ΚΑΚΟΡΙΖΙΚΑ!
Ξεκίνησε η κατασκευή των νέων διοδίων στον κόμβο της Χαλάστρας προς τη Θεσσαλονίκη και αντιστρόφως.
*Η φωτογραφία δημοσιεύθηκε με την παραπάνω περιγραφή στην ομάδα του F/B: Θεσσαλονίκη - Τα Καλά, τα Στραβά και τα Ανάποδα.
Ρωτώντας άτομο που περνάει πρωί-απόγευμα από το σημείο, μου ανέφερε πως προς το παρόν καθαρίζουνε τον χώρο για να γίνει το εργοτάξιο από την πλευρά της εισόδου της Χαλάστρας από την Εθνική Οδό.
Ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού στο Ράδιο Θεσσαλονίκη: «Ανοίγει» ο σταθμός των διοδίων στο Ωραιόκαστρο
ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για τη λειτουργία του σταθμού διοδίων σε Ασπροβάλτα και Ωραιόκαστρο στη Θεσσαλονίκη.
«Θα τεθούν σε λειτουργία κατά το πρώτο 10ήμερο του Οκτωβρίου», δήλωσε
στο Ράδιο Θεσσαλονίκη ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού, Απόστολος
Αντωνούδης.Σε ότι αφορά το κόστος διέλευσης τόνισε ότι «στο Ωραιόκαστρο θα είναι 40 λεπτά και σε 15 ημέρες που θα λειτουργήσει το Ωραιόκαστρο, τα Μάλγαρα θα είναι στο 1,80 και από 1- 1- 2019 τα Μάλγαρα θα πάνε στα 3 ευρώ και το Ωραιόκαστρο στα 70 λεπτά».
Μόνιμοι κάτοικοι και εργαζόμενοι
Σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη, για το σταθμό διοδίων Μαλγάρων και Θεσσαλονίκης, είναι σε διαπραγμάτευση και υπάρχει μία πρωβουλία να ισχύσει μία εκπτωτική τιμολογιακή πολιτική για τους τοπικούς χρήστες και για τους εργαζόμενους. «Προφανώς θα είναι αυτό που ισχύει και στην Αττική οδό, ότι σε κάποιο αριθμό διελεύσεων, ένα ποσοστό θα είναι δωρεάν».
Ακριβότερα όλα τα διόδια της Εγνατίας οδού από το 2019
Σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη από την 1-1-2019 θα αυξηθούν οι τιμές των διοδίων σε όλους τους σταθμούς της Εγνατίας οδού.
«Σήμερα οι χρεώσεις στην Εγνατία οδό είναι 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο, στους άλλους αυτοκινητόδρομους είναι κάτι παραπάνω από 6 λεπτά» ανέφερε ο πρόεδρος της Εγνατίας οδού και ανέφερε πως υπάρχει μία απόφαση από την 1η Ιανουαρίου του 2019 οι χρεώσεις να αυξηθούν από τα 3 λεπτά στα 5 ανά χιλιόμετρο.
Μάλιστα δεν απέκλεισε, θεωρώντας το μάλιστα το πιο πιθανό, το κόστος αυτό να αυξηθεί περαιτέρω με την ολοκλήρωση την παραχώρηση της Εγνατίας οδού στον ιδιώτη.
Οι νέοι σταθμοί διοδίων
«Ο σταθμός στο Στρυμωνικό κατασκευάζεται. Μόλις λάβουμε τις περιβαλλοντικές μελέτες θα κατασκευαστεί ο σταθμός Καβάλας. Έπονται οι σταθμοί Σιάτιστας και Αρδανίου στον Έβρο και τελειώνουμε με τους μετωπικούς και πάμε στους πλευρικούς, οι οποίοι είναι 20. Όλα αυτά αναμένεται να ολοκληρωθούν περί τον Απρίλιο του '19» σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη.
Αναλογικά διόδια από το 2021
Ήδη η πρώτη φάση του διαγωνισμού έχει ολοκληρωθεί και προχωρά η δεύτερη φάση και θα υπάρξει ανάδοχος μέσα στους πρώτους μήνες του 2019. Η έναρξη κατασκευής αναμένεται στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2019 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021.
Παραχώρηση της Εγνατίας μέχρι τέλος του 2019
Δύσκολο στοίχημα η παραχώρηση της Εγνατίας οδού σύμφωνα με τον κ. Αντωνούδη. Θα έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί ανέφερε εκτιμώντας ωστόσο πως βρίσκονται στην τελική φάση.
«Σήμερα οι εκτιμήσεις είναι ότι το καλοκαίρι του 2019 μπορεί να πέσουν οι υπογραφές. Μπορεί να πιάσει και λίγο το 2020» ανέφερε.
Τετάρτη, 4 Ιουλίου 2018
Θα βάλουνε νέα διόδια σε Χαλάστρα και Μάλγαρα
«Κυκλώνουν» με πλευρικά διόδια τα Μάλγαρα
Τα νέα πλευρικά διόδια θα δημιουργηθούν ανά δύο, πριν και μετά τα διόδια των Μαλγάρων (στους κόμβους Μαλγάρων και Χαλάστρας) προκειμένου να ανακόψουν την έξοδο οχημάτων στην παλαιά εθνική προς αποφυγήν καταβολής διοδίων.
Στην αδειοδότηση ακόμα τεσσάρων από τα 43 πλευρικά διόδια που πρόκειται να δημιουργηθούν στην Εγνατία Οδό προχώρησε το υπουργείο Περιβάλλοντος. Πρόκειται για τα διόδια στους κόμβους Μαλγάρων και Χαλάστρας, που έχουν ως στόχο να ανακόψουν την «έξοδο» οχημάτων στην παλαιά εθνική οδό προς αποφυγή καταβολής διοδίων.
Την ίδια στιγμή το υπουργείο Υποδομών προχωρεί σε απευθείας (χωρίς διαγωνισμό) προσλήψεις συμβούλων για τα ηλεκτρονικά διόδια, διαθέτοντας πλέον το ποσό των 300.000 ευρώ.
Χθες το υπ. Περιβάλλοντος ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους του τμήματος Κλειδιού - κόμβου Καλοχωρίου της ΠΑΘΕ (289ο - 312ο χλμ.), το οποίο «ανήκει» στην Εγνατία Οδό. Η αδειοδότηση αφορά τη δημιουργία τεσσάρων νέων πλευρικών διοδίων, δύο στον κόμβο Μαλγάρων και δύο στον ημικόμβο Χαλάστρας. Τα διόδια αυτά είναι μέρος του «πακέτου» των 43 πλευρικών διοδίων σε κόμβους της Εγνατίας και των δύο νέων μετωπικών που πρόκειται να κατασκευαστούν από την «Ακτωρ» μέσω της δυνατότητας επέκτασης («προαίρεση») των δύο συμβάσεων συντήρησης που έχει αναλάβει. Σύμφωνα με πηγές της Εγνατίας Οδού, προκειμένου να ενεργοποιηθεί η προαίρεση πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι για όλα τα τμήματα της Εγνατίας και τις καθέτους της και να εγκριθούν οι νέες συμβάσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο, διαδικασία που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως τις αρχές του χειμώνα. Η κατασκευή των 43+2 διοδίων εκτιμάται ότι θα κοστίσει περί τα 20 εκατ. ευρώ.
Εν τω μεταξύ, ενώ το υπ. Υποδομών έχει υποχρεωθεί σε πλήρη υποχώρηση σε όλα τα μέτωπα για τα ηλεκτρονικά διόδια στην Εγνατία (και την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων, που αναθεωρείται στις αρχές του 2019), προχωρεί στην πρόσληψη συμβούλων για τα ηλεκτρονικά διόδια. Με δύο αποφάσεις ενέκρινε τη διάθεση 313.000 ευρώ για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού και κυκλοφοριακού συμβούλου, επιλέγοντας χωρίς διαγωνισμό τους αναδόχους (προβλέπεται από τη νομοθεσία για τα δημόσια έργα, όπως αυτή τροποποιήθηκε το 2016). Στον κυρίως διαγωνισμό, που έχει προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ, εκδήλωσαν ενδιαφέρον πέντε εταιρείες/κοινοπραξίες και αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η εξέταση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων τους.
Βοτανικός
Με άλλη απόφαση το υπ. Περιβάλλοντος ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για ένα άλλο έργο στην καρδιά της Αθήνας: τη διαπλάτυνση της οδού Αγίας Αννας στον Βοτανικό. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου είχαν εγκριθεί το 2001, αλλά μέχρι σήμερα διαπλατύνθηκε μόνο μικρό τμήμα του δρόμου, από την Ιερά Οδό έως την οδό Ορφέως (κόστος 5,5 εκατ. ευρώ), ως προπαρασκευαστικό έργο της διπλής ανάπλασης. Οι εργασίες σταμάτησαν πριν ολοκληρωθούν λόγω προβλημάτων στις απαλλοτριώσεις και στα αντιπλημμυρικά έργα. Η νέα άδεια αφορά τμήμα 3,3 χλμ. σε συνέχεια αυτού, από τη λεωφόρο Αθηνών προς την Ιερά Οδό και μέσω εσωτερικής οδού προς τη λεωφόρο Κηφισού. Το τμήμα αυτό συνδέεται τόσο με τον σχεδιαζόμενο νέο σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα όσο και με το υπό ολοκλήρωση μουσουλμανικό τέμενος, ωστόσο δεν είναι σίγουρο πώς θα χρηματοδοτηθεί και από ποιον θα κατασκευαστεί. Ενα ενδεχόμενο, που δείχνει ακόμα μακρινό, είναι το έργο να ενταχθεί στην ίδια εργολαβία με την κατασκευή του σταθμού των ΚΤΕΛ, με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Τα νέα πλευρικά διόδια θα δημιουργηθούν ανά δύο, πριν και μετά τα διόδια των Μαλγάρων (στους κόμβους Μαλγάρων και Χαλάστρας) προκειμένου να ανακόψουν την έξοδο οχημάτων στην παλαιά εθνική προς αποφυγήν καταβολής διοδίων.
Στην αδειοδότηση ακόμα τεσσάρων από τα 43 πλευρικά διόδια που πρόκειται να δημιουργηθούν στην Εγνατία Οδό προχώρησε το υπουργείο Περιβάλλοντος. Πρόκειται για τα διόδια στους κόμβους Μαλγάρων και Χαλάστρας, που έχουν ως στόχο να ανακόψουν την «έξοδο» οχημάτων στην παλαιά εθνική οδό προς αποφυγή καταβολής διοδίων.
Την ίδια στιγμή το υπουργείο Υποδομών προχωρεί σε απευθείας (χωρίς διαγωνισμό) προσλήψεις συμβούλων για τα ηλεκτρονικά διόδια, διαθέτοντας πλέον το ποσό των 300.000 ευρώ.
Χθες το υπ. Περιβάλλοντος ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους του τμήματος Κλειδιού - κόμβου Καλοχωρίου της ΠΑΘΕ (289ο - 312ο χλμ.), το οποίο «ανήκει» στην Εγνατία Οδό. Η αδειοδότηση αφορά τη δημιουργία τεσσάρων νέων πλευρικών διοδίων, δύο στον κόμβο Μαλγάρων και δύο στον ημικόμβο Χαλάστρας. Τα διόδια αυτά είναι μέρος του «πακέτου» των 43 πλευρικών διοδίων σε κόμβους της Εγνατίας και των δύο νέων μετωπικών που πρόκειται να κατασκευαστούν από την «Ακτωρ» μέσω της δυνατότητας επέκτασης («προαίρεση») των δύο συμβάσεων συντήρησης που έχει αναλάβει. Σύμφωνα με πηγές της Εγνατίας Οδού, προκειμένου να ενεργοποιηθεί η προαίρεση πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι για όλα τα τμήματα της Εγνατίας και τις καθέτους της και να εγκριθούν οι νέες συμβάσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο, διαδικασία που εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως τις αρχές του χειμώνα. Η κατασκευή των 43+2 διοδίων εκτιμάται ότι θα κοστίσει περί τα 20 εκατ. ευρώ.
Εν τω μεταξύ, ενώ το υπ. Υποδομών έχει υποχρεωθεί σε πλήρη υποχώρηση σε όλα τα μέτωπα για τα ηλεκτρονικά διόδια στην Εγνατία (και την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων, που αναθεωρείται στις αρχές του 2019), προχωρεί στην πρόσληψη συμβούλων για τα ηλεκτρονικά διόδια. Με δύο αποφάσεις ενέκρινε τη διάθεση 313.000 ευρώ για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού και κυκλοφοριακού συμβούλου, επιλέγοντας χωρίς διαγωνισμό τους αναδόχους (προβλέπεται από τη νομοθεσία για τα δημόσια έργα, όπως αυτή τροποποιήθηκε το 2016). Στον κυρίως διαγωνισμό, που έχει προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ, εκδήλωσαν ενδιαφέρον πέντε εταιρείες/κοινοπραξίες και αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η εξέταση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων τους.
Βοτανικός
Με άλλη απόφαση το υπ. Περιβάλλοντος ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους για ένα άλλο έργο στην καρδιά της Αθήνας: τη διαπλάτυνση της οδού Αγίας Αννας στον Βοτανικό. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου είχαν εγκριθεί το 2001, αλλά μέχρι σήμερα διαπλατύνθηκε μόνο μικρό τμήμα του δρόμου, από την Ιερά Οδό έως την οδό Ορφέως (κόστος 5,5 εκατ. ευρώ), ως προπαρασκευαστικό έργο της διπλής ανάπλασης. Οι εργασίες σταμάτησαν πριν ολοκληρωθούν λόγω προβλημάτων στις απαλλοτριώσεις και στα αντιπλημμυρικά έργα. Η νέα άδεια αφορά τμήμα 3,3 χλμ. σε συνέχεια αυτού, από τη λεωφόρο Αθηνών προς την Ιερά Οδό και μέσω εσωτερικής οδού προς τη λεωφόρο Κηφισού. Το τμήμα αυτό συνδέεται τόσο με τον σχεδιαζόμενο νέο σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα όσο και με το υπό ολοκλήρωση μουσουλμανικό τέμενος, ωστόσο δεν είναι σίγουρο πώς θα χρηματοδοτηθεί και από ποιον θα κατασκευαστεί. Ενα ενδεχόμενο, που δείχνει ακόμα μακρινό, είναι το έργο να ενταχθεί στην ίδια εργολαβία με την κατασκευή του σταθμού των ΚΤΕΛ, με σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Πηγή: Η Καθημερινή
Το μόνο που μένει είναι να βρεθεί ένας Θησέας και να καθαρίσει το δρόμο από τους ληστές.
ΑπάντησηΔιαγραφή