Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015

Νέες νομοθετικές προτάσεις για την πάταξη της πειρατείας στην Ελλάδα


*Η έρευνα είναι πληρωμένη απο την ΕΠΟΕ άρα απο την φύση της μη αντικειμενική.

Ανεξέλεγκτες διαστάσεις φαίνεται να λαμβάνει πλέον η ψηφιακή πειρατεία στην Ελλάδα. Ειδικοί επι του θέματος κάνουν λόγο για έλλειψη αποτελεσματικότητας του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου, των παρεμβάσεων των ανεξάρτητων διοικητικών αρχών που αντιτίθενται στις εντολές της δικαστικής εξουσίας και της έλλειψης πολιτικής βούλησης να αντιμετωπιστεί το θέμα.

Να προσθέσουμε εμείς στα παραπάνω, που θρέφουν το φαινόμενο της πειρατείας, το θέμα του υπερβολικά υψηλού κόστους του περιεχομένου για τους καταναλωτές, το οποίο οι πειρατικές...
κοινότητες αποδίδουν σχεδόν αποκλειστικά στην επιθυμία των κατόχων των δικαιωμάτων για υπέρογκα κέρδη. Εξάλλου, η οικονομική κρίση έχει επιτείνει το θέμα του κοινωνικού αποκλεισμού που παρατηρείται πλέον πιο συχνά και αφορά όλο και περισσότερους.

Οι ειδικοί λένε ότι, η μη κατανόηση του μεγέθους του προβλήματος και των επιπτώσεων που επιφέρει σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο δημιουργεί επιπρόσθετα εμπόδια, ενώ τα τελευταία χρόνια η οικονομική κρίση έχει επιτείνει το πρόβλημα της ψηφιακής πειρατείας, όχι μόνον εις βάρος της λειτουργίας των επιχειρήσεων του κλάδου αλλά και εις βάρους των εσόδων του κράτους.

Όπως προκύπτει από μελέτη της ΕΠΟΕ [Εταιρεία Προστασίας Οπτικοακουστικών Έργων] με τίτλο "Οικονομικές επιπτώσεις της ψηφιακής πειρατείας στην Ελληνική Οικονομία”, βάσει μετρήσεων της ΕΠΟΕ κατά τους τελευταίους 12μήνες, προκύπτουν καθημερινά 3,4 εκατομμύρια παράνομες θεάσεις και καταφορτώσεις κινηματογραφικών ταινιών και σειρών, τα οποία μεταφράζονται σε 1,23 δισεκατομμύρια παράνομες θεάσεις ταινιών ετησίως.
 Σύμφωνα με τη μελέτη, τα παραπάνω αντιστοιχούν σε:

* Ετήσιες απώλειες 615 εκατομμυρίων στα έσοδα των επιχειρήσεων του κλάδου
* Ετήσιες απώλειες 315 εκατομμυρίων στα έσοδα του κράτους από Φ.Π.Α. και φόρο εισοδήματος
* Μείωση της δραστηριότητας των επιχειρήσεων
* Αύξηση της ανεργίας και του κόστους επιδοτήσεων, μείωση των ασφαλιστικών εισφορών

Συγχρόνως, προκαλείται μείωση της νόμιμης διαφημιστικής αγοράς, μεγάλο μέρος της οποίας κατευθύνεται σε παράνομα sites. Και αυτό διότι είναι σύνηθες να ανατίθεται από τον διαφημιζόμενο η εντολή διαφήμισης σε νόμιμη υπηρεσία (π.χ. Google), η προβολή όμως της διαφήμισης να γίνεται σε παράνομο site το οποίο και εισπράττει το μεγαλύτερο μέρος της αμοιβής, για το οποίο δεν φορολογείται.

Παράλληλα, δημιουργούνται και παράπλευρες απώλειες.  Η ψηφιακή πειρατεία δεν έχει επιτρέψει την ανάπτυξη του Video on Demand στην Ελλάδα, όπως συμβαίνει παγκοσμίως, με αποτέλεσμα η αγορά του DVD να έχει καταγράψει πτώση κατά 90% την περίοδο 2010 – 2014, με ετήσιες ζημιές της τάξης των 100 εκατ.ευρώ. Επιπλέον, η απώλεια των εσόδων των κινηματογράφων ανέρχεται σε  30 εκατ. ευρώ ετησίως.

Ποια μπορεί να είναι οφέλη της Ελληνικής οικονομίας από τη μείωση της ψηφιακής πειρατείας; Στη μελέτη αναφέρεται πως εάν αναληφθούν ενέργειες προς την κατεύθυνση αυτή, θα υπάρξει θετικός αντίκτυπος στο τζίρο των νόμιμων επιχειρήσεων (από εισιτήρια στους κινηματογράφους, ανάπτυξη του VoD), θα ενισχυθεί η απασχόληση, θα προσελκυστούν εγχώριες και ξένες επενδύσεις σε νέες παραγωγές και θα αυξηθεί η διαφημιστική αγορά. Όλα τα παραπάνω, τονίζει η ΕΠΟΕ, συνεπάγονται ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας κατά 615 εκατ.ευρώ με αντίστοιχα έσοδα για το κράτος 315 εκατ.ευρώ. 

Παράλληλα η Εταιρεία, αποστολή της οποίας αποτελεί η προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων των κινηματογραφικών έργων στην Ελλάδα (στη χώρα μας λειτουργούν αντίστοιχοι οργανισμοί για την προστασία έργων πνευματικής ιδιοκτησίας όπως ο "ΟΣΔΕΛ" για τα βιβλία, οι "GRAMMO" / "ΑΕΠΙ" για την μουσική και η "BSA" για το λογισμικό), καταθέτει της εξής προτάσεις για την πάταξη της ψηφιακής πειρατείας: 

1. Με την εφαρμογή δύο νόμων που έχει ετοιμάσει ο Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ) με τη συμμετοχή των Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης και Προστασίας Πνευματικών Δικαιωμάτων. Συγκεκριμένα, με την τροποποίηση του Νόμου 2225/94 σχετικά με την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών που έχει περάσει από δημόσια διαβούλευση τον Νοέμβριο του 2014 και την ίδρυση ανεξάρτητης διοικητικής αρχής αρμόδιας για τη διακοπή πρόσβασης σε
παράνομες ιστοσελίδες, βάσει κοινοτικής οδηγίας που έχει ήδη εφαρμοστεί στη Ιταλία (αρχή AGCOM).

2. Με την εφαρμογή μέτρων ώστε όλα τα sites που εμπλέκονται για την προβολή μιας διαφήμισης στο διαδίκτυο να είναι νόμιμα sites, ειδάλλως το σχετικό τιμολόγιο να θεωρείται εικονικό και να επιβάλλονται τα ανάλογα πρόστιμα που προβλέπονται για την περίπτωση αυτή.

3. Με την άρση του απορρήτου των τραπεζικών λογαριασμών των υπευθύνων για τη λειτουργία των παράνομων sites, για τον έλεγχο της φοροδιαφυγής (αδήλωτα έσοδα από διαφημίσεις και συνδρομές μελών).

http://gr.pcmag.com/

capital.gr



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου