Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

Το ελληνικό κρασί... νικάει & δέρνει


 photo wine2_zps1d91f21f.gif-2η θέση στον κόσμο για Χανιώτη οινοποιό!

-Οι New York Times δοκίμασαν δέκα ελληνικά κρασιά και ξετρελάθηκαν: «Διεγερτικά, καθηλωτικά, με χαρακτήρα» [λίστα].

-Πώς οι Έλληνες έμαθαν ξαφνικά να φτιάχνουν φρέσκια μπίρα: Η κερκυραϊκή Corfubeer ανάμεσα στις τρεις καλύτερες του κόσμου.





Τη δεύτερη θέση σε παγκόσμιο διαγωνισμό κρασιού, κέρδισε Χανιώτικο οινοποιείο. Ο ρωμέικος λιαστός οίνος του οινοποιείου Ντουράκη, ήρθε δεύτερος μέσα σε 14.362 συμμετοχές!


Στις 20 Μαΐου 2013, στις 2 το μεσημέρι στο Λονδίνο, με τη γνωστή βρετανική ακρίβεια, στην Διεθνή Έκθεση Οίνου του Λονδίνου ανακοινώθηκαν από τον πρόεδρο της επιτροπής του διαγωνισμού Steven Spurrier τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού Οίνου (Decanter World Wine Awards 2013) του περιοδικού Decanter για το 2013.

Είναι ίσως ο πιό έγκυρος αλλά και σημαντικός διαγωνισμός οίνου της Ευρώπης και ένας από τους σημαντικότερους του κόσμου!

Είναι τα αποτελέσματα για τα οποία όλοι οι οινοποιοί σε ολόκληρο τον κόσμο κρατούσαν σήμερα την ανάσα τους.

Οι συμμετοχές ξεπέρασαν εφέτος κάθε προσδοκία: 14,362 συμμετοχές από όλο τον κόσμο (πέρυσι 14,119), από 52 συνολικά χώρες.

219 ειδικοί στο κρασί από 27 χώρες, συμπεριλαμβανομένων 75 Masters of Wine και 13 Master Sommeliers έκριναν το διαγωνισμό. Ήταν ασφαλώς ένα από τα καλύτερα panels στον κόσμο!

Συνολικά σε 9.873 κρασιά απονεμήθηκε μετάλλιο Decanter: 156 Περιφερειακά Τρόπαια (Regional Trophies), 229 χρυσά μετάλλια, 1.665 ασημένια μετάλλια, 4.165 χάλκινο μετάλλιο και 3.658 συνιστώμενα (Commended).

Το οινοποιείο Ντουράκη κερδίζει Ασημένιο Μετάλλιο στον μεγαλύτερο παγκόσμιο διαγωνισμό κρασιού του κόσμου για το Euphoria Ρωμέικο Λιαστός Οίνος 2012!





Το οινοποιείο βρίσκεται στον ορεινό Αλίκαμπο της Κρήτης από το 1988 με πρωτοβουλία ενός καταξιωμένου οινολόγου, του κ. Ντουράκη Ανδρέα.

Κουβαλώντας οινολογικές γνώσεις αλλά και εμπειρίες από ξένα και ελληνικά οινοποιεία και με πολύ μεράκι ξεκίνησε να καλλιεργεί τα πατρικά του αμπέλια και να οινοποιεί.

Τα τελευταία χρόνια το οινοποιείο παράγει περίπου 120.000 φιάλες τον χρόνο με περισσότερες από 12 ετικέτες κρασιού.

Ο χώρος του Οινοποιείου είναι επισκέψιμος με περισσότερους από 10.000 επισκέπτες τον χρόνο ενώ σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους του Οινοποιείου κάθε χρόνο φιλοξενούνται εικαστικά δρώμενα, εκθέσεις, παρουσιάσεις, ομιλίες αλλά και συναυλίες.

Τα κρασιά του εξάγονται σε ποσοστό 20% της παραγωγής στην Ευρωπαϊκή Ένωση ενώ χρόνο με το χρόνο το ποσοστό αυτό μεγαλώνει.

Το Euphoria Ντουράκη από λιαστά σταφύλια ποικιλίας Ρωμέικο, είναι ένας οίνος φυσικώς γλυκύς . Τα σταφύλια της ποικιλίας Ρωμέικο απλώνονται στον ήλιο για 9 ημέρες, για μερική αποξήρανση.

Ο παχύρρευστος χυμός αποδίδει έναν φυσικώς γλυκύ οίνο με εξαιρετική πυκνότητα αρωμάτων από λουλούδια και εσπεριδοειδή(νεράντζι, μανταρίνι, πράσινο λεμόνι, κίτρο), καραμέλας βουτύρου και μελιού.

Πλούσια, κομψή γεύση, μεταξένια γλύκα στο στόμα και με καλή ισορροπία γλύκας-οξύτητας. Η ποικιλία Ρωμέικο δείχνει τα τελευταία χρόνια να ανεβαίνει σε θέσεις στον Οινικό χάρτη και να αποτελεί πια ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά της Κρήτης!

http://www.flashnews.gr/page.ashx?pid=3&aid=127117&cid=299



-Οι New York Times δοκίμασαν δέκα ελληνικά κρασιά και ξετρελάθηκαν: «Διεγερτικά, καθηλωτικά, με χαρακτήρα» [λίστα]




«Διεγερτικά», «καθηλωτικά», «γεμάτα χαρακτήρα». Είναι μόνο μερικούς από τους χαρακτηρισμούς που απέδωσαν στα ελληνικά κρασιά οι New York Times. Μία επιτροπή ειδικών τα δοκίμασε για λογαριασμό της εφημερίδας, που στη συνέχεια φιλοξένησε ένα εκτενές αφιέρωμα σε αυτά, με εγκωμιαστικά σχόλια.

«Είναι συστατικά ενός παράλληλου σύμπαντος, στο οποίο πλήθη κόσμου αγκαλιάζουν αυτά τα υπέροχα αναζωογονητικά, ενδιαφέροντα λευκά και τα προτιμούν από ένα pinot grigio», έγραψε ο Έρικ Ασίμοφ, ένας εκ των δοκιμαστών, που είναι ο κριτικός οίνου των New York Times. «Δεν έχω τίποτα με το pinot grigio, αλλά είναι... εγκόσμιο. Γιατί κάποιος που ενδιαφέρεται για το τι τρώει και πίνει να συμβιβαστεί με αυτό και όχι με κάτι γεμάτο χαρακτήρα;», προσθέτει πριν ξεκινήσει ο... ύμνος για τα ελληνικά προϊόντα.

Η επιτροπή δοκίμασε κρασί παραγωγής 2011-2012 και επιβεβαίωσε την ποιότητα και την αξία τους σύμφωνα με το δημοσίευμα. «Τα προκλητικά ελληνικά κρασιά, αν και παράγονται από λιγότερο γνωστές ποικιλίες αμπελιών, είναι διεγερτικά, ακόμη και καθηλωτικά, αλλά ποτέ βαρετά», επισημαίνεται. Οι ίδιοι ειδικοί είχαν δοκιμάσει και παλιότερα ελληνικό κρασί, αλλά τότε εκτίμησαν πως η γεύση τους ήταν σαν «δουλειά που δεν είχε ολοκληρωθεί», καθώς προσπαθούσαν να κάνουν τη μετάβαση από την τοπική αγορά στο παγκόσμιο κοινό. Αυτή η άποψη άλλαξε. «Βρήκαμε σταθερά καλοφτιαγμένα κρασιά. Μας άρεσαν ιδιαίτερα εκείνα από τη Σαντορίνη, που προέρχονται εξ' ολοκλήρου ή σε μεγάλο βαθμό από ασύρτικα αμπέλια. Η γεύση τους σαν να είναι το απόσταγμα εκατομμυρίων μικροσκοπικών κοχυλιών», αναφέρει το κείμενο.

Ακόμη στα θετικά αναφέρεται η χαμηλή τιμή, όσα δοκίμασαν κόστιζαν 14-24 δολάρια, ενώ το μόνο... αρνητικό που εντοπίστηκε ήταν τα ονόματα των κρασιών. «Μοσχοφίλερο, Ροδίτης, Ασσύρτικο... είναι λίγο τρομακτικά. Μοιάζουν με εξωγήινα όντα!». Το ελληνικό κρασί μπορεί να ηχεί περίεργα στα αμερικάνικα αφτιά, αλλά σίγουρα ικανοποιεί τον ουρανίσκο όπως φαίνεται.


Τα ελληνικά κρασιά που μάγεψαν τους New York Times

1. Ασύρτικο Σαντορίνη, Κτήμα Αργυρού
2. Ασύρτικο- Αθήρι, Κτήμα Σιγάλας
3. Ασύρτικο, Γαία
4. Αμέθυστος, Κτήμα Λαζαρίδη
5. Mountain Sun, Κτήμα Σέμελη
6. Θέμα, Κτήμα Παυλίδης
7. Θαλασσίτης, Γαία

8. Σαντορίνη, Κτήμα Σιγάλας
9. Ατλαντίς, Κτήμα Αργυρού
10. Πέτρα, Κτήμα Κυρ- Γιάννη




-Πώς οι Ελληνες έμαθαν ξαφνικά να φτιάχνουν φρέσκια μπίρα: Η κερκυραϊκή Corfubeer ανάμεσα στις τρεις καλύτερες του κόσμου.


Στις τρεις καλύτερες μπίρες του κόσμου φιγουράρει η κερκυραϊκή Corfubeer, στο φετινό μεγαλύτερο διεθνές φεστιβάλ μπίρας στη Βρετανία. Ψυχή της ζυθοποιίας ο ιδρυτής της Σπύρος Καλούδης, που όπως λέει, όση και αν παράγει δεν φτάνει για να καλύψει τη ζήτηση. Η τεσσάρων ετών εταιρεία γνωρίζει αλματώδη ανάπτυξη αδιαφορώντας για την κρίση.

Το δημοφιλές φεστιβάλ μπίρας International Real Ale Festival 2013 που διοργανώνει η μεγαλύτερη αλυσίδα pub της Βρετανίας Wetherspoon δεν έχει ανακοινώσει επισήμως τα αποτελέσματα αλλά οι υπεύθυνοι ενημέρωσαν τον κ. Καλούδη ότι η Corfubeer είναι ανάμεσα στις πρώτες θέσεις.


Βραβείο και πρωτιά

Η Wetherspoon επέλεξε την Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία μεταξύ 50 ζυθοποιείων, ως ένα από τα 8 διεθνή ζυθοποιία που φιλοξένησε για να προσφέρει την μπίρα τους στους χιλιάδες επισκέπτες του με στόχο να τη δοκιμάσουν και να τη βαθμολογήσουν. Οι καταναλωτές δοκιμάζουν για 18 μέρες και σχολιάζουν τις μπίρες και καταγράφονται οι εντυπώσεις τους.


Η μπίρα του καλπάζει

«H Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία βρίσκεται στον Αρίλλα ένα μικρό χωριό στη Βόρεια Κέρκυρα και το ζυθοποιείο το φτιάξαμε με κέφι και αγάπη» αναφέρει ο κ. Καλούδης. Η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της εν μέσω κρίσης το 2009 με παραγωγή 80.000 φιάλες μπίρας, 70.000 ευρώ τζίρο και τρεις εργαζόμενους. Η παραγωγή της το 2012 έφτασε τις 500.000 φιάλες, και ο τζίρος εκτοξεύθηκε στα 500.000 ευρώ. «Φέτος πραγματοποιήσαμε επενδύσεις για να αυξήσουμε την παραγωγή και να ανταποκριθούμε στη ζήτηση και προβλέπουμε η παραγωγή μας και οι πωλήσεις μας να είναι αυξημένες κατά 30%» συμπληρώνει ο κ. Καλούδης. «Όσο παράγουμε τόσο πουλάμε. Η ζήτηση είναι πάντα μεγαλύτερη από την προσφορά γιατί δεν είμαστε μεγάλη βιομηχανία».


Οι τουρίστες ψάχνουν τα καλά τοπικά προϊόντα

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Corfubeer, η επιτυχία του ελληνικού προϊόντος κρύβεται στον τουρισμό, που αποτελεί κινητήριο δύναμη για την ελληνική μπίρα. «Οι τουρίστες που έρχονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα είναι 15-16 εκ. εκπαιδευμένοι καταναλωτές και απαιτητικοί. Αναζητούν τοπικά προϊόντα, διαφορετικά από αυτά των πολυεθνικών, φτιαγμένα με μεράκι τα οποία εκπροσωπούν τη χώρα μας.

Χρειαζόμαστε ελληνικά προϊόντα με ελληνική ταυτότητα. Οι τουρίστες είναι οι καλύτεροι διαφημιστές μας. Και οι ελληνικές εταιρείες πρέπει να οργανωθούν, να παρουσιάζουν προϊόντα με ταυτότητα ώστε να έχουμε να προσφέρουμε ένα παζλ γεύσεων και να ενισχύσουμε το εμπόριο και την οικονομία».


Γερμανικά πρότυπα

Η ιδέα γεννήθηκε ύστερα από ένα ταξίδι σε χωριά της Γερμανίας, όπου οι μικρές ζυθοποιίες αποτελούν παράδοση. Ο Σπ. Καλούδης, κύριος μέτοχος της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας, μαζί με τους Γ. Καλούδη, Κλ. και Β. Μουζακίτη αποφάσισαν να δημιουργήσουν το δικό τους ζυθοποιείο στον Αρίλλα της Κέρκυρας. Η επένδυση έφθασε το ένα εκατ. ευρώ, από τα οποία το 16% (160.000 ευρώ) προήλθε από επιδότηση και τα υπόλοιπα από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό.

Φρέσκια μπίρα, αφιλτράριστη και απαστερείωτη
Επέλεξαν να παράγουν μπίρα φρέσκια, αφιλτράριστη και απαστερίωτη (real ale), αφού κάτι τέτοιο δεν υπάρχει στην Ελλάδα μέχρι σήμερα. Επιπλέον αυτού του είδους οι μπίρες κάνουν θραύση στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι στη Γερμανία υπάρχουν 2.000 ζυθοποιίες, 2.500 στην Αγγλία και πάνω από 3.000 στις ΗΠΑ.

«Οι μπίρες "real ale" αποτελούν ουσιαστικά την επιστροφή στην παράδοση», εξηγεί ο Σπ. Καλούδης. «Περιέχουν όλες τις θρεπτικές πρωτεΐνες των δημητριακών και τις ανεκτίμητες πολυφερόλες (απ' αυτές προέρχεται η φυσική θολότητα της φρέσκιας μπίρας). Αυτά τα συστατικά αφαιρούνται στις βιομηχανοποιημένες μπίρες μαζικής κατανάλωσης. Η φρέσκια μπίρα που παράγουμε περιέχει μόνο βύνη από κριθάρι, λυκίσκο, μαγιά και νερό. Επιπλέον, παράγεται με παραδοσιακό τρόπο: ζυμώνεται και ωριμάζει σε ειδικά ψυχόμενα τανκ, η ζύμωση γίνεται στους 15 βαθμούς και η ωρίμανση στον μείον ένα και διαρκεί τέσσερις εβδομάδες».


Φρέσκια μεν, ακριβή δε

Η φρέσκια κερκυραϊκή μπίρα έχει διάρκεια ζωής 45 μέρες και πρέπει να μεταφέρεται και να φυλάσσεται όπως ακριβώς το φρέσκο γάλα: σε ψυγείο. Για να ελεγχθούν η ποιότητα και οι συνθήκες μεταφοράς και φύλαξης, η διακίνηση γίνεται αποκλειστικά με ψυγεία.

Ο παραδοσιακός τρόπος παραγωγής, ωστόσο, επιβαρύνει σημαντικά το κόστος και η φρέσκια μπίρα φτάνει στα ράφια του σουπερμάρκετ σε τιμή 1,95-2,10 ευρώ ανά φιάλη 500 ml.


Ξανθιά και μαύρη

Η φρέσκια μπίρα της Corfu Beer παράγεται μέχρι στιγμής σε δύο τύπους: ξανθοκόκκινη με φρουτώδη γεύση και σκουρόχρωμη «μπίτερ μπράουν» με ελαφρά πικράδα και πολλά αρώματα. Το φετινό καλοκαίρι η εταιρεία διέθεσε 80.000 φιάλες, ενώ την ερχόμενη χρονιά προγραμματίζει να αυξήσει την παραγωγή της στις 500.000 φιάλες, ώστε να γίνει κερδοφόρα από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της.

«Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν κάνουμε επενδύσεις τέτοιου είδους στην Ελλάδα», λέει ο Σπ. Καλούδης. «Ο κόσμος αγκαλιάζει τις μικρές εταιρείες με υψηλής ποιότητας προϊόντα. Αυτό αποδείχθηκε στην περίπτωση της Κερκυραϊκής Μικροζυθοποιίας. Εύχομαι ο κάθε νομός, η κάθε περιοχή να έχει το δικό του ζυθοποιείο και πολλές τοπικές μπίρες. Είναι το πρώτο προϊόν στη χώρα μας με κατανάλωση εκατ. λίτρων...».





1 σχόλιο:

  1. Όπως δείχνει το παραπάνω άρθρο, το Ελληνικό κρασί μπορεί πολύ εύκολα να αποδειχθεί ένα από τα προϊόντα που μπορούν να έχουν μεγάλη επιτυχία στις αγορές του εξωτερικού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή