Τρίτη 23 Ιουλίου 2013

Θεσσαλονίκη ~ 450 κοινόχρηστα ποδήλατα στο κέντρο


Τον καθορισμό κοινόχρηστων χώρων για την εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους στο ευρύτερο κέντρο της πόλης οι δημότες, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης ενέκρινε κατά πλειοψηφία, το Δημοτικό Συμβούλιο στη διάρκεια της 14ης τακτικής συνεδρίασής του.


Σύμφωνα με τη μελέτη για την εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων, πρόκειται για 26 σημεία που καθορίζονται μέσα στα διοικητικά όρια του Δήμου Θεσσαλονίκης προκειμένου να δοθούν με δημοπρασία, αφού προηγουμένως αρθούν οι υφιστάμενοι λόγοι ασφαλείας που προτάσσουν τα Τμήματα Τροχαίας Θεσσαλονίκης, µε τις ανάλογες ενέργειες των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου.


Ο Χασδάϊ Καπόν


H ευρύτερη χρήση του ποδηλάτου για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και ως μορφή ψυχαγωγίας και τουριστικής ανάπτυξης της πόλης, είναι μια αισιόδοξη, βιώσιμη και μοντέρνα λύση με σκοπό τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών, τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής σημείωσε ο Αντιδήμαρχος Επιχειρηματικότητας και Απασχόλησης Χασδάι Καπόν και πρόσθεσε: «Μετά το περπάτημα, το ποδήλατο αντιπροσωπεύει τον πιο ήπιο τρόπο μετακίνησης χωρίς να ρυπαίνει, να προκαλεί θόρυβο και να καταναλώνει καύσιμα. Είναι επίσης πολύ οικονομικό και λειτουργεί ως μέσο άσκησης».

Με την καθιέρωση του συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων, ως ενέργεια προώθησης του ποδηλάτου (μετά την ολοκλήρωση του έργου «Κατασκευή δικτύου ποδηλατοδρόμου 12 χιλιομέτρων στο Δήμο Θεσσαλονίκης» που ολοκληρώθηκε το 2009, αλλά και τις επεκτάσεις που προβλέπονται) τα κοινόχρηστα ποδήλατα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν, είτε από τους δημότες και τους μόνιμους κατοίκους της πόλης, είτε από περιστασιακούς χρήστες, όπως οι τουρίστες, μισθώνοντας τα από κάποιο σημείο και επιστρέφοντας τα στο ίδιο ή σε άλλο.

Η μελέτη αφορά στην εγκατάσταση αρχικά 450 κοινόχρηστων ποδηλάτων, σε 26 σημεία της πόλης. Προβλέπεται ότι τα διαθέσιμα ποδήλατα σε σχέση με τα σημεία πρόσδεσης και στάθμευσης τους, θα έχουν αναλογία ίση με 2/3, ώστε να υπάρχει η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη διαθεσιμότητα θέσεων στάθμευσης από τα ποδήλατα, και προκειμένου να μην δημιουργείται συνωστισμός και πλήρωση θέσεων στάθμευσης σε μικρό χρονικό διάστημα.


ΣΕΝΑΡΙΟ: 450 ποδήλατα , 26 σταθμοί
Α/ΑΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΗΜΕΙΟΥΑΡΙΘΜ.ΠΟΔΗΛΑΤΩΝΑΡΙΘΜ.ΘΕΣΕΩΝ
1Μέγαρο Μουσικής (Μαρία Κάλλας)3045
2Ιστιοπλόικός Όμιλος (Ν.Παραλία)3045
3Παρασκευοπούλου (πάνω από την παραλία- μελλοντική μεταφορά)1015
4Λευκός Πύργος (Βασ.Γεωργίου)3045
5Πλατεία Αριστοτέλους (κάτω από τη Μητροπόλεως)3045
6Λιμάνι - Ναυάρχου Βότση2030
7Δικαστήρια-26ης Οκτωβρίου ή Πολυτεχνείου2030
8Σιδηροδρομικός σταθμός (έναντι, τέλος Αναγεννήσεως ή άδεια εντός)2030
9Δωδεκανήσου Δαναιδών (αστ.τμήμα) ή Πλ.Δημοκρατίας1522
10Ι.Δραγούμη με Μητροπόλεως (πλατεία Ελευθερίας)2030
11Αριστοτέλους (ύψος Βασ.Ηρακλείου -αστ.τμήμα)1015
12Δημαρχειακό Μέγαρο (Βασ.Γεωργίου)2030
13Πλατεία Χανθ (Τσιμισκή)2030
14Αριστoτέλους (πάνω από την Εγνατία)2030
15Καυτατζόγλειο γήπεδο (από πίσω)1015
16Ολυμπιάδος (Αμφιλοχίας)1015
17Αλάνα της Τούμπας (Γρ.Λαμπράκη)2030
18Παπαναστασίου - Κ.Καραμανλή Ιπποκράτειο1522
19Καρακάση - Μπότσαρη-Παπαναστασίου1015
20Πάρκο Μπότσαρη (πάνω από την Βασ.Όλγας)1015
21Πλατεία Πατρικίου Μηνά (πάρκο της Κρήτης)1015
2226ης Οκτωβρίου με Κεφαλληνίας1522
23Κωλέττη (πάρκιγκ careffour)1522
24Καθ.Ρωσσίδη - Μ.Κάλλας1522
25ΔΕΘ (πάνω πύλη με Αγγελάκη)1522
26Γήπεδο του Άρη ή πάρκο Ν.Ελβετίας1015
ΣΥΝΟΛΟ450672


Παρόμοιες πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί από πολλές ευρωπαϊκές πόλεις όπου τα ποδήλατα έχουν λειτουργήσει με επιτυχία ως μέσω μεταφοράς, ψυχαγωγίας και άσκησης όπως:

Η Κοπεγχάγη η οποία και υπήρξε πρωτοπόρος με την εφαρμογή από το 1998 ενός μη ηλεκτρονικού συστήματος δωρεάν παροχής ποδηλάτων-πόλης για αποκλειστική χρήση στην κεντρική της περιοχή, με 2.000 ποδήλατα ειδικά σχεδιασμένα και 200 σημεία στάθμευσης. Το σύστημα χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και χορηγούς. Με τη δράση του το Υπουργείο Μεταφορών της Δανίας κινητοποίησε την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την υπόθεση ποδήλατο, μαζί του συνεργάστηκαν φορείς κοινωνικών υπηρεσιών και υγείας, σχολεία, εμπορικές επιχειρήσεις και φορείς δημόσιας συγκοινωνίας,

Η Γαλλία επίσης η οποία έχει να επιδείξει την εφαρμογή προχωρημένων πολιτικών αυτόματης ενοικίασης ποδηλάτων-πόλης μέσω ηλεκτρονικών καρτών, (Ρεν αρχικά και Λυών μετά), που αποδεικνύουν ότι το ποδήλατο ανήκει στους πιο μοντέρνους εξοπλισμούς της πόλης του 21ου αιώνα. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Παρισιού όπου διατίθενται στο κοινό πάνω από 20.000 ποδήλατα.

Σχεδόν όλες οι πόλεις της Ιταλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας, και άλλων κρατών λειτουργούν το ίδιο σύστημα. Το πλέον πρόσφατο παράδειγμα είναι του Λονδίνου, όπου εγκαταστάθηκε το πιο εξελιγμένο σύστημα ενοικίασης κοινοχρήστων ποδηλάτων συγχρηματοδοτούμενο από την μεγαλύτερη τράπεζα.



 http://www.agelioforos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου