Η λύση στο "μυστήριο" πάντως, δόθηκε με ένα... απλό γκουγκλάρισμα που μου έβγαλε άρθρο διετίας, της εφημερίδας "Τα Νέα":
Ελληνικά προϊόντα που εξάγονται σε ευρωπαϊκές χώρες επιστρέφουν... φθηνότερα:
Με ελληνικά προϊόντα από το... εξωτερικό ξορκίζουν την οικονομική κρίση δεκάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα.
Γυρνούν την πλάτη στις ελληνικές εταιρείες παραγωγής και αγοράζουν τα προϊόντα που αυτές διαθέτουν, μόνο εφόσον τα προϊόντα τους έχουν ήδη εξαχθεί- με χαμηλές τιμές- στο εξωτερικό. Με τον τρόπο αυτό πετυχαίνουν, όπως λένε, χαμηλότερο κόστος αγοράς και υπόσχονται ευνοϊκότερες τιμές στους πελάτες τους.
Συγκεκριμένη εταιρεία εισαγωγής και διακίνησης προϊόντων με έδρα τη Θεσσαλονίκη εισάγει εδώ και περίπου έναν χρόνο ελληνικά προϊόντα που έχουν ήδη εξαχθεί στο εξωτερικό και προμηθεύει δεκάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη Βόρεια Ελλάδα. «Βρίσκω τα ίδια ακριβώς προϊόντα σε πολύ πιο συμφέρουσες τιμές απ΄ ό,τι θα τα αγόραζα εξ αρχής από την Ελλάδα. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να τα αγοράσω από εδώ. Τα φέρνω από το εξωτερικό και ρίχνω τις τιμές», δηλώνει ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Βασίλης Βασίλαγας και απαριθμεί ένα ένα τα ελληνικά προϊόντα που ουσιαστικά επανεισάγει.
Μέχρι και ελαιόλαδο!
Όσπρια, μπισκότα γνωστής ελληνικής εταιρείας που δραστηριοποιείται χρόνια στον χώρο, κρουασάν, παξιμάδια, ελιές, ζυμαρικά, κριτσίνια, μέχρι και ελληνικό λάδι είναι μερικά μόνο από τα δεκάδες ελληνικά προϊόντα που εισάγει ο κ. Βασίλαγας από χώρες όπως η Αγγλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Τσεχία. Προϊόντα που φεύγουν από την Ελλάδα και εισάγονται λίγες ημέρες αργότερα σε τιμές τουλάχιστον 30% κάτω, σε σύγκριση με τις τιμές που τα ίδια ακριβώς προϊόντα πωλούνται στο εμπόριο, αναφέρει ο αντιπρόεδρος της εταιρείας. «Πλέον δεν συμφέρει σε κανέναν να αγοράζει από την Ελλάδα. Εδώ τα πάντα είναι πανάκριβα και μάλιστα χωρίς να υπάρχει λόγος», τονίζει χαρακτηριστικά και διευκρινίζει πως πλέον συνεργάζεται με ελάχιστες ελληνικές εταιρείες, «που διατηρούν, ακόμη τουλάχιστον, τις τιμές σε λογικά επίπεδα».
Στους χώρους της εταιρείας, ο κ. Βασίλαγας δείχνει τα ελληνικά προϊόντα που διαθέτει στο ράφι. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί, για παράδειγμα, η συσκευασία 5 λίτρων λαδιού με τιμή πώλησης (λιανική) 12,94 ευρώ. Με μια προσεκτική ματιά στην ετικέτα διαπιστώνει εύκολα κανείς ότι πρόκειται για ελληνικό προϊόν που έχει εξαχθεί στη Βουλγαρία και έχει επιστρέψει ξανά στη χώρα προέλευσής του. Λίγο πιο πέρα, ο κ. Βασίλαγας δείχνει μια συσκευασία παξιμαδιών, γνω στής ελληνικής εταιρείας παραγωγής. Τα πάντα πάνω στη συσκευασία είναι γραμμένα στα αγγλικά, καθώς το προϊόν προοριζόταν για τους Άγγλους και όχι για τους Έλληνες καταναλωτές.
Και βουλγάρικες ετικέτες
Στο μεταξύ, σε μια προσπάθεια περαιτέρω μείωσης των τιμών, ο κ. Βασίλαγας έκανε ένα βήμα πιο πέρα. Άρχισε την εισαγωγή και διακίνηση επώνυμων προϊόντων, τα οποία δεν προέρχονται από ελληνικές εταιρείες παραγωγής αλλά από τις αντίστοιχες εταιρείες που εδρεύουν σε κράτη- μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για τα ίδια ακριβώς προϊόντα που βρίσκουμε στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων τροφίμων, με μια μικρή μόνο διαφορά: τα προϊόντα αυτά έχουν κατασκευαστεί στο εξωτερικό και δεν προορίζονταν για τους Έλληνες καταναλωτές. Για τον λόγο αυτό άλλωστε, οι συσκευασίες τους παραμένουν γραμμένες στα ρουμάνικα, τα βουλγάρικα, τα γερμανικά, τα τσέχικα, τα αγγλικά, ανάλογα πάντα με τη χώρα προέλευσής τους. Μια ετικέτα- αυτοκόλλητο, που προστίθεται την τελευταία στιγμή στην πίσω πλευρά της συσκευασίας, αρκεί για να δώσει τις αναγκαίες πληροφορίες στον Έλληνα καταναλωτή.
Στους χώρους της εταιρείας υπάρχουν αναψυκτικά πολύ γνωστής μάρκας που προέρχονται από το εργοστάσιο εμφιάλωσης και παραγωγής της Βουλγαρίας. Στο διπλανό ράφι υπήρχαν επώνυμα απορρυπαντικά με οδηγίες χρήσεως στα γερμανικά, συσκευασίες δημητριακών που παράγονται στην Πολωνία, χυμοί made in Βulgary, μπισκότα από την Ιταλία και ένα σωρό άλλα είδη, που παρασκευάζονται και εισάγονται από χώρες της Ευρώπης. «Στην Ευρωπαϊκή Ένωση η διακίνηση προϊόντων και υπηρεσιών είναι ελεύθερη. Δεν υπάρχουν περιορισμοί», απαντά ο κ. Βασίλαγας σε όσους σπεύδουν να τον κατηγορήσουν για αθέμιτο ανταγωνισμό.
Σε όλη την Βόρεια Ελλάδα
Άλλωστε, όπως εξηγεί, η διακίνηση ανάλογων προϊόντων αποτελεί τον μόνο τρόπο για να επιβιώσει στις μέρες μας η μικρομεσαία επιχείρηση. «Δεν συμφέρει πλέον τον ψιλικατζή να αγοράσει τα ίδια προϊόντα από την ελληνική εταιρεία παραγωγής που προμηθεύει τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, γιατί αναπόφευκτα θα αναγκαστεί να αγοράσει ακριβά, να πουλήσει ακριβότερα και να χάσει τους πελάτες του. Πλέον αγοράζει φθηνά, ανταγωνίζεται στις τιμές τις μεγάλες αλυσίδες τροφίμων και επιβιώνει οικονομικά», διευκρινίζει. Όσο για το δίκτυο των πελατών του, σημειώνει πως προμηθεύει επιχειρήσεις σε Θεσσαλονίκη, Κιλκίς, Βέροια, Χαλκιδική, Πέλλα, Κατερίνη, Ημαθία, Σέρρες, Δράμα και Χαλκιδική, ενώ πουλάει τα προϊόντα και σε καταναλωτές σε τιμές λιανικής.
«Θα αγοράσω από εκεί που με συμφέρει»
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ Καραγκιαούρης διατηρεί μίνι μάρκετ στην περιοχή της Χαριλάου.
Τους τελευταίους μήνες άρχισε να συνεργάζεται με τον κ. Βασίλαγα, προκειμένου να μπορέσει να αγοράζει και να πουλά φθηνά προϊόντα στους πελάτες. «Οι τιμές είναι πολύ πιο χαμηλές. Καμία σχέση με αλλού. Είναι τουλάχιστον 30% κάτω», λέει χαρακτηριστικά. Σχετικά με τα ελληνικά προϊόντα επανεισαγωγής, ο κ. Καραγκιαούρης είναι κατηγορηματικός:
«Γιατί όχι; Αν δεν με συμφέρει να τα αγοράσω από εδώ, εννοείται πως θα τα αγοράσω από κάποιον που τα φέρνει από έξω σε λογικές τιμές. Πώς αλλιώς θα διατηρήσω τους πελάτες μου;».
Διευκρινίζει ωστόσο πως δεν γνωρίζει ακριβώς ποια από τα προϊόντα που προμηθεύεται από τον συγκεκριμένο έμπορο προέρχονται από το εξωτερικόαφού πρόκειται για χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Στα τιμολόγια δεν αναγράφεται κάτι συγκεκριμένο. Είναι όμως σχεδόν σίγουρο. Τέτοιες τιμές δεν τις βρίσκεις αλλού», συμπληρώνει.
http://www.3bmarkets.gr/
Καλημέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα παπατζηλίκια που παίζονται με το χρήμα και τις τρύπες της νομοθεσίας, δεν περιγράφονται!
Μου θύμισες ένα ιστορικό γεγονός: Το 1937, εν όψει του ότι ερχόταν με ταχύτητα ο Β' ΠΠ, θέλαμε επειγόντως χρήματα γιά αγορά οπλικών συστημάτων. Γιά να βρούμε χρήματα, εξάγαμε προϊόντα, όπως καπνά.
Οι "σύμμαχοι" Άγγλοι δεν αγόραζαν δικά μας καπνά, επειδη "τα έβρισκαν βαρειά γιά το γούστο των καταναλωτών τους", όπως δικαιολογήθηκε κάποιος Άγγλος αρμόδιος στο εδώ Υπουργείο Εμπορίου.
Το 1938, ο τότε βασιλιάς Γεώργιος πήγε στην Αγγλία ταξίδι ινκόγκνιτο, κι ανακάλυψε στην αγορά ...Ελληνικά καπνά, απ' αυτά που "δεν γούσταραν" οι Άγγλοι καταναλωτές! Τί συνέβαινε; Τα καπνά τα έπαιρναν οι Άγγλοι ...απ' τους Γερμανούς (ναι, του Χίτλερ), οι οποίοι τα έπαιρναν από μας με κλήρινγκ (δηλ. έναντι είδους).
Όπως καταλαβαίνεις, το χέσιμο που έφαγε μετά ο Πάλαιρετ (Άγγλος πρέσβυς στην Ελλάδα του 1938) απ' τον Γεώργιο, ήταν άνευ προηγουμένου.
Αυτά τα παπατζηλίκια, όμως, τα πληρώνει ο κοσμάκης στο τέλος, με τρόφιμα (και άλλα προϊόντα) αδικαιολόγητα ακριβά. Και τί να πρωτοθυμηθείς! Τον τουρισμό, όπου η διαμονή γιά τον Άγγλο τουρίστα είναι η μισή απ' ό,τι γιά τον Έλληνα, και πολλοί δικοί μας κλείνουν θέση γιά διακοπές στην Ελλάδα μέσω ...Λονδίνου; Παραλογισμός σκέτος!
Αλλά, η (φιλ)ελεύθερη Οικονομία ύμπερ άλλες! Βέεεεεβαια! Είναι η πρώτη ιεραρχικώς αξία του σημερινού πολιτισμού, και με διαφορά!
Σωστότατος. Βέβαια η ελεύθερη οικονομία διέπεται και από κανόνες που φυσικά στο Νεοελλαδιστάν με την βούλα του πασοκονεοδημοκρατικισμού, έχουνε γίνει κουρελόχαρτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ζούμε σε φιλελευθερη ή νεοφιλελευθερη οικονομία. Ζουμε σε ένα σοβιετικού μοντέλου οικονοιμία με κρατικά μονοπώλια, μεγάλα ολιγοπώλια και έλεγχο των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Το μονοελεύθερο μέσο ΑΚΟΜΑ είναι το internet.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΧΟΥΝ ΒΑΛΕΙ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΔΙΑΛΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΕΛΕΙΩΣ ΑΛΛΑ ΑΦΟΥ Η ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΜΙΛΑΝΕ ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΟΥΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΑΚΟΜΑ , ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΠΑΘΟΥΜΕ ΟΠΩΣ Η ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ Η ΞΕΣΙΚΩΘΕΙΤΕ ΟΛΟΙ Η ΞΑΝΑΨΗΦΙΣΤΕ ΠΑΛΙ ΤΟΝ ΤΣΥΡΙΖΑ & ΜΕ ΤΙΣ ΥΓΕΙΕΣ ΣΑΣ !!
ΑπάντησηΔιαγραφή