Ανακοινώσεις για έργα στη Θεσσαλονίκη!!!
Τρεις είναι οι άμεσοι άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθούν οι παρεμβάσεις: εξωραϊσμός του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, δίκτυα πρασίνου, πεζοδρόμων και πεζοδρομίων και αναπλάσεις - ανασυγκροτήσεις περιοχών που αρχίζουν να βρίσκονται σε παρακμιακή φάση, επισήμανε η υπουργός. Ολα αυτά θα αποτελέσουν κομμάτι ενός ενιαίου σχεδιασμού των βασικών υπουργείων (Περιβάλλοντος, Υποδομών κ.λπ.), που θα περνά μέσα από την επικαιροποίηση και οριστικοποίηση του νέου ρυθμιστικού σχεδίου Θεσσαλονίκης, που είχε ανακοινωθεί από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού, ο ρόλος του οποίου και αναβαθμίζεται.
Νέο ρυθμιστικό
Οπως είπε η κ. Μπιρμπίλη, «ο σχεδιασμός της πόλης δεν μπορεί να είναι αποσπασματικός, αλλά θα είναι συνολικός. Μέχρι το τέλος του έτους...
θα έχουμε επικαιροποιήσει το νέο ρυθμιστικό και νωρίτερα, το Σεπτέμβριο, θα έχουμε ένα σχεδιασμό συγκεκριμένων δράσεων για παρεμβάσεις που θα έχουν ολοκληρωθεί ώς το 2012, ώστε να συμπέσουν και με τη συμπλήρωση εκατό χρόνων από την απευλευθέρωση της Θεσσαλονίκης. Ο συνολικός σχεδιασμός θα είναι περιβαλλοντικός, χωροταξικός και πολεοδομικός. Η Θεσσαλονίκη έχει πολλές μελέτες στα συρτάρια και αυτές θα αξιοποιήσουμε. Θέλουμε βιώσιμες, ήπιες, αποτελεσματικές παρεμβάσεις».
Η υπουργός διευκρίνισε ότι όχι μόνο δεν απορρίπτεται το νέο ρυθμιστικό, όπως αυτό είχε υιοθετηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, αλλά απλώς θα επικαιροποιηθεί. «Θα προχωρήσουμε ώς το τέλος του έτους στις όποιες τροποποιήσεις, αλλά θα βαδίσουμε πάνω στο υπάρχον σχέδιο», δήλωσε η κ. Μπιρμπίλη. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο προτίθεται να προχωρήσει στη σύσταση συμβουλίου ρυθμιστικού, στα πρότυπα του Οργανισμού των Αθηνών, με εκπροσώπηση των τοπικών φορέων, ενώ διοικητικά προφανώς θα υπάγεται στη νέα δομή της περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Το συμβούλιο θα λαμβάνει αποφάσεις για τις οριζόντιες δράσεις (όπως προσφάτως αποφασίστηκε για τον Αναπτυξιακό Νόμο), ενώ συμβούλιο ρυθμιστικού υπήρξε στη Θεσσαλονίκη και στο παρελθόν.
Ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι «ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση αποφάσισαν να αντιμετωπίσουμε ενιαία τη Θεσσαλονίκη. Τα βασικά υπουργεία θα συνεργαστούμε και θα καταλήξουμε σε ενιαίο σχεδιασμό. Βάζουμε έτσι τέλος στις αποσπασματικές και πρόχειρες παρεμβάσεις. Θα προχωρήσουμε συναινετικά ώστε να διαμορφώσουμε ενιαίο σχέδιο δράσεων. Κεντρικός φορέας σχεδιασμού θα είναι ο ΟΡΘ. Ετσι θα κατορθώσουμε να κλείσουμε τον κύκλο της εσωστρέφειας για τη Θεσσαλονίκη».
Σε ό,τι αφορά το νέο ρυθμιστικό σχέδιο η κ. Μπιρμπίλη είπε ότι αξιολογείται και επεξεργάζεται από τον ΟΡΘ και συμπλήρωσε πως, όταν ολοκληρωθεί η φάση της αξιολόγησης (Σεπτέμβριος), θα δοθεί προς διαβούλευση και θα παρουσιαστεί αναλυτικά. Η διαβούλευση προφανώς θα διαρκέσει ώς το τέλος του έτους, όταν και θα οριστικοποιηθεί.
Περιφερειακή τάφρος
Για το σύνθετο έργο της διευθέτησης και περιβαλλοντικής ανάπλασης της περιφερειακής τάφρου η υπουργός υπογράμμισε πως πρόκειται για παρέμβαση υπερτοπικής σημασίας που συνδέει το Σέιχ Σου με το Θερμαϊκό.
Εχει ήδη εξαγγελθεί το κομμάτι που αφορά την υδραυλική της διευθέτηση (ποσό 7.600.000 ευρώ) και πρόκειται να υλοποιηθεί και το έργο περιβαλλοντικής και αρχιτεκτονικής ανάπλασης της τάφρου με το ποσό των 2.200.000 ευρώ, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη».
ΔΕΘ στη Σίνδο
Αναφορικά με τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ, η κ. Μπιρμπίλη τόνισε ότι «πρέπει να υποστηριχθεί στη νέα της θέση στα ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, δημιουργώντας στη Σίνδο περιβάλλον ευνοϊκό και φιλόξενο για τόσο σπουδαία δραστηριότητα. Πρέπει να γίνει χωροταξικός και πολεοδομικός ανασχεδιασμός του ευρύτερου χώρου του πόλου υποδοχής της, στη δυτική Θεσσαλονίκη σε επίπεδο χρήσεων γης, υποδομών και δικτύων, ώστε να συνδεθεί με εγκαταστάσεις, λιμάνι, σιδηρόδρομο κ.ά.».
Για το σημερινό χώρο των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ και του περιβάλλοντα χώρου η υπουργός σημείωσε πως «θα γίνει διαγωνισμός, ώστε ύστερα από αξιολόγηση των κτιρίων που υπάρχουν και την ανάπλαση της έκτασης, να δημιουργηθεί ενιαία φυσιογνωμία στην κεντρική αυτήν περιοχή της πόλης και να ενταχθεί στην καθημερινή ζωή της, επιτρέποντας τη διέλευση περιπατητών και ποδηλατών και συνδυάζοντας χρήσεις με τις όμορες δραστηριότητες. Υπενθυμίζουμε την ανάγκη δημιουργίας μιας χωρικής και ζωντανής ενότητας και τη σύνδεσή της με τις απέναντι περιοχές κατοικίας, την παρακείμενη Πανεπιστημιούπολη του ΑΠΘ, το πανεπιστημιακό συγκρότημα του ΠΑΜΑΚ, τα πολλά μουσεία που λειτουργούν στην περιοχή, τη δημιουργία ελεύθερων χώρων και χώρων πρασίνου».
Δακτύλιος!
Η επιβαρυμένη περιοχή που περιβάλλεται από τις οδούς Αγγελάκη, Εγνατία, Δωδεκανήσου και Νίκης (Παλιά Παραλία), δηλαδή το ιστορικό κέντρο, κατά την υπουργό, ασφυκτιά περιβαλλοντικά, πολεοδομικά και κυκλοφοριακά. Για το λόγο αυτό στην υποπεριοχή που ορίζεται από τις οδούς Π. Μελά – Τσιμισκή – Πλ. Ελευθερίας – Νίκης, θα αποτραπεί η διέλευση στα ΙΧ και ειδική κυκλοφοριακή μελέτη θα προβλέπει να χρησιμοποιούνται μέσα μαζικής μεταφοράς και ταξί και να υπάρχουν οι κατάλληλες προβλέψεις, ενώ θα γίνεται συνεπής έλεγχος της φορτοεκφόρτωσης για την προμήθεια των καταστημάτων.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα δακτύλιο, καθώς το ΙΧ δεν προβλέπεται. Εξάλλου, όπως ρητώς δήλωσε η κ. Μπιρμπίλη, «θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα μεγάλο δίκτυο πρασίνου, πεζοδρόμων και πεζοδρομίων, ώστε να αποδώσουμε όσο το δυνατό περισσότερο χώρο για τους πεζούς, αλλά και για τους ποδηλάτες».
Ο στόχος θα επιτευχθεί, σύμφωνα με την υπουργό, με την πεζοδρόμηση της Παλιάς Παραλίας, όταν έχει ολοκληρωθεί το έργο της μίνι υποθαλάσσιας αρτηρίας. Η υπουργός έσπευσε να διευκρινίσει πως δεν πρόκειται για τη γνωστή υποθαλάσσια που... ναυάγησε, αλλά για μια διέξοδο διά θαλάσσης για την παράκαμψη της λεωφόρου Νίκης που σχεδιάζεται να πεζοδρομηθεί.
Αναπλάσεις
Επιπλέον, για την περιοχή της πλατείας Χρηματιστηρίου, του Αγίου Μηνά και των παραδοσιακών αγορών του κέντρου η υπουργός τόνισε πως θα δοθεί έμφαση στη βιώσιμη κινητικότητα με τη δημιουργία διαδρομών για τον πεζό και τον ποδηλάτη, με ένταξη σε αυτές των αξιόλογων αρχιτεκτονικών συνόλων (παλιές αρχιτεκτονικές στοές, κελύφη και μέτωπα). Θα προωθηθεί πρόγραμμα πολεοδομικής ανασυγκρότησης με παράλληλη αναζήτηση οικονομικών και άλλων μέτρων που εντάσσονται στο σχεδιασμό, για την ενίσχυση της μικρής κυρίως επιχειρηματικότητας που χαρακτηρίζει αυτήν την περιοχή της πόλης.
Προωθείται ακόμη η ανάπλαση τριών πλατειών του πολεοδομικού συγκροτήματος. Η μία είναι ο άξονας Αγ. Σοφίας - Αχειροποιήτου, η άλλη βρίσκεται σε γειτονική περιοχή των τειχών δίπλα στο Επταπύργιο, στο δήμο Συκεών και η τρίτη, η αποκαλούμενη «Βαλκανική πλατεία», αφορά μικρή έκταση του στρατοπέδου Στρεμπενιώτη στο δήμο Νεάπολης.
Θερμαϊκός
Αναφερόμενη στο Θερμαϊκό κόλπο, η κ. Μπιρμπίλη σημείωσε ότι «πρέπει να μετατραπεί από "νεκρή θάλασσα" σε ζωντανό οργανισμό όχι μόνον περιβαλλοντικά αλλά και λειτουργικά. Να ενταχθεί στην καθημερινότητα με τη δημιουργία γραμμών εξυπηρέτησης, με μικρά πλοία για την ταχεία μετακίνηση δεκάδων χιλιάδων κατοίκων της ανατολικής και νότιας περιοχής προς το κέντρο, ιδιαίτερα μετά τη δραστική οικιστική ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και ιδιαίτερα των παραλιακών δημοτικών διαμερισμάτων του δήμου Θερμαϊκού και όχι μόνο». Ουσιαστικά, η υπουργός έκανε λόγο για «ευέλικτη θαλάσσια συγκοινωνία».
Σημαντική είναι η ανάπλαση των ευαίσθητων περιοχών του παραλιακού μετώπου από τις εκβολές του Γαλλικού έως την Αγία Τριάδα, επισήμανε, ενώ τόνισε ότι οι παρεμβάσεις αφορούν συνολικά την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου και συνδυάζονται με τις παρεμβάσεις που ήδη γίνονται στη Νέα Παραλία.
Εγνατία
Με άξονα την Εγνατία οδό και σε συνεργασία με το χωροταξικό Παρατηρητήριο της «Εγνατία Οδός ΑΕ», θα εκπονηθεί μελέτη Περιοχής Ειδικών Χωρικών Παρεμβάσεων (δυνατότητα που παρέχεται από το νόμο του Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης), ώστε να καταγραφούν τα προβλήματα χωρικής ανάπτυξης των περιοχών που διασχίζει ο οδικός άξονας. Οπως δήλωσε η υπουργός, «πρόκειται για διαπεριφερειακό έργο, μεγάλης αναπτυξιακής σημασίας που θα αντιμετωπίσει αειφορικά το χώρο της Βόρειας Ελλάδας».
Η υπουργός υπογράμμισε τη στήριξη του υπουργείου της στη χωροθέτηση της Ζώνης Καινοτομίας Θεσσαλονίκης και στη δημιουργία περιοχής αποθηκών logistics στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού και της νέας ΔΕΘ.
www.agelioforos.gr
Τι συμβαίνει σε ένα τριπλό crash test ηλεκτρικών αυτοκινήτων (video)
Πριν από 28 δευτερόλεπτα
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου