Επειδή πλέον κυκλοφορούν πολλά αυτοκίνητα diesel και πληρώνουν φθηνό πετρέλαιο, η ακροαριστερή μας κυβέρνηση πρέπει να τα φορολογήσει! Ακολουθεί πιστά τις φορομπηχτικές πολιτικές των προηγούμενων...
Θα διαφημίσουμε λοιπόν την κατάργηση της εξίσωσης στους φόρους κίνησης και θέρμανσης και μετά θα αυξήσουμε το κίνησης. Ταυτόχρονα θα κόψουμε και το επίδομα θέρμανσης. Άρα και λεφτά στα ταμεία και "λαϊκή" πολιτική. Βέβαια, όσοι αγόρασαν diesel τα τελευταία χρόνια...
που επιτρέπεται η κυκλοφορία τους είναι συνήθως άνθρωποι νέοι, παραγωγικοί με δουλειά να κάνουν (αλλιώς δεν θα αγόραζαν και αμάξι). Το κράτος για ακόμη μια φορά θα έρθει να φορολογήσει αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι ήδη σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος της κρίσης με τα ΕΝΦΙΑ, τα 26% από το πρώτο ευρώ κλπ.
Ειλημμένη θεωρείται στην κυβέρνηση η απόφαση να σπάσει από τον ερχόμενο Οκτώβριο η εξίσωση του φόρου κατανάλωσης μεταξύ του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης. Πρόκειται για ένα μέτρο που αποτελεί κοινή ομολογία ότι έχει αποτύχει εισπρακτικά, ενώ έχει καταδικάσει και πολλά νοικοκυριά στο να αναζητούν άλλους τρόπους θέρμανσης –και περιβαλλοντικά επιβαρυντικούς- όπως είναι τα καυσόξυλα.
Στο κυβέρνηση σημειώνουν ότι το μέτρο της κατάργησης της εξίσωσης του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης περιλαμβάνεται στην κατ’ αρχήν συμφωνία που έχουν εξασφαλίσει το υπουργείο Οικονομικών με το Eurogroup και μάλιστα στο κεφάλαιο για την επανεκκίνηση της οικονομίας και την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
Στέλεχος του οικονομικού επιτελείου που μίλησε το capital.gr σημειώνει ότι το μέτρο σχεδιάζεται να εφαρμοστεί από την επόμενη χειμερινή περίοδο, δηλαδή τον ερχόμενο Οκτώβριο καθώς φέτος ο χειμώνας βρίσκεται κοντά στο τέλος του. Το «σπάσιμο» της εξίσωσης, ωστόσο, όποτε γίνει αναμένεται να φέρει άμεσα εισπρακτικά αποτελέσματα στο δημόσιο ταμείο. Ο λόγος; Τα αυξημένα έσοδα δεν θα έρθουν από το πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά από το πετρέλαιο κίνησης.
Όταν θεσπίστηκε η εξίσωση και προκειμένου να μην φθάσει σε απαγορευτικά επίπεδα η τελική τιμή του πετρελαίου θέρμανσης αποφασίστηκε να μειωθεί ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθεί η λιανική τιμή του πετρελαίου κίνησης και αυτό φαίνεται και σήμερα όπου ένα λίτρο diesel κίνησης είναι περίπου 0,3 ευρώ ανά λίτρο φθηνότερο από τη βενζίνη. Με την αλλαγή που έγινε χάθηκαν φορολογικά έσοδα από την μείωση του φόρου στο πετρέλαιο κίνησης, αλλά και από την κατακόρυφη μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης λόγω της μεγάλης αύξησης της τιμής του.
Με το σπάσιμο της εξίσωσης τα φορολογικά έσοδα αναμένεται να αυξηθούν, εφόσον ο ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης επιστρέψει στα προ εξίσωσης επίπεδα. Η αύξηση θα είναι σημαντική και λόγω του γεγονότος ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ειδικά μετά την απελευθέρωση το 2011 της πετρελαιοκίνησης στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, αυξήθηκε και ο στόχος των πετρελαιοκίνητων οχημάτων.
Υπάρχει, όμως και ένα μειονέκτημα. Το σπάσιμο της εξίσωσης του φόρου θα δημιουργήσει και πάλι πεδίο κέρδους για λαθρεμπόριο. Δηλαδή θα ανοίξει και πάλι η τρύπα της αγοράς πετρελαίου θέρμανσης με το μειωμένο φόρο και της παράνομης αλλά επικερδούς διάθεσής του ως πετρέλαιο κίνησης με τον αυξημένο φόρο.
Τα πάντα, ωστόσο, εξαρτώνται από τη διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς. Η τρόικα θεωρούσε το μέτρο της εξίσωσης του φόρου στο πετρέλαιο ως ένα αποτελεσματικό μέτρο για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και την κοινωνική δικαιοσύνη αφού για την αυξημένη τιμή του πετρελαίου θέρμανσης εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά με μεσαίο και χαμηλό εισόδημα λαμβάνουν ειδικό επίδομα.
1 σχόλια:
μονον μια κυβερνηση εθνικης σωτηριας μπορει, ΕΘΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΩΝ, με φυσικα ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ, αλλα ειπαμε μονον μια τετοια κυβερνηση...
Δημοσίευση σχολίου