Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020

Νέα διόδια σε Χαλάστρα και Μάλγαρα ~ Διαμαρτυρία την Παρασκευή από κατοίκους και Δήμο Δέλτα


*Προσωπικά θα κάνω την εξής εκτίμηση: Οι Χαλαστριανοί ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΝ ΠΟΤΕ τη δημιουργία των συγκεκριμένων διοδίων, εκτός εάν πάρουνε οι κάτοικοι του Δήμου Δέλτα πάσο αμέτρητων δωρεάν διελεύσεωνν.

Στη σύσκεψη που έγινε στην Χαλάστρα σήμερα στις 8.00 το βράδυ με την παρουσία του Δημάρχου Δέλτα, αντιδημάρχων και φορέων του Δήμου για το θέμα που προέκυψε με την δημιουργία διοδίων στις εισόδους της Χαλάστρας και των Μαλγάρων, αποφασίσθηκε αύριο το πρωί στις 9.30 να γίνει διαμαρτυρία από τους κατοίκους της Χαλάστρας, Κυμίνων, Μαλγάρων και Βραχιάς στην είσοδο της Χαλάστρας. Μάλιστα ο Δήμαρχος υποσχέθηκε να βρίσκονται εκεί και ό,τι μηχανήματα διαθέτει ο Δήμος, ούτως ώστε να εμποδισθούν οι εργασίες της εταιρίας.



Έντονα αντιδρούν οι κάτοικοι του δήμου Δέλτα στην κατασκευή και λειτουργία πλευρικών διοδίων στην περιοχή της Χαλάστρας, από την «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Οι αντιρρήσεις μόνο σημερινές δεν είναι, αλλά πλέον η είσοδος των συνεργείων της εταιρείας για την έναρξη κατασκευής των πλευρικών διοδίων έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις.

Ανάμεσα σε αυτούς που αντιδρούν και ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας, ο οποίος από τον Ιούλιο του 2018 μέσω της Voria.gr είχε ζητήσει μεταφορά του σταθμού των πλευρικών διοδίων από τα Μάλγαρα και τη Χαλάστρα στο Κλειδί, ώστε 15.000 κάτοικοι του δήμου Δέλτα να μην «εγκλωβιστούν».

Σε σημερινή του ανάρτηση υπό τον τίτλο «Αποτελεσματικές λύσεις vs πλευρικών διοδίων», ο κ. Γιουτίκας επισημαίνει: «Χωρίς καμία ειδοποίηση ή ενημέρωση η «Εγνατία Οδός ΑΕ», με την απόφασή της να ξεκινήσει την κατασκευή πλευρικών διοδίων στη Χαλάστρα, εγκλωβίζει τους 15.000 κατοίκους του Δήμου Δέλτα σε μια απίστευτη ταλαιπωρία και περιπέτεια. Δεν απέκλεισε μόνο την άμεση πρόσβαση στην εθνική οδό κάνοντας δύσκολες και προβληματικές τις καθημερινές μετακινήσεις μας από και προς τη Θεσσαλονίκη, όσο διαρκέσουν οι εργασίες, αλλά θα μας υποχρεώσει και σε ένα σοβαρό οικονομικό κόστος με τη λειτουργία των διοδίων. Μια τέτοια επιλογή δεν μπορεί να μας βρίσκει σύμφωνους, όταν μάλιστα υπάρχουν εξίσου αποτελεσματικές εναλλακτικές λύσεις. Τα δύο τελευταία χρόνια, τις έχω καταθέσει αναλυτικά προς όλους τους αρμόδιους. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνωρίζει. Εξάλλου, τα Μέσα Ενημέρωσης τις έχουν προβάλλει επανειλημμένα. Θα επιμείνω, γιατί λανθασμένες αποφάσεις μπορούν να διορθωθούν έστω και τώρα».

Υπενθυμίζεται πως το αίτημα μετατόπισης των διοδίων των Μαλγάρων προς το Κλειδί (απόσταση μικρότερη των 2 χλμ.) υπάρχει από το 1998, όμως ουδέποτε υιοθετήθηκε. Η περιοχή απέχει 18 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη.

«Η μόνη λύση για να μην αποκλειστούν οι κάτοικοι του δήμου Δέλτα από τα πρόσθετα πλευρικά διόδια που θα μπουν σε Χαλάστρα και Μάλγαρα είναι η μετατόπιση του σταθμού διοδίων των Μαλγάρων κοντά στο ύψος του Κλειδίου Ημαθίας, επί της ΠΑΘΕ», έλεγε το καλοκαίρι του 2018 ο κ. Γιουτίκας.

Επισήμανε δε ότι το ελληνικό δημόσιο έχει χάσει δεκάδες εκατομμυρίων ευρώ καθώς επί σειρά ετών επέτρεπε στα φορτηγά να διέρχονται από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, μέσα από τη Χαλάστρα και τα Μάλγαρα, προκειμένου να αποφύγουν την καταβολή του αντιτίμου των διοδίων. Κι εκτός από την οικονομική ζημιά ανυπολόγιστες είναι οι ζημιές στο οδικό δίκτυο της περιοχής, που επιβαρύνθηκε επί πολλά χρόνια σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Ο κ. Γιουτίκας σημειώνει ότι αυτοί που «θα πληρώσουν τη νύφη» είναι οι περίπου 15.000 μόνιμοι κάτοικοι Μαλγάρων, Κυμίνων και Χαλάστρας, οι οποίοι καθημερινά πηγαινοέρχονται στη Θεσσαλονίκη για τις δουλειές τους και τις υποθέσεις τους. Με τα νέα διόδια οι κάτοικοι της περιοχής για να αποφύγουν την καθημερινή οικονομική επιβάρυνση θα ακολουθούν το δρομολόγιο μέσω Σίνδου, με επιβάρυνση του μικρής φέρουσας ικανότητας οδικού δικτύου, αλλά και ταλαιπωρία των κατοίκων. Σε περίπτωση πάντως που προχωρήσει ο σχεδιασμός, αίτημα των φορέων της περιοχής είναι να χορηγηθεί ειδική κάρτα διέλευσης τουλάχιστον στους μόνιμους κατοίκους, ώστε να διέρχονται χωρίς χρέωση από το σταθμό των διοδίων.

Πηγή: https://www.voria.gr/article/gioutikasta-diodia-chalastras-egklovizoun-15000-katikous-tou-d-delta




Δυναμικές κινητοποιήσεις ετοιμάζει ο δήμος Δέλτα για τα νέα πλευρικά διόδια στη Χαλάστρα


 Σύσκεψη των επικεφαλείς των παρατάξεων του δήμου Δέλτα και των τοπικών συμβούλων κάλεσε ο δήμαρχος Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης προκειμένου να συζητήσουν τις επόμενες κινήσεις τους καθώς είναι αντίθετοι στην κατασκευή νέων πλευρικών διοδίων στη Χαλάστρα  στον κόμβο που συνδέει την κοινότητα με την Εθνική Οδό.
Η σύσκεψη  πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο του δήμου Δέλτα  στη Σίνδο με επικεφαλείς και εκπροσώπους της αντιπολίτευσης και τοπικούς συμβούλους οι οποίοι ομόφωνα αποφάσισαν να κινηθούν δυναμικά αντιδρώντας στην επικείμενη δημιουργία νέων παράπλευρων διοδίων στην αερογέφυρα της Χαλάστρας. Στη σύσκεψη έδωσε το παρόν ο Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης Κωσταντίνος Γιουτίκας.
Ο δήμαρχος Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης οι χωρικοί αντιδήμαρχοι Αξιού Φάνης Αλμπάνης και Χαλάστρας Διονύσης Λιακόπουλος οι δημοτικοί και οι τοπικοί σύμβουλοι ζητούν να μετακινηθούν τα διόδια των Μαλγάρων και να καταργηθούν τα πλευρικά διόδια της Χαλάστρας. Επίσης αποφάσισαν να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσει με πρώτη τη  συγκέντρωση διαμαρτυρίας που θα πραγματοποιήσουν το πρωί της Παρασκευής στο ύψος της αερογέφυρας Χαλάστρας. Η συγκέντρωση προγραμματίστηκε για τις 09.30 το πρωί με την παρουσία του δημάρχου των μελών του δημοτικού συμβουλίου των τοπικών συμβούλων φορέων καθώς και των πολιτών.


Όλα ξεκίνησαν ξαφνικά χθες

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αποφασίστηκαν από την Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης περιλαμβάνουν εναλλακτικές διαδρομές για τους οδηγούς που εισέρχονται και εξέρχονται από την κοινότητα της Χαλάστρας. 

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του δήμου Δέλτα η συγκεκριμένη εξέλιξη προκάλεσε αναστάτωση στους δημότες και στους εργαζόμενους στην περιοχή καθώς δεν είχαν λάβει καμία σχετική ενημέρωση.

«Ο δήμος Δέλτα ενημερώθηκε τυχαία από το διαδίκτυο καθώς ούτε η Εγνατία Οδός  ούτε η Διεύθυνση Τροχαίας μας ενημέρωσε για την έναρξη των εργασιών και όπως διαπιστώσαμε δεν ήμασταν  στον πίνακα αποδεκτών του εγγράφου
καθώς ο δρόμος ανήκει στην ευθύνη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας» ανέφερε ο δήμαρχος Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης ο οποίος συνομίλησε τηλεφωνικά με τον διευθυντή Τροχαίας Θεσσαλονίκης Ταξίαρχο  κ Θωμά Γέρμανο και ζήτησε περισσότερη  σήμανση και αυξημένη αστυνόμευση για την αποφυγή τυχόν τροχαίου ατυχήματος.

Οι εργασίες σύμφωνα με την Διεύθυνση Τροχαίας πρόκειται να  διαρκέσουν τουλάχιστον δύο μήνες.



Σήμερα κιόλας μηχανήματα ξεκίνησαν απροειδοποίητα να καταστρέφουν το οδόστρωμα κάτι που ξεσήκωσε τους κατοίκους! Υπόψιν ότι οι Χαλαστριανοί διαθέτουνε και οι ίδιοι μεγάλα μηχανήματα και θα δούμε άγριες καταστάσεις!








0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου