Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013

Άντε καλή αρχή ~ Δίωξη για ρουσφετολογικές προσλήψεις


Για αθρόες ρουσφετολογικές προεκλογικές προσλήψεις που φέρονται να κατέστησαν ζημιογόνο το Μετρό και να αύξησαν σε λίγα χρόνια το προσωπικό του κατά 50%, κατηγορεί η Εισαγγελία Αθηνών τη διοίκηση της εταιρίας την περίοδο 2008-09.

Συγκεκριμένα, 10 μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) των ετών 2008-09 διώκονται για κακουργηματική απιστία στην υπηρεσία κατά συναυτουργία και κατ΄ εξακολούθηση με τις επιβαρυντικές περιστάσεις του...
Ν. 1608/1950 περί καταχραστών του δημοσίου. Η ποινική δίωξη μάλιστα ασκήθηκε με παραγγελία διενέργειας κύριας ανάκρισης από ανακριτή του Ν 4022/2011 περί διαφθοράς κρατικών λειτουργών.

Με την ίδια διάταξη ο εισαγγελέας βάζει στο αρχείο ελλείψει στοιχείων επιβαρυντικών, το κομμάτι της έρευνας που αφορά το χρονικό διάστημα από 31-3-2004 έως 2007.


Ζημία

Η δικογραφία στηρίχτηκε σε πόρισμα του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρου Ρακιτζή σύμφωνα με το οποίο οι αθρόες προσλήψεις υπεράριθμου προσωπικού κυρίως την προεκλογική περίοδο (Αύγουστος-Σεπτέμβριος 2009), που επιβάρυναν σημαντικά τις λειτουργικές δαπάνες της ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας), είχαν ως αποτέλεσμα για πρώτη φορά η εταιρία να εμφανίσει το 2009 έλλειμμα πάνω από 22 εκατομμύρια ευρώ, αφού η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα αυξήθηκε από 48% το 2007 σε 74% το 2009.

Χαρακτηριστική είναι η διαπίστωση του πορίσματος πώς οι προσληφθέντες εμφανίζουν όμοια χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα τόπος καταγωγής, κυρίως νομοί Λαρίσης και Ροδόπης, εργασιακή εμπειρία στο Δημόσιο ως συμβασιούχοι, ή εργαζόμενοι σε γραφεία βουλευτών και γενικών γραμματέων, βιογραφικά σταλμένα από fax τέως υπουργού, πολλές φορές η συνέντευξη γινόταν μετά την πρόσληψη, ενώ για 17 από αυτούς έγινε πρόσληψη παρά την αρνητική αξιολόγηση από στελέχη της ΑΜΕΛ.

Σύμφωνα με το πόρισμα, «ένας από τους βασικούς λόγους για τα άσχημα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας είναι το αυξημένο κόστος μισθοδοσίας, το οποίο το 2009, με έτος βάσης το 2001, αυξήθηκε κατά 700% περίπου», αφού από 1.139 άτομα που απασχολούνταν την 31/3/2004, έφθασαν τα 1.688 άτομα στις 21/10/2009, αύξηση δηλαδή κατά 50%. Είναι χαρακτηριστικό επίσης ότι το 50% των προσλήψεων έγιναν το 2009 και συγκεκριμένα σε διάστημα μόλις 23 ημερών, από 12/08/2009 έως 04/09/2009 προσελήφθησαν συνολικά 210 άτομα.


 Του Παναγιώτη Στάθη


Πηγή:www.capital.gr



Πηγή:www.capital.gr

3 σχόλια:

  1. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι όλοι όσοι δεν πληρώνουν εισητηριο.
    Έχουν έρθει έποικοι και σουλατσάρουν συνεχώς για να ξαφρίζουν κακομοίρηδες Έλληνες και όσους τουρίστες έμειναν.
    Εγώ που μένω δίπλα σε σταθμό πηγαίνω με αυτοκίνητο στην δουλειά γιατί δεν θέλω να βλέπω αυτά τα χάλια.
    Μόλις θα αποκρατηκοποιηθεί εντελώς, ξαφνικά θα μπουν μπάρες δεν θα μπορεί να περάσει κανείς χωρίς να χτυπήσει εισητήριο και με κάμερες παντού όπου γίνει κλοπή θα κλείνουν οι πόρτες όπως στην Γαλλία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εάν είναι μεγάλες οι αποστάσεις, το Μετρό είναι πραγματικά πολύ χρήσιμο.
    Κατ' εμέ η καλύτερη λύση πλέον είναι η μοτοσυκλέτα (αρκεί να αντέχεις το κρύο τον χειμώνα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτα και αλλα παρομοια μας εφεραν εδω σημερα .Κριμα για οσους βρήκαν μια δουλεια εστω και με αυτόν τον τρόπο.Θα ηθελα να τιμωρηθουν οι διοικούντες και να μην χασουν την δουλεια τους οι υπάλληλοι,να πληρώνονται όλοι ισα (ιση αμοιβη με ιση εργασία τοτε θα υπήρχε και εργασιακη ειρήνη).

    ΑπάντησηΔιαγραφή