- Να "διώξουμε" τους Κινέζους άμεσα, χαλάνε την πιάτσα για τους χαραμοφάηδες του ΟΛΠ, άσχημα ήταν τόσα χρόνια που για να βγάλεις ένα container έπρεπε να λαδώσεις τον κάθε πικραμένο;
- Εσείς που πανηγυρίζετε για την ποντοπόρο ναυτιλία, θα σας έλεγα ότι πρέπει να τους "διώξουμε" κι αυτούς χαλούν την πιάτσα για την ΠΝΟ και την κρατικοδίαιτη επιχειρηματικότητα στο Ελλαδιστάν. Τί θα κάνει ο...
Δασκαλόπουλος χωρίς επιδοτήσεις;
"Ντροπή" σε όλους σας.
Ασυγκράτητοι οι Κινέζοι στον Πειραιά
Με ρυθμούς ανάπτυξης της τάξης του 28% το πρώτο τρίμηνο του 2014 μετά από το +19,5% για ολόκληρο το 2013 και το +77,4% για το 2012 έτρεξε η PCT, η θυγατρική της Cosco Pacific τον Πειραιά έχοντας βάλει στόχο τα 3 εκατομμύρια teu για ολόκληρο το έτος μετά από τα 2,519 εκατ. την προηγούμενη χρήση. Στόχο που εφοσον συνεχίσει με τους ιδίους ρυθμούς θα υπερκεράσει.
Οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ εμφανίζονται όμως έτσι να λειτουργούν πολύ κοντά στην πλήρη δυναμικότητά τους τόσο σε όρους όγκου όσο και σε όρους διαθέσιμων θέσεων πρόσδεσης για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Και με το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον των τακτικών γραμμών θαλάσσιων μεταφορών για τον Πειραιά δεδομένο καθίσταται σαφές, σύμφωνα με κύκλους της βιομηχανίας, ότι οι μεγάλες καθυστερήσεις στις εγκρίσεις από την ΕΕ για την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο δυτικό τμήμα λιμανιού οδηγούν σε χαμένες ευκαιρίες για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη του Πειραιά.
Τα τελευταία στοιχεία από τη λειτουργία των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων που ελέγχουν οι Κινέζοι εδώ είναι εντυπωσιακά ειδικά σε ένα μακροοικονομικό περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από την παρατεταμένη ύφεση. Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο η ΣΕΠ διακίνησε στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ 464,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια 32,8% περισσότερα σε σχέση με το πρώτο δίμηνο του 2013. Για ολόκληρο το πρώτο τρίμηνο ο αριθμός αυτός έφτασε στα 685 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια (+28%), περισσότερα από όσα έκανε ο προβλήτας Ι που διαχειρίζεται μόνος του ο ΟΛΠ ολόκληρο το 2013. Κατά το 2013 η θυγατρική της Cosco στην Ελλάδα διαχειρίστηκε 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας άνοδο 19,5%, σε σχέση με το 2012. Το δε 2012 είχε αυξήσει τα μεγέθη της αυτά κατά 77,4% σε σχέση με το 2011 έχοντας επενδύσει σημαντικά ποσά στην αύξηση της δυναμικότητας του λιμανιού.
Στα οικονομικά της αποτελέσματα για τη χρήση του 2013 η εισηγμένη στο Χόνγκ Κόνγκ, μητρική της PCT, Cosco Pacific εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών στον Πειραιά της τάξης του 15,3% στα 155,43 εκατομμύρια δολάρια και ενίσχυση της κερδοφορίας της κατά 16% στα 23,05 εκατομμύρια δολάρια «παρά την αύξηση της φορολογικής της επιβάρυνσης στην Ελλάδα», όπως επισημαίνει. Σημειώνει δε πως αναμένει περαιτέρω ενδυνάμωση των μεγεθών της με την λειτουργία και νέας θέσης πλεύρισης ποντοπόρων στον ήδη υπάρχοντα εν λειτουργία από το καλοκαίρι το 2013 προβλήτα ΙΙΙ. Πρόκειται για τη σχεδιαζόμενη νέα επένδυση των 230 εκατ. ευρώ στο δυτικό τμήμα του λιμανιού η συμφωνία για την οποία (φιλικός διακανονισμός) έχει συναντήσει τις γνωστές ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Με βάση εκτιμήσεις μελέτης της Εθνικής Τράπεζας, η αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε 4,7 εκατ. το 2015 από 3 εκατ. το 2012 θα μπορούσε να προσφέρει στην ελληνική οικονομία επιπλέον έσοδα της τάξης των 0,9 δισ. ευρώ, που θα οδηγούσαν σε προστιθέμενη αξία της τάξης του 0,4% του ΑΕΠ ενώ θα δημιουργούσαν περίπου 9,000 νέες θέσεις εργασίας. Όμως για την ώρα η χώρα αναμένει ακόμα την απόφαση των Βρυξελλών.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% της εισηγμένης ΟΛΠ ΑΕ βρίσκεται σε εξέλιξη και έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον εκτός από την Cosco και οι APM Terminals BV, η Ports America Group Holdings, η International Container Terminal Services Inc, η Utilico Emerging Markets Limited και η Cartesian Capital Group LLC.
Του Ηλία Γ. Μπέλλου
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου