Σάββατο 10 Αυγούστου 2013

Αυτή είναι η ακριβής διαδρομή του αγωγού TAP στην Βόρειο Ελλάδα


("κλικ" στο χάρτη για μεγέθυνση )
    • Τι θα κατασκευαστεί που
    • Οι επιπτώσεις
    • Oι αποζημιώσεις

    'Έπειτα από σχεδόν 4 χρόνια εργασιών για την επιλογή και βελτιστοποίηση της όδευσης του αγωγού στην Ελλάδα, ο TAP υπέβαλε την ολοκληρωμένη Μελέτη.. Περιβαλλοντικών και Κοινωνικών Επιπτώσεων (ΜΠΚΕ) στο υπουργείο Ενέργειας, Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.

    -"ΚΛΙΚ" ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΧΑΡΤΗ ΓΙΑ ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ-

    Μελέτη περιγράφει μεταξύ άλλων με λεπτομέρεια τη διαδρομή που προτείνεται να ακολουθήσει ο αγωγός, των μόνιμων και προσωρινών υποδομών που απαιτούνται στη φάση της κατασκευής του, όπως είναι οι δρόμοι πρόσβασης και τα εργοτάξια, καθώς και των λειτουργικών εγκαταστάσεων που θα υπάρξουν όταν τελειώσει η κατασκευή, όπως σταθμοί συμπίεσης (ένας στους Κήπους Έβρου και ένας στις Σέρρες) και βαλβιδοστάσια.

    Το ελληνικό τμήμα του αγωγού θα εκτείνεται από τους Κήπους του Έβρου στα ελληνοτουρικά σύνορα, μέσω Κομοτηνής, Νέας μεσημβρίας (ΒΔ της Θεσσαλονίκης) και θα καταλήγει στα ελληνοαλβανικά σύνορα.

    Ο TAP Θα έχει αρχικά δυναμικότητα 10 δισ κυβικών μέτρων ανά έτος. Από τους Κήπους μέχρι τη Νέα Μεσημβρία, μήκος περίπου 359 χλμ, η όδευση του αγωγού ακολουθεί σε μεγάλο μήκος τον υπάρχοντα αγωγό αερίου του ΔΕΣΦΑ. Από τη Νέα Μεσημβρία και δυτικά προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα η όδευση του αγωγού έχει μήκος 184 χλμ και δεν ακολουθεί υπάρχουσα δομή.

    Για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, η περιοχή επιρροής ορίζεται ως ένας διάδρομος 500 μέτρων κατά μήκος του άξονα της προτεινόμενης όδευσης και 500 μέτρα από τα όρια των προτεινόμενων εργοταξίων, βαλβιδοστασίων, των αποθηκευτικών χώρων και των σταθμών συμπίεσης.


    Στη μελέτη αναφέρεται ότι αρκετοί καλλιεργητές θα υποχρεωθούν να αλλάξουν καλλιέργειες και άλλοι να τις εγκαταλείψουν, αφού πρώτα αποζημιωθούν.

    Η κοινοπραξία TAP παραδέχεται ότι θα υπάρξουν κάποιες επιπτώσεις περιβαλλοντικές κυρίως στη διάρκεια κατασκευής του έργου αλλά και της λειτουργίας του.

    Οι τακτικές συντηρήσεις του αγωγού, δεν θα επιτρέπουν τη βλάστηση δέντρων με βαθιές ρίζες.

    Η ζώνη εργασίας του αγωγού θα απαιτήσει συνολικά περίπου 2.000 εκτάρια γης.

    Ο αγωγός θα τοποθετηθεί μόλις ένα μέτρο κάτω από την επιφάνεια της γης.

    Η μελέτη θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ως τις 30 Οκτωβρίου. Οι συναντήσεις με τους φορείς θα διεξαχθούν από κοινή ομάδα αναδόχων μελετητών του ΤΑΠ, τοπικών υπεργολάβων μελετητών (Asprofos, Exergia) και εκπροσώπων του TAP, ενώ από τις 16 Σεπτεμβρίου ως τις 18 Οκτωβρίου θα πραγματοποιηθούν οι συναντήσεις με τις τοπικές κοινωνίες.


    **Δείτε αναλυτικά ολόκληρη τη μελέτη πατώντας ΕΔΩ.

    http://greece-salonika.blogspot.com/2013/08/tap.html#ixzz2bVy2JaPn

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου