Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Στην Χαλκιδική με τρένο;


Πρόταση για τη δημιουργία ενός περιαστικού και προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλονίκη καταθέτει η αυτοδιοικητική κίνηση Οικολογία Αλληλεγγύη. Το στέλεχος της κίνησης και των Οικολόγων Πράσινων, Γιάννης Τζιώλας, περιέγραψε πως μπορούν να αξιοποιηθούν οι εγκαταλειμμένες σιδηροδρομικές γραμμές ειδικά στη δυτική Θεσσαλονίκη και πως μπορεί να συνδεθεί η Χαλκιδική με το τρένο, το οποίο θα μπορεί να διέρχεται από τις σήραγγες του μετρό!


«Η Θεσσαλονίκη διαθέτει ένα σημαντικό περιαστικό δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών. Πρόκειται για εγκαταλειμμένες γραμμές που αν ενεργοποιηθούν με χαμηλό κόστος μπορούν να καλύψουν τη Μενεμένη, τον Εύοσμο, τους Αμπελόκηπους, το Κορδελιό, την Ιωνία, τη Σίνδο, το Άδενδρο και το Πλατύ και να συνδέονται με Σέρρες, Βέροια και Έδεσσα. Όλο αυτό το δίκτυο μπορεί να καταλήγει στο χώρο που υπάρχει πίσω από το κτήριο του Ερυθρού Σταυρού, στην πλατεία Ελευθερίας, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης κι από εκεί μπορεί οποιοσδήποτε επιβάτης να έχει πρόσβαση και στην ανατολική πλευρά του πολεοδομικού συγκροτήματος με τη θαλάσσια συγκοινωνία», επισήμανε ο κ. Τζιώλας.

Ο κ. Τζιώλας τόνισε ότι η Χαλκιδική που δέχεται 1,5 – 2 εκατομμύρια τουρίστες κάθε καλοκαίρι πρέπει να αποκτήσει σιδηροδρομική σύνδεση, καθώς το οδικό δίκτυο δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της.

«Για να συνδεθεί με το σιδηρόδρομο η Χαλκιδική πρέπει αυτός να περάσει μέσα από τη Θεσσαλονίκη ή να εκμεταλλευτεί τη σήραγγα του μετρό. Υπάρχουν διεθνή παραδείγματα, όπως της Αθήνας, όπου τα δυο μέσα έχουν κοινή πορεία σε ένα μέρος του δικτύου ή προσφάτως της Κωνσταντινούπολης. Η σύνδεση των γραμμών μετρό και ΟΣΕ είναι τεχνικά εφικτή και η πρότασή μας κατατέθηκε εδώ και περίπου οχτώ χρόνια. Η Πολιτεία δεν απάντησε, όμως η ‘Αττικό Μετρό ΑΕ’ μας είπε ότι μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά όχι ανέφικτο, απλώς θα χρειαστεί μια αλλαγή της χάραξης», είπε.

Ο ίδιος σημείωσε ότι οι οικολόγοι ήταν αντίθετοι στην κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης, όμως πλέον είναι ένα έργο που γίνεται. «Θα είμαστε τυχεροί αν ολοκληρωθεί το 2025, παρότι όλοι γνωρίζουν ότι με το ένα πέμπτο του κόστους του θα είχαμε καλύψει με τραμ όλη την πόλη», κατέληξε.

του Τάσου Τασιούλα / voria.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου