*Όπου ακούτε "επίορκους" βάλτε απατεώνες, λαμόγια, κοπρόσκυλα κλπ., που συνεχίζουμε να πληρώνουμε με τους φόρους μας.
Ο κ. Ρακιντζής εκτιμά ότι το κόστος της γραφειοκρατίας και της διαφθοράς αγγίζει τα 30-35 δισ. ευρώ ετησίως
Η διαφθορά δεν μειώθηκε, αλλά πλέον αποκαλύπτεται,
υποστηρίζει ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρος
Ρακιντζής, ο οποίος υπογραμμίζει ότι η κρίση επηρέασε ποσοτικά και
ποιοτικά τα χαρακτηριστικά της. Αναφέρει πως μπορεί να μειώθηκαν τα ποσά
που διακινούνται, ωστόσο...
καταγράφεται σχετική αύξηση των παραβατών, καθώς κάποιοι προσπαθούν με τις πρακτικές αυτές να καλύψουν... τις περικοπές εισοδημάτων τους.
Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία για το 2012, η ομάδα του κ. Ρακιντζή έχει εντοπίσει μέσω έλεγχων που πραγματοποιήθηκαν το περασμένο έτος τεράστια ποσά σε λογαριασμούς υπαλλήλων που σε καμιά περίπτωση δεν δικαιολογούνται από το πόθεν έσχες.
Από τις 2.700 εισερχόμενες καταγγελίες του 2004, οπότε και άρχισε η θητεία του, ο κ. Ρακιντζής δέχεται σήμερα περισσότερες από 20.000, πέραν των υποθέσεων που αυτεπαγγέλτως ερευνά η υπηρεσία επιθεώρησης.
Ο ίδιος ωστόσο σημειώνει ότι διακύβευμα παραμένει το αποτέλεσμα, η επιβολή ποινών και η περιστολή της διαφθοράς. Σε αυτό το πλαίσιο, όμως, αποκαλύπτονται τεράστια προβλήματα:
• Με τις αλλαγές στο πειθαρχικό δίκαιο (με τον νόμο 4014/2011) του αφαίρεσαν το δικαίωμα έφεσης στις αποφάσεις των πρωτοβάθμιων πειθαρχικών συμβουλίων. Έτσι, σημειώνει, έχει στηθεί "πλυντήριο" αθωωτικών αποφάσεων για επίορκους υπαλλήλους.
καταγράφεται σχετική αύξηση των παραβατών, καθώς κάποιοι προσπαθούν με τις πρακτικές αυτές να καλύψουν... τις περικοπές εισοδημάτων τους.
Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία για το 2012, η ομάδα του κ. Ρακιντζή έχει εντοπίσει μέσω έλεγχων που πραγματοποιήθηκαν το περασμένο έτος τεράστια ποσά σε λογαριασμούς υπαλλήλων που σε καμιά περίπτωση δεν δικαιολογούνται από το πόθεν έσχες.
Από τις 2.700 εισερχόμενες καταγγελίες του 2004, οπότε και άρχισε η θητεία του, ο κ. Ρακιντζής δέχεται σήμερα περισσότερες από 20.000, πέραν των υποθέσεων που αυτεπαγγέλτως ερευνά η υπηρεσία επιθεώρησης.
Ο ίδιος ωστόσο σημειώνει ότι διακύβευμα παραμένει το αποτέλεσμα, η επιβολή ποινών και η περιστολή της διαφθοράς. Σε αυτό το πλαίσιο, όμως, αποκαλύπτονται τεράστια προβλήματα:
• Με τις αλλαγές στο πειθαρχικό δίκαιο (με τον νόμο 4014/2011) του αφαίρεσαν το δικαίωμα έφεσης στις αποφάσεις των πρωτοβάθμιων πειθαρχικών συμβουλίων. Έτσι, σημειώνει, έχει στηθεί "πλυντήριο" αθωωτικών αποφάσεων για επίορκους υπαλλήλους.
• Στο ποινικό σκέλος υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις στην απονομή δικαιοσύνης στα δικαστήρια. Έχουν σταλεί 2.000 υποθέσεις στο εισαγγελέα και δεν έχει τελειώσει καμία. Κάνει μάλιστα λόγο για καθυστερήσεις που αγγίζουν τα όρια της αρνησιδικίας!
• Οι ποινές είναι τόσο μικρές ώστε να μη θεωρούνται αποτρεπτικές. Ένας χρόνος φυλακή εξαγοράσιμος είναι περίπου 3 - 3,5 χιλιάδες ευρώ και δεν λειτουργεί αποτρεπτικά.
Ο κ. Ρακιντζής εκτιμά ότι το κόστος της γραφειοκρατίας και της διαφθοράς αγγίζει τα 30-35 δισ. ευρώ ετησίως. Πέραν της επίπτωσης στα δημόσια οικονομικά, ο ίδιος υπογραμμίζει ότι υπάρχουν σημαντικές παράπλευρές συνέπειες, όπως το ότι δεν μπορούν να προσελκυστούν επενδύσεις χωρίς αξιόπιστο σχέδιο πάταξης της διαφθοράς.
Αναφέρεται στη βούληση τόσο της παρούσας κυβέρνησης όσο και των εξωτερικών παραγόντων, όπως η τρόικα και η Task Force, για τη δημιουργία συντονιστικού οργάνου κατά της διαφθοράς, θεσμού που θεωρεί ότι θα αποδώσει αμέσως καρπούς.
Συμπληρώνει, ωστόσο, ότι πάντα το πρόβλημα εμφανίζεται στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων και γι' αυτό προτείνει "σκληρές" πρακτικές παρεμβάσεις (κώλυμα εντοπιότητας, ανάδειξη προϊσταμένων από άλλους χώρους κ.ά.).
Αναφορικά με τη λειτουργία του κράτους, τονίζει ότι πρέπει να μικρύνει και να δημιουργηθούν νέες οργανωτικές δομές.
Τέλος, αποκαλύπτει ότι η υπηρεσία που ηγείται είναι επίσης θύμα της κρίσης με περικοπές του προϋπολογισμού που αγγίζουν το 60%, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να πραγματοποιηθούν ταξίδια για επιτόπιες έρευνες των επιθεωρητών.
http://www.euro2day.gr
Δείτε τη σχετική συνέντευξη του κυρίου Ρακιντζή από εδώ.
Του Σπύρου Δημητρέλη
Ειδικό σχεδιασμό προκειμένου να αποφύγει τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων τις οποίες ζητά μετʼ επιτάσεως η τρόικα και κυρίως το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έχει κάνει η κυβέρνηση. Αν και η τοποθέτηση σε καθεστώς διαθεσιμότητας χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων έχει τεθεί ως προαπαιτούμενο από την τρόικα για την καταβολή των επόμενων δόσεων, στο κυβερνητικό επιτελείο και τα τρία κόμματα της συμπολίτευσης θεωρούν ότι υπάρχει περιθώριο να τις αποφύγουν με την τακτική των «καθυστερήσεων».
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στο πλαίσιο του μνημονίου, η χώρα ανέλαβε την υποχρέωση να προχωρήσει σε μείωση του προσωπικού στο δημόσιο τομέα κατά 150.000 άτομα έως το τέλος του 2015. Πέραν της προγραμματισμένης αποχώρησης υπαλλήλων με συνταξιοδοτήσεις, η τρόικα έβαλε στο μνημόνιο τον όρο να τοποθετηθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας 27.000 υπάλληλοι του δημοσίου συνολικά έως το τέλος του 2013. Μάλιστα οι 2.000 από αυτούς θα έπρεπε να τεθούν σε διαθεσιμότητα μέσα στο περασμένο Νοέμβριο καθώς το συγκεκριμένο μέτρο αποτελούσε προαπαιτούμενο για την καταβολή της δόσης του Δεκεμβρίου. Πράγματι οι 2.000 υπάλληλοι τοποθετήθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας και έρχονται άλλοι 25.000 για το 2013. Στο μνημόνιο υπάρχει ως προαπαιτούμενο για την καταβολή της δόσης του Μαρτίου να καταγραφούν λεπτομερώς όλα τα κενά σε προσωπικό στο δημόσιο και να τεθούν συγκεκριμένοι τριμηνιαίοι στόχοι για τον αριθμό των υπαλλήλων που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα. Ουσιαστικά μέχρι το τέλος Μαρτίου θα πρέπει να τεθούν σε διαθεσιμότητα 6.250 υπάλληλοι, άλλοι τόσοι έως το τέλος Ιουνίου, επιπλέον 6.250 έως το τέλος Σεπτεμβρίου και άλλοι 6.250 έως το τέλος Δεκεμβρίου (δηλαδή συνολικά 25.000 υπάλληλοι). Επίσης, στην έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για την πορεία εφαρμογής του μνημονίου υπάρχει ξεκάθαρη προτροπή προς τις ελληνικές αρχές να προχωρήσουν και σε απολύσεις. Δηλαδή να μην απορροφηθούν όλοι οι υπάλληλοι σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου με μετατάξεις.
Στην κυβέρνηση υπάρχει έντονος προβληματισμός για τον κίνδυνο να οδηγηθούμε σε απολύσεις καθώς θεωρούν ότι δύσκολα θα βρεθούν άλλες 25.000 θέσεις για την μετάταξη όλων των υπαλλήλων που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα. Για να αποφευχθεί αυτό υπάρχει ένας άτυπος σχεδιασμός από κυβερνητικής πλευράς, ο στόχος των 25.000 υπαλλήλων να μην ισχύσει τεμαχισμένος ανά τρίμηνο αλλά να ισχύσει συνολικά έως το τέλος του έτους. Με άλλα λόγια να μην τοποθετηθούν σε διαθεσιμότητα οι 6.250 υπάλληλοι στο τέλος Μαρτίου και άλλοι τόσοι έως το τέλος Ιουνίου. Αντίθετα να γίνει η τοποθέτηση των 25.000 υπαλλήλων σε διαθεσιμότητα προς το τέλος του έτους. Ο λόγος; Στην κυβέρνηση θεωρούν ότι ο χρόνος λειτουργεί προς όφελός τους αναφορικά με το θέμα των απολύσεων. Ελπίζουν ότι έως τον Σεπτέμβριο θα έχει υπάρξει μια δραστική αλλαγή στο κλίμα στην οικονομία, θα έχει υπάρξει μια απτή βελτίωση στα δημόσια οικονομικά και θα έχουν δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις για να χαλαρώσει το μνημόνιο. Στο πλαίσιο αυτό, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, θα μπορούσε να υποβληθεί στην τρόικα το αίτημα για μη πραγματοποίηση απολύσεων αλλά μόνο μετατάξεων.
Για να υλοποιηθεί όμως ο παραπάνω σχεδιασμός υπάρχει μια σημαντική προϋπόθεση. Να δεχτεί η τρόικα οι τέσσερις τριμηνιαίοι στόχοι των 6.250 αποχωρήσεων μέσα στο 2013 να μετατραπούν σε ετήσια πρόβλεψη 25.000 αποχωρήσεων έως το τέλος του έτους. Η αισιοδοξία στα υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης για αυτό το θέμα δεν περισσεύει. Θεωρούν, ωστόσο, ότι εφόσον η Ελλάδα εκπλήξει θετικά σε άλλους τομείς τους δανειστές, όπως η πορεία του ελλείμματος, τότε θα υπάρξουν περιθώρια για να αποφευχθούν οι απολύσεις οι οποίες θα μπορούσαν να δολοφονήσουν πολιτικά την κυβέρνηση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ.
Ειδικό σχεδιασμό προκειμένου να αποφύγει τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων τις οποίες ζητά μετʼ επιτάσεως η τρόικα και κυρίως το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έχει κάνει η κυβέρνηση. Αν και η τοποθέτηση σε καθεστώς διαθεσιμότητας χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων έχει τεθεί ως προαπαιτούμενο από την τρόικα για την καταβολή των επόμενων δόσεων, στο κυβερνητικό επιτελείο και τα τρία κόμματα της συμπολίτευσης θεωρούν ότι υπάρχει περιθώριο να τις αποφύγουν με την τακτική των «καθυστερήσεων».
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Στο πλαίσιο του μνημονίου, η χώρα ανέλαβε την υποχρέωση να προχωρήσει σε μείωση του προσωπικού στο δημόσιο τομέα κατά 150.000 άτομα έως το τέλος του 2015. Πέραν της προγραμματισμένης αποχώρησης υπαλλήλων με συνταξιοδοτήσεις, η τρόικα έβαλε στο μνημόνιο τον όρο να τοποθετηθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας 27.000 υπάλληλοι του δημοσίου συνολικά έως το τέλος του 2013. Μάλιστα οι 2.000 από αυτούς θα έπρεπε να τεθούν σε διαθεσιμότητα μέσα στο περασμένο Νοέμβριο καθώς το συγκεκριμένο μέτρο αποτελούσε προαπαιτούμενο για την καταβολή της δόσης του Δεκεμβρίου. Πράγματι οι 2.000 υπάλληλοι τοποθετήθηκαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας και έρχονται άλλοι 25.000 για το 2013. Στο μνημόνιο υπάρχει ως προαπαιτούμενο για την καταβολή της δόσης του Μαρτίου να καταγραφούν λεπτομερώς όλα τα κενά σε προσωπικό στο δημόσιο και να τεθούν συγκεκριμένοι τριμηνιαίοι στόχοι για τον αριθμό των υπαλλήλων που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα. Ουσιαστικά μέχρι το τέλος Μαρτίου θα πρέπει να τεθούν σε διαθεσιμότητα 6.250 υπάλληλοι, άλλοι τόσοι έως το τέλος Ιουνίου, επιπλέον 6.250 έως το τέλος Σεπτεμβρίου και άλλοι 6.250 έως το τέλος Δεκεμβρίου (δηλαδή συνολικά 25.000 υπάλληλοι). Επίσης, στην έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για την πορεία εφαρμογής του μνημονίου υπάρχει ξεκάθαρη προτροπή προς τις ελληνικές αρχές να προχωρήσουν και σε απολύσεις. Δηλαδή να μην απορροφηθούν όλοι οι υπάλληλοι σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου με μετατάξεις.
Στην κυβέρνηση υπάρχει έντονος προβληματισμός για τον κίνδυνο να οδηγηθούμε σε απολύσεις καθώς θεωρούν ότι δύσκολα θα βρεθούν άλλες 25.000 θέσεις για την μετάταξη όλων των υπαλλήλων που θα τεθούν σε διαθεσιμότητα. Για να αποφευχθεί αυτό υπάρχει ένας άτυπος σχεδιασμός από κυβερνητικής πλευράς, ο στόχος των 25.000 υπαλλήλων να μην ισχύσει τεμαχισμένος ανά τρίμηνο αλλά να ισχύσει συνολικά έως το τέλος του έτους. Με άλλα λόγια να μην τοποθετηθούν σε διαθεσιμότητα οι 6.250 υπάλληλοι στο τέλος Μαρτίου και άλλοι τόσοι έως το τέλος Ιουνίου. Αντίθετα να γίνει η τοποθέτηση των 25.000 υπαλλήλων σε διαθεσιμότητα προς το τέλος του έτους. Ο λόγος; Στην κυβέρνηση θεωρούν ότι ο χρόνος λειτουργεί προς όφελός τους αναφορικά με το θέμα των απολύσεων. Ελπίζουν ότι έως τον Σεπτέμβριο θα έχει υπάρξει μια δραστική αλλαγή στο κλίμα στην οικονομία, θα έχει υπάρξει μια απτή βελτίωση στα δημόσια οικονομικά και θα έχουν δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις για να χαλαρώσει το μνημόνιο. Στο πλαίσιο αυτό, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, θα μπορούσε να υποβληθεί στην τρόικα το αίτημα για μη πραγματοποίηση απολύσεων αλλά μόνο μετατάξεων.
Για να υλοποιηθεί όμως ο παραπάνω σχεδιασμός υπάρχει μια σημαντική προϋπόθεση. Να δεχτεί η τρόικα οι τέσσερις τριμηνιαίοι στόχοι των 6.250 αποχωρήσεων μέσα στο 2013 να μετατραπούν σε ετήσια πρόβλεψη 25.000 αποχωρήσεων έως το τέλος του έτους. Η αισιοδοξία στα υπουργεία Οικονομικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης για αυτό το θέμα δεν περισσεύει. Θεωρούν, ωστόσο, ότι εφόσον η Ελλάδα εκπλήξει θετικά σε άλλους τομείς τους δανειστές, όπως η πορεία του ελλείμματος, τότε θα υπάρξουν περιθώρια για να αποφευχθούν οι απολύσεις οι οποίες θα μπορούσαν να δολοφονήσουν πολιτικά την κυβέρνηση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ.
Σχόλιο: Τώρα είναι αργά πια για οτιδήποτε...
Δεν τους απέλυσαν όταν έπρεπε και επέλεξαν να αφανίσουν τον ιδιωτικό τομέα.
Και να τους απέλυαν τώρα, (που δεν πρόκειται-θα προτιμούσαν να πέσουν), που να απασχοληθούν...;
Εδώ δεν βρίσκουν δουλειά οι του ιδιωτικού τομέα, με προϋπηρεσία.Αυτούς ποιος θα τους πάρει!;
Δεν πειράζει. Θα πέσουμε όλοι μαζί.
Κι εμείς που φωνάζαμε τόσα χρόνια, αλλά κι αυτοί που δεν κατάλαβαν από που προέρχονται τα λεφτά που πληρώνονται.
Κανένας Δ.Υ. στο δρόμο!
Υπάρχουν μεγάλα αποθέματα λίπους στην κοινωνία μας προς φορολόγηση. Καύσιμα, καπνος, τροφιμα, Δεη, δημοτικά τέλη, ακίνητα, τελη αλληλεγγύης, φορολόγηση χρηματιστηριακών πράξεων, φορολόγηση τόκων καταθέσεων, ναυτιλίας, γεωργίας , κτλ!
Γιατί να απολυθούν οι στυλοβατες της οικονομίας μας, ε; Αυτοι που στηρίζουν την κατανάλωση; Αφού είναι γνωστό οτι μόνο οι ΔΥ ξέρουν να ξοδευουν σωστα τα χρήματα που εισπράττουν με τη σκληρή εργασία τους ωστε να κινειται η τοπικη αγορά. Όλοι οι υπόλοιποι, προφανέστατα, δεν ξέρουμε να αξιοποιούμε παραγωγικά και επωφελώς για το κοινό καλό τα χρήματα που βγάζουμε χωρίς κόπο, χρόνο, ανασφάλειες, βάσανα και άγχος, είτε ως Ε.Ε. είτε ως Ι.Υ.
Οι Δ.Υ. είναι οι αδιαφιλονίκητοι επιστήμονες της κατανάλωσης, συνεχίστε να τους ταίζετε με επιπλέον φόρους, μπορείτε. Ειναι για το καλό της πατρίδας μας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου