Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Γίνε αγρότης με το... ποντίκι σου ~ Πως λειτουργεί η υπηρεσία


 Εάν θέλετε, έστω και εξ αποστάσεως, έστω και με τη βοήθεια του ποντικιού σας, του laptop ή του tablets σας όχι μόνο να ζήσετε την εμπειρία της αγροτικής παραγωγής αλλά και να γευθείτε τους καρπούς των κόπων σας, δεν έχετε παρά να κάνετε κλικ στο...
 http://www.gineagrotis.gr/.


Το εγχείρημα είναι μία προσπάθεια δικτύωσης και επικοινωνίας μεταξύ των Ελλήνων αγροτών της υπαίθρου και των τελικών καταναλωτών των αστικών κέντρων. Δηλαδή, μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να διαλέξουν το χωράφι που θα καλλιεργήσουν, να οργανώσουν τις καλλιέργειες που επιθυμούν και να απολαύσουν τα δικά τους βιολογικά προϊόντα.

Σωστά διαβάσατε. Χωρίς κόπο -το όργωμα, τη σπορά και τη συγκομιδή την αναλαμβάνουν επαγγελματίες αγρότες-, αλλά με τρόπο, ήδη 60 οικογένειες από την Αθήνα κάθε εβδομάδα προμηθεύονται κατευθείαν από το... χωράφι τους τα βιολογικά λαχανικά του νοικοκυριού τους σε τιμές έως και 70% φθηνότερες από αυτές που υπάρχουν σήμερα στην αγορά.

Η ιδέα ήταν του Δημήτρη Κουτσολιούτσου, της γνωστής οικογενείας, ο οποίος και συγκέντρωσε μια ομάδα που αποτελείται από ανθρώπους με κοινό όραμα μια καλύτερη ποιότητα ζωής στο αστικό κέντρο. Η ιδέα ουσιαστικά προωθεί την έννοια του «Αποκλειστικού Αγρότη» κάθε οικογένειας.

Ήδη τρεις νέοι αγρότες από την Εύβοια έχουν αναλάβει για λογαριασμό των καταναλωτών την καλλιέργεια και την παραγωγή όλων των εποχικών λαχανικών και φρούτων σύμφωνα με τις αρχές της βιολογικής γεωργίας.

Το εγχείρημα ελέγχεται συστηματικά από την εταιρεία QWAYS (www.qways.gr), η οποία έχει αναλάβει τη σταδιακή πιστοποίηση του συνόλου των καλλιεργειών και διανομής των προϊόντων.

Εκτός από τα λαχανικά, στα πλάνα της ομάδας που δημιούργησε αυτήν την πλατφόρμα είναι σύντομα να παρέχεται και η δυνατότητα παραγγελίας φρέσκων αβγών από «υιοθετημένες» από τους καταναλωτές κότες, καθώς και κρεάτων από «υιοθετημένα» κατσίκια και πρόβατα.

Πως λειτουργεί η υπηρεσία

Η λειτουργία της πλατφόρμας είναι απλή και εύκολη. Μεταφέρει εικονικά τον καταναλωτή στο περιβόλι -το γνωστό «μποστάνι»- που είχε κάθε οικογένεια παλαιότερα σε κάθε χωριό.

Αυτό το περιβόλι το καλλιεργεί κάθε καταναλωτής εικονικά. Στην πράξη το πρόγραμμα σποράς και καλλιέργειας το εφαρμόζει ο συμβεβλημένος αγρότης.


Τα βήματα είναι τα εξής:


Δέσμευση του χώρου, σπορά των λαχανικών -υπάρχει δυνατότητα επιλογής από πολλά είδη εποχικών λαχανικών, φρούτων και φρέσκων μυρωδικών. Διαμόρφωση του... μπαξέ ανάλογα με τις προτιμήσεις κάθε καταναλωτή.

Παραλαβή στον χώρο εργασίας ή κατοικίας κάθε εβδομάδα από την αρχή της συγκομιδής και για έναν ολόκληρο χρόνο. Δηλαδή 12 μήνες, σύνολο 52 αποστολές, κατευθείαν μετά τη συγκομιδή.


Κόστος και τρόποι πληρωμής

Και επειδή η τιμή πλέον παίζει μείζονα ρόλο σε οποιαδήποτε απόφαση του Έλληνα καταναλωτή, αρκεί να πούμε ότι το κόστος για κάθε οικογένεια είναι, όπως αναφέρουν οι άνθρωποι του Gine Agrotis, έως και 70% φθηνότερο από αυτό που θα καλούνταν να επωμιστεί αν αγόραζε τα συγκεκριμένα προϊόντα από τη λαϊκή ή το σούπερ μάρκετ!

Συγκεκριμένα, για ένα αγροτεμάχιο 50 τ.μ., που βγάζει 12-13 κιλά λαχανικά την εβδομάδα, ικανό να καλύψει τις ανάγκες μιας διμελούς οικογένειας, το ετήσιο κόστος ανέρχεται στα 740 ευρώ ή 14,20 ευρώ εβδομαδιαίως.

Ανάλογα με τις ανάγκες και το μέγεθος της οικογένειας, ο κάθε καταναλωτής μπορεί να επιλέξει την έκταση του μποστανιού του. Για ένα αγροτεμάχιο 200 τ.μ., το οποίο καλύπτει τις ανάγκες για μια 8μελή οικογένεια, το ετήσιο κόστος ανέρχεται στα 2.000 ευρώ.

Η πληρωμή μπορεί να γίνεται είτε με κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό, σε 12 άτοκες δόσεις, είτε με χρήση της υπηρεσίας PayPal.


Για τον αγρότη

Η συγκεκριμένη προσπάθεια δεν απευθύνεται μόνο στους καταναλωτές, αλλά και στους αγρότες, οι οποίοι μπορούν να μπουν στο δίκτυο διαθέτοντας το χωράφι τους προς ενοικίαση. Τα προϊόντα που θα παράγουν για λογαριασμό των πελατών τους θα διατίθενται προς πώληση απευθείας στον τελικό καταναλωτή χωρίς να εμπλέκονται μεσάζοντες.

Σκοπός αυτής της προσπάθειας, όπως αναφέρουν οι εμπνευστές της, είναι να δοθεί η δυνατότητα σε νέους αγρότες να απευθυνθούν σε καταναλωτές δίχως πολλούς ενδιάμεσους εμπόρους και χωρίς όλα τα λοιπά έξοδα.


Αλεξάνδρα Γκίτση / euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου