕ, με τη συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων, στις εγκαταστάσεις του σιδηροδρομικού σταθμού Έδεσσας, όπου θα εξεταστεί το ζήτημα της αξιοποίησης του σταθμού.
Στις 12:00 το μεσημέρι της Δευτέρας θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στις εγκαταστάσεις του σιδηροδρομικού σταθμού της Σκύδρας, όπου θα εξεταστεί επίσης το ζήτημα της αξιοποίησης του σταθμού.

Στη 13:00 το μεσημέρι της Δευτέρας θα πραγματοποιηθεί από κοινού επίσκεψη της Υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού κ. Θεοδώρας Τζάκρη, των στελεχών του ΟΣΕ και της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, αλλά και υπηρεσιακών παραγόντων, στην περιοχή όπου έχει χωροθετηθεί το Αγροτικό Επιχειρηματικό Πάρκο Πέλλας και συγκεκριμένα στην περιοχή της Πετριάς. Σκοπός της επίσκεψης είναι να εξεταστεί η δυνατότητα υλοποίησης της σύνδεσης του Αγροτικού Επιχειρηματικού Πάρκου με το σιδηροδρομικό δίκτυο, μέσω συνδετήριας οδού.

Η σύνδεση αυτή είναι αναγκαία για την πραγματοποίηση συνδυασμένων μεταφορών και θα δώσει τη δυνατότητα διακίνησης νωπών και μεταποιημένων αγροτικών προϊόντων με χαμηλότερο μεταφορικό κόστος απευθείας από το Αγροτικό Επιχειρηματικό Πάρκο Πέλλας.

Η σύνδεση αυτή θα αποτελέσει μάλιστα τον «πιλότο» για ένα ευρύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικής διασύνδεσης των βιομηχανικών πάρκων, περιοχών και μονάδων της Βόρειας Ελλάδας, το οποίο θα υλοποιηθεί με συστηματική συνεργασία του Υπουργείου Ανάπτυξης με τον ΟΣΕ και τους συναρμόδιους φορείς, όπως την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ κ.α.

Τέλος, στις 14:00 το μεσημέρι της Δευτέρας θα παραχωρηθεί κοινή συνέντευξη τύπου της Υφυπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Θεοδώρας Τζάκρη και του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ κ. Κώστα Πετράκη, στο Πάρκο των Καταρρακτών, όπου θα δοθούν διευκρινίσεις για τα αποτελέσματα της επίσκεψης, ενώ θα παρουσιαστούν όλες οι τρέχουσες εξελίξεις και για το ζήτημα της ηλεκτροκίνησης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, που θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο μετακίνησης μεταξύ των δύο αυτών προορισμών.

Επιπλέον, για πρώτη φορά θα παρουσιαστούν όλες οι τρέχουσες εξελίξεις και οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί για την προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών.

Να σημειωθεί ότι τα κλιμάκια του ΟΣΕ και της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ θα έχουν το βράδυ της Κυριακής 2 Οκτωβρίου διαδοχικές συναντήσεις τόσο με τον δήμαρχο Έδεσσας κ. Δ. Γιάννου και την δήμαρχο Σκύδρας κ. Κ. Ιγνατιάδου, όσο και με υπηρεσιακούς παράγοντες, προκειμένου να εξεταστούν τα ζητήματα που έθεσε στο τραπέζι η Υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.


logospellas.gr



 Η «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Ν. ΠΕΛΛΑΣ» ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από την αρνητική πολιτική συγκυρία που υπάρχει σήμερα συνεχίζει την προσπάθεια διεκδίκησης της κατασκευής του νέου σιδηροδρομικού άξονα,

πιστεύοντας ότι :
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, ΓΙΑΤΙ:
 Θα συμβάλει ουσιαστικά στην ΑΝΑΠΤΥΞΗ, αφού θα διευκολύνει:
 • τις μετακινήσεις προσώπων - κυρίως εργαζομένων - και τις μεταφορές εμπορευμάτων από και προς τη Θεσσαλονίκη, τη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όχι μόνο για το νομό ΠΕΛΛΑΣ, αλλά και τους νομούς

ΦΛΩΡΙΝΑΣ και ΚΟΖΑΝΗΣ, σε χρόνο πολύ μικρότερο από αυτόν που επιτρέπει η υπάρχουσα σιδηροδρομική σύνδεση.

 • τη μετακίνηση επισκεπτών προς τις περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος του Νομού

• την προαστικοποίηση πόλεων της Περιφέρειας και την αποκέντρωση του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης στα πλαίσια της αλληλεπίδρασης και συμπληρωματικότητας, με αποτέλεσμα την ενίσχυση του κατασκευαστικού τομέα και των τοπικών αγορών. Θα είναι ισχυρός σύμμαχος για ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ και ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ, αφού:

 • θα αποθαρρύνει τη χρήση του Ι.Χ., με αποτέλεσμα τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενισχύοντας έτσι τη λήψη μέτρων κατά του φαινόμενου του θερμοκηπίου και της κλιματικής αλλαγής.

• θα μεταφέρει με ασφάλεια και χρονική ακρίβεια επιβάτες και αγαθά, περιορίζοντας τα τροχαία ατυχήματα

• θα μειώσει το ολοένα και αυξανόμενο φορτίο των εισερχόμενων μεταφορικών μέσων στην πόλη της Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα την κυκλοφοριακή της ανακούφιση.
ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ, ΓΙΑΤΙ:
• στην ήδη υπάρχουσα γραμμή απομένει να προστεθεί το τμήμα ΓΕΦΥΡΑ - ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ – ΣΚΥΔΡΑ, μήκους 40 χιλιομέτρων μόνο.
• το πεδινό ανάγλυφο της περιοχής και η απουσία εμποδίων ελαχιστοποιούν το κόστος και το χρόνο κατασκευής.




0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου