Η μελέτη μεταξύ διδύμων που έγινε από τους καθηγητές μάρκετινγκ Ιτάμαρ Σίμονσον του πανεπιστημίου Στάνφορντ και Άνερ Σέλα του πανεπιστημίου του Φλόριντα, και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό καταναλωτικών ερευνών "Journal of Consumer Research", διαπίστωσε ότι διάφορες καταναλωτικές προτιμήσεις και επιθυμίες έχουν ισχυρή κληρονομική αιτιολογία, η οποία, για παράδειγμα, μπορεί να εξηγεί γιατί άλλοι άνθρωποι προτιμούν τα συμβατικά και άλλοι τα υβριδικά αυτοκίνητα (φυσικά υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, πέρα από τους γενετικούς, που επηρεάζουν μια καταναλωτική προτίμηση ή αγορά).
Οι ερευνητές ανέλυσαν μια ευρεία γκάμα καταναλωτικών αποφάσεων σε σχέση με τη γενετική βάση των ατόμων-καταναλωτών. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι "πολλές - αν και όχι όλες- αποφάσεις αυτού του είδους στην πραγματικότητα επηρεάζονται από την κληρονομικότητα και από γενετικούς παράγοντες".
Μια ισχυρή ένδειξη αν κάποια συμπεριφορά είναι γενετικά κληρονομημένη, προέρχεται από το κατά πόσο οι απολύτως όμοιοι δίδυμοι είναι πιο πιθανό να έχουν την ίδια συμπεριφορά ή προτίμηση σε σχέση με τους μη όμοιους διδύμους.
Χρησιμοποιώντας αυτή την μέθοδο, οι αμερικανοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι πανομοιότυποι δίδυμοι είναι πιθανότερο να μοιράζονται την ίδια προτίμηση, μεταξύ άλλων, για να αποφεύγουν την χαρτοπαιξία, να προτιμούν τους συμβιβασμούς και την ασφάλεια αντί για ακραίες καταστάσεις, να αγοράζουν πιο χρήσιμα και λιγότερο "απολαυστικά" προϊόντα (π.χ. μπαταρίες αντί για σοκολάτες).
Επίσης οι ερευνητές εκτιμούν ότι επηρεάζεται γενετικά η προτίμηση για συγκεκριμένα πράγματα, όπως η μουστάρδα, η επιστημονική φαντασία, η τζαζ μουσική, η σοκολάτα και τα φιλικά προς το περιβάλλον υβριδικά αυτοκίνητα. Αντίθετα, δεν φαίνεται να επηρεάζονται κληρονομικά οι προτιμήσεις για τη σάλτσα κέτσαπ ή τα τατουάζ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου