Τρίτη 31 Ιουλίου 2012

Δημόσιοι λειτουργοί που αθωώνονται για βαριά παραπτώματα

Χαρακτηριστική είναι η ένσταση κατά πειθαρχικής απόφασης της 1ης Υγειονομικής Περιφέρειας Αττικής, με την οποία επιβλήθηκε σε γιατρό Γενικού Νοσοκομείου η ποινή της έγγραφης επίπληξης για παράβαση καθήκοντος.


Ο συγκεκριμένος ιατρός είχε παραπεμφθεί για παράβαση καθήκοντος. Από έρευνα που διενεργήθηκε στους ιατρικούς φακέλους όλων των χειρουργικών κλινικών του νοσοκομείου των ασθενών που υποβλήθηκαν σε χειρουργικές επεμβάσεις το διάστημα 01-09-2007 έως 15-11-2007, διαπιστώθηκε ότι ήταν υπεύθυνος για εισαγωγές ασθενών σαν δήθεν έκτακτα και επείγοντα περιστατικά κατά τη διάρκεια εφημεριών, που αποδείχθηκε ότι ήταν προγραμματισμένες εκ των προτέρων. Στους φακέλους πολλών ασθενών δεν υπήρχαν προεγχειρητικές εργαστηριακές εξετάσεις στο όνομά τους. Αντ’ αυτών βρέθηκαν εξετάσεις σε όνομα άλλων ασθενών, το οποίο χειρόγραφα είχε αντικατασταθεί με το όνομα του πραγματικού ασθενούς. Στην υπόθεση εμπλέκονται και άλλοι γιατροί του νοσοκομείου, στους οποίους επιβλήθηκε η πειθαρχική ποινή της έγγραφης επίπληξης ή αθωώθηκαν από το πειθαρχικό συμβούλιο της 1ης ΥΠΕ Αττικής. Ο Γενικός Επιθεωρητής άσκησε ένσταση κατά των πειθαρχικών αποφάσεων.

Σε άλλη περίπτωση, υπάλληλος του ΕΟΤ ως πρόεδρος της Επιτροπής διενέργειας πρόχειρων διαγωνισμών συνέταξε πρακτικά πρόχειρων διαγωνισμών για την ανάθεση προμηθειών διαφημιστικού υλικού, βεβαιώνοντας ότι προέβη στην αποσφράγιση των προσφορών ενώ οι προσφορές παραδίδονταν ανοικτές κατά παράβαση της γενικής αρχής διασφάλισης συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού στις προμήθειες του Δημοσίου. Δεν επέδειξε τη δέουσα προσοχή στη διαδικασία ελέγχου των προσφορών και στην επιλογή των προμηθευτών. Πριν από τη σύνταξη των πρακτικών δεν διενεργούσε έρευνα αγοράς. Για την προμήθεια διαφημιστικών υλικών δεν προηγήθηκε απόφαση του αρμόδιου οργάνου, με την οποία να προσδιορίζονται το προς προμήθεια είδος, η ποσότητα, οι τεχνικές προδιαγραφές και το ύψος της προϋπολογισμένης δαπάνης. Η υπάλληλος είχε απαλλαχθεί από το παράπτωμα της αμέλειας και της ατελούς εκπλήρωσης καθήκοντος.

Ένας άλλος υπάλληλος του ΕΟΤ απαλλάχθηκε από το πειθαρχικό παράπτωμα της αμέλειας και της ατελούς εκπλήρωσης καθήκοντος, παρά το γεγονός ότι είχε συμβάλει στην πρόκληση οικονομικής ζημιάς σε βάρος του ΕΟΤ. Διαπιστώθηκε ότι είχαν επανειλημμένα πληρωθεί οικογενειακά δελτία τουρισμού, χωρίς την υπογραφή του προέδρου του ΕΟΤ, στο πλαίσιο των Προγραμμάτων του 2006, 2007-2008, 2008-2009. Επίσης, στην περίπτωση ξενοδοχείου που υπέβαλε εικονικά δελτία προς πληρωμή, μολονότι ήρθαν σε γνώση του αξιόποινες πράξεις σε βάρος του Οργανισμού, δεν μερίμνησε για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων και προώθησε την πληρωμή της επιχείρησης. Στην υπόθεση εμπλέκονται και άλλοι υπάλληλοι του ΕΟΤ που αθωώθηκαν από το Πειθαρχικό Συμβούλιο και ο Γενικός Επιθεωρητής άσκησε ένσταση κατά των πειθαρχικών αποφάσεων.


Προσφυγή στα δικαστήρια κατά τελεσίδικων αποφάσεων

Σε 13 περιπτώσεις ο Γενικός Επιθεωρητής προσέφυγε ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων κατά τελεσίδικων πειθαρχικών αποφάσεων. Με τις 11 προσφυγές προσβλήθηκαν αποφάσεις του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου και με τις υπόλοιπες d;yo προσβλήθηκαν αποφάσεις του Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου Ιατρών ΕΣΥ.

Παράλληλα σε 388 υποθέσεις ζητήθηκε η επίσπευση της πειθαρχικής διαδικασίας. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση εκπαιδευτικού που είχε αποδεδειγμένα ανάρμοστη σχέση με μαθήτρια και σε βάρος του οποίου επιβλήθηκε η ποινή της προσωρινής παύσης έξι μηνών. Ο Γενικός Επιθεωρητής προσέφυγε στη συγκεκριμένη περίπτωση στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την επιβολή οριστικής παύσης, με το επιχείρημα ότι η παραμονή του στην εκπαίδευση είναι αδύνατη ύστερα από αυτή τη συμπεριφορά.

Τα Σώματα και οι Υπηρεσίες Ελέγχου και Επιθεώρησης διενήργησαν 3.377 ελέγχους. Μεταξύ αυτών, 393 υποθέσεις παραπέμφθηκαν στον εισαγγελέα και τα αρμόδια πειθαρχικά όργανα.


Σε υπηρεσίες οικονομικής διαχείρισης και υγείας τα «σκήπτρα» της διαφθοράς

Τα πρωτεία της διαφθοράς στη χώρα κατέχουν οι υπηρεσίες οικονομικής διαχείρισης, οι υπηρεσίες υγείας, οι πολεοδομίες και τα ασφαλιστικά ταμεία όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για το 2011 που δημοσιοποιήθηκε σήμερα.

Σύμφωνα με την έκθεση, σε σύνολο 1.403 υποθέσεων που εξετάστηκαν από το Γενικό Επιθεωρητή, πέρσι όπως και τα προηγούμενα χρόνια, η οικονομική διαχείριση αποτέλεσε το βασικό περιεχόμενο των περισσοτέρων (44%). Έπονται οι υποθέσεις που αφορούν πολεοδομικά (9%) και περιβαλλοντικά (3,5%) ζητήματα, υπηρεσίες υγείας (11,9%) και ασφαλιστικά ταμεία (6,1%).

Η μεταφορά πολλών αρμοδιοτήτων από την κεντρική διοίκηση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είχε ως συνέπεια η πλειονότητα των υποθέσεων που εξετάσθηκαν (33,1%) να αφορά δήμους και δημοτικές επιχειρήσεις, το 24,2% δημόσιες υπηρεσίες, το 9,3% εποπτευόμενους ιδιωτικούς φορείς και το 7,8% περιφέρειες.







Αποκαλύψεις Ρακιντζή για τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων
Εξαιρετικά αποκαλυπτικός ήταν ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης μιλώντας στο Βήμα FM για τα τραγελαφικά που συμβαίνουν στο δημόσιο τομέα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο ΟΣΚ, στον οποίο υπάρχουν δύο κατηγορίες υπαλλήλων, εκείνοι που αμείβονται με βάση το ενιαίο μισθολόγιο και εκείνοι που αμοίβονται με συμβάσεις.

Μετά τις περικοπές που επιβλήθηκαν ωστόσο, παρατηρήθηκε το φαινόμενο ακόμη και υπάλληλοι που αμείβονταν με τον ενιαίο μισθολόγιο, να αλλάζουν καθεστώς για να αποφύγουν τις περικοπές. Αποτέλεσμα ο έλεγχος να εντοπίσει περιπτώσεις υπαλλήλων με μεικτές αποδοχές (μαζί με τις υπερωρίες και τα επιδόματα) της τάξης των 8 χιλιάδων ευρώ.

Σύμφωνα με το Γενικό Επιθεωρητή, το επιπλέον ποσό που καταβλήθηκε και δε θα έπρεπε να έχει πληρωθεί φτάνει τα 30 εκατ. ευρώ, ποσό που κατευθύνθηκε σε περίπου 130 υπαλλήλους.

Το πιο ωραίο στην όλη υπόθεση πάντως είναι ότι με ρύθμιση που πέρασε πέρυσι από τη βουλή, ορίστηκε ότι τα ποσά καλώς καταβλήθηκαν και ότι το δημόσιο δε θα διεκδικήσει την επιστροφή τους.

Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (Ο.Σ.Κ.) ήταν δημόσια υπηρεσία. Το 2000 μετατράπηκε σε Α.Ε. Σύμφωνα με νόμο το προσωπικό έπρεπε να πληρώνεται με μισθούς δημοσίου. Όμως, μετά την μετατροπή σε Α.Ε. από την τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, οι υπάλληλοι έπαιρναν μεγαλύτερους μισθούς, φτιάχνοντας δική τους συλλογική σύμβαση. Έτσι, ο Επιθεωρητής Δημ.Διοίκησης, ανακάλυψε το 2009 την κομπίνα και ζήτησε την επιστροφή των αχρεωστήτως καταλογισθέντων, των χρημάτων δηλαδή που πλήρωνε το δημόσιο παραπάνω (110 εργαζόμενοι έπρεπε να επιστρέψουν από 30.000 ευρώ έκαστος). Οι περισσότεροι εργαζόμενοι του ΟΣΚ είναι μηχανικοί.


Πολιτικοί προστάτες με ξένα κόλυβα

Μετά το σάλο που προκλήθηκε, ανέλαβαν την ...προστασία των εργαζομένων με τους παχυλούς μισθούς, αρχικά ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Μαυρίκος και μετά ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Χρήστος Πρωτόπαππας, ο οποίος χαρακτήρισε την επιστροφή των χρημάτων, ως "εξόντωση των εργαζομένων".

Όταν ήρθε το θέμα στο Βουλή, ο Βύρων Πολύδωρας από τη Ν.Δ., που ήταν προεδρεύων στη συνεδρίαση της 7-10-211, συμφώνησε με την ιδέα, να μην επιστραφούν τα χρήματα, δείχνοντας ...κομματική ανωτερότητα, αφού το 95% των υπαλλήλων του ΟΣΚ είναι ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ.

Έτσι, οι υψηλότατα αμοιβόμενοι σοσιαλιστές μηχανικοί του ΟΣΚ (μιλάμε για μισθούς άνω των 5.000 ευρώ το μήνα) κράτησαν τα λεφτάκια τους, με την αγαστή συνεργασία όλων των κομμάτων.

Τελικά η υπόθεση έκλεισε με την εξής ανακοίνωση του Υπουγείου Οικονομικών:

"Αναγνωρίζοντας ότι οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε καλή πίστη όλα αυτά τα χρόνια, τα συναρμόδια Υπουργεία αποφάσισαν να προχωρήσουν σε νομοθετική ρύθμιση (άρθρο 39 παρ. 12 Ν. 4024/2011), ώστε να απαλλαγούν οι εργαζόμενοι από το δυσβάσταχτο βάρος επιστροφής μεγάλων χρηματικών ποσών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου