Με βασικό κριτήριο τη διαφοροποίηση από το πνεύμα και την αισθητική ανάλογων στολισμών της πόλης στο παρελθόν, αλλά και την πρακτική που ακολουθούν οι υπόλοιπες πόλεις της Ευρώπης, ο δήμος Θεσσαλονίκης...
(που παραχωρεί τους χώρους) και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο (που θα εποπτεύσει την προσπάθεια) επέλεξαν την πρόταση της Helexpo και του επιχειρηματία Δημήτρη Κιούκα, οι οποίοι από πέρσι «στήνουν» το «Χωριό του Αϊ-Βασίλη» στα περίπτερα 14 και 15 του Εκθεσιακού Κέντρου της ΔΕΘ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «ΑτΚ», το βασικό εικαστικό χαρακτηριστικό της πρότασης, που θα εφαρμοστεί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, από τις 26 Νοεμβρίου 2011 μέχρι τις 8 Ιανουαρίου 2012, είναι ότι το χριστουγεννιάτικο δέντρο θα βρίσκεται μέσα στη θάλασσα, ακριβώς μπροστά στην πλατεία Αριστοτέλους. Θα τοποθετηθεί, μάλιστα, πλαγιασμένο σαν καράβι που αναχωρεί ή σηματοδοτεί τον ορίζοντα στο βάθος του Θερμαϊκού. Στην ουσία, θα πρόκειται για ένα σύνολο από φωτισμένα αστέρια πάνω στη θάλασσα που θα έχουν το σχήμα τρίγωνου δέντρου που επιπλέει.
Κατά τα λοιπά, η πρόταση προβλέπει τα ακόλουθα:
*Στην πλατεία Αριστοτέλους θα υπάρχουν ένα παγοδρόμιο 200 τετρ. μέτρων κι ένα καρουζέλ, τα οποία θα μπορούν να χαρούν τα παιδιά και οι μεγαλύτεροι. Επίσης, θα λειτουργήσει στην πλατεία και τρενάκι που θα κάνει βόλτες τα μικρά παιδιά, ενώ θα στηθεί και εξέδρα στην οποία θα πραγματοποιηθούν μουσικές εκδηλώσεις και άλλα καλλιτεχνικά και πολιτιστικά δρώμενα. Σε αυτήν την εξέδρα ο δήμαρχος θα πρωταγωνιστήσει στην εκδήλωση για την αλλαγή του χρόνου και την είσοδο του σωτήριου έτους 2012, που σηματοδοτεί τα 100 χρόνια από την ενσωμάτωση της πόλης στον εθνικό κορμό.
*Στο χώρο μεταξύ του «Ολύμπιον» και του «Ηλέκτρα Πάλας» θα τοποθετηθεί μια εντυπωσιακή συστάδα φωτισμένων δένδρων, που στην ουσία θα φωταγωγούν ολόκληρο το χώρο.
*Στον άξονα του πεζόδρομου της Αριστοτέλους, από την οδό Τσιμισκή μέχρι την Εγνατία, θα τοποθετηθεί διάκοσμος και φωτισμός στη νησίδα που υπάρχει στη μέση, ενώ σε κάποια σημεία θα υπάρχουν οικίσκοι Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (Unicef, «Χαμόγελο του παιδιού» κ.λπ.), οι οποίες θα διαθέτουν τα προϊόντα τους.
*Ανάλογη με την οδό Αριστοτέλους θα είναι η διακόσμηση και στην οδό Αγίας Σοφίας, στο τμήμα μεταξύ Τσιμισκή και Ερμού, που πρόσφατα έχει πεζοδρομήσει πιλοτικά ο δήμος.
*Στην πλατεία Δικαστηρίων, δηλαδή την πλατεία που βρίσκεται πάνω από την Εγνατία, μεταξύ του αγάλματος του Ελευθέριου Βενιζέλου και της Αρχαίας Αγοράς, θα λειτουργήσουν ένα παγοδρόμιο 400 τετρ. μέτρων κι ένα καρουζέλ. Το εισιτήριο στα παγοδρόμια θα είναι 8 ευρώ και στα καρουζέλ 2 ευρώ.
Στην υλοποίηση του πρότζεκτ με τη Helexpo και την εταιρία του Δ. Κιούκα θα συνεργαστούν οι εξής επιχειρήσεις:
*«Φωτοδιάσταση» του Γιάννη Παλαιοχωρινού, μία από τις καλύτερες εταιρίες του κόσμου στο φωτιστικό στολισμό πόλεων, με δουλειές -μεταξύ άλλων- στο Βερολίνο, τη Βιέννη, αλλά και στην Αμερική και την Αυστραλία.
*«Fun Park» της κ. Δεστούνη, που ειδικεύεται στη λειτουργία παγοδρομίων, καρουζέλ και άλλων παιχνιδιών τύπου λούνα παρκ.
*«Express Service» του Γ. Ραπτόπουλου, που θα διαθέτει ένα ασθενοφόρο δίπλα σε κάθε παγοδρόμιο, για την αντιμετώπιση τυχόν ατυχημάτων.
Σεμνά και… ταπεινά
Αξίζει να σημειωθεί ότι η λογική της συγκεκριμένης πρότασης, την οποία αποδέχτηκαν ο δήμος και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο, λαμβάνει υπόψη της τη στενάχωρη οικονομική και κοινωνική συγκυρία κι έτσι -όπως υποστηρίζουν αυτοί που τη σχεδίασαν- δε θα υπάρχει τίποτε το προκλητικό. Σε μια προσπάθεια πλήρους αποσύνδεσης με παλαιότερες καταστάσεις, ο δήμος δε θα στήσει στην Αριστοτέλους ούτε την κλασική φάτνη στην οποία προσέρχονται οι «τρεις μάγοι με τα δώρα», ούτε το στολισμένο καραβάκι, κάτι που σημαίνει ότι τόσο το θρησκευτικό, όσο και το παραδοσιακό πνεύμα των Χριστουγέννων δε θα επισκεφθούν φέτος το κεντρικότερο σημείο της πόλης.
Διπλός στόχος
Ο στόχος του δήμου και των άλλων εμπλεκομένων στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι διπλός. Αφενός η τόνωση του εμπορικού κέντρου της πόλης και αφετέρου η προώθηση της ιδέας «Θεσσαλονίκη – Πόλη των Χριστουγέννων». Σε αυτήν την κατεύθυνση ήδη η Ηelexpo πραγματοποιεί επαφές με αεροπορικές εταιρίες, ξενοδοχεία και τουριστικούς πράκτορες, ενώ θα υπάρξει προβολή της Θεσσαλονίκης ως χριστουγεννιάτικου προορισμού, κάτι που οι εμπλεκόμενοι ελπίζουν να ενταθεί τα επόμενα χρόνια. Αλλωστε, παραδοσιακά ο Δεκέμβριος είναι ο χειρότερος μήνας για τα ξενοδοχεία της πόλης, οπότε οποιαδήποτε αύξηση της κίνησης αναμένεται να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά για πολλούς κλάδους της οικονομίας.
Ενα από τα προβλήματα που θα πρέπει να ξεπεραστούν για την επιτυχία της προσπάθειας και την προσέλευση του κόσμου στην Αριστοτέλους είναι η πρόσβαση και ειδικότερα το πάρκινγκ. Οι σκέψεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή είναι η αξιοποίηση των χωρών της Helexpo στο εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ και ειδικότερα τα περίπτερα 2, 3, 10 και 17, ώστε να δημιουργηθούν για τις συγκεκριμένες έξι εβδομάδες περί τις 2.000 θέσεις πάρκινγκ, ενώ δεν αποκλείεται να ζητηθεί η συνδρομή του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Christmas Magic City
Τις ίδιες ημερομηνίες θα λειτουργήσει στα περίπτερα 14 και 15 της ΔΕΘ το «Christmas Magic City», που έστησαν και πέρσι η Helexpo και ο Δ. Κιούκας, συγκεντρώνοντας περί τις 120.000 ανθρώπους σε 40 περίπου ημέρες. Στο επίκεντρο του «εορταστικού χωριού» θα βρίσκεται παγοδρόμιο 600 τετρ. μέτρων, μια δραστηριότητα που γίνεται διαρκώς και δημοφιλέστερη. Και σ’ αυτήν την περίπτωση η χρήση του παγοδρομίου θα κοστίζει 8 ευρώ, ενώ το εισιτήριο των 2,5 ευρώ για είσοδο στο «χωριό» πιθανότατα θα εξαργυρώνεται στις δραστηριότητες που θα υπάρχουν εντός του χώρου.
agelioforos.gr
γεια σου, καλημέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέραααα
ΑπάντησηΔιαγραφήπώς πάει η καλογερική;
ΑπάντησηΔιαγραφήχου χου
μια σε βρίσκω, μια σε χάνω.
φαντομάς.
μα καλά, με το συμπάθειο, τους πίνακες ζωγραφικής του ακατονόμαστου -εις εκ των πολλών, τί τους ήθελες;
Ανέβηκαν δια λόγους πρωτοτυπίας
ΑπάντησηΔιαγραφή