Mπαράζ, κύμα, τσουνάμι ελληνοποιήσεων. Πείτε το όπως θέλετε. Δεν οφείλεται στην ευαισθησία της κυβέρνησης, αλλά στη χρησιμοθηρία της, με προκάλυμμα τον νόμο. Οποιος αμφιβάλλει, να κοιτάξει την καμπύλη του φαινομένου: το «σύστημα» επιτάχυνε τους ρυθμούς του από τον Οκτώβριο του '18.
Δεν έχει προηγούμενο το κύμα ελληνοποιήσεων από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Σε χρόνο ρεκόρ –με δειγματοληπτικές καταμετρήσεις, από τον Οκτώβριο ως τον Δεκέμβριο του 2018– δώδεκα ημερών κυκλοφορίας της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, το υπουργείο Εσωτερικών...
έχει απονείμει την ελληνική ιθαγένεια και έχει πολιτογραφήσει (αν και σε μικρότερη κλίμακα από την πρώτη κατηγορία) 1.515 πρόσωπα. Κορυφαία όλων φαίνεται να είναι η 18η Οκτωβρίου, αφού το Protagon μέτρησε 274 πράξεις σε ένα… 24ωρο, αριθμός που μάλλον θα μείνει στην ιστορία του φαινομένου.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ανακαλύπτει βεβαίως την πυρίτιδα. Ούτε ξέρει καλύτερα ταχυδακτυλουργικά από προηγούμενες κυβερνήσεις. Τα ίδια κόλπα, για σίγουρες ψήφους, έχουν διδάξει και παλαιότεροι στο κουρμπέτι της εξουσίας. Πώς στο τσίρκο πολλαπλασιάζονται τα μαντίλια από το πουθενά, ξεπηδούν περιστέρια από χούφτες αδειανές, και βγαίνουν τραπουλόχαρτα από μανσέτες; Κάπως έτσι.
Η εκλογική κάλπη είναι που τους κάνει κάθε φορά να ξεδιπλώνουν τις μαγικές τους ικανότητες. Η εμπειρία έχει δείξει ότι καμία ψήφος δεν πάει χαμένη-και δεκάδες χιλιάδες μπορούν να κάνουν το θαύμα τους. Θυμηθείτε το ντέρμπι Σημίτη-Καραμανλή, το 2000, το μεταμεσονύκτιο θρίλερ με τίτλο «Η Ελλάδα κοιμήθηκε με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας και ξύπνησε με ΠΑΣΟΚ», τα δάκρυα του Σπηλιωτόπουλου και την προφητεία Λαλιώτη για «μακρά νύχτα». Η μπίλια της διαφοράς έκατσε μόλις στις 72.400 ψήφους.
Ούτως ή άλλως, η αύξηση των ελληνοποιήσεων τα τελευταία τρία χρόνια είναι αξιοσημείωτη. Ο βουλευτής της ΝΔ Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, με ερώτησή του στη Βουλή, έχει επισημάνει ότι «σύµφωνα µε επίσηµα στοιχεία της ∆ιεύθυνσης Ιθαγένειας του υπουργείου Εσωτερικών, τα τελευταία τρία έτη καταγράφεται κατακόρυφη αύξηση στην έγκριση αιτήσεων για την απόδοση ιθαγένειας, η οποία αγγίζει το 136,9%!». Από 14.178 το 2015, εκτοξεύτηκαν στις 33.487 το 2016 και στις 34.814, το 2017.
Μόνο που αυτή τη φορά, ο όγκος και ο ρυθμός του φαινομένου είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακός –όλοι οι αριθμοί ΦΕΚ, βάσει των οποίων έγινε η καταμέτρηση, είναι στη διάθεση του Protagon. Η αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου –σε σωστή κατεύθυνση, δεν χωρεί αμφιβολία– το έχει αβαντάρει. Κάποιες από αυτές τις ελληνοποιήσεις, άλλωστε, έχουν να κάνουν είτε με παιδιά νόμιμων μεταναστών που γεννιούνται και φοιτούν στα σχολεία της χώρας, είτε με ενηλίκους πια που στο παρελθόν μετήλθαν της ελληνικής παιδείας.
Η ανατομία στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δείχνει μωσαϊκό: οι απονομές ιθαγένειας αφορούν κυρίως Αλβανούς, αλλά και Ουκρανούς, Γεωργιανούς, Ρουμάνους. Οι πολιτογραφήσεις έχουν να κάνουν με ομογενείς που έχουν γεννηθεί στην Τουρκία, την Αλβανία, τη Βραζιλία, την Κύπρο, τον Λίβανο. Από τη δεξαμενή αυτή, ξεχωρίζει μια τιμητική πολιτογράφηση. Αυτή των Ελ Χαμίσι Εμάντ, Μουσσά Μαχμούντ, Τζέκα Γκανί (οι δυο πρώτοι από την Αίγυπτο, ο τρίτος από την Αλβανία) που με αυτοθυσία και αυταπάρνηση έσωσαν πολύ κόσμο –και παιδιά, πολλά παιδιά– στο Μάτι, όταν ξέσπασε η φονική πυρκαγιά του περασμένου Ιουλίου.
Το επισημαίνω για να αναδείξω όσο καλύτερα γίνεται ότι το πρόβλημα δεν είναι, ασφαλώς, η ταυτότητα των ανθρώπων αυτών –κάθε άλλο. Το πρόβλημα είναι ότι η κυβέρνηση ξεχνώντας ακόμη μια φορά το αριστερό της πρόσημο, φέρεται με πολιτικό εγωκεντρισμό, αντιμετωπίζοντας τους ανθρώπους αυτούς ως λύση εμβαλωματική, μπροστά στην απειλή του να αποκαλυφθεί η ένταση της φθοράς της στην κάλπη –άνοιξη ή φθινόπωρο, δεν έχει καμία σημασία. Το μπαράζ, κύμα, τσουνάμι των ελληνοποιήσεων, πείτε το όπως θέλετε, δεν οφείλεται στην ευαισθησία του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά στη χρησιμοθηρία του, με προκάλυμμα τον νόμο. Όποιος αμφιβάλλει μπορεί να κοιτάξει την καμπύλη του φαινομένου: το «σύστημα» το έπιασε πρεμούρα και επιτάχυνε τους ρυθμούς του από τον Οκτώβριο του 2018 και μετά.
Το έργο έχει και συνέχεια, τίποτε δεν μπορεί να το διακόψει. Ούτε οι θεσμοί, που τα τελευταία χρόνια βάζουν φρένο σε υπερβολές. Η μαζική χορήγηση ιθαγένειας μπορεί να αντιβαίνει στα ευρωπαϊκά πρότυπα, δεν παύει ωστόσο να εξακολουθεί να είναι εθνική αρμοδιότητα το ποιος επιτρέπεται να ψηφίσει, να συμμετάσχει στις εκλογές. Το δικαίωμα χορήγησης ιθαγένειας υπό ορισμένες συνθήκες και συγκεκριμένους όρους είναι εθνικό κυριαρχικό δικαίωμα των χωρών – μελών.
Στην απάντηση που έδωσε ο υπουργός Εσωτερικών Αλέξης Χαρίτσης στον βουλευτή Βαρβιτσιώτη, οι εκκρεµότητες αιτήσεων κτήσης της ελληνικής ιθαγένειας από 24/3/2010 (εφαρµογή νόµου 3838/2010) έως 9/11/2018 είναι συνολικά 49.711. Και πού είστε ακόμη, δηλαδή…
Πηγή: Protagon.gr
68.128 άτομα έλαβαν ελληνική ιθαγένεια
Συνολικά 68.128 αλλοδαποί απέκτησαν
ελληνική ιθαγένεια από τον Σεπτέμβριο του 2015 έως και τον Δεκέμβριο του
2018, σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Ιθαγένειας του υπουργείου
Εσωτερικών. Τα συνολικά αιτήματα που κατατέθηκαν σε αυτό το χρονικό
διάστημα φτάνουν τις 89.293, ωστόσο εκκρεμούν ακόμα 21.165 αιτήματα.
Πρόκειται για παιδιά μεταναστών δεύτερης γενιάς, τα οποία γεννήθηκαν στην Ελλάδα και άρα μπορούν να καταθέσουν αίτημα (μέσω των γονέων τους) όταν εγγραφούν στην Α΄ Δημοτικού, δηλαδή κλείσουν τα έξι τους χρόνια με την προϋπόθεση ότι ο ένας εκ των δύο γονέων έχει νόμιμη άδεια διαμονής για τουλάχιστον μία πενταετία. Επίσης, αίτημα μπορούν να καταθέσουν ανήλικοι αλλοδαποί που δεν έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα αλλά έχουν παρακολουθήσει 9 χρόνια μαθήματα ελληνικής εκπαίδευσης (δημοτικό και γυμνάσιο) ή 6 χρόνια (γυμνάσιο - λύκειο). Επίσης αλλοδαποί που έχουν τελειώσει ελληνικό πανεπιστήμιο, εφόσον διαθέτουν απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ελληνικού σχολείου.
Η απόδοση ιθαγένειας έχει πραγματοποιηθεί με τις διατάξεις του νόμου 4332 του 2015, ο οποίος αντικατέστησε τον προηγούμενο, γνωστό ως «νόμο Ραγκούση». Το υπουργείο Εσωτερικών υπολογίζει ότι το σύνολο όσων πρόκειται να αποκτήσουν ιθαγένεια κάνοντας χρήση αυτής της νομοθεσίας δεν θα ξεπεράσει συνολικά τις 100.000, μεγάλο ποσοστό των οποίων είναι φυσικά ανήλικοι. Ηδη οι αιτήσεις βαίνουν μειούμενες, όπως δείχνουν τα στοιχεία.
Συγκεκριμένα, το 2015 με την ψήφιση του νόμου κατατέθηκαν 14.223 αιτήσεις. Το 2016 κατατέθηκαν συνολικά 37.277 αιτήσεις, το 2017 συνολικά 21.337 αιτήσεις και το 2018 (εκτός του τελευταίου τριμήνου καθώς τα στοιχεία αυτά δεν έχουν ακόμα εισαχθεί στο σύστημα) συνολικά 12.598 αιτήσεις.
Η απόδοση ιθαγένειας στα παιδιά μεταναστών ή σε παιδιά που έχουν τελειώσει ελληνικό σχολείο είχε σταματήσει από τον Φεβρουάριο του 2013 έως και τον Σεπτέμβριο του 2015, καθώς ο «νόμος Ραγκούση» ο οποίος διευκόλυνε την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας –και εφαρμόστηκε μόλις για ενάμιση χρόνο– είχε κηρυχθεί αντισυνταγματικός από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, καθώς παρείχε τη δυνατότητα στους αλλοδαπούς υπηκόους τρίτων χωρών να συμμετέχουν στις εκλογές των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ).
Πρόκειται για παιδιά μεταναστών δεύτερης γενιάς, τα οποία γεννήθηκαν στην Ελλάδα και άρα μπορούν να καταθέσουν αίτημα (μέσω των γονέων τους) όταν εγγραφούν στην Α΄ Δημοτικού, δηλαδή κλείσουν τα έξι τους χρόνια με την προϋπόθεση ότι ο ένας εκ των δύο γονέων έχει νόμιμη άδεια διαμονής για τουλάχιστον μία πενταετία. Επίσης, αίτημα μπορούν να καταθέσουν ανήλικοι αλλοδαποί που δεν έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα αλλά έχουν παρακολουθήσει 9 χρόνια μαθήματα ελληνικής εκπαίδευσης (δημοτικό και γυμνάσιο) ή 6 χρόνια (γυμνάσιο - λύκειο). Επίσης αλλοδαποί που έχουν τελειώσει ελληνικό πανεπιστήμιο, εφόσον διαθέτουν απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ελληνικού σχολείου.
Η απόδοση ιθαγένειας έχει πραγματοποιηθεί με τις διατάξεις του νόμου 4332 του 2015, ο οποίος αντικατέστησε τον προηγούμενο, γνωστό ως «νόμο Ραγκούση». Το υπουργείο Εσωτερικών υπολογίζει ότι το σύνολο όσων πρόκειται να αποκτήσουν ιθαγένεια κάνοντας χρήση αυτής της νομοθεσίας δεν θα ξεπεράσει συνολικά τις 100.000, μεγάλο ποσοστό των οποίων είναι φυσικά ανήλικοι. Ηδη οι αιτήσεις βαίνουν μειούμενες, όπως δείχνουν τα στοιχεία.
Συγκεκριμένα, το 2015 με την ψήφιση του νόμου κατατέθηκαν 14.223 αιτήσεις. Το 2016 κατατέθηκαν συνολικά 37.277 αιτήσεις, το 2017 συνολικά 21.337 αιτήσεις και το 2018 (εκτός του τελευταίου τριμήνου καθώς τα στοιχεία αυτά δεν έχουν ακόμα εισαχθεί στο σύστημα) συνολικά 12.598 αιτήσεις.
Η απόδοση ιθαγένειας στα παιδιά μεταναστών ή σε παιδιά που έχουν τελειώσει ελληνικό σχολείο είχε σταματήσει από τον Φεβρουάριο του 2013 έως και τον Σεπτέμβριο του 2015, καθώς ο «νόμος Ραγκούση» ο οποίος διευκόλυνε την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας –και εφαρμόστηκε μόλις για ενάμιση χρόνο– είχε κηρυχθεί αντισυνταγματικός από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, καθώς παρείχε τη δυνατότητα στους αλλοδαπούς υπηκόους τρίτων χωρών να συμμετέχουν στις εκλογές των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ).
Πηγή: Η Καθημερινή
ΕXTRA:
«Παιχνίδια» με την ψήφο των αποδήμων
Σύμφωνα με την πρόταση, οι Ελληνες του εξωτερικού θα ψηφίζουν μόνο για τρεις βουλευτές «Αποδήμων».
Πρόταση-εμπαιγμό των Ελλήνων του εξωτερικού και του δικαιώματός τους να ψηφίζουν καταθέτει η κυβέρνηση, καθώς, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Κ», η ψήφος τους δεν θα προσμετρείται για την εξαγωγή του συνολικού εκλογικού αποτελέσματος, ενώ θα έχει ανύπαρκτη επιρροή επί των εκλογικών συσχετισμών των πολιτικών δυνάμεων. Η πρόταση, που οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ επιμένουν ότι είναι κατάφωρα αντισυνταγματική, δίνει μεν δικαίωμα ψήφου σε όσους έχουν την ελληνική ιθαγένεια και είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους (θα μπορούν να ψηφίζουν στα προξενεία του εξωτερικού), αλλά στην πραγματικότητα δεν θα μπορεί να επηρεάσει το εκλογικό αποτέλεσμα. Κι αυτό, διότι, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», επί της ουσίας οι Ελληνες του εξωτερικού δεν θα ψηφίζουν, όπως δέκα εκατομμύρια Ελληνες επί ελληνικού εδάφους, για την εκλογή της Βουλής. Θα ψηφίζουν μόνο για τρεις βουλευτές «Αποδήμων», αλλά η κατανομή των «υπολοίπων» 297 εδρών στην επικράτεια θα προκύπτει μόνο από τις ψήφους των Ελλήνων... εσωτερικού.
Πρακτικά, θα υπάρχουν δύο εκλογικές δεξαμενές, με απολύτως δυσανάλογη επιρροή επί του αποτελέσματος: αυτή των 297 βουλευτών που θα εκλέγονται από τα 10 εκατομμύρια Ελλήνων (εσωτερικού) και τρεις που θα εκλέγονται από όσους Ελληνες διαμένουν στο εξωτερικό, έχουν εκλογικά δικαιώματα και επιλέξουν να ψηφίσουν μέσω των προξενείων.
Με απλά λόγια, αντί η ψήφος των Ελλήνων του εξωτερικού να προσμετρείται στο σύνολο της επικράτειας, θα προσμετρείται αποκλειστικά και μόνο για τις τρεις έδρες των Αποδήμων. Η πρόταση συνιστά προφανή εμπαιγμό έναντι των Ελλήνων του εξωτερικού, αν λάβει κανείς υπ’ όψιν το εξής παράδειγμα: η ψήφος του Ελληνα που θα ψηφίζει στην Ελλάδα θα έχει εντελώς διαφορετική δύναμη σε σχέση με αυτήν του Ελληνα του εξωτερικού. Τα δύο μέτρα και δύο σταθμά γίνονται ακόμη πιο σαφή αν σκεφθεί κανείς ότι αν ο Ελληνας του εξωτερικού, αντί του προξενείου, αποφασίσει να πάρει το αεροπλάνο και να ταξιδέψει για να ψηφίσει στην Ελλάδα, τότε θα μπορεί να επηρεάσει 297 έδρες αντί των τριών που θα επηρέαζε αν βρισκόταν στο εξωτερικό!
Αντισυνταγματική
Πέραν της πολιτικής στόχευσης που υποκρύπτει η πρόταση, οι γνωρίζοντες τι συζητείται στο πλαίσιο της ειδικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων –υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα του ΥΠΕΣ Κώστα Πουλάκη–, που συστήθηκε για να αναζητηθούν οι βέλτιστες λύσεις ως προς την ψήφο των Ελλήνων του εξωτερικού, μιλούν για κατάφωρη αντισυνταγματικότητα της πρότασης –η ψήφος των εκτός ελληνικής επικράτειας έχει συνταγματικό θέμα– καθώς αποτελεί εξώφθαλμη παραβίαση της ισότητας της ψήφου. Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», λόγω ενστάσεων, εντός της επιτροπής υπάρχουν και δύο μειοψηφήσαντες, οι οποίοι υποτίθεται ότι θα καταγραφούν στην αιτιολογική έκθεση της νομοθετικής πρότασης. Σημειώνεται ότι για να γίνει νόμος η εν λόγω πρόταση, απαιτούνται 200 ψήφοι. Η Ν.Δ. που έχει ήδη καταστεί κοινωνός της «απαράδεκτης», όπως λένε στην Πειραιώς, πρότασης της κυβέρνησης, θεωρεί ότι η κυβέρνηση θα την κατηγορήσει για την άρνησή της να την ψηφίσει, ισχυριζόμενη ότι έφερε έναν νόμο που θεωρητικά δίνει δικαίωμα ψήφου στους Ελληνες του εξωτερικού. Μάλιστα, η Ν.Δ. προτίθεται να επανακαταθέσει τη δική της πρόταση, σύμφωνα με την οποία οι Ελληνες του εξωτερικού θα ψηφίζουν το κόμμα της επιλογής τους (και όχι βουλευτές) για καθαρά πρακτικούς λόγους, αλλά η ψήφος τους θα προσμετρείται στη διαμόρφωση των εκλογικών ποσοστών στην επικράτεια και επομένως θα έχει ακριβώς ίση αξία με την ψήφο των Ελλήνων του εσωτερικού.
Πηγή: Η Καθημερινή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου