Προκλητική θεωρούν οι πρώτοι επισκέπτες του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης την έκθεση του Εμμανουήλ Μπιτσάκη
με θέμα «Επίμονος, Ελάχιστος». Στο κεντρικό
έκθεμα της έκθεσης απεικονίζεται γυμνός ο Χριστός πάνω σε σταυρό και από
κάτω μια νεκροκεφαλή ενώ σ ένα άλλο έκθεμα ο καλλιτέχνης απεικονίζει
προφανώς την Παναγία σε μορφή μινιατούρας που προσεύχεται δίπλα στα
γεννητικά όργανα ενός ξαπλωμένου γενειοφόρου άνδρα, που εκτιμάται ότι
είναι ο Χριστός. Τις παραπάνω περιγραφές έκαναν όσοι επισκέφθηκαν την έκθεση τα εγκαίνια της οποίας έγιναν το περασμένη Παρασκευή. Oι άνθρωποι της τέχνης θεωρούν υπερβολή την παρουσίαση της συγκεκριμένης έκθεσης μέσα στους χώρους του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης και εκτιμούν ότι η θεματολογία αυτή θα ήταν περισσότερο συμβατή με την παρουσίαση της από μια γκαλερί.
Η έκθεση περιλαμβάνει ζωγραφικά έργα του καλλιτέχνη που ανήκουν στη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου και έχουν φιλοτεχνηθεί από το 1998 έως το 2017. Ο Εμμανουήλ Μπιτσάκης κατασκευάζει ζωγραφιές, όπου συνθέτει ελεγχόμενους, άψογα οργανωμένους και ταξινομημένους μικρόκοσμους με επανερχόμενα μοτίβα που εξυπηρετούν την αντιπαράθεση λογικού-παράλογου, αποδεχτού-ανεπίτρεπτου, κλισέ και ανατρεπτικού. (Τίποτα σε αιμοσταγείς παιδόφιλους ισλαμιστές προφήτες θα φτιάξεις ρε μάστορα; )
https://seleo.gr/thessalonikh/311138-sok-sto-archaiologiko-moyseio-thessalonikhs-h-panagia-proseychetai-mprosta-sta-gennhtika-organa-toy-christoy-fwto
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου