Την πρώτη υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα που συνδέει δύο ηπείρους εγκαινίασε ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν την Τρίτη, υλοποιώντας το όνειρο σουλτάνων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Το έργο στοίχισε 3 δισ. ευρώ.(Νταξ, ένα χαρατσάκι στο Ελλάντα για τα στηρίζουμε το παρασιτικό κράτος).
Με... μηχανοδηγό τον Πρόεδρο της Τουρκίας Αμπντουλάχ Γκιουλ και συνοδηγούς τον Πρωθυπουργό της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και τον ιάπωνα ομόλογό του Σίνζο Αμπε εκτελέστηκε το απόγευμα της Τρίτης το πρώτο δρομολόγιο του μετρό που ενώνει την Ευρώπη με την Ασία.
Επειτα από εννέα χρόνια εργασιών, εγκαινιάστηκε η υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα που ενώνει την ασιατική και την ευρωπαϊκή ακτή του Βοσπόρου, υλοποιώντας ένα αμφιλεγόμενο σχέδιο που αποτελούσε όνειρο των σουλτάνων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Το Μαρμαράι (Marmaray), το «έργο του αιώνα» όπως το χαρακτηρίζουν οι τουρκικές Αρχές, είναι μια σήραγγα μήκους 14 χιλιομέτρων, ένα τμήμα της οποίας, μήκους 1.400 μέτρων, περνά κάτω από τον Βόσπορο και συνδέει την ασιατική με την ευρωπαϊκή Τουρκία μέσα σε μόλις τέσσερα λεπτά.
Τα εγκαίνια του έργου, το κόστος του οποίου έφτασε τα τρία δισ. ευρώ, έγιναν ανήμερα της επετείου της εγκαθίδρυσης της δημοκρατίας στην Τουρκία, στις 29 Οκτωβρίου 1923.
«Αυτό το σχέδιο είναι ένα όνειρο 150 ετών. Οι πρόγονοί μας το εμπνεύστηκαν και αναλάβαμε εμείς να το πραγματοποιήσουμε», δήλωσε ο τούρκος Πρωθυπουργός ενώπιον πλήθους πολλών χιλιάδων κατοίκων της Κωνσταντινούπολης που είχαν συγκεντρωθεί στην πλατεία Ουσκουντάρ, στην ασιατική πλευρά της πόλης. «Ενώνουμε τις δύο ηπείρους και τους λαούς αυτών των δύο ηπείρων», πρόσθεσε.
Η ιδέα της κατασκευής σήραγγας κάτω από τον Βόσπορο διατυπώθηκε για πρώτη φορά το 1860 από τον οθωμανό σουλτάνο Αμπντούλ Μετζίντ.
Το σχέδιο επανήλθε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90 κυρίως λόγω της δημογραφικής έκρηξης στην Κωνσταντινούπολη που σημειώθηκε τότε. Ο πληθυσμός της Πόλης διπλασιάστηκε από το 1998, φθάνοντας τα 15 εκατομμύρια κατοίκους.
Το 2004 άρχισαν οι εργασίες εκσκαφής της σήραγγας (διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 1,4 χιλιομέτρου), που βρίσκεται σε βάθος 50 μέτρων κάτω από τον Βόσπορο.
Μέσα από τη σήραγγα το μετρό θα συνδέει τις δύο ακτές του Βοσπόρου σε λίγα λεπτά, μειώνοντας έτσι την κυκλοφοριακή επιβάρυνση των δρόμων στην Πόλη.
Η κυβέρνηση του Ερντογάν ελπίζει ότι η σήραγγα θα εξελιχθεί σε σημαντικό εμπορικό άξονα ενός δικτύου που θα ξεκινά από την Κίνα για να φέρει προϊόντα στις χώρες της δυτικής Ευρώπης.
Το έργο πραγματοποιήθηκε χάρη στην οικονομική υποστήριξη της Τράπεζας της Ιαπωνίας για τη Διεθνή Συνεργασία (735 εκατομμύρια ευρώ) και στη συνέχεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Τις εργασίες ανέλαβε κοινοπραξία τουρκικών και ιαπωνικών εταιρειών. Το συνολικό κόστος ανήλθε σε τρία δισ. ευρώ, ενώ το έργο καθυστέρησε εξαιτίας των αρχαιολογικών ανασκαφών που διεξάγονταν παράλληλα.
Συνολικά, 40.000 αντικείμενα αρχαιολογικής αξίας ανευρέθησαν κατά τη διάρκεια των ανασκαφών, κυρίως στην ευρωπαϊκή πλευρά της Θάλασσας του Μαρμαρά. Ανάμεσά τους, 30 πλοία βυζαντινού στολίσκου.
«Η σήραγγα δημιουργεί έναν άξονα ανάμεσα στην ανατολική και τη δυτική πλευρά της πόλης, που με την ικανότητα μεταφοράς 150.000 επιβατών ανά ώρα, πιστεύω ότι θα ελαφρύνει την κυκλοφορία στις δύο γέφυρες της πόλης», δήλωσε ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης Καντίρ Τοπμπάς.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου