Υπερβολικά υψηλό παραμένει το κόστος των δεδομένων κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ εκτιμά έκθεση που υλοποίησε η φινλαδική εταιρεία ερευνών Rewheel για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Η Rewheel που ειδικεύεται στις διεθνείς συγκρίσεις συνδεσιμότητας κινητών επικοινωνιών, στον ανταγωνισμό και στην οικονομική ανάλυση του δικτύου, προτείνει, μεταξύ άλλων, την συμμετοχή μιας τέταρτης εταιρείας στην τηλεπικοινωνιακή αγορά μέσω της παροχής κινήτρων για την ανάπτυξη δικτύου 5Gη οποία μπορεί να βελτιώσει τον ανταγωνισμό και να οδηγήσει στη μείωση των τιμών για τους καταναλωτές.
Σημειώνει δε ότι αυτός ο δυνητικά τέταρτος παίκτης θα πρέπει να μην ανήκει σε κάποιο μεγάλο πολυεθνικό όμιλο αλλά και να μην δραστηριοποιείται στην σταθερή τηλεφωνία.
Όπως αναφέρεται στην σχετική μελέτη, η Ελλάδα παραμένει διαχρονικά μια από τις πιο ακριβές αγορές σε ό,τι αφορά στα δεδομένα κινητού δικτύου στην Ευρώπη. "Στις εξαμηνιαίες μελέτες διεθνούς σύγκρισης τιμών παροχής δεδομένων κινητού δικτύου της Rewheel, όπως και στις μελέτες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα κατατάσσεται ως μία από τις πιο ακριβές χώρες της ΕΕ των 28 και του ΟΟΣΑ ήδη από το 2014”, αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Μάλιστα η σύγκριση τιμών ακόμη και τον Μάρτιο του 2020 έδειξε ότι οι τιμές παροχής δεδομένων κινητού δικτύου στην Ελλάδα ήταν αρκετές φορές υψηλότερες από αυτές της Γερμανίας, της Ολλανδίας, της Αυστρίας, της Ιρλανδίας, της Φινλανδίας, της Ιταλίας και της Βρετανίας.
"Τα πιο πρόσφατα (Μάρτιος 2020) προγράμματα και εκπτώσεις που προσέφεραν οι τρεις εταιρείες, κατόπιν συναντήσεως των Διευθυνόντων Σύμβουλών τους με τον Έλληνα Πρωθυπουργό τον Δεκέμβριο του 2019 για να συζητήσουν μεταξύ άλλων τις υψηλές τιμές κινητής τηλεφωνίας, δεν άλλαξαν την εικόνα”, αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Φόροι και προσφορές
Όπως έχουν σημειώσει πολλές φορές εκπρόσωποι των εταιρειών κινητής στην Ελλάδα επί των ονομαστικών τιμών στις οποίες βασίζονται οι εκθέσεις που βγαίνουν ανά καιρούς υπάρχουν υψηλότατες εκπτώσεις, οι οποίες μειώνουν το πραγματικό κόστος των καταναλωτών, γεγονός το οποίο τελικά οδηγεί τις τιμές σε παρεμφερή επίπεδα με αυτά άλλων χωρών.
Για τους υψηλούς φόρους που "φουσκώνουν” τους λογαριασμούς η Rewheel αναφέρει ότι αν και η φορολογική επιβάρυνση είναι μεγάλη ακόμη και χωρίς αυτή οι τιμές χρέωσης δεδομένων είναι πολύ υψηλές:"
Ένας καταναλωτής στην Ελλάδα πληρώνει 14,3 ευρώ προ φόρων ανά μήνα για να αγοράσει 200 λεπτά ομιλίας προς όλα τα εθνικά δίκτυα και ένα μικρό επίδομα δεδομένων 0,2 gigabyte. Στη Γερμανία, τις Κάτω Χώρες, την Αυστρία, την Ιρλανδία, την Ιταλία, τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο οι καταναλωτές αγοράζουν, με 13,20 ευρώ (προ φόρων) ή ακόμα λιγότερο, προγράμματα 4G κινητής που παρέχουν 5-100 gigabyte δεδομένων και απεριόριστα λεπτά ομιλίας και SMS”, σημειώνεται στη μελέτη.
Τί φταίει για τις υψηλές τιμές
Η Rewheel διαπιστώνει μεγάλη διαφορά τιμών ανάμεσα στις χώρες που δραστηριοποιούνται τρεις εταιρείες και στις χώρες που δραστηριοποιούνται τέσσερις πάροχοι.
"Η παρουσία ενός τέταρτου φορέα εκμετάλλευσης δικτύου κινητής τηλεφωνίας οδηγεί σε σημαντικά χαμηλότερες τιμές στην αγορά. Μάλιστα, δεν οδηγεί μόνο σε μείωση της χαμηλότερης διαθέσιμης τιμής στην αγορά, όπως ενδεχομένως θα μπορούσε να υποθέσει κανείς, αλλά και σε σημαντική μείωση της μέσης μηνιαίας τιμής της χώρας”, αναφέρεται.
Η Redwheel σημειώνει ότι μέση τιμή των τριών μεγαλύτερων ανταγωνιστών σε χώρες με τέσσερις εταιρείες (25 ευρώ) είναι πολύ μικρότερη από τη μέση τιμή των ανταγωνιστών σε αγορές με τρεις "παίχτες” (44 €).
Στην αγορά εκφράζουν τον προβληματισμό για κατά πόσο είναι εφικτό να υπάρξουν παραπάνω εταιρείες, κάτι που θα οδηγούσε σε συμπίεση των περιθωρίων κέρδους και μείωση των επενδύσεων, γεγονός το οποίο θα είχε αντίκτυπο και στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
H… ευκαιρία του 5G
H Rewheel αναφέρει ότι ο διαγωνισμός για τις συχνότητες που θα αναπτυχθούν τα δίκτυα 5G μπορεί να αποτελέσει ευκαιρία για να μειωθούν τα εμπόδια στην είσοδο μια τέταρτης εταιρείας στην αγορά.
Παραθέτει μάλιστα την περίπτωση του αντίστοιχου διαγωνισμού την Τσεχία, μια χώρα με παρόμοια χαρακτηριστικά με τα δικά μας (ακριβά data, παρόμοιος πληθυσμός, τρεις εταιρείες κ.α.), κατά την οποία υπήρξαν ειδικές προβλέψεις για την περίπτωση νέου ανταγωνιστή.
"Η πιο ενδεδειγμένη ρυθμιστική λύση για την αποκατάσταση αποτελεσματικού ανταγωνισμού είναι η είσοδος νέων εταιρειών κινητής τηλεφωνίας που ιδανικά δεν ελέγχονται από μεγάλους τηλεπικοινωνιακούς Ομίλους ή Ομίλους που έχουν συμφέροντα στις αγορές ευρυζωνικών συνδέσεων σταθερού δικτύου (π.χ. κατεστημένους φορείς σταθερής τηλεφωνίας σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές)”, αναφέρει η Rewheel.
Προτείνει δε στις εθνικές ρυθμιστικές αρχές σε συνεχή βάση να προσπαθούν να περιορίσουν τους φραγμούς εισόδου και να ενθαρρύνουν ενεργά την είσοδο νέων εταιρειών, δεσμεύοντας προς αυτόν το σκοπό επαρκές φάσμα τόσο στις χαμηλές (π.χ. 700 MHz) όσο και στις υψηλές συχνότητες (π.χ. 3400-3800 MHz, που είναι απαραίτητες για την τεχνολογία 5G), το οποίο θα προσφέρεται με ελκυστικά χαμηλές χρεώσεις.
Τα ερωτήματα για το… timing
Από πλευράς τηλεπικοινωνιακών παρόχων δεν υπήρξε επίσης αντίδραση, πλην κύκλοι σημείωναν πως πολλές φορές έχει επισημανθεί πως η μεθοδολογία των φορέων που παρακολουθούν τις τιμές στην Ευρώπη στηρίζεται στις ονομαστικές τιμές, ενώ στην Ελλάδα υπάρχει το παράδοξο επί των ονομαστικών τιμών να υπάρχουν υψηλότατες εκπτώσεις, κάτι που αποδεικνύεται από το ότι το μέσο έσοδο ανά πελάτη στην Ελλάδα σε σχέση με όλη την υπόλοιπη Ευρώπη είναι από τα χαμηλότερα.
Εντύπωση, επιπλέον, προκάλεσε στην αγορά ο χρόνος που δημοσιεύτηκε η μελέτη από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ειδικά από τη στιγμή που στην τελευταία ενότητα παρουσιάζονται και αναλύονται μέτρα για την επερχόμενη δημοπρασία των συχνοτήτων 5Gπου διενεργεί η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Όπως φαίνεται η Rewheel (ή η Επιτροπή Ανταγωνισμού ) δεν συμμετείχε με αποστολή των προτάσεων στην επίσημη διαβούλευση για τον διαγωνισμό, η οποία μάλιστα έληξε μόλις πριν από μερικές ημέρες και συγκεκριμένα στις 30 Απριλίου.
Επιπλέον, σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, αποκλειστική αρμόδια για τη ρύθμιση της αγοράς τηλεπικοινωνιών είναι η ΕΕΤΤ και για το λόγο αυτό εγείρονται ερωτήματα για τα.. βέλη που εξακοντίζει η έκθεση. Ενδεχομένως μια απάντηση μπορεί να δοθεί από το γεγονός ότι όπως αναφέρει η Rewhell αυτό μπορεί να αλλάξει, καθώς από τον περασμένο Ιανουάριο το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων συγκάλεσε Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή με καθήκον να ενσωματώσει τις πρόσφατες σχετικές Οδηγίες της ΕΕ και να διατυπώσει συστάσεις για τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού στην Ελλάδα.
"Εάν η Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή προτείνει ότι η αρμοδιότητα εφαρμογής της νομοθεσίας περί ανταγωνισμού στον τομέα των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα – η οποία ανήκει σήμερα στην αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕΤΤ - θα πρέπει να μοιραστεί μεταξύ της Επιτροπής Ανταγωνισμού (εκ των υστέρων εφαρμογή του δικαίου ανταγωνισμού και έλεγχος συγκεντρώσεων) και της ΕΕΤΤ (εκ των προτέρων ρυθμιστικός ρόλος και υποστηρικτικός -συμβουλευτικός ρόλος στις συγκεντρώσεις επιχειρήσεων).
Εάν η πρόταση αυτή εγκριθεί απότην ελληνική κυβέρνηση και αποτυπωθεί στο νόμο, η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα έχει την εντολή να διενεργεί έρευνες στον κλάδο και να επιβάλλει εκ των υστέρων διορθωτικά μέτρα εφόσον εντοπίσει προβλήματα στη λειτουργία του ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά παροχής δεδομένων κινητού δικτύου”, αναφέρει στην έκθεσή της Rewheel.
Πώς τοποθετείται η Rewheel
Για λόγους που δεν γνωρίζουμε στη Rewheel η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει δημοσιεύσει στοιχεία για τα μέσα έσοδα ανά πελάτη (Average-Revenue per user -ARPU) από το 2015. Και πολύ σωστά, κατά την άποψη μας γιατί το ARPU είναι ένα μη αξιόπιστο στοιχείο και δεν αποτελεί μέτρηση των τιμών. Πιθανότατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σταμάτησε να μετράει το ARPU όταν ξεκίνησε να πραγματοποιεί ετήσιες συγκρίσεις τιμών από το 2015 και έπειτα”, αναφέρει η Rewheel σε δήλωση που έστειλε στο Capital.gr.
"Το μέσο έσοδο ανά κάτοικο το 2019 ήταν παρόμοιο για τους παρόχους της Ελλάδας, της Ιταλίας και της Γαλλίας (περίπου 16 ευρώ στην Ελλάδα, και περίπου 17 ευρώ σε Ιταλία/Γαλλία). Ωστόσο οι τιμές κινητής στην Ελλάδα είναι έτη φωτός μακριά από τις τιμές στην Ιταλία και στη Γαλλία”, εκτιμά ακόμη η Rewheel, προσθέτοντας ότι σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη της οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν 10-20 ευρώ ανά μήνα και αγοράζουν ελάχιστα gigabyte/λεπτά/SMS, ενώ οι περισσότεροι καταναλωτές σε Γαλλία και Ιταλία πληρώνουν αντίστοιχα ποσά για προγράμματα με 50-60 gigabytes και απεριόριστα λεπτά ομιλίας/SMS.
"Συμπερασματικά οι υψηλές τιμές δεδομένων κινητής στην Ελλάδα δεν αποφέρουν υψηλότερα έσοδα ανά χρήστη/καταναλωτή στους παρόχους επειδή οι περισσότεροι καταναλωτές δεν προτίθενται να πληρώσουν παραπάνω από 10-20 ευρώ τον μήνα. Όμως οι υψηλές τιμές αποθαρρύνουν την χρήση δεδομένων από το κινητό ώστε οι καταναλωτές να σερφάρουν στο διαδίκτυο, να δουν βίντεο να παρακολουθήσουν online μαθήματα και να αγοράσουν προϊόντα online. Και αυτό φαίνεται από την κατά κεφαλήν χρήση δεδομένων στην Ελλάδα που ήταν τρίτη χαμηλότερη στην ΕΕ και τις χώρες του ΟΟΣΑ. Το 2018, η κατά κεφαλήν χρήση δεδομένων από κινητό της Ελλάδας ήταν τρεις φορές λιγότερη από αυτή της Ιταλίας και τέσσερις φορές λιγότερη από της Γαλλίας. Και το 2019 η διαφορά αυτή μεγάλωσε και άλλο”, καταλήγει η δήλωση.
Του Κώστα Κετσιετζή
https://www.capital.gr/epixeiriseis/3451823/ekthesi-fotia-gia-kiniti-tilefonia-kai-anexartites-arxes
Ειδικότερα, στην έκθεση τη φιλανδικής εταιρείας, μεταξύ άλλων, υποστηρίζεται:
** Η Ελλάδα εξακολουθεί να κατατάσσεται ως η λιγότερο ανταγωνιστική χώρα μεταξύ των 28 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των χωρών του ΟΟΣΑ, όπως φαίνεται από τις συγκριτικές μετρήσεις τιμών που καταγράφονται στις εξαμηνιαίες εκδόσεις Digital Fuel Monitor της Rewheel ακόμα και μετά τις τελευταίες μειώσεις τιμών, τον περασμένο Μάρτιο. Είναι η δεύτερη πιο ακριβή χώρα, μετά τον Καναδά, στον οποίο υφίσταται de facto δυοπώλιο, στην μέση τιμή gigabyte των προγραμμάτων 4G κινητής που περιλαμβάνουν 1000 λεπτά ομιλίας εντός Ελλάδας.
** Με 20 ευρώ το μήνα στην Ελλάδα ο καταναλωτής αγοράζει ένα πρόγραμμα 4G κινητής το οποίο δεν ξεπερνά τα τα 2,6 gigabytes δεδομένων, τα 300 λεπτά ομιλίας και τα 500 SMS. Σε όλες τις άλλες αγορές, με 20 ευρώ το μήνα, ο καταναλωτής θα μπορούσε να αγοράσει περίπου 7 φορές περισσότερα gigabytes και επιπλέον απεριόριστα λεπτά ομιλίας και SMS (στην Αυστρία θα μπορούσε να αγοράσει 2.000 λεπτά ομιλίας και SMS με 20 ευρώ το μήνα). Στη Φινλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι καταναλωτές θα μπορούσαν να αγοράσουν απεριόριστο όγκο δεδομένων για τα smartphone τους, πληρώνοντας λιγότερο από 20 ευρώ το μήνα.
** Με 40 ευρώ το μήνα οι Έλληνες καταναλωτές θα μπορούσαν να αγοράσουν ένα πρόγραμμα 4G κινητής με το πολύ 11 gigabytes, 500 λεπτά ομιλίας και 500 SMS. Σε όλες τις άλλες αγορές, με 40 ευρώ το μήνα, οι καταναλωτές θα μπορούσαν να αγοράσουν τουλάχιστον περίπου 3 φορές περισσότερα gigabytes και επιπλέον απεριόριστα λεπτά ομιλίας και SMS. Στη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Φινλανδία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, οι καταναλωτές θα μπορούσαν να αγοράσουν απεριόριστο όγκο δεδομένων με ταχύτητες HD βίντεο και απεριόριστα λεπτά και SMS για λιγότερο από 40 ευρώ το μήνα.
** Τα προγράμματα κινητής με απεριόριστο όγκο δεδομένων και ελάχιστη ταχύτητα 3 Mbit/s για συνεχή ροή βίντεο HD, ήταν διαθέσιμα το Μάρτιο του 2020 σε 7 από τις 8 χώρες που συμπεριλήφθηκαν σε αυτή τη σύγκριση. Οι Έλληνες καταναλωτές κλήθηκαν να πληρώσουν 149,90 ευρώ μηνιαίως για να αγοράσουν πρόγραμμα κινητής το οποίο περιλαμβάνει απεριόριστο όγκο δεδομένων για την υποστήριξη συνεχούς ροής βίντεο HD, δηλαδή 6 φορές περισσότερο από ό,τι πληρώνουν οι Ολλανδοί καταναλωτές.
Σφοδρές αντιδράσεις
Τόσο οι εταιρείες του κλάδου, όσο και η ΕΕΤΤ απάντησαν με σκληρό τρόπο στη Rewheel και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ δεν υπήρξε οποιαδήποτε αντίδραση από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Σε σκληρή ανακοίνωσή της το απόγευμα της Παρασκευής, η ΕΕΤΤ αναφέρει ότι «η μελέτη την οποία επικαλείται και παρουσιάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, εμφανίζει παράδοξα και εν πολλοίς αντιφατικά στοιχεία, ενώ η μεθοδολογία που ακολουθεί είναι αμφιβόλου αξιοπιστίας». Και προσθέτει: «Τα πακέτα που επελέγησαν για σύγκριση, δεν είναι αντιπροσωπευτικά της μέσης χρήσης στην ελληνική αγορά, καθώς δεν υπάρχει ρητή αναφορά στην επιβάρυνση της φορολογίας ή άλλων χαρακτηριστικών, όπως η χρονική δέσμευση του συμβολαίου, η επιδότηση συσκευής ή εκπτωτική πολιτική, κ.λ.π. Αφορά δηλαδή, ένα πολύ μικρό μερίδιο αγοράς».
Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, η επιλογή των χωρών που χρησιμοποιούνται από τη Rewheel ως παραδείγματα, «αποτελούν αντιπαραδείγματα παρεμβάσεων, όπως η περίπτωση του Καναδά η οποία είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα μονοπωλιακής/δυοπωλιακής αγοράς».
Η ΕΕΤΤ αναφέρει ακόμη πως το βασικό κριτήριο επιλογής του μοντέλου των αρμοδιοτήτων των ανεξαρτήτων αρχών, πρέπει να είναι η αποτελεσματικότητα άσκησης των σχετικών αρμοδιοτήτων. Σημειώνει δε ότι από το 2000 η ΕΕΤΤ έχει εκδώσει πάνω από 100 αποφάσεις κατ’ εφαρμογή της νομοθεσίας του ανταγωνισμού. Το 80% αφορά τη διερεύνηση παραβάσεων των άρθρων 1 και 2 του ν.3959/2011 (και πρώην ν.703/77), ενώ το υπόλοιπο 20% αφορά ελέγχους συγκεντρώσεων στις αγορές των αρμοδιοτήτων της. Και υπογραμμίζει: «Σε κάθε περίπτωση η βελτίωση του ανταγωνισμού στην αγορά των τηλεπικοινωνιών, απαιτεί εκτενή διαρκή ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων της αγοράς και προσεκτικό σχεδιασμό καινοτόμων -ρεαλιστικών παρεμβάσεων, λαμβάνοντας υπόψη και τις τάσεις διεθνώς. Ο στόχος αυτός δεν μπορεί να επιτευχθεί με αναλύσεις βασισμένες σε περιορισμένα δεδομένα και επιφανειακές προσεγγίσεις, ούτε και με προσεγγίσεις υπερ-ρύθμισης».
Η Vodafone
Έντονη ήταν και η αντίδραση της Vodafone Ελλάδος, καθώς η έκθεση της Rewheel χρησιμοποιεί στοιχεία από πακέτα της εταιρείας, ώστε να επιχειρηματολογήσει για τις υψηλές τιμές στη χώρα μας. Κύκλοι της Vodafone αναφέρουν πως η έκθεση της φινλανδικής εταιρείας «είναι ένα συνονθύλευμα από ανακρίβειες που παραθέτει εσφαλμένα στοιχεία, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα και οδηγούν σε εντελώς λανθασμένα συμπεράσματα».
Αναφέρουν, για παράδειγμα, ότι η έκθεση εσφαλμένα υποστηρίζει πως η Vodafone Ελλάδας και η Wind Hellas μοιράζονται φάσμα, ενώ στην πραγματικότητα μοιράζονται υποδομές ενεργού δικτύου, κάτι που θεωρείται «βέλτιστη πρακτική» ακόμα και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Προσθέτουν δε ότι «όλες αυτές οι ανακρίβειες της έκθεσης υπονομεύουν το ψηφιακό άλμα της Ελλάδας και μάλιστα για λόγους άσχετους με την καλή λειτουργία των θεσμών της χώρας».
Πάντως, με αφορμή την έκθεση της Rewheel, οι βουλευτές του ΚΙΝ.ΑΛ Μιχάλης Κατρίνης και Αχμέτ Ιλχάν, κατέθεσαν ερώτηση προς τους υπουργούς Ανάπτυξης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Στην αντεπίθεση η WIND, "ξεπεράστηκαν τα όρια" με τη μελέτη της Rewheel
Σκληρή απάντηση σχετικά με τη δημοσίευση της μελέτης για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής αγοράς δεδομένων κινητού δικτύου που επιμελήθηκε η φινλανδική συμβουλευτική εταιρεία Rewheel για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού έδωσε η WIND.
Στην ανακοίνωσή της η εταιρεία αναφέρει πως η συγκεκριμένη "μελέτη" δίνει την εντύπωση πρόθεσης να στηρίξει προ-υπάρχουσες απόψεις, ενώ γίνεται εξαγωγή γενικών συμπερασμάτων με αναφορές είτε σε ένα "προσεκτικά" επιλεγμένο πρόγραμμα κινητής τηλεφωνίας, είτε σε μια χώρα, η οποία κατά περίπτωση είναι πιο "ενδεδειγμένη" (από τη Μάλτα έως τον Καναδά…).
Επίσης η WIND τονίζει πως η μελέτη της Rewheel διατυπώνει δογματικές απόψεις με μοναδική αναφορά σε μία μόνο, προφανώς "επιλεγμένη" πηγή ή σε πηγές που είναι μελέτες της ίδιας της εταιρείας συμβούλων (!), αγνοείται πλήρως η καρτοκινητή, ενώ αποτελεί πάνω από το μισό της Ελληνικής αγοράς και απορρίπτεται συλλήβδην η παγκοσμίως αναγνωρισμένη ως βέλτιστη πρακτική κοινή χρήση υποδομών (network sharing), αγνοώντας την προφανώς θετική επίδραση σε τομείς όπως η ποιότητα των υπηρεσιών, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, η μείωση κόστους.
H Wind προειδοποιεί ότι στην προκειμένη περίπτωση βάλλεται από μία ιδιωτική, "αντικειμενική μελέτη", η οποία δυνητικά θίγει την φήμη και την εταιρική της αξία και για αυτό το λόγο επιφυλασσεται παντός δικαιώματος της.
1 σχόλια:
Έντονη ήταν και η αντίδραση της VODAFONE. Αυτή η αξιόπιστη εταιρεία που παρακολουθούσε τον Πρωθυπουργό και αυτοκτόνησε τον υπάλληλο της για να το συγκαλύψει.
Δημοσίευση σχολίου