Όταν επί 20 χρόνια η πρωτοβουλία πολιτών για το σιδηροδρομικό δίκτυο του νομού παλεύει και διεκδικεί, δημοσιοποιώντας το θέμα ανά τακτά χρονικά διαστήματα τώρα οι βουλευτές Πέλλας – και μάλιστα του ίδιους κόμματος (και τυπικά κάποιοι άλλοι τα προηγούμενα χρόνια) κάνουν ενέργειες για να μπει το νερό στ’ αυλάκι!
Ή καλύτερα να πέσουν οι ράγες στο νομό Πέλλας! Ας ελπίσουμε ότι θα αποδώσουν...
έστω και μέσα από την προσπάθεια ανταγωνισμού γιατί ερωτήσεις, προτάσεις και δεσμεύσεις υπήρξαν όλα αυτά τα χρόνια, αποτέλεσμα όχι!
Ο βουλευτής Γιάννης Σηφάκης τις προηγούμενες ημέρες με άλλο δελτίο τύπου έκανε αναφορά στο αίτημα χαρακτηρίζοντας το «πάνδημο». Τώρα επανέρχεται με μία επιστολή προς στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Κώστα Πετράκη για τον προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών και παράκαμψη προς Αριδαία, αναφέροντας τα εξής:
Κε Διευθύνοντα Σύμβουλε,
Ο αγιασμός στη Βουλή των βουλευτών (για την επόμενη Κοινοβουλευτική περίοδο) την ημέρα και ώρα της επίσκεψης σας στην Πέλλα δεν μου επιτρέπει να παραστώ σε αυτήν.
Επιθυμώ όμως να σας επισημάνω ότι η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών και η παράκαμψη προς Αριδαία είναι πάνδημο αίτημα της κοινωνίας και των φορέων Πέλλας και Φλώρινας. Συνημμένα επισυνάπτω κοινό αίτημα όλων των φορέων ( Όλων των Δημάρχων Πέλλας και Φλώρινας, των δύο αντιπεριφερειαρχών, επιμελητηρίων, δικτύου πολιτών για τον σιδηρόδρομο στην Πέλλα κ.α. σε κοινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο της Πέλλας παρουσία μου.
Το έργο αυτό είναι απολύτως απαραίτητο να ενταχθεί στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΟΣΕ. Όχι μόνο γιατί αποτελεί την «ευθεία» οδό και ούτε μόνο γιατί είναι έργο σε κάμπο χωρίς ιδιαίτερα τεχνικά ( αφού μπορεί να ξεκινήσει από το Άδενδρο ή κάποιον κοντινό σταθμό, μετά την γέφυρα του Αξιού) και ούτε μόνο γιατί υπάρχει έτοιμο ένα σημαντικό τμήμα απαλλοτριώσεων παράλληλα στην Εθνική οδό Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών- Μαυροβουνίου και με υφιστάμενη απαλλοτρίωση στο τμήμα Σκύδρα- Αριδαία.
Πρώτιστα γιατί είναι ένα έργο που θα συμβάλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας μετά και από την καταστροφική για την Πέλλα «κλοπή» της Εγνατίας Οδού από την αρχαία της χάραξη που έγινε στο παρελθόν με ευθύνη των τότε κυβερνήσεων και των τοπικών παραγόντων που σιώπησαν «ηχηρά» στην απαράδεκτη αυτή πράξη.
Για το έργο αυτό έχω προσωπικά καταθέσει ερώτηση στη Βουλή ( που επισυνάπτεται) και έχω συναντηθεί σε πολλές συσκέψεις με την Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Πέρκα , με τον προκάτοχο σας καθώς και με τον Υφυπουργό ΕΣΠΑ κ. Χαρίτση για την χρηματοδότηση του.
Ο προκάτοχος σας σε συνάντηση που είχα από κοινού με το δίκτυο πολιτών για το σιδηρόδρομο (που παλεύει για αυτό το έργο επί 20 και πλέον έτη) είχε δεσμευτεί σε επικαιροποίηση της εγκεκριμένης από τον Οργανισμό σας μελέτης σκοπιμότητας και σε ένταξη του έργου στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΟΣΕ.
Το τμήμα αυτό με ηλεκτροκίνητη γραμμή μπορεί να αποτελέσει τμήμα της προωθούμενης από την κυβέρνηση σιδηροδρομικής Εγνατίας και ακόμη τμήμα του εμπορικού άξονα 10 προς την Ευρώπη για την φτηνότερη, ασφαλή, γρήγορη και ποιοτική μεταφορά αγροτικών προϊόντων της Πέλλας στις αγορές της Βόρειας Ευρώπης και της Ρωσίας. Ακόμη για το έργο έχει συνταχθεί με συμμετοχή μου (με την ιδιότητα μου ως μηχανικού από κοινού με έγκριτο κατασκευαστή έργων ΟΣΕ) ενδεικτικός προϋπολογισμός εργασιών, προμετρήσεις κλπ.
Όλα τα στοιχεία αυτά, αλλά και άλλα που αφορούν το απαραίτητο αυτό έργο θα σας προσκομίσω στο γραφείο σας σε συνάντηση που θα σας ζητήσω τις αμέσως επόμενες ημέρες. Ελπίζοντας ότι θα συμβάλλετε στην προώθηση του σημαντικού αυτού έργου με συγκεκριμένες ενέργειες.
Γιάννης Σηφάκης
Βουλευτής Πέλλας
Η παρουσίαση της αναγνωριστικής μελέτης του προαστιακού σιδηρόδρομου
Σε εκδήλωση που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία της βουλευτή Πέλλας του ΣΥΡΙΖΑ Θεοδώρας Τζάκρη την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πέλλας στα Γιαννιτσά παρουσιάστηκε -για πρώτη φορά δημόσια- η Αναγνωριστική Μελέτη Χάραξης της προαστιακής περιφερειακής σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών, με επέκταση της γραμμής προς την Αλμωπία, αλλά και οι εξελίξεις για την επικαιροποίηση της Μελέτης Σκοπιμότητας – Βιωσιμότητας του προτεινόμενου δικτύου. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν και χαιρέτησαν ο Πρόεδρος του ΟΣΕ Γ. Αποστολόπουλος, ο οποίος συνοδευόταν από κλιμάκιο του Οργανισμού, ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών Δ. Χατζηβρέτας, εκπροσωπώντας τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Τζιτζικώστα, ο συγκοινωνιόλογος κ. Δημαρέλος ως εκπρόσωπος του Δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Μπουτάρη, ο Δήμαρχος Χαλκηδόνα Γ. Τσουκνιδάς, οι δήμαρχοι της Πέλλας, πλην του δημάρχου Αλμωπίας, ενώ την Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας εκπροσώπησε η περιφερειακή σύμβουλος κ. Μ. Ζωγράφου – Τσαντάκη. Όλοι στους χαιρετισμούς τους τόνισαν την αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου και την συμβολή του στην ανάπτυξη της περιφερειακής ενότητας Πέλλας και της ευρύτερης περιοχής. Στην εκδήλωση συμμετείχε επίσης η Πρωτοβουλία Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του Ν. Πέλλας, εκ μέρους της οποίας τοποθετήθηκε η κ. Μ. Κιουζέπη, η οποία αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έχει καταβάλει μέχρι σήμερα η Πρωτοβουλία για τον προαστιακό και τόνισε την ανάγκη για γρήγορη υλοποίηση του έργου και τα οφέλη που θα προσφέρει αυτό στην ευρύτερη περιοχή.
Συμμετείχαν επίσης περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι, καθώς και εκπρόσωποι των περισσότερων φορέων του νομού, όπως των Εργατικών Κέντρων Γιαννιτσών και Έδεσσας & Αλμωπίας, του Εμπορικού Συλλόγου Γιαννιτσών, του Δικηγορικού Συλλόγου Γιαννιτσών, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Πέλλας, της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πέλλας κ.α.
Την εκδήλωση άνοιξε η βουλευτής Θ. Τζάκρη, η οποία στην ομιλία της ανέφερε τα εξής:
«Σας καλωσορίζω στη σημερινή εκδήλωση για την προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών, με επέκταση της γραμμής προς την Αλμωπία.
Ο σκοπός της σημερινής εκδήλωσης είναι να παρουσιαστούν οι εξελίξεις που υπάρχουν για το συγκεκριμένο έργο. Πιο συγκεκριμένα θα παρουσιαστεί η Αναγνωριστική Μελέτη Χάραξης του προαστιακού σιδηροδρόμου και θα συζητηθούν οι εξελίξεις για την επικαιροποίηση της Μελέτης Σκοπιμότητας – Βιωσιμότητας του προτεινόμενου δικτύου. Είναι, επιπλέον, και μια ευκαιρία για να διατυπωθούν απόψεις για το έργο από όλους τους εμπλεκόμενους και να ανοίξει ο δημόσιος διάλογος, αφού πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά έργα όχι μόνο της Πέλλας, αλλά και ολόκληρης της Κεντρικής Μακεδονίας στον τομέα των Μεταφορών, που απαιτεί συνεργασία και ακριβή προγραμματισμό.
Πρόκειται, λοιπόν, για ένα σημαντικό έργο, που αποτελεί αίτημα της τοπικής κοινωνίας για πολλά χρόνια. Αυτό αποδεικνύεται έμπρακτα και με τη δημιουργία της «Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του Ν. Πέλλας», η οποία διεκδικεί τον προαστιακό σιδηρόδρομο από το 2006. Στη συνείδηση όλων μας, το έργο αυτό έχει ιδιαίτερα αναπτυξιακό χαρακτήρα. Δεν πρόκειται να συνεισφέρει μόνο στη μετακίνηση εργαζομένων και επιβατών από και προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά θα δώσει την ευκαιρία και σε ανθρώπους που δε θα έρχονταν στην Πέλλα να την επισκεφτούν. Μάλιστα, η άμεση πρόσβαση επισκεπτών από τη Θεσσαλονίκη θα τονώσει την τοπική οικονομία ισόρροπα, αφού η γραμμή προτείνεται να περάσει και από τους τέσσερις Δήμους.
Επίσης, η προσθήκη ενός ακόμα μέσου στις δυνατότητες πρόσβασης στο Νομό, θα ενισχύσει την τουριστική ανάπτυξη και θα μπορέσει να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν σε μια διαδρομή: από την Πέλλα με τη δυνατότητα στάσης κοντά στον αρχαιολογικό χώρο της Πέλλας, στα Γιαννιτσά με τα οθωμανικά μνημεία, στη Σκύδρα με τον σιδηροδρομικό σταθμό του Α΄ παγκοσμίου πολέμου, στην Έδεσσα με τους καταρράκτες (και τον Αγ. Αθανάσιο) και τέλος στην Αλμωπία με τον ορεινό και ιαματικό πλούτο της. Ας μην ξεχνάμε, επίσης, ότι ένα τέτοιο έργο που θα ενώσει τη Θεσσαλονίκη με την Πέλλα, θα αποδώσει αμφίπλευρα οφέλη και στις δυο περιοχές. Δε θα είναι ευκολότερη και γρηγορότερη μόνο η πρόσβαση προς την Πέλλα, το ίδιο θα ισχύει και για την πρόσβαση προς τη Θεσσαλονίκη. Γι’ αυτό πιστεύω ότι το αίτημα για τη δημιουργία του δικτύου θα πρέπει να είναι κοινό με τη Θεσσαλονίκη και τους λοιπούς δήμους που βρίσκονται κατά μήκος της νέας χάραξης, όπως ο Δήμος Χαλκηδόνας, και τους τοπικούς φορείς της, αφού θα έχει έμπρακτα οφέλη και για αυτήν.
Πέρα από τα οικονομικά οφέλη, όμως, υπάρχουν και περιβαλλοντικά. Ζούμε σε μια περίοδο που το ενεργειακό κόστος της χώρας συζητιέται έντονα, ενώ στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι μέχρι το 2020 να έχουμε φτάσει σε ένα ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο μείωσης των ρύπων. Ένα τέτοιο έργο συμβάλλει προς αυτήν την κατεύθυνση. Ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μεταφορικό μέσο και έχει διπλό περιβαλλοντικό όφελος: δε συνεισφέρει στους στόχους μόνο με τη χαμηλή κατανάλωση ενέργειας που απαιτεί, αλλά και με τη μείωση της κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο.
Επιπλέον, ο σιδηρόδρομος είναι το οικονομικότερο μεταφορικό μέσο με την μεγαλύτερη δυνατότητα μεταφορικού έργου, αλλά και το ελκυστικότερο. Αυτό σημαίνει ότι στον βόρειο κεντρικό κορμό της χώρας, θα δημιουργηθεί ένα έργο που διασφαλίζει εδαφική συνοχή και μεγιστοποιεί τα κοινωνικά και οικονομικά οφέλη.
Το ερώτημα που τίθεται είναι: τι έχει γίνει μέχρι τώρα για τον προαστιακό σιδηρόδρομο;
Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι ότι η Κυβέρνηση δείχνει έμπρακτα τη θέλησή της να στηρίξει αυτό το έργο εντάσσοντάς το στον στρατηγικό σχεδιασμό του ΟΣΕ.
Η σημερινή Κυβέρνηση “βάζει τις ράγες” για να τρέξει το έργο αυτό στο συντομότερο δυνατό χρόνο και να δώσει πνοή ανάπτυξης στην Πέλλα και στην ευρύτερη περιοχή.
Η Αναγνωριστική Μελέτη Χάραξης του προαστιακού σιδηροδρόμου έχει ήδη υλοποιηθεί και μάλιστα σε μικρό διάστημα, αποδεικνύοντας με πράξεις τη βούληση αυτή. Ο τοπογράφος του ΟΣΕ κ. Σπύρος Παπανδρεάδης, θα μας την παρουσιάσει στη συνέχεια, ενώ θα έχουμε την ευκαιρία να ακούσουμε και τις εξελίξεις για την επικαιροποίηση της Μελέτης Σκοπιμότητας – Βιωσιμότητας από τον καθηγητή του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ κ. Πυργίδη. Το επόμενο βήμα είναι η εκπόνηση της Προμελέτης του έργου. Γνωρίζουμε ότι απαιτούνται κι άλλες συμπληρωματικές ενέργειες, για αυτό είμαστε σε άμεση επικοινωνία με τα αρμόδια υπουργεία. Άλλωστε, και η προμελέτη θα απαιτήσει χρηματοδότηση για την οποία ήδη έχουμε ξεκινήσει συζητήσεις ώστε να εξασφαλιστεί εγκαίρως και να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος.
Πιστεύω ότι και η σημερινή εκδήλωση θα ανατροφοδοτήσει τη συζήτηση και θα δώσει ώθηση προς τη σωστή κατεύθυνση. Για αυτό είναι σημαντικό ότι όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι βρίσκονται σήμερα εδώ: τόσο οι πολιτικοί, όσο και οι κοινωνικοί και οικονομικοί φορείς θα έχουν την ίδια ενημέρωση από τους αρμόδιους ώστε να χαραχθούν από κοινού τα επόμενα βήματα.
Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε να φθάσει το έργο του προαστιακού από την αρχική θεώρηση σε “ωριμότητα” με τις μελέτες που απαιτούνται για την υλοποίησή του. Η εποχή μας επιβάλλει οι τοπικές πρωτοβουλίες να αξιολογούνται και να εντάσσονται σε Εθνική Στρατηγική. Και αυτό απαιτεί συνεργασία ομάδων πολιτών – Αυτοδιοίκησης – Κυβερνητικών φορέων και Πανεπιστήμιων την οποία θεωρώ ότι έχουμε κατακτήσει.
Σας ευχαριστώ όλους για την παρουσία σας και ιδιαίτερα όσους ταξίδεψαν για να είναι σήμερα εδώ και να στηρίξουν έμπρακτα αυτήν την προσπάθεια». Στη συνέχεια ο Πρόεδρος του ΟΣΕ Γ. Αποστολόπουλος στην ομιλία του τόνισε την βούληση της κυβέρνησης και της διοίκησης του ΟΣΕ για την κατασκευή της νέας γραμμής και αναφέρθηκε αναλυτικά στα οφέλη που θα προκύψουν από αυτή.
Την πρώτη παρουσίαση έκανε ο τοπογράφος μηχανικός του ΟΣΕ κ. Σπ. Παπανδρεάδης, ο οποίος και παρουσίασε την αναγνωριστική μελέτη χάραξης της προαστιακής σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Έδεσσας μέσω Γιαννιτσών, με επέκταση της γραμμής προς Αλμωπία. Όπως ανέφερε, η νέα χάραξη προβλέπει δύο επιλογές για την σύνδεση με τo υφιστάμενο δίκτυο. Η μία στη Γέφυρα και η άλλη στο Άδενδρο, με επικρατέστερη την δεύτερη, καθώς δεν θα χρειαστεί νέα γεφύρωση του ποταμού Αξιού. Η νέα χάραξη θα διέρχεται από Χαλκηδόνα, Κουφάλια, Πέλλα, Νέα Πέλλα, Γιαννιτσά, Καρυώτισσα/Γαλατάδες, Δάφνη/Καλύβια και θα καταλήγει στη Σκύδρα. Από εκεί η γραμμή θα συνεχιστεί μέσω Αψάλου προς Αριδαία. Σταθμοί θα δημιουργηθούν στα Γιαννιτσά, την Σκύδρα και την Αριδαία, ενώ στις άλλες περιοχές θα κατασκευαστούν στάσεις. Η Σκύδρα θα καταστεί έτσι σημαντικός σιδηροδρομικός σταθμός στη χώρα με δύο εισερχόμενες γραμμές.
Μια εικόνα της χάραξης της νέας γραμμής μέχρι τη Σκύδρα παρουσιάζεται στο παρακάτω σχήμα:
Τις εξελίξεις όσον αφορά την επικαιροποίηση της μελέτης σκοπιμότητας – βιωσιμότητας της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη – Γέφυρα (ή Άδενδρο) – Χαλκηδόνα – Κουφάλια – Πέλλα – Νέα Πέλλα – Γιαννιτσά – Γαλατάδες/Καρυώτισσα – Δάφνη/Καλύβια – Σκύδρα – Αριδαία παρουσίασε στη συνέχεια ο καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ κ. Χ. Πυργίδης.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, οι βασικοί στόχοι της λειτουργίας δικτύου προαστιακού/περιφερειακού σιδηροδρόμου στην Κεντρική Μακεδονία είναι η εξυπηρέτηση των μετακινήσεων μεταξύ των αστικών κέντρων των νομών Θεσσαλονίκης, Πέλλας και Ημαθίας η οποία θα προσδώσει μια νέα δυναμική στις υπεραστικές και περιφερειακές μετακινήσεις που διενεργούνται μέσω όλων των σιδηροδρομικών διαδρόμων που εκκινούν και καταλήγουν σήμερα στον επιβατικό σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης.
Το μήκος της νέας γραμμής ανέρχεται σε 51,3 km για την πρώτη εναλλακτική σύνδεσης με το υπάρχον δίκτυο και σε 53,3 km για την δεύτερη και το κόστος κατασκευής της γραμμής υπολογίζεται σε 110 εκατ. ευρώ περίπου (150 εκατ. ευρώ μαζί με τους συρμούς), με μικρή διαφορά μεταξύ των δύο προτεινόμενων σημείων όπου η νέα γραμμή θα συνδεθεί με το υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς η πρώτη πρόταση απαιτεί την κατασκευή γέφυρας στον ποταμό Αξιό, ενώ στην δεύτερη η γραμμή είναι λίγο μεγαλύτερη σε μήκος. Η τελική επιλογή όσον αφορά το σημείο σύνδεσης θα γίνει με βάση τον κυκλοφοριακό φόρτο των γραμμών και τα οικονομικά στοιχεία των σχεδιαζόμενων δρομολογίων. Ο χρόνος της διαδρομής από την Θεσσαλονίκη μέχρι τα Γιαννιτσά μέσω της νέας γραμμής εκτιμάται στα 37 – 42 min, ανάλογα με το σημείο σύνδεσης και μέχρι τη Σκύδρα σε 54 – 59 min, ενώ η ταχύτητα σχεδιασμού των συρμών είναι 140 χλμ/ώρα. Η συχνότητα των δρομολογίων σε πρώτη φάση θα είναι ένα τραίνο ανά ώρα και οι ώρες λειτουργίας από 6:00 έως 24:00.
Όπως τόνισε ο κ. Πυργίδης, η συμβολή της σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Γιαννιτσών – Σκύδρας – Αριδαίας στο επίπεδο της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης έγκειται:
- Στην σιδηροδρομική σύνδεση Αριδαίας, Γιαννιτσών, Χαλκηδόνας, Κουφαλίων, Πέλλας με τη Θεσσαλονίκη και γενικότερα με το σιδηροδρομικό δίκτυο (Γιαννιτσά – Θεσσαλονίκη σε 40’).
- Στην μείωση των χρόνων πρόσβασης των αστικών κέντρων βόρεια της Σκύδρας (Σκύδρα, Έδεσσα) με τη Θεσσαλονίκη κατά 20’ (μείωση της απόστασης κατά 13 km).
- Στην εναλλακτική συγκοινωνιακά πρόσβαση προς τον αρχαιολογικό χώρο της Πέλλας.
- Στα πλεονεκτήματα του προαστιακού σιδηροδρόμου (ασφάλεια, προστασία στο περιβάλλον, συχνότητα δρομολογίων).
- Στην καλύτερη σύνδεση Αριδαίας, Γιαννιτσών, Χαλκηδόνας, Κουφαλίων, Πέλλας με την Νότια Ελλάδα.
- Στην καλύτερη (συχνότερη, ταχύτερη) σύνδεση Έδεσσας και Φλώρινας.
- Και οι 2 συνδέσεις Θεσσαλονίκης – Σκύδρας μέσω Γιαννιτσών είναι εφικτές – Το κόστος ανέρχεται περίπου σε 150 εκατ. ευρώ (2 περίπου εκατ. ευρώ / km γραμμής + τροχαίο υλικό).
- Η σύνδεση μέσω Άδενδρου φαίνεται να υπερτερεί.
- Αποφεύγεται πιθανόν ο διπλασιασμός της γραμμής Πλατέως – Σκύδρας.
Με το πέρας των παρουσιάσεων ακολούθησαν
παρεμβάσεις και τοποθετήσεις από τους παρευρισκόμενους εκπροσώπους
φορέων, υποβολή ερωτήσεων στους ομιλητές και διάλογος με το ακροατήριο.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου