Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010

Ξεσηκωμός για τις αυξήσεις στον ΟΑΣΘ


Εντονες αντιδράσεις προκαλούν οι επικείμενες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ, από την Πρωτοχρονιά. Το ποσοστό των αυξήσεων μπορεί να μην έχει «κλειδώσει» ακόμη, αλλά, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, θα είναι αρκετά «τσουχτερό». Οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, πάντως, την προσεχή Τετάρτη μετέχουν στην 24ωρη απεργία που κήρυξε η ΓΣΕΕ και οι μετακινήσεις θα γίνονται με ελάχιστα λεωφορεία στα οποία θα υπάρχει προσωπικό ασφαλείας.

Ο ΟΑΣΘ ζητά η τιμή του απλού εισιτηρίου, με το οποίο θα μπορεί να γίνεται μόνο μία ακύρωση, να φτάσει στα 0,90 λεπτά ή στο 1 ευρώ, ενώ μία μετεπιβίβαση (δύο ακυρώσεις) θα μπορεί να γίνεται μόνο με εισιτήριο διάρκειας 90 λεπτών της ώρας, το οποίο θα κοστίζει 1,20 ευρώ. Δηλαδή, για έναν κάτοικο Περαίας, για παράδειγμα, το κόστος μετάβασής του στη Θεσσαλονίκη...
 με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα διπλασιαστεί! Η προτεινόμενη αύξηση σε σχέση με την τιμή του εισιτηρίου που ίσχυε μέχρι τις 30 του περασμένου Απριλίου, είναι 140%! Εκπτωση προβλέπεται, σε ποσοστό 50%, πέρα από τους μαθητές και τους φοιτητές, για τους ανέργους και τους ηλικιωμένους άνω των 65 ετών.

Σε κάθε περίπτωση τις τελικές αποφάσεις σχετικά με τις αυξήσεις θα τις πάρει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ο τομέαρχης Μεταφορών της ΝΔ, Σταύρος Καλαφάτης, τονίζει ότι «το αστικό λεωφορείο πρέπει να είναι φτηνό, γιατί αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής της Θεσσαλονίκης. Η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΑΣΘ οφείλουν να επανεξετάσουν τη στάση τους».

Αντιδράσεις

«Αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ, αυξήσεις στα διόδια, κατάργηση του δώρου Χριστουγέννων, μείωση μισθών και συντάξεων, όλα συντελούν στο να μην έχει χρήματα ο κόσμος, να μην υπάρχει ανάπτυξη, να μην γίνονται αγορές, να μην κινείται το χρήμα, η αγορά να καταρρέει», αναφέρει ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Ζορπίδης.

«Αυτοί που την πληρώνουν είναι οι εργαζόμενοι και οι χαμηλόμισθοι, οι οποίοι και αναγκάζονται να κυκλοφορούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς», σημειώνει ο πρόεδρος του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, Νίκος Τσεμπερλίδης.

«Ο ΟΑΣΘ δείχνει για μία ακόμη φορά την κοινωνική του αναλγησία. Επιχείρησε το Μάιο την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 100% και το Σεπτέμβριο προσπάθησε να καταργήσει τα νυχτερινά δρομολόγια. Και στις δύο περιπτώσεις βρήκε απέναντί του τους ενεργούς πολίτες της Θεσσαλονίκης που ακύρωσαν τα σχέδιά του. Οι πολίτες θα απαντήσουν και θα νικήσουν όπως και στις δύο προηγούμενες περιπτώσεις», υπογραμμίζει ο συντονιστής των επιτροπών «Ακρίβεια – Στοπ” Θεσσαλονίκης, Γιώργος Θεοδωρόπουλος.

Οι φοιτητές

«Από τη στιγμή που ο φοιτητής ήδη επιβαρύνεται με μεγάλο κόστος για τις σπουδές του, δεν πρέπει να υπάρξει καμία νέα αύξηση στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ. Το λεωφορείο είναι είδος καθημερινής ανάγκης. Οποιαδήποτε αύξηση δημιουργεί προβλήματα», σημειώνει ο εκπρόσωπος της ΠΑΣΠ ΑΕΙ Θεσσαλονίκης, Λάζαρος Πίτκας.

«Δε δεχόμαστε καμία νέα αύξηση στα εισιτήρια, διότι είναι κάτι που δεν έχει λογική. Στη Θεσσαλονίκη το λεωφορείο αποτελεί το μοναδικό μέσο μεταφοράς. Η επικείμενη αύξηση αποτελεί ένα ακόμη μέτρο της κυβέρνησης, το οποίο θα είναι καταστροφικό για τους φοιτητές», υπογραμμίζει ο υπεύθυνος της ΔΑΠ – ΝΔΦΚ Θεσσαλονίκης, Βασίλης Γεωργιάδης.
www.agelioforos.gr/

4 σχόλια:

  1. Είναι γνωστό ότι τα περισσότερα μέσα είναι στρατευμένα δίπλα σε διάφορα συμφέροντα κι αυτά υπηρετούν. Είναι γελοίος, σιχαμένος κι εξοργιστικός ο λαϊκισμός που επικρατεί στην χώρα. Κι ειδικά ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ...

    Εχουμε να διαβάσουμε πάλι στα blogs
    τα μύρια όσα από ασχετους.
    Διάβασα το εξης καταπληκτικό: "KANTE TON ΟΑΣΘ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΠΙΟ ΦΘΗΝΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ"...Εεεελεοοοοος..
    ΜΑ Ο ΟΑΣΘ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ!!! ΤΟΣΟ ΑΣΧΕΤΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΕΕ ΜΟΥ !!!!
    Κι αν ακόμη ο ΟΑΣΘ επιδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο είναι για να παραμείνει το ειστήριο στα 0,80. Αλήθεια ας μας πει κάποιος που μένει σε άλλη πόλη πόλη πόσο έχει εκει το εισιτήριο. Είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό.
    Αν οι κάρτες δεν πάνε πάνω από 30-32 ευρω συμφέρει η καρτα 1000%.
    Ασε που τώρα που ανεβαινει το εισιτήριο θα ανέβουν και τα πρόστιμα. ΚΑΡΤΑ και πάλι ΚΑΡΤΑ....
    Αν σήμερα ο ΟΑΣΘ ήταν δημόσιος -όπως συμβαίνει στην Αθήνα με τον ΟΑΣΑ- το εισιτήριο θα ήταν 1,50 ευρώ. Αλλά τι λέμε τώρα όταν επικρατεί η λογική του τζάμπα.
    Πηγαίνετε ρε μάγκες τζαμπατζήδες στην Αυστρία ή στην Ιταλία ή στο Βέλγιο να μπείτε τζαμπα στο λεωφορείο. Εκεί δεν θα σας βαστάει. Γιατί αν εκεί μπείτε τζάμπα δεν θα σας την πέσουν οι ελεγκτές, αλλά όλοι εμείς οι συνεπιβάτες σας, που θα πληρώνουμε την δικιά σας ηλιθιότητα καθώς δεν μπορείτε να καταλάβετε πως αν δεν πληρώσει ο ένας ή ο άλλος από μας,
    δύο τινά μόνον μπορούν να συμβούν:
    α) ή θα αυξηθούν τα ελλείματα και να μεγαλώσει η συμμετοχή του Δημοσίου για να παραμείνει φθηνό το εισιτήριο ή
    β) να αυξηθεί το εισιτήριο στην τιμή της Αθήνας (1,30-1,50 ευρώ)αφού το μαγαζί τους δεν θα βγαίνει.
    Κρίμα για την νεολαία μας που έχει αντιλήψεις και απόψεις μόνον για το "τζαμπα" και δεν απαιτεί τα αυτονόητα (καλύτερη και πιο πυκνή συγκοινωνία, βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών κ.λ.π).
    Θα έμπαινε κανείς από σας σε ένα φούρνο να πάρει ένα ψωμί και να φύγει τρέχωντας? Την ίδια τιμή είναι το ψωμί.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι γνωστό ότι τα περισσότερα μέσα είναι στρατευμένα δίπλα σε διάφορα συμφέροντα κι αυτά υπηρετούν. Είναι γελοίος, σιχαμένος κι εξοργιστικός ο λαϊκισμός που επικρατεί στην χώρα. Κι ειδικά ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΙ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ...

    Εχουμε να διαβάσουμε πάλι στα blogs
    τα μύρια όσα από ασχετους.
    Διάβασα το εξης καταπληκτικό: "KANTE TON ΟΑΣΘ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΠΙΟ ΦΘΗΝΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ"...Εεεελεοοοοος..
    ΜΑ Ο ΟΑΣΘ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ!!! ΤΟΣΟ ΑΣΧΕΤΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΕΕ ΜΟΥ !!!!
    Κι αν ακόμη ο ΟΑΣΘ επιδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο είναι για να παραμείνει το ειστήριο στα 0,80. Αλήθεια ας μας πει κάποιος που μένει σε άλλη πόλη πόλη πόσο έχει εκει το εισιτήριο. Είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό.
    Αν οι κάρτες δεν πάνε πάνω από 30-32 ευρω συμφέρει η καρτα 1000%.
    Ασε που τώρα που ανεβαινει το εισιτήριο θα ανέβουν και τα πρόστιμα. ΚΑΡΤΑ και πάλι ΚΑΡΤΑ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν σήμερα ο ΟΑΣΘ ήταν δημόσιος -όπως συμβαίνει στην Αθήνα με τον ΟΑΣΑ- το εισιτήριο θα ήταν 1,50 ευρώ. Αλλά τι λέμε τώρα όταν επικρατεί η λογική του τζάμπα.
    Πηγαίνετε ρε μάγκες τζαμπατζήδες στην Αυστρία ή στην Ιταλία ή στο Βέλγιο να μπείτε τζαμπα στο λεωφορείο. Εκεί δεν θα σας βαστάει. Γιατί αν εκεί μπείτε τζάμπα δεν θα σας την πέσουν οι ελεγκτές, αλλά όλοι εμείς οι συνεπιβάτες σας, που θα πληρώνουμε την δικιά σας ηλιθιότητα καθώς δεν μπορείτε να καταλάβετε πως αν δεν πληρώσει ο ένας ή ο άλλος από μας,
    δύο τινά μόνον μπορούν να συμβούν:
    α) ή θα αυξηθούν τα ελλείματα και να μεγαλώσει η συμμετοχή του Δημοσίου για να παραμείνει φθηνό το εισιτήριο ή
    β) να αυξηθεί το εισιτήριο στην τιμή της Αθήνας (1,30-1,50 ευρώ)αφού το μαγαζί τους δεν θα βγαίνει.
    Κρίμα για την νεολαία μας που έχει αντιλήψεις και απόψεις μόνον για το "τζαμπα" και δεν απαιτεί τα αυτονόητα (καλύτερη και πιο πυκνή συγκοινωνία, βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών κ.λ.π).
    Θα έμπαινε κανείς από σας σε ένα φούρνο να πάρει ένα ψωμί και να φύγει τρέχωντας? Την ίδια τιμή είναι το ψωμί.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝ ΚΑΘΕ ΕΠΙΒΑΤΗ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΝΟΜΙΜΟΥ ΚΟΜΙΣΤΡΟΥ

    Όπως κάθε παρεχόμενη υπηρεσία, έτσι και η συγκοινωνία έχει ένα κόστος λειτουργίας, το οποίο πρέπει να καλύπτεται από τους χρήστες – επιβάτες με την καταβολή του νόμιμου κομίστρου.

    Στα πλαίσια της κοινωνικής πολιτικής, που ασκείται από την εκάστοτε Κυβέρνηση, στη Θεσσαλονίκη (όπως και στην Αθήνα), τα κόμιστρα καθορίζονται σε πολύ μικρότερο ύψος από το προσήκον και προς κάλυψη των δαπανών λειτουργίας του Ο.Α.Σ.Θ., με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων, καταβάλλεται από το Ελληνικό Δημόσιο κατ’ έτος το κόστος της ασκούμενης κοινωνικής πολιτικής.

    Είναι προφανές ότι, η μη καταβολή κομίστρου από ορισμένους επιβάτες, επιβαρύνει τελικά τους νομοταγείς πολίτες, αφού το τμήμα των εσόδων που πρέπει να εισπραχθεί από τα εισιτήρια, επιμερίζεται σε λιγότερους και όχι σε όλους τους επιβάτες, πράγμα που θα οδηγήσει στην αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, ιδίως αυτή την περίοδο, αν, στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης, η Κυβέρνηση αποφασίσει την μείωση της επιβάρυνσης του Κρατικού Προϋπολογισμού.


    Αν και η παθητική ή ενεργητική συμμετοχή σε χρήση εισιτηρίου από τρίτο πρόσωπο αποτελεί αδίκημα που διώκεται και επιπρόσθετα επισύρει την ποινή του προστίμου, ο βασικός λόγος που πρέπει ν’ αποτρέπει κάθε επιβάτη από αυτές τις μη νόμιμες ενέργειες, αποτελεί το γεγονός ότι, αν όλοι οι επιβάτες καταβάλουν το νόμιμο κόμιστρο, δεν θα εγκρίνονται αυξήσεις εισιτηρίων μεγαλύτερες από τις ενδεδειγμένες, για να καλύπτονται και οι απώλειες των εισπράξεων από τους επιβάτες που χρησιμοποιούν τα εισιτήρια άλλων επιβατών ή μετακινούνται χωρίς εισιτήριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή