Τετάρτη 4 Αυγούστου 2010

ΤΑΞΙ στη Θεσσαλονίκη - Σωτηρία τα 9θέσια;


Όλοι κάτι έχουνε να λένε για τον επιβεβαρυμένο αέρα στη Θεσσαλονίκη & ειδικά στο κέντρο της πόλης. Τις μέρες αυτές μάλιστα γίνεται εντονότερο λόγω του καλοκαιριού. Η άσφαλτος πραγματικά βγάζει λάβα από τις θερμοκρασίες που παράγουν τα πολλά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν.
Αν σταθείς δίπλα σε λεωφορείο, νιώθεις σαν να εισαι σε σάουνα. Αν σταθείς πίσω από τα λεωφορεία, γίνεσαι σαν ανθρακωρύχος από τη μαυρίλα.

Η κατάσταση γίνεται χειρότερο με τον υπερβολικό αριθμό ταξί. Επειδή κινούμαι στο κέντρο παρατηρώ ότι τις ώρες αιχμής τα ταξί είναι ένα προς ένα με τα ΙΧ. Τις υπόλοιπες ώρες η αναλογία φτάνει μέχρι & τρία ταξί για ένα IX!. Η μαυρίλα που βγαίνει από τις εξατμίσεις τους είναι ανυπόφορη (τι πετρέλαιο άραγε βάζουν-παλιοί κινητήρες μήπως;)

Μια λύση που είχα ακούσει πολλά χρόνια πριν & την είχα υιοθετήσει είναι τα ταξί να είναι 9θέσια. Έτσι θα εξυπηρετούν περισσότερο κόσμο, θα μειωθεί ο στόλος παλιών & ρυπογόνων αυτοκινήτων & ίσως ανασάνει επιτέλους το κέντρο.

Σχετικό άρθρο:

Το σχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί...


Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο νόμου που θα τεθεί προς συζήτηση προβλέπει την έκδοση νέων αδειών για ταξί ειδικών κατηγοριών, την οργάνωση του κλάδου σε εταιρίες και την αλλαγή του κανονισμού λειτουργίας τους.


«Με δεδομένο ότι η αγορά των συμβατικών ταξί είναι ιδιαίτερα κορεσμένη, ότι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντιστοιχούν 4-5 ταξί ανά 1.000 κατοίκους, ότι στις περιοχές αυτές θα επιβαρυνθεί το κυκλοφοριακό και το περιβαλλοντικό πρόβλημα και ότι στις υπόλοιπες περιοχές της περιφέρειας αντιστοιχούν 30-50 ταξί ανά 20.000 κατοίκους, σε πρώτη φάση δε μελετάμε την απελευθέρωση των συμβατικών ταξί», δήλωσε στον «Α» υπηρεσιακός παράγοντας του υπουργείου Μεταφορών και πρόσθεσε: «Βλέπουμε, όμως, με θετικό μάτι το αίτημα των ξενοδόχων να έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν άδειες για την κυκλοφορία λιμουζινών, μίνι βαν και ταξί 9 θέσεων».

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, η Ομοσπονδία των Αυτοκινητιστών Ταξί έχει αναθέσει στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο έρευνα για τη μείωση των συμβατικών ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τη μετατροπή των υπαρχουσών αδειών σε άδειες για ειδικές κατηγορίες ταξί. Η μελέτη αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου, οπότε και θα κατατεθεί προς συζήτηση στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

agelioforos.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου