Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συλληφθείς υπάλληλος του ΥΠΕΚΑ είναι ο Μανώλης Χατζόπουλος, (αριστεριστής, πρώην ΠΑΣόΚος νυν ΚΚΕ), πρόεδρος ΔΣ του Συλλόγου Υπαλλήλων του ΥΠΕΚΑ -και συγκεκριμένα, του συλλόγου των υπαλλήλων εκείνων που προέρχονται από την πρώην γενική γραμματεία Βιομηχανίας και Ενέργειας.
Διαβάστε παρακάτω ένα «μανιφέστο» που είχε δημοσιεύσει ο ίδιος στον «Ριζοσπάστη» το 2012, πριν τις εκλογές.
Στον εισαγγελέα οδηγούνται σήμερα το απόγευμα οι 16 -έως τώρα- συλληφθέντες, μέλη κυκλώματος λαθρεμπορίας καυσίμων με ναυτιλιακό πετρέλαιο, μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρος της ΕΤΕΚΑ και του Ατρομήτου, Γιώργος Σπανός.
Ο ίδιος, πάντως, κάνει λόγο για αυτόβουλη παρουσία στην Ασφάλεια και όχι κατόπιν σύλληψης, ενώ χαρακτηρίζει αστήρικτες τις κατηγορίες για λαθρεμπόριο καυσίμων και εκφράζει τη βεβαιότητα πως θα λάμψει η αλήθεια.
Μεταξύ των συλληφθέντων βρίσκονται ακόμη ο πρόεδρος συλλόγου υπαλλήλων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ένας ακόμη κρατικός υπάλληλος και μία συνταξιούχος δημόσια υπάλληλος, οι οποίοι φέρονται να ενημέρωναν το κύκλωμα για τα σημεία, όπου θα γίνονταν έλεγχοι ποιότητας καυσίμων.
Έχουν συλληφθεί, επίσης, ιδιοκτήτες και υπάλληλοι πρατηρίων.
Οι συλληφθέντες κατηγορούνται για λαθρεμπόριο καυσίμων, κακουργηματική απάτη εις βάρος ναυτιλιακών εταιρειών, νομιμοποίηση εσόδων απο εγκληματική δραστηριότητα, ενεργητική και παθητική δωροδοκία και κατάχρηση εξουσίας.
Το κύκλωμα χρησιμοποιούσε ναυτιλιακό πετρέλαιο -που έχει χαμηλότερους δασμούς- το οποίο αρχικά επεξεργαζόταν και στη συνέχεια το διοχέτευε στην αγορά ως πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης.
Οι έρευνες διεξάγονται εδώ και τέσσερις μήνες, έπεια από υπόδειξη και παραγόντων του κλάδου των βενζινοπωλών, οι οποίοι είχαν καταγγείλει ύποπτες κινήσεις στην αρμόδια για τον έλεγχο των καύσιμων διεύθυνση του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Οι έρευνες έγιναν σε Ελευσίνα, Ασπρόπυργο και Πέραμα.
Για «σημαντικό χτύπημα κατά του λαθρεμπορίου» έκανε λόγο ο υφυπουργός, Θανάσης Σκορδάς, ο οποίος ανέφερε επίσης ότι, από τη στιγμή που ενημερώθηκαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης, το βράδυ της Τρίτης, ξεκίνησαν έλεγχοι σε πρατήρια καύσιμων.
Αρχηγικό ρόλο αποδίδει η Ελληνική Αστυνομία στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΤΕΚΑ, Γιώργο Σπανό, όσον αφορά στη δράση της εγκληματικής οργάνωσης, όπως την χαρακτηρίζει, που ενέχεται σε λαθρεμπόριο καυσίμων, κακουργηματική απάτη σε βάρος ναυτιλιακών εταιρειών και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.
Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., στους 15 συλληφθέντες περιλαμβάνονται τα τρία αρχηγικά μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, ένας ανώτερος υπάλληλος του ΥΠΕΚΑ και ένας υπάλληλος του Α' Τελωνείου Πειραιά.
Το εν λόγω κύκλωμα έχει διαθέσει παράνομα στο εμπόριο την τελευταία διετία περίπου 4.500.000 λίτρα πετρέλαιο ναυτιλίας. Οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι ξεπερνούν τα 3.500.000 ευρώ.
Στο πλαίσιο των ερευνών, κατασχέθηκαν 8.000 λίτρα ναυτιλιακού καυσίμου (marine diesel), πέντε βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς καυσίμων και 18.400 ευρώ.
Αναζητούνται ακόμη εννέα άτομα, μέλη της εγκληματικής οργάνωσης.
Πώς δρούσε η εγκληματική οργάνωση
Σύμφωνα με την Αστυνομία, τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης παρακρατούσαν ναυτιλιακό πετρέλαιο έπειτα από ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια το διοχέτευαν σε πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου, έπειτα από πρόσμειξη με πετρέλαιο κίνησης, το διέθεταν και πάλι στην αγορά.
Πιο αναλυτικά, όπως προέκυψε από την έρευνα, αρχικά οι οδηγοί βυτιοφόρων-υπάλληλοι της εταιρείας, κατά τη μετάβασή τους στα σημεία ελλιμενισμού διαφόρων πλοίων, ανά την επικράτεια (πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών, επαγγελματικά και ποντοπόρα), δεν παρέδιδαν ολόκληρη την ποσότητα του πετρελαίου, η οποία αναγραφόταν στα παραστατικά.
Ακολούθως, το υπόλοιπο του πετρελαίου το επέστρεφαν στην εταιρεία και στη συνέχεια οι αρχηγοί της εγκληματικής οργάνωσης το διέθεταν εκ νέου στο εμπόριο, μέσω «συνεργαζόμενων» πρατηρίων υγρών καυσίμων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το επαναδιέθεταν αυτούσιο στους πλοιοκτήτες.
Μέχρι στιγμής έχει προκύψει ότι η εγκληματική οργάνωση «συνεργαζόταν» με 12 πρατήρια υγρών καυσίμων στην Αττική.
Επιπλέον, προέκυψε ότι, σε πολλές περιπτώσεις, άτομα που εμπλέκονταν στη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής των καυσίμων, ενεργούσαν και για λογαριασμό τους.
Ειδικότερα, υπάλληλοι-οδηγοί των βυτιοφόρων, κατά την επιστροφή του παράνομα παρακρατηθέντος ναυτιλιακού καυσίμου, δεν το επέστρεφαν στο σύνολό του, αλλά παρακρατούσαν και για ίδιο όφελος μεγάλες ποσότητες, τις οποίες διέθεταν με χαμηλότερη τιμή σε συγκεκριμένους πρατηριούχους, αποκομίζοντας έτσι μεγάλα χρηματικά ποσά.
Σε άλλη περίπτωση μηχανικός πλοίου, ο οποίος συνελήφθη, είχε παρακρατήσει για ίδιο όφελος 11 τόνους ναυτιλιακό καύσιμο και προσπαθούσε να βρει τρόπο να το διαθέσει στους οδηγούς των βυτιοφόρων, με διαγραφόμενη την προοπτική για συνεχή ανεφοδιασμό του συγκεκριμένου πλοίου και παράνομη παρακράτηση τριών έως τεσσάρων τόνων καυσίμων εβδομαδιαίως.
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, για να ξεπερνούν τις διαδικασίες ελέγχου κατά την παράδοση στα ελλιμενισμένα πλοία των ποσοτήτων που είχαν παραγγελθεί (πετρέλευση) και να παραπλανούν τους αρμόδιους τελωνειακούς υπαλλήλους ελεγκτές ή τους υπεύθυνους των πληρωμάτων για την παραλαβή του καυσίμου, χρησιμοποιούσαν ιδιαίτερα τεχνάσματα.
Ενδεικτικά, σε προσυνεννόηση με συγκεκριμένο χειριστή γεφυροπλάστιγγας για βαριά οχήματα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, εμφάνιζαν πλασματικές μετρήσεις κατά την ζύγιση του βυτιοφόρου.
Οι πλασματικές μετρήσεις πραγματοποιούνταν με παρέμβαση από πριν στο λογισμικό των ηλεκτρονικών συστημάτων της γεφυροπλάστιγγας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το «κατά παραγγελία» επιδιωκόμενο κάθε φορά αποτέλεσμα.
Για την άμεση συνέργεια στη διαδικασία αυτή ο χειριστής γεφυροπλάστιγγας, ελάμβανε ως αμοιβή για κάθε μετρικό τόνο 150 ευρώ (ένας μετρικός τόνος πετρελαίου ισούται με 1.200 λίτρα).
Στην περίπτωση όμως που ο αρμόδιος για την παραλαβή του καυσίμου συνεργούσε στην απάτη, στο να παραλάβει δηλαδή λιγότερη από την ποσότητα που αναγράφονταν στα παραστατικά, δεν πραγματοποιούσαν ζύγιση ή κατέστρεφαν τα ζυγολόγια.
Σε άλλες περιπτώσεις γέμιζαν με νερό κάποιο από τα διαμερίσματα της δεξαμενής του βυτιοφόρου, αυξάνοντας έτσι τεχνηέντως το μικτό βάρος του οχήματος, το οποίο μετά την αφαίρεση του απόβαρου, προσμετρούνταν ως μεταφερόμενο καύσιμο.
Ο ρόλος του τελωνειακού και του υπαλλήλου του ΥΠΕΚΑ
Στην εγκληματική οργάνωση είχε ενταχθεί υπάλληλος του Α' Τελωνείου Πειραιά, ο οποίος, έναντι οικονομικών ανταλλαγμάτων, ενημέρωνε για επικείμενους ελέγχους στα πλωτά μέσα που διέθετε η εταιρεία για την διακίνηση του ναυτιλιακού καυσίμου, αποφεύγοντας έτσι ενδεχόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.
Για τον ίδιο λόγο, η εγκληματική οργάνωση ενημερωνόταν για επικείμενους ελέγχους από ανώτερο υπάλληλο του ΥΠΕΚΑ, ο οποίος, λόγω της ιδιότητάς του, είχε πρόσβαση σε στοιχεία για προγραμματισμένους ελέγχους της Υπηρεσίας του ή άλλων συναρμόδιων Υπηρεσιών (εντολές ελέγχου) και γνώριζε εκ των προτέρων λεπτομέρειες για το χρόνο και τις περιοχές όπου επρόκειτο να κινηθούν τα αρμόδια συνεργεία ελέγχου.
Χθες και σήμερα, κατά τη διάρκεια οργανωμένης και συντονισμένης επιχείρησης, συνελήφθησαν σε διάφορες περιοχές της Αττικής 15 ημεδαποί, μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, ηλικίας από 36 έως 62 ετών.
Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία υγρών καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, απάτη κατ' επάγγελμα και κατ' εξακολούθηση σε βαθμό κακουργήματος, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες («ξέπλυμα βρώμικου χρήματος»), ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ΄ εξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.
Οι συλληφθέντες με την δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους οδηγούνται απογευματινές ώρες σήμερα στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά.
Ανακοίνωση Σπανού
Η ανακοίνωση του κ. Σπανού στην ιστοσελίδα της ΕΤΕΚΑ έχει ως εξής:
«Ο κ. Γιώργος Σπανός, με την ιδιότητά του τόσο ως πρόεδρος της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΤΕΚΑ ΑΕ», εταιρεία πανελλήνιας εμβέλειας, η οποία συνεισφέρει τα μέγιστα στην Εθνική μας Οικονομία καταβάλλοντας για φόρους, τέλη και εισφορές κάθε χρόνο ποσά άνω των 300.000.00 ευρώ, απασχολεί δε προσωπικό άνω των 150 ατόμων, αλλά και με την ιδιότητά τουως Πρόεδρος της «ΠΑΕ ΑΠΣ Ατρόμητος Αθηνών 1923»δηλώνει με όλη τη δύναμη της ψυχής του και με κάθε ειλικρίνεια -προσόν το οποίο τον διακρίνει σε όλη τη ζωή του- ότι οι εναντίον του αποδιδόμενες κατηγορίες τυγχάνουν ΕΩΛΕΣ και ΑΣΤΗΡΙΚΤΕΣ, ούτε καν τον αγγίζουν, ούτε βέβαια και την εταιρεία της οποίας προΐσταται, για αυτό το λόγο ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΑΜΕΣΩΣ και ΑΥΤΟΒΟΥΛΩΣ στην αρμόδια Υπηρεσία Ασφαλείας.
Άλλωστε σε αυτό το συμπέρασμα θα καταλήξει αβίαστα ο οποιοδήποτε μέσος συνετός άνθρωπος λάβει γνώση της όλης υπόθεσης.
Τονίζει δε ότι έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στη κρίση της Ελληνικής Δικαιοσύνης που θα έχει σαν συνέπεια να λάμψει η όλη ΑΛΗΘΕΙΑ με αποτέλεσμα να ΑΠΟΔΟΘΕΙ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΛΕΥΚΟΣ, όπως είναι μέχρι σήμερα πράγμα που θα του επιτρέψει να συνεχίσει μαζί με τους εκατοντάδες εργαζόμενους του την επιχειρηματική του δραστηριότητα στην Ελλάδα».
Ποιος είναι ο συλληφθείς υπάλληλος του ΥΠΕΚΑ
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συλληφθείς υπάλληλος του ΥΠΕΚΑ είναι ο Μανώλης Χατζόπουλος, πρόεδρος ΔΣ του Συλλόγου Υπαλλήλων του ΥΠΕΚΑ -και συγκεκριμένα, του συλλόγου των υπαλλήλων εκείνων που προέρχονται από την πρώην γενική γραμματεία Βιομηχανίας και Ενέργειας.
Διαβάστε παρακάτω ένα «μανιφέστο» που είχε δημοσιεύσει ο ίδιος στον «Ριζοσπάστη» το 2012, πριν τις εκλογές:
«Επιστροφή στα χρόνια της αθωότητας, της νιότης και των αγώνων με ιδανικά.
Είμαι εργαζόμενος στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης 30 χρόνια (υπάλληλος στο ΥΠΕΚΑ) και 25 χρόνια εκλεγμένος συνδικαλιστής στο Σύλλογο και την Ομοσπονδία του υπουργείου. Εχω διατελέσει οχτώ χρόνια πρόεδρος της Ομοσπονδίας και τέσσερα χρόνια πρόεδρος του Συλλόγου των Υπαλλήλων του υπουργείου. Δυστυχώς μετά από τόσα χρόνια δράσης υπαλληλικής και συνδικαλιστικής, τώρα, στο τέλος της καριέρας μου, νιώθω αηδιασμένος, απογοητευμένος και προδομένος απ' αυτά που έζησα και την κατάσταση που αντιμετωπίζω και εγώ όπως και όλος ο ελληνικός λαός που ζει τη ζοφερή πολιτική πραγματικότητα που μας επέβαλαν οι μνημονιακές - καπιταλιστικές - νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Θέλω να εκφράσω μέσω της εφημερίδας σας την κραυγή αγωνίας μου και να επαναλάβω κωδικοποιημένα σε φίλους, συνεργάτες, συναδέλφους ότι υπάρχει άλλος δρόμος:
Είναι ο δρόμος με τον οποίο γκρεμίσαμε τις κυβερνήσεις του Παπανδρέου και του Παπαδήμου. Είναι ο δρόμος με τις πανεργατικές απεργίες, με τις καταλήψεις στο Σύνταγμα, αλλά και στα υπουργεία, με την κλιμάκωση της συλλογικής δράσης των εργατών και της νεολαίας. Ετσι σώσαμε ό,τι δεν κατάφεραν ακόμα να λεηλατήσουν, έτσι μπορούμε και πρέπει να συνεχίσουμε. Αναπόσπαστο κομμάτι αυτού του δρόμου είναι το αντικαπιταλιστικό πρόγραμμα ανατροπής που προτείνει το ΚΚΕ για τη διαγραφή του χρέους, την κρατικοποίηση των τραπεζών με δημόσιο έλεγχο, την έξοδο από το ζουρλομανδύα της λιτότητας του ευρώ. Εμπρός να μαυρίσουμε ξανά τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τα δεκανίκια τους, να απομονώσουμε τους νεοναζί της Χρυσής Αυγής και να κάνουμε επιστροφή αριστερά, απ' όπου ξεκινήσαμε, πιο μαζική και πιο ορμητική, πιο μεγάλη αριθμητικά, αλλά και πιο αιχμηρή πολιτικά, δυναμώνοντας με τη συστράτευσή μας και με την ψήφο μας το ΚΚΕ. Ετσι θα μπορούμε να έρθουμε σε δεσπόζουσα πολιτική θέση εφαρμόζοντας άμεσα μια πολιτική που συνίσταται σε:
- Ρήξη με το ευρώ και την ΕΕ.
- Διαγραφή του χρέους.
- Κρατικοποίηση των τραπεζών χωρίς αποζημίωση με δημόσιο έλεγχο.
- Απαγόρευση των απολύσεων.
- Εργατικός έλεγχος σε όλη την κοινωνία.
Να δυναμώσουμε την Αντικαπιταλιστική Αριστερά ψηφίζοντας ΚΚΕ.
Οι Ελληνες δε θα μπορούν πλέον να πουν ότι δεν ήξεραν. Οι Ελληνες δε θα μπορούν πλέον να πουν ότι παραπλανήθηκαν από τις γνωστές ψεύτικες προεκλογικές δεσμεύσεις περί επαναδιαπραγμάτευσης, αυτοδύναμης Ελλάδας και άλλες τέτοιες μπαρούφες.
Ο πρόεδρος του Γιουρογκρούπ, Γιούνκερ, που αποχωρεί από το αξίωμά του, δήλωσε σε συνομιλητές του πως φοβάται την εξέγερση των Ελλήνων αφού καμία κοινωνία δε θα μπορούσε να δεχτεί το νέο τσουνάμι μέτρων που έρχεται, με αρχή τον Ιούλιο.
Ας ελπίσουμε να μη φτάσουμε μέχρι εκεί, αλλά να τους δώσουμε ένα ηχηρό μήνυμα στις κάλπες...
Σε αυτά που όλα εξέφρασα σαν κατάθεση ψυχής, νιώθω ότι γυρίζω μετά από 38 ολόκληρα χρόνια, σαν φοιτητής της γενιάς του Πολυτεχνείου, στην Ιθάκη μου, από εκεί που πρωτοπίστεψα και ανδρώθηκα πολιτικά και πάντα ζούσα και πίστευα παράπλευρα. Νομίζω ότι με αυτή την υπέρβασή μου να γυρίσω στην αλήθεια και να ξυπνήσω από το λήθαργο, δικαιούμαι ακόμη να έχω ελπίδες.
Συντρόφισσες και σύντροφοι, δεν τελείωσε τίποτε. Τώρα αρχίζουν όλα. Ας είμαστε αισιόδοξοι. Οι κερασιές θα ανθίσουν και φέτος».
http://www2.rizospastis.gr/page.do?publDate=13/6/2012&pageNo=14&direction=1
Δεν παρακολουθούσα το θέμα. κάτι που άκουσα από κανάλι σχετικά με πολυκατοικίες και οσμές καυσίμων, άρχισα να αναρωτιέμαι μήπως σχετίζεται το θέμα και με την μετατροπή του διαμερίσματος το 2010-11 σε θάλαμο οσμής καυσίμου, γεγονός που ήταν τόσο έντονο που με ανάγκασε να εγκαταλείψω 4 μήνες το σπίτι μου. Η οσμή ήταν καυσίμου. Εχει διαρρεύσει στο διαμέρισμα και υγραέριο καθώς άνοιγα τη πόρτα να φύγω. έχει διαρρεύσει κ βόθρος. όλα μέσω εγκαταστάσεων με υπόνοιες ότι έχει σχέση κ το λεβητοστάσιο. όπου μία φορά άναψε το 2005 κ έκτοτε δεν το άναψαν. Όταν λειτούργησε το καλοριφέρ τότε, έσπασε σίδερο στο τοιχίο του διαμερίσματός μου, από έκρηξη που προήλθε από το λεβητοστάσιο με αποτέλεσμα αυτής, μετακίνηση της πολυκατοικίας σε στυλ σεισμού. Mου είπαν τότε έφταιγε η υψηλή βαθμίδα στο λεβητοστάσιο. μετά από 3 χρόνια όταν εξέφρασα τον προβληματισμό μου ξανά στον διαχειριστή του λεβητοστασίου, μου είπε ότι άλλο έφταιγε κ δεν ήταν αυτό που μου είχαν πει εξ αρχής. Το λεβητοστάσιο τα επόμενα χρόνια μέχρι σήμερα δεν χρησιμοποιείται ως λειτουργία θέρμανσης "καλοριφέρ". Δεν χρησιμοποιείται ως τίποτα. Σε μπηχτές που έριξε κάποιος που πληρώνω το ρεύμα, κ γνώριζε πράγματα για την πολυκατοικία, μου είπε λόγια που άφηναν υπόνοιες ότι σε λογαριασμούς πληρώνω κ φυσικό αέριο, χωρίς καν να έχει σχέση τέτοιο είδος με την πολυκατοικία. Το λεβητοστάσιο που υπάρχει στην πολυκατοικία είναι χρήσης με πετρέλαιο. Αναφέρω το γεγονός θεωρώντας μήπως έχει σχέση με το θέμα αλλά ίσως και όχι. Επίσης με κάποιο πρόβλημα που είχα στο αυτοκίνητο διαπίστωσα από εξηγήσεις που μου δόθηκαν ότι αυτό το πρόβλημα δημιουργήθηκε από την ποιότητα της βενζίνης στο αυτοκίνητο από βενζινάδικο που πληρωνόταν να μου βάζει και 40 τον αέρα στα λάστιχα και από τύχη γλίτωσα κάποια φορά με καταρρακτώδη βροχή, καθώς ταξίδευα. Αυτό το βενζινάδικο(στη παραλιακή κ πλησίον κέντρου διασκέδασης κ περιπτέρου) έβαλε νερό αντί για βενζίνη με άλλα λόγια. Ο κύριος που μου εξήγησε πρότεινε να πάω σε άλλο βενζινάδικο που δεν ασχολείται με νοθεύσεις, καθώς μου πρόσθεσε ότι το βενζινάδικο που δεν άλλαζα έχει και φήμη για τέτοιου είδους ενέργειες. Επίσης ίσως έχει αξία το γεγονός ότι η απέναντι πολυκατοικία έχει αποθηκευτικό χώρο στην αυλή της, που επικοινωνεί με αντλίες όπου μεταφέρουν καύσιμα μέσω φορτηγών. Εδώ έχω κ εικόνα, γιατί μου φάνηκε ως πολυκατοικία με ανοιχτό χώρο πεζοδρομημένο στην είσοδο όπου υπάρχει το παραπάνω φαινόμενο. Προσοχή δεν είναι βενζινάδικο. Επίσης την εικόνα σε εποχή καλοκαιριού.
ΑπάντησηΔιαγραφή