Τον καθορισμό κοινόχρηστων χώρων για την εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους στο ευρύτερο κέντρο της πόλης οι δημότες, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης ενέκρινε κατά πλειοψηφία, το Δημοτικό Συμβούλιο στη διάρκεια της 14ης τακτικής συνεδρίασής του.
Σύμφωνα με τη μελέτη για την εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων, πρόκειται για 26 σημεία που καθορίζονται μέσα στα διοικητικά όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης προκειμένου να δοθούν με δημοπρασία, αφού προηγουμένως αρθούν οι υφιστάμενοι λόγοι ασφαλείας που προτάσσουν τα Τμήματα Τροχαίας Θεσσαλονίκης, µε τις ανάλογες ενέργειες των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου.
Ο Χασδάϊ Καπόν
H ευρύτερη χρήση του ποδηλάτου για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και ως μορφή ψυχαγωγίας και τουριστικής ανάπτυξης της πόλης, είναι μια αισιόδοξη, βιώσιμη και μοντέρνα λύση με σκοπό τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών, τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής σημείωσε ο Αντιδήμαρχος Επιχειρηματικότητας και Απασχόλησης Χασδάι Καπόν και πρόσθεσε: «Μετά το περπάτημα, το ποδήλατο αντιπροσωπεύει τον πιο ήπιο τρόπο μετακίνησης χωρίς να ρυπαίνει, να προκαλεί θόρυβο και να καταναλώνει καύσιμα. Είναι επίσης πολύ οικονομικό και λειτουργεί ως μέσο άσκησης».
Με την καθιέρωση του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων, ως ενέργεια προώθησης του ποδηλάτου (μετά την ολοκλήρωση του έργου «Κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμου 12 χιλιομέτρων στο Δήμο Θεσσαλονίκης» που ολοκληρώθηκε το 2009, αλλά και τις επεκτάσεις που προβλέπονται) τα κοινόχρηστα ποδήλατα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν, είτε από τους δημότες και τους μόνιμους κατοίκους της πόλης, είτε από περιστασιακούς χρήστες, όπως οι τουρίστες, μισθώνοντας τα από κάποιο σημείο και επιστρέφοντας τα στο ίδιο ή σε άλλο.
Η μελέτη αφορά στην εγκατάσταση αρχικά 450 κοινόχρηστων ποδηλάτων, σε 26 σημεία της πόλης. Προβλέπεται ότι τα διαθέσιμα ποδήλατα σε σχέση με τα σημεία πρόσδεσης και στάθμευσης τους, θα έχουν αναλογία ίση με 2/3, ώστε να υπάρχει η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη διαθεσιμότητα θέσεων στάθμευσης από τα ποδήλατα, και προκειμένου να μην δημιουργείται συνωστισμός και πλήρωση θέσεων στάθμευσης σε μικρό χρονικό διάστημα.
ΣΕΝΑΡΙΟ: 450 ποδήλατα , 26 σταθμοί | |||
Α/Α | ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΗΜΕΙΟΥ | ΑΡΙΘΜ.ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ | ΑΡΙΘΜ.ΘΕΣΕΩΝ |
1 | Μέγαρο Μουσικής (Μαρία Κάλλας) | 30 | 45 |
2 | Ιστιοπλόικός Όμιλος (Ν.Παραλία) | 30 | 45 |
3 | Παρασκευοπούλου (πάνω από την παραλία- μελλοντική μεταφορά) | 10 | 15 |
4 | Λευκός Πύργος (Βασ.Γεωργίου) | 30 | 45 |
5 | Πλατεία Αριστοτέλους (κάτω από τη Μητροπόλεως) | 30 | 45 |
6 | Λιμάνι - Ναυάρχου Βότση | 20 | 30 |
7 | Δικαστήρια-26ης Οκτωβρίου ή Πολυτεχνείου | 20 | 30 |
8 | Σιδηροδρομικός σταθμός (έναντι, τέλος Αναγεννήσεως ή άδεια εντός) | 20 | 30 |
9 | Δωδεκανήσου Δαναιδών (αστ.τμήμα) ή Πλ.Δημοκρατίας | 15 | 22 |
10 | Ι.Δραγούμη με Μητροπόλεως (πλατεία Ελευθερίας) | 20 | 30 |
11 | Αριστοτέλους (ύψος Βασ.Ηρακλείου -αστ.τμήμα) | 10 | 15 |
12 | Δημαρχειακό Μέγαρο (Βασ.Γεωργίου) | 20 | 30 |
13 | Πλατεία Χανθ (Τσιμισκή) | 20 | 30 |
14 | Αριστoτέλους (πάνω από την Εγνατία) | 20 | 30 |
15 | Καυτατζόγλειο γήπεδο (από πίσω) | 10 | 15 |
16 | Ολυμπιάδος (Αμφιλοχίας) | 10 | 15 |
17 | Αλάνα της Τούμπας (Γρ.Λαμπράκη) | 20 | 30 |
18 | Παπαναστασίου - Κ.Καραμανλή Ιπποκράτειο | 15 | 22 |
19 | Καρακάση - Μπότσαρη-Παπαναστασίου | 10 | 15 |
20 | Πάρκο Μπότσαρη (πάνω από την Βασ.Όλγας) | 10 | 15 |
21 | Πλατεία Πατρικίου Μηνά (πάρκο της Κρήτης) | 10 | 15 |
22 | 26ης Οκτωβρίου με Κεφαλληνίας | 15 | 22 |
23 | Κωλέττη (πάρκιγκ careffour) | 15 | 22 |
24 | Καθ.Ρωσσίδη - Μ.Κάλλας | 15 | 22 |
25 | ΔΕΘ (πάνω πύλη με Αγγελάκη) | 15 | 22 |
26 | Γήπεδο του Άρη ή πάρκο Ν.Ελβετίας | 10 | 15 |
ΣΥΝΟΛΟ | 450 | 672 |
Παρόμοιες πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί από πολλές ευρωπαϊκές πόλεις όπου τα ποδήλατα έχουν λειτουργήσει με επιτυχία ως μέσω μεταφοράς, ψυχαγωγίας και άσκησης όπως:
Η Κοπεγχάγη η οποία και υπήρξε πρωτοπόρος με την εφαρμογή από το 1998 ενός μη ηλεκτρονικού συστήματος δωρεάν παροχής ποδηλάτων-πόλης για αποκλειστική χρήση στην κεντρική της περιοχή, με 2.000 ποδήλατα ειδικά σχεδιασμένα και 200 σημεία στάθμευσης. Το σύστημα χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και χορηγούς. Με τη δράση του το Υπουργείο Μεταφορών της Δανίας κινητοποίησε την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υπόθεση ποδήλατο, μαζί του συνεργάστηκαν φορείς κοινωνικών υπηρεσιών και υγείας, σχολεία, εμπορικές επιχειρήσεις και φορείς δημόσιας συγκοινωνίας,
Η Γαλλία επίσης η οποία έχει να επιδείξει την εφαρμογή προχωρημένων πολιτικών αυτόματης ενοικίασης ποδηλάτων-πόλης μέσω ηλεκτρονικών καρτών, (Ρεν αρχικά και Λυών μετά), που αποδεικνύουν ότι το ποδήλατο ανήκει στους πιο μοντέρνους εξοπλισμούς της πόλης του 21ου αιώνα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Παρισιού όπου διατίθενται στο κοινό πάνω από 20.000 ποδήλατα.
Σχεδόν όλες οι πόλεις της Ιταλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας, και άλλων κρατών λειτουργούν το ίδιο σύστημα. Το πλέον πρόσφατο παράδειγμα είναι του Λονδίνου, όπου εγκαταστάθηκε το πιο εξελιγμένο σύστημα ενοικίασης κοινοχρήστων ποδηλάτων συγχρηματοδοτούμενο από την μεγαλύτερη τράπεζα.
http://www.agelioforos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου