Εικόνα χάους με το προσωπικό των λεωφορείων
Περί τους πεντακόσιους υπαλλήλους της ΟΣΥ έχουν
σοβαρά ζητήματα με τα διπλώματα ή πιστοποιητικά σπουδών, τονίζουν
στελέχη της εταιρίας, αφήνοντας σαφή υπονοούμενα για το ρόλο
συνδικαλιστών! Η αξιολόγηση του προσωπικού και τα προβληματικά
δρομολόγια.
Τα σοβαρά ζητήματα αξιολόγησης, διαχείρισης και εκπαίδευσης του προσωπικού της "Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ" (ΟΣΥ) φέρνει στην επιφάνεια η πρόσφατη υπόθεση με τον οδηγό που κατέβασε από το λεωφορείο τυφλή στο Χαλάνδρι. Μπορεί το Σωματείο να πληρώνει τα 300 ευρώ πρόστιμο που επέβαλε η διοίκηση της ΟΣΥ στον οδηγό που επέδειξε ανάρμοστη συμπεριφορά, αλλά στελέχη της εταιρείας θέτουν σειρά ερωτημάτων για το γενικότερο μοντέλο διαχείρισης του ανθρωπίνου δυναμικού.
Οπως εξηγούν, περί τους πεντακόσιους υπαλλήλους της εταιρείας έχουν σοβαρά ζητήματα με τα διπλώματα ή πιστοποιητικά σπουδών αφήνοντας σαφή υπονοούμενα ακόμα και για το ρόλο συνδικαλιστικών παραγόντων. Μάλιστα υποστηρίζουν πως διαχρονικά οι διοικήσεις απέφευγαν να ασχοληθούν με το ζήτήματα της αξιοπιστίας των "χαρτιών" γιατί φοβόντουσαν πως "θα ξεμείνουν από οδηγούς"!
Οι ίδιοι προσθέτουν πως σήμερα δεν υπάρχει τέτοιος φόβος και πως η έρευνα μπορεί να προχωρήσει αφού δεν κυκλοφορούν περί τα 2.000 λεωφορεία και τρόλεϋ ημερησίως, όπως παλαιότερα, αλλά περί τα 1.100. Επισημαίνουν, επίσης, πως μπορούν να αξιοποιηθούν και περί τους 100 οδηγούς οι οποίοι δεν αξιοποιούνται σήμερα στα δρομολόγια, αλλά "βρίσκονται στα μετόπισθεν" π.χ. για να πηγαίνουν λεωφορεία για πλύσιμο ή έχουν "ξεχαστεί" στα γραφεία της ΟΣΥ.
Σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν φτάσει στα αυτιά της διοίκησης της ΟΣΥ μεταξύ των στελεχών που έχουν ζήτημα με "τα χαρτιά τους" περιλαμβάνονται ακόμα και συνδικαλιστές. Προκαλεί, επίσης, απορία το γεγονός πως δύο από τα μέλη της πενταμελούς επιτροπής ελέγχου διπλωμάτων, πτυχίων, κλπ, παραμένουν στη θέση τους από το 2003. Γι' αυτό και στελέχη της ΟΣΥ αναρωτιούνται μήπως η αλλαγή μελών της επιτροπής θα οδηγούσε σε ταχύτερο ξεκαθάρισμα.
Ο μεγάλος αριθμός πλαστών πιστοποιητικών σπουδών που είχε εντοπιστεί προ διετίας από σχετικούς ελέγχους δείχνει, πάντως, το μέγεθος του προβλήματος, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη τα οποία "φωτογραφίζουν" και συγκεκριμένη σχολή, που συνδέουν με παράγοντα των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.
Τα χαμένα δρομολόγια
Την ίδια στιγμή που στην ΟΣΥ αναζητούν χώρο για τη μετεγκατάσταση του αμαξοστασίου του Ελληνικού (προ ημερών συστάθηκε και επιτροπή) στελέχη της εταιρείας υποστηρίζουν πως δε χρειάζεται νέος χώρος. Οπως επισημαίνουν, αν ξεκαθαριστούν τα υφιστάμενα αμαξοστάσια της εταιρείας από τα οχήματα που δεν χρησιμοποιούνται απελεθερώνεται αρκετός χώρος. Ετσι δεν υπάρχει ανάγκη αναζήτησης νέου χώρου που θα αντικαταστήσει το Ελληνικό.
Οι υπηρεσιακοί παράγοντες εξηγούν πως παρά τις εξαγγελίες ετών ακόμα δεν υπάρχει ικανοποιητική διασύνδεση των δρομολογίων της εταιρείας με το δίκτυο σταθερών συγκοινωνιών (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ). Αναφέρουν ως παράδειγμα τη γραμμή 732 (Αγ. Φανούριος - Ακαδημία - Ζωοδόχος Πηγή) που διασχίζει σχεδόν ολόκληρη την Αθήνα, από το Βύρωνα μέχρι το Ιλιον. Το δρομολόγιο διαρκεί περίπου δύο ώρες, αλλά οι τακτικοί επιβάτες παρατηρούν πως το λεωφορείο σχεδόν αδειάζει στον Ευαγγελισμό, αφού σχεδόν όλοι κατεβαίνουν για να πάρουν το μετρό. Συνεχίζει σχεδόν άδειο μέχρι το τέρμα ενώ θα μπορούσε να ήταν πιο τακτικά τα δρομολόγια από Βύρωνα μέχρι Ευαγγελισμό (που συνήθως είναι ασφυκτικά γεμάτο) και σε αραιά διαστήματα να πήγαινε μέχρι το Ιλιον.
Αντίστοιχες προτάσεις εξοικονόμησης χρημάτων έχουν κατατεθεί και για τον ανεφοδιασμό των λεωφορείων με φυσικό αέριο. Σήμερα τα λεωφορεία που καλύπτουν τα νότια προάστια χρειάζεται π.χ. να πάνε στο σταθμό ανεφοδιασμού του αμαξοστασίου της Ανθούσας. Κάποιοι προτείνουν την κατασκευή μικρότερου σταθμού ανεφοδιασμού στο Μπραχάμι ώστε οι αποστάσεις να είναι μικρότερες. Σε όσους υποστηρίζουν πως είναι δύσκολο να δημιουργηθούν αποθήκες φυσικού αερίου σε μια περιοχή, υπενθυμίζουν πως κοντά στον προτεινόμενο χώρο λειτουργεί ιδιωτική εταιρεία με αποθήκη αερίου.
Βέβαια, η αναζήτηση της βέλτιστης λύσης για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών της πρωτεύουσας και την εξοικονόμηση χρημάτων είναι λεπτομέρεια όταν ακόμα ψάχνουν το περιεχόμενο ολόκληρης δεξαμενής πετρελαίου...
Φώτης Κόλλιας
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου