Με μια δήλωση-σοκ η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου σβήνει τις ελπίδες εκατομμυρίων ιδιοκτητών αυτοκινήτων που τα έχουν σε ακινησία για μείωση των Τελών Κυκλοφορίας 2019.
Ειδικότερα η κ. Παπανάτσιου μιλώντας στην κρατική τηλεόραση ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Δεν έχουμε δημοσιονομικό χώρο για να αλλάξουμε τα Τέλη Κυκλοφορίας. Πήραμε τον δημοσιονομικό χώρο που υπήρχε για να δώσουμε κάποιες φοροελαφρύνσεις. Αποφασίσαμε ότι αυτές οι ελαφρύνσεις θα είναι συγκεκριμένες που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός. Δεν μπορούμε να κάνουμε άλλες κινήσεις σε αυτή τη φάση. Αργότερα θα μπορέσουμε να κάνουμε».
Με αυτά τα λόγια μπαίνει προσωρινή «ταφόπλακα» στα όποια σενάρια μείωσης των Τελών Κυκλοφορίας 2019 χωρίς ωστόσο να έχουν ληφθεί οι τελικές αποφάσεις.
Πάντως σε αντίθεση με άλλες χρονιές το οικονομικό επιτελείο για πρώτη φορά δεν έχει πραγματοποιήσει καμία απολύτως «διαρροή» σχετικά με τις αλλαγές που προτίθενται να κάνει στα Τέλη Κυκλοφορίας.
Ο λόγος μάλλον είναι τριπλός καθώς από τη μία μεριά έχουμε περίπου 1,5 εκατ. οχήματα σε φορολογική ακινησία και ο άλλος έχει να κάνει με το γεγονός πως πάνω από 800.000 ιδιοκτήτες δεν πλήρωσαν τα Τέλη Κυκλοφορίας και κινούν παράνομα τα οχήματά τους.
Η τρίτη αιτία ωστόσο έχει να κάνει με το προεκλογικό κλίμα που έχει ξεκινήσει να υπάρχει στην… ατμόσφαιρα και βέβαια σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις ο κυβερνητικός συνασπισμός φαίνεται ότι δεν τα πηγαίνει και τόσο καλά οπότε οι όποιες αλλαγές εκτιμούν πως μπορεί να τους αποβούν μοιραίες…
Από την άλλη μεριά τα κυβερνητικά στελέχη κάνουν λόγο για υπερπλεόνασμα αλλά ουδέποτε κανείς ξεστόμισε κάτι για μειώσεις στα υπέρογκα Τέλη Κυκλοφορίας ή μείωση των Τεκμηρίων Διαβίωσης.
Αντίθετα η υφυπουργός Οικονομικών κ. Παπανάτσιου τόνισε όπως προαναφέραμε ότι δεν έχουν δημοσιονομικό χώρο για να αλλάξουν τα Τέλη Κυκλοφορίας…
Γιατί θέλουν να μείνουν αμετάβλητα τα Τέλη Κυκλοφορίας
Ο λόγος της διατήρησης των Τελών Κυκλοφορίας 2019 στα ίδια επίπεδα με πέρυσι δεν είναι άλλος από τα δισεκατομμύρια ευρώ που εισρέουν στα δημόσια ταμεία από τα αυτοκίνητα τα οποία προέρχονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας αλλά και από τα Τεκμήρια Διαβίωσης.
Ωστόσο θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως πέρυσι πάνω από 800.000 ιδιοκτήτες οχημάτων δεν πλήρωσαν τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2018 και κινούν παράνομα τα αυτοκίνητά τους καθώς δεν έχουν καταθέσει ούτε τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.
Ειδικότερα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων περίπου 6,4 εκατ. ιδιοκτήτες διατηρούν τα οχήματά τους σε κίνηση αλλά μόνο οι 5,6 εκατ. ιδιοκτήτες εξόφλησαν τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 με αποτέλεσμα 800.000 ιδιοκτήτες να μην έχουν πληρώσει αλλά ούτε να έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στις κατά τόπους Εφορίες.
Παράλληλα το 2018 σε σχέση με το 2017 ο αριθμός των οχημάτων που δεν είχαν καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας μειώθηκε κατά 300.000 και από 1,1 εκατ. ιδιοκτήτες που δεν είχαν πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 φέτος μειώθηκε ο αριθμός τους σε 800.000, όπως δηλαδή συνέβη και στα Τέλη Κυκλοφορίας 2016.
Οι οφειλές από τα Τέλη Κυκλοφορίας 2017 ανέρχονταν σε πάνω από 252 εκατ. ευρώ ενώ για πέρυσι ακόμη δεν έχουν γίνει γνωστά τα χρέη των ιδιοκτητών οχημάτων στο Taxisnet λόγω ανεξόφλητων Τελών Κυκλοφορίας αλλά στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως ξεπερνούν τα 150 εκατ. ευρώ.
Να υπενθυμίσουμε πως οι οφειλές από ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας απλά βεβαιώνονται στo Taxisnet χωρίς να ενεργοποιούνται οι μηχανισμοί αναγκαστικής εξόφλησής τους με αποτέλεσμα να εγκυμονεί ο κίνδυνος αύξησής τους.
Όσον αφορά στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας 2018 κυμάνθηκαν λίγο πάνω από 1 δισ. ευρώ και ειδικότερα ανήλθαν 1,080 δισ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 9 εκατ. ευρώ.
Αν δεν αλλάξει τίποτα στο κόστος των Τελών Κυκλοφορίας 2019 τότε θα έχουμε νέο γύρο κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας από ιδιοκτήτες που δεν έχουν την δυνατότητα να εξοφλήσουν τα υπέρογκα ποσά ή να καλύψουν τα τεκμήρια διαβίωσης. Πέρυσι περίπου 120.000 ιδιοκτήτες κατάθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.
Το κράτος όμως και φέτος θα εισπράξει λιγότερα χρήματα και οι αποθήκες των εφοριών θα γεμίσουν με επιπλέον πινακίδες.
Αλλά και για αυτό το οικονομικό επιτελείο έχει προνοήσει καθώς σύμφωνα με σχετικά εγκύκλιο οι πινακίδες θα κρατούνται στις Εφορίες για 18 μήνες και μετά το πέρας του παραπάνω διαστήματος οι πινακίδες θα καταστρέφονται και αν οι ιδιοκτήτες τους θέλουν να πραγματοποιήσουν άρση ακινησία θα πρέπει να πληρώσουν χαράτσι… 30ευρώ!
Του Γιώργου Κ. Ανδρή (gt@newsauto.gr)
σε χωρες της ΕΕ που οι πολιτες πλρωνουν τελη δεν πληρωνουυν διοδια. Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΕΞΑΙΡΕΘΕΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΑΝΑΡΩΤΙΕΤΑΙ : ΝΑΙ ΜΑΣ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΟΣΟ ΜΑΛΑΚΕΣ.!