Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017

Τριήρης ~ Η Δημοκρατία της Θάλασσας (Βίντεο)


Γύρω στο 700 με 650 π.Χ ένας ναυπηγός από την Κόρινθο, ο Αμεινοκλής, κατασκευάζει για πρώτη φορά τριήρη, δηλαδή ένα στενόμαρκο πλοίο με τρεις σειρές κουπιών και από τις δύο πλευρές.

Πολύ γρήγορα, αποδεικνύεται η κορυφαία πολεμική μηχανή της εποχής για τις ναυμαχίες, γιατί διέθετε, από κατασκευής, ιδιαίτερο οπλισμό:
το έμβολο. Το έμβολο ήταν ξύλινη, επιμεταλλωμένη ή ολομεταλλική προεξοχή μήκους ως 2 μέτρων. Το βάρος του εκτιμάται ότι έφτανε περίπου τα 200 κιλά.

Η τριήρης ήταν φτιαγμένη συνήθως από ξύλο πεύκου ή έλατου, είχε μήκος 37 μέτρα και ζύγιζε από 25 μέχρι 50 τόνους άδεια. Διέθετε και δύο πανιά εκτός από κουπιά. Το πλήρωμα αποτελούταν από 200 άτομα εκ των οποίων οι 170 ήταν οι κωπηλάτες με ημερομίσθιο τρεις με τέσσερις οβολούς την ημέρα.

Το 483 π.Χ ο Θεμιστοκλής πείθει τους Αθηναίους να ναυπηγήσουν στόλο από 200 τριήρεις. Η Αθήνα διαθέτει την οικονομική δυνατότητα, αφού τα μεταλλεία στο Λαύριο έχουν πλούσια κοιτάσματα σε ασήμι. Ο Πειραιάς μετατρέπεται σε ένα τεράστιο εργοτάξιο, όπου ναυπηγούνται και συντηρούνται οι τριήρεις. Θα ακολουθήσει η επική ναυμαχία της Σαλαμίνας. Τα πλοία στην αρχαία Ελλάδα είχαν ψυχή για αυτό και ήταν ζωγραφισμένα και είχαν όνομα.








Το πρώτο μέρος της έρευνας, μπορείτε να το παρακολουθήσετε από...

 
Από την Αργώ στην τριήρη ~ Μηχανή του Χρόνου (Βίντεο)


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου