Δεν είναι εξ άλλου η πρώτη φορά που ο οξύς πολιτικός λόγος του συγκεκριμένου πολιτικού, αρχηγού του πολιτικού σχήματος της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας διεγείρει την πολιτική συζήτηση στην Αλβανία.
Αυτή τη φορά απ’ τη μια λόγω της δηλείας που έχει καταλάβει τις πολιτικές δυνάμεις να τοποθετηθούν, καθώς έχουν οδηγήσει τη χώρα σε πλήρη ακινησία και απ’την άλλη καθώς το ΚΕΑΔ προετοιμάζεται για το μεγάλο Συνέδριο – εκδήλωση στα Τίρανα τα όσα ειπώθηκαν απ’ τον πρόεδρό του απασχολούν ιδιαίτερα τον πολιτικό σχολιασμό. Χωρίς περιστροφές ο κ. Ντούλες τοποθετήθηκε τόσο σε ζητήματα γενικής πολιτικής κατάστασης στη χώρα απ’ τη σκοπιά του πολιτικού σχηματισμού του, ιδιαίτερα όμως στάθηκε σε ζητήματα σχέσεων μεταξύ Αλβανίας και Ελλάδας τα οποία θέλωντας ή μη επηρεάζουν τα εσωτερικά της Αλβανίας και την προοπτική της διαδικασίας ένταξής της στην ΕΕ.
Η ξεκάθαρη θέση του προέδρου του ΚΕΑΔ ότι πίσω απ’ την έκδοση διαβατηρίων στην Αλβανία σε ηλικιωμένα άτομα που αναφέρει ως τόπος γέννησης τους την αφηρημένη γεωγραφική τοπωνυμία «Τσαμουριά» κρύβεται μια προκλητική ενεργεια την οποία πληρώνουν οι πολίτες που γι αυτό το λόγο δεν διέρχονται τα σύνορα, ξύπνησε και πάλι κύματα στην λεγόμενη κοινότητα των Τσάμηδων. Ωστόσο ο κ. Ντούλες είπε το αυτονόητο, ότι ποτέ στην Ελλάδα δεν υπήρξε διοικητική μονάδα που να έφερε το όνομα «Τσαμουριά», ως δήμος, επαρχία ή νομός. Προφανώς η περί του Θυάμι ποταμού περιοχή λέγονταν και Θυαμουριά και ως γραμματιική παραφθορά Τσαμουριά και καμιά άμεση σχέση δεν έχει με τον σωβινισμό και τις εδαφικές διεκδικήσεις που εγείρει ο Ιντρίζι και ο Ταχίρι που ασκούν εθνικιστική πολιτική στην Αλβανία εν ονόματι της ψευδουπόθεσης των Τσάμηδων. Επανήλθαν και οι δύο με το ίδιο απειλητικό φρασεολόγιο έναντι του κ. Ντούλε.
Χθες το βράδυ ο Ταχίρι και σήμερα ο Ιντρίζι ο οποίος ξεκαθάρισε ότι ουκ ολίγα αλλά 9500 τετραγωνικά χιλιόμετρα της ελληνικής επικράτειας διεκδικεί να πάρει για να ικανοποιήσει την άρρωστη φαντασία του. Και επίσης προσπαθεί να κατηγορήσει τον Βαγγέλη Ντούλε ως αναχρονιστικό πολιτικό τον οποίο δεν εμπιστεύεται ούτε η ΕΕΜ. Αυτά και δεν περίμενε κανείς άλλα απ’ τον Ιντρίζι. Εκείνο όμως που είναι προκλητικό είναι το ενδεχόμενο στη συγγραφή της δηλώσεως να έβαλε το χεράκι του και βουλευτής ελληνικής καταγωγής ο οποίος εθεάθη σήμερα πρωί – πρωί να πίνει καφέ με τον έταιρο βουλευτή του τσάμικου κόμματος Ταχίρι και να τον συγχαίρει που χθες βράδυ προσέβαλε τον Βαγγέλη Ντούλε.
Αλλά επί της συνέντευξης ας σταθούμε, και να κρατήσουμε επίσης την ακεραιότητα της τοποθέτησης. Ελληνοπρεπής σε όλες τις λεπτομέρειες, θαρραλέα, νηφάλια και επίσης ώριμη πολιτικά. Και για το λόγο αυτό είχε την απήχηση που είπαμε στα ΜΜΕ και προκαλεί τις αντιδράσεις που προκαλεί. Καιρός να αντιδράσει ανάλογα και όλο το σώμα της ΕΕΜ διότι κάποια κέντρα στρέφοντας τα βέλη κατά του Προέδρου του ΚΕΑΔ έχουν αποκαλύψει τα ενδότερα αισθήματα για το σύνολο του ελληνισμού της Αλβανίας και ευρύτερα. http://www.deropoli.com/?p=8907
Ντούλες: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΣΑΜΟΥΡΙΑ! - Εξοργισμένοι οι Αλβανοί!
Σε εμφάνισή του στην εκπομπή "5 ερωτήσεις με τον Babaramo" του καναλιού News24, ο πρόεδρος του ΚΕΑΔ και βουλευτής του Αλβανικού κοινοβουλίου Βαγγέλης Ντούλες, μίλησε για όλους και για όλα. Αίσθηση όμως έχει προκαλέσει στην αλβανική κοινή γνώμη η τοποθέτησή του για σε ένα θέμα που αφορά τους Αλβανούς πολίτες με Τσάμικη καταγωγή
Ερώτηση Δημοσιογράφου: Επανερχόμαστε στο ζήτημα της τσάμικης κοινότητας. Η Ελλάδα κάνει διακρίσεις εναντίον τους. Έχουμε κάθε μήνα Αλβανούς με καταγωγή από την "Τσαμουριά" των οποίων τους απαγορεύεται η είσοδος με διαβατήριο στην Ελλάδα, σε αντίθεση με την Συμφωνία του Σέγκεν, έχουμε και το ζήτημα των περιουσιών οι οποίες δεν τους επιστρέφονται...
Βαγγέλης Ντούλες: Αυτά είναι θέματα που δημιουργήθηκαν από την εκμετάλλευση του ζητήματος και την προκατάληψη. Θα μου επιτρέψετε να εξηγήσω τις πτυχές του ζητήματος οι οποίες με ενδιαφέρουν προσωπικά και θεσμικά. Δεν υπήρξε κατά τα χρόνια της δημοκρατίας επαρχία με την ονομασία Τσαμουριά στο Ελληνικό κράτος, ποτέ, μόνο κατά τις περιόδους όταν βρισκόταν υπό κατοχή. Ως επακόλουθο κανείς δεν μπορεί να επιβάλει στο Ελληνικό κράτος και σε κανένα κράτος τα τοπωνύμια του. Είναι απαράδεκτο, ποιος έκανε αυτή την γκάφα στο σύστημα έκδοσης των κρατικών εγγράφων της Αλβανίας, δημιουργώντας από το περιστατικό που είναι εις βάρος του τόπου μας και δεν μας τιμά. Μεταξύ της Ελλάδας και της Αλβανίας υπάρχει ένα σύμφωνο γειτνίασης και συνεργασίας, υπογεγραμμένο από τους Μπερίσα και Στεφανόπουλο, όπου αναγράφεται "κάθε Αλβανός πολίτης" και κάθε άλλο επίθετο είναι αχρείαστο, προκαταληπτικό και κερδοσκοπικό.
Η συγκεκριμένη απάντηση έχει εξοργίσει τους Αλβανούς οι οποίοι μέσω της μεγαλύτερης ιστοσελίδα Balkanweb (που ανήκει στον ίδιο όμιλο με το τηλεοπτικό δίκτυο News24 όπως και την Gazeta Shqiptare) βρίζουν την Ελλάδα και την Ελληνική Μειονότητα και απειλούν ευθέως την ζωή του προέδρου του ΚΕΑΔ κ. Ντούλε, άλλοι μάλιστα μιλάνε και για οργανώσεις (Αλβανών) που σαν στόχο έχουν τον αφανισμό του Ελληνισμού της Αλβανίας, γιατί άραγε αφήνει να δημοσιευθούν όλα αυτά τα ρατσιστικά, απειλητικά, συκοφαντικά σχόλια, το μεγαλύτερο ειδησιογραφικό πόρταλ της Αλβανίας; Σημειώνουμε ότι τα σχόλια δημοσιεύθηκαν μετά από έγκριση των διαχειριστών.
http://borioipirotika.blogspot.com/2012/03/blog-post_2603.html
Ομόνοια: Καταδικάζουμε τη γλώσσα μίσους και τις απειλές κατά της ΕΕΜειονότητας
Ανακοίνωση τύπου
Εκφράζουμε την έντονη δυσφορία, αγανάκτηση και ταυτόχρονα την ανησυχία μας και του συνόλου της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας στα πάτρια εδάφη, σε σχέση με τη δηλητηριώδη γλώσσα που εκφέρει στο δημόσιο λόγο η εθνικιστική πτέρυγα της αλβανικής πολιτικής υπό το Κόμμα για Δικαιοσύνη και Ένταξη των Ιντρίζι και Ταχίρι.
Η δήλωση του Προέδρου της Ένωσης για Ανθρώπινα Δικαιώματα κ. Βαγγέλη Ντούλε, ερωτηθείς σχετικά με θέματα διακίνησης στα σύνορα Αλβανών πολιτών δεν περιείχε τίποτε περισσότερο απ’ το αυτονόητο, ότι δηλαδή ποτέ στην Ελλάδα δεν υπήρξε αυτοδιοικητική διαίρεση που να έφερε την ονομασία «Τσαμουριά», όπως ορισμένα ταξιδιωτικά έγγραφα αλβανών αναφέρουν. Αυτό δεν είναι θέση ούτε της ΟΜΟΝΟΙΑΣ, ούτε του ΚΕΑΔ. Είναι ιστορικό γεγονός. Και επιπλέον είναι αυτονόητο πως γενικότεροι γεωγραφικοί προσδιορισμοί δεν μπορούν να αποτελούν τεκμήριο επίσημων εγγράφων.
Εμείς, ως πολιτικοί εκφραστές της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας παραμένουμε προσανατολισμένοι στο όραμα της κοινής ειρηνικής πορείας των δύο λαών προς ανάπτυξη και διεύρυνση της επικοινωνίας τους και στην στήριξη από πλευράς της Ελλάδας για την διαδικασία Ευρωπαϊκής ένταξης της Αλβανίας.
Καταδικάζουμε ωστόσο, τόσο τις ιδεολογίες που υποκρύπτουν εδαφικές διεκδικήσεις εις βάρος άλλων χωρών, όσο τη γλώσσα μίσους καθώς και τις έμμεσες απειλές για την ίδια μας την ύπαρξη ως ΕΕΜ στην Αλβανία. Δεν πρόκειται να περάσει απαρατήρητη αυτή η κατ’ εξακολούθηση αιχμηρή γλώσσα των ανθελληνικών κύκλων.
Ο αλβανικός λαός δεν έχει ανάγκη από φωνές που μπορεί να βυθίσουν την κοινωνία στο σκοτάδι των ανώφελων συγκρούσεων και πρέπει να αποδείξει ότι δύναται να τις απομονώσει.
Αγ. Σαράντα, στις 29 Μαρτίου 2012
http://www.deropoli.com/?p=8915
http://infognomonpolitics.blogspot.com/
Όταν η οικολογία πάει μαζί με τον αλυτρωτισμό!
Συνήθως τα οικολογικό ρεύματα σε όλο τον κόσμο, κινούνται στο χώρο μεταξύ της αριστεράς και της παγκοσμιοποίησης. Στην Ελλάδα για παράδειγμα οι «οικολόγοι» ήταν οι πρώτοι που αγκάλιασαν τους λίγους δίγλωσσους Βορειοελλαδίτες.
Στην Αλβανία όμως που ο εθνικισμός (με την κακή έννοια του όρου), είναι το «αλάτι» κάθε μαγειρέματος, μπορείς να τον βρεις ακόμα και σε οικολογικά κείμενα που απευθύνεται σε μαθητές.
Η ιστοσελίδα του κόμματος της ελληνικής μειονότητας ΕΕΜΜ-MEGA, μετέφρασε σελίδα περιοδικού (κάνοντας κλικ στην εικόνα μπορείτε να διαβάσετε και το πρωτότυπο κείμενο) που μιλάει για τα αλβανικά Σύβοτα της Θεσπρωτίας ενώ όλη η Ηπειρος είναι κοκκινισμένη με την αλβανική σημαία. Τέτοιου είδους κείμενα μέχρι τώρα το συναντούσες στην Αλβανία σε γραφικούς ανθρώπους και χώρους, τώρα και σε «αθώα» περιοδικά που απευθύνονται σε μαθητές.
Υπάρχουν σοβαροί αλβανοί που όλα αυτά τα θεωρούν χαζά, πως θα είναι όμως σε κάποια χρόνια αν η νέα γενιά των αλβανών, μεγαλώσουν και θεωρήσουν δεδομένες αυτές τις μπούρδες;;;
Ακλουθεί το δημοσίευμα της ιστοσελίδας http://www.mega-eemm.com/
ΕΝΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΠΟΥ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
Είναι το περιοδικό «Γύρω, τριγύρω», που απευθύνεται στους μαθητές των σχολείων και, όπως αναγράφει στην εξώφυλλό του, στηρίζεται από: το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών μελετών, τους «Αλβανούς φίλους της φύσης» και την «Αλβανική Οικολογική Λέσχη».
Η πρώτη όψη του τεύχους 71 με τα πολλά λουλούδια και τα φανταχτερά χρώματα είναι τόσο αθώα, μα τόσο αθώα, σαν τα ίδια τα παιδιά. Το δηλητήριο, όμως, αρχίζει να στάζει από την πρώτη κιόλας σελίδα. Διαφημίζει την Ελληνική κωμόπολη Σύβοτα, η οποία φέρει ακόμα την «πελασγο – ιλλυρική αρχιτεκτονική», ότι τα «Αλβανικά χρώματα τα βρίσκει και στις μικρότερες λεπτομέρειες», ότι «οι 11.000 κάτοικοι είναι Αλβανοί, που δεν τους επιτρέπουν να ομιλήσουν την όμορφη αλβανική γλώσσα», αλλά «μολονότι η Ελληνική Κυβέρνηση δεν τους επιτρέπει να μιλήσουν … εκείνοι συνεχίζουν να μιλούν αλβανικά», ότι «στην περιοχή κατοικούσαν ιλλυρικές φυλές της Θεσπρωτίας, Κεστρίνης, Αμφιλοχίας, Χαονίας, Μολοσίας», και πολλά άλλα τέτοια αηδιαστικά μαργαριτάρια, στα οποία επιδίδονται με μανία μικροί και μεγάλοι σ’ αυτή τη χώρα, που φοβάται τον εαυτό της.
Στην σελίδα 4 αναφέρεται στον Μερκούρη Σπάτα και σε όλους τους Σπαταίους, οι οποίοι έσφαζαν εκατοντάδες απ’ εδώ, χιλιάδες απ’ εκεί, και που «οι μελετητές και οι ιστορικοί τον παρομοιάζουν με τον Αχιλλέα, τον Έκτορα, τον Αινεία, τον Μέγα Αλέξανδρο της Ιλλυρικής Μακεδονίας, ενώ για τη σοφία του, με τον Νέστορα»
Πιο κάτω πληροφορεί τους μαθητές για το Avokado ή το αχλάδι βουτύρου, για τις ζέβρες και τα άλογα, για τον Κινέζο μάγειρα,για τη θερμότητα στο Big Beng και την εμφάνιση της ύλης, για την Ημέρα της Γης και τα νέα ηλιακά στοιχεία, αλλά όλα αυτά δεν είναι παρά το πρόσχημα για να φτάσει στην πόλη της Εφέσου στη Μικρά Ασία, η οποία «είναι αρχαία πελασγική πόλη… που έγινε διάσημη από τον ναό της Αρτέμιδος» κι ακόμα πληροφορεί ότι «Η πόλη της Εφέσου χτίστηκε από τους κατοίκους της αρχαίας Τσαμουριάς τον 10 – ο αιώνα π. Χ».
Για να κλείσει με το άρθρο «Τα τραγούδια και η γλώσσα των Αρβανιτών», που επιτέλους, είναι άρθρο επώνυμο, αφού αυτός που το υπογράφει ονομάζεται Pilo Zyba. Και τι λέει ο Pilo Zyba; Ότι « το πουλί Γκιώνης είναι ο Γκιων Καστριώτης, ο οποίος έχασε τη βασιλεία και τα παιδιά», ότι «Οι Αρβανίτες πολεμούσαν ενάντια στην Τουρκία και αξίζουν να αναφερθούν και οι πόλεμοι των αδερφών Κοσοβάρων, ενάντια στην Τουρκία και τη Σερβία…. Που πολεμούσαν δύο καταχτητές, δύο θρησκείες, την ορθοδοξία και τον μουσουλμανισμό, εχθροί της Αλβανίας», ότι «η λύρα (το μουσικό όργανο) προέρχεται από τη λέξη «Ιλλυρία», ότι «Οι Αρβανίτες εργάστηκαν και πολέμησαν και δημιούργησαν τον πολιτισμό τους, πριν από τους αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι (Έλληνες) όλα τα πήραν απ’ αυτούς».
Εκείνο, που σε αναστατώνει δεν είναι τόσο τα ιστορικά, αρχαιολογικά και γλωσσικά «μαργαριτάρια». Είναι γεμάτος ο μπαξές από τέτοια σε δεκάδες και εκατοντάδες εκδόσεις, τα οποία φανερώνουν άγχος, κενό, θυμό, ματαιοδοξία, μυθομανία, απώλεια επαφής με την πραγματικότητα και πολλά άλλα σύνδρομα. Εκείνο που σε αναστατώνει είναι η προσπάθεια να φυτέψουν όλα αυτά στις αθώες ψυχές των μαθητών, να τα παραμορφώσουν, να τα τυφλώσουν. Όπως έγινε πρόσφατα στην Τρίτη τάξη του Εννιάχρονου Σχολείου των Αγίων Σαράντα, όπου η υποδιευθύντρια επέβαλε στους μικρούς μαθητές να αγοράσουν το εν λόγω περιοδικό.
http://www.borioipirotis.blogspot.com/
Ντροπή!!! Και μεις κοιμόματσε!
ΑπάντησηΔιαγραφή