Μετά από τους πρώτους μήνες απόκτησης του αλυσοπρίονου, ήρθε ο καιρός να παραθέσω τις εμπειρίες μου σχετικά με το χρήσιμο αυτό εργαλείο. Η ανάρτηση αυτή απευθύνεται σε αρχάριους υποψήφιους αγοραστές αλυσοπρίονου, αλλά και σε όσους πρόσφατα αγόρασαν ένα και οφείλουν να ακολουθούν μερικές βασικές αρχές για τη συντήρησή του. Δεν αποτελεί πρόταση αγοράς.
Καταρχήν να αναφέρω ότι πριν την αγορά του μηχανήματός μου, δεν είχα πιάσει στα χέρια μου άλλο αλυσοπρίονο...
Πού χρησιμεύει το αλυσοπρίονο
Εάν εξαιρέσουμε ελάχιστες περιπτώσεις όπου υπάρχουνε κάτι "τέρατα" που κόβουνε τα πάντα (μπετό, σίδερα, πλαστικά), στην συντριπτική τους πλειοψηφία τα αλυσοπρίονα προορίζονται για την κοπή δέντρων, κλαδιών και καυσόξυλων.
Πώς λειτουργεί το αλυσοπρίονο;
To αλυσοπρίονο είναι ένα μηχανοκίνητο "πριόνι αλυσίδας". Πάνω σε μία λάμα περιστρέφεται η αλυσίδα, που ορισμένα δόντια της είναι κοφτερά και με αυτόν τον τρόπο κόβει τα ξύλα. Η όλη περιστροφή και η δύναμη κοπής οφείλονται στη μηχανή με την οποία είναι συνδεδεμένη η αλυσίδα.
Γιατί να αγοράσω αλυσοπρίονο;
Εάν έχεις κτήμα με δέντρα, ζεις στην επαρχία ή χρησιμοποιείς καυστήρα με ξύλα, ένα αλυσοπρίονο σίγουρα θα σου χρειαστεί και συμφέρει να αγοράσεις ένα, παρά να καλείς και να πληρώνεις ξένους που δεν θα είναι διαθέσιμοι ανα πάσα στιγμή.
Προσοχή! Το αλυσοπρίονο δεν είναι ένα συνηθισμένο εργαλείο!
Μία απροσεξία κατά τη χρήση του ή η αμέλεια για τη άριστη συντήρησή του, μπορεί να κοστίσει από μόνιμους φριχτούς τραυματισμούς και ακρωτηριασμούς, έως και απώλεια ζωής! Ένα κλώτσημα, ένα τίναγμα, ένα παραπάτημα μπορεί να είναι αρκετά για να σας ακουμπήσει η αλυσίδα που γυρνάει με χιλιάδες στροφές και δεν θα σταματήσει σε δέρμα και ιστούς!
Εάν είστε όπως η αφεντιά μου από ντιπ αρχάριοι, καλό θα είναι να έχετε κοντά σας κάποιον έμπειρο για τις πρώτες οδηγίες και τα πατήματα ή να έχετε παρακολουθήσει βίντεο με τον τρόπο χρήσης και να τηρείτε πάντα τους κανόνες ασφαλείας, με κατάλληλο ρουχισμό, υπόδηση, κλπ.
Ηλεκτρικό ή βενζινοκίνητο αλυσοπρίονο;
Τα αλυσοπρίονα είναι από τα πιο επικίνδυνα εργαλεία και οφείλεις να τηρείς πολλούς κανόνες ασφαλείας. Ένας από τους κυριότερους, είναι η θέση του σώματος του χρήστη κατά την κοπή των ξύλων.
Ένα αλυσοπρίονο ρεύματος, σε υποχρεώνει εκτός των άλλων, να έχεις το νου σου και στο καλώδιο ρεύματος μην τυχόν το κόψεις, κάτι που περιορίζει τις κινήσεις σου ή τη δίοδο διαφυγής κατά την πτώση του κορμού ή την έγκαιρη αποφυγή τραυματισμού από την κοπή κλαδιών, αλλά και την προστασία του ίδιου του μηχανήματος από τα ξύλα.
Τα αλυσοπρίονα ρεύματος αν κι ελαφρύτερα και πιο φθηνά, κατ' εμέ είναι επικίνδυνα και τα απορρίπτω, εκτός εάν τα χρησιμοποιήσετε για την κοπή καυσόξυλων στην αυλή με τη χρήση καβαλέτου στήριξης.
Το αλυσοπρίονο βενζίνης σου προσφέρει κατά κύριο λόγο μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων κι ελιγμών, που στο συγκεκριμένο εργαλείο είναι πολύ σημαντικός παράγοντας. Δεν υπάρχει περίπτωση να βγεις στον αγρό με ηλεκτρογεννήτρια και να τραβήξεις καλώδιο για να κόψεις δέντρα ή να βρίσκεσαι σε δυσπρόσιτο σημείο και να έχεις αλυσοπρίονο που λειτουργεί με ρεύμα. Είναι μάταιο κι επικίνδυνο.
Ο κάτοχος βενζινοκίνητου αλυσοπρίονου, όπως είναι φυσικό, θα πρέπει να προμηθευτεί και βενζίνη στην οποία προσθέτει λάδι για δίχρονους κινητήρες, κατ' αναλογία 50:1 (στο λίτρο δηλαδή 20ml).
Πόσο θα μου κοστίσει ένα αλυσοπρίονο - Τί να επιλέξω;
Εδώ χωράνε... εγκυκλοπαίδειες γραψίματος! Ωστόσο τα πράγματα είναι τρομερά απλά.
Ανάλογα με το σκοπό που θα το χρειαστείτε, τη συχνότητα χρήσης και τα χρήματα που διαθέτετε έχετε πολλές επιλογές.
Οι τιμές στα ηλεκτρικά αλυσοπρίονα ξεκινάνε από τα 50 ευρώ και τα 1800watt.
Οι τιμές για τα αλυσοπρίονα βενζίνης τους τελευταίους μήνες 2015~2016 ξεκινάνε από τα 80 ευρώ και φτάνουνε έως και τα 1000+ ευρώ.
Δεν πρέπει να αμελήσουμε και την κατηγορία αυτών που λειτουργούν με μπαταρία, που όμως είναι πολύ ακριβότερα και μπορεί να μας αφήσουνε στη μέση λόγω έλλειψης ενέργειας.
Υπάρχουνε τα "δεν τα ξέρει ούτε η μάνα τους" στα παζάρια και τα κινέζικα ή ρωσικά σε δελεαστικές τιμές που θα τα κάνετε δώρο στους εχθρούς σας.
Απορρίπτουμε τα ανώνυμα και αγνώστου ταυτότητας αλυσοπρίονα. Αγοράζουμε πάντα από εξειδικευμένα καταστήματα που θα μας παρέχουνε άμεσα service και ανταλλακτικά ή επιλέγουμε επώνυμες μάρκες που δίνουνε εγγύηση και είναι καταξιωμένες στο χώρο.
Husqvarna Skihl & echo είναι από τις πιο αξιόπιστες εταιρίες, ενώ η γερμανική Dolmar (που την καπάρωσε για την κατασκευή των αλυσοπρίονών της η ιαπωνική Makita), είναι από τις καλύτερες επιλογές.
Οι εξειδικευμένες στα αλυσοπρίονα εταιρείες παρέχουνε ορισμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά που εν καιρώ θα τα διαπιστώσετε-αναζητήσετε κι εσείς:
- Ισχυρότερη ιπποδύναμη.
- Σταθερότερο κράτημα.
- Ανθεκτικότερα υλικά.
- Χαμηλότερους ρύπους και κατανάλωση.
- Σαφώς καλύτερο σιγαστήρα για λιγότερο θόρυβο και περιμετρικά αντιδονητικά ελατήρια για την απορρόφηση των κραδασμών, κάτι που συνεπάγεται πιο ξεκούραστη χρήση του μηχανήματος.
- Δυνατότητα άμεσης προμήθειας ανταλλακτικών και service.
- Πολύχρονη εγγύηση (Συνήθως η εγγύηση είναι ετήσια, αλλά τα ιαπωνικά echo έχουν 5 χρόνια!)
Αφού έχουμε ως στάνταρ τα παραπάνω, θα αναλογιστούμε για ποια χρήση το θέλουμε το εργαλείο.
Οι επαγγελματίες επενδύουν σε αλυσοπρίονα που αντέχουνε σε πολλές ώρες εργασίας και ανάλογα με τη δουλειά τους. Εάν έχεις καλλιέργεια π.χ. με δέντρα, θα πάρεις ένα αξιόπιστο κλαδευτικό με 25cm λάμα που θα σου κοστίσει κάνα 300~600άρι ευρώ.
Οι ερασιτέχνες που θέλουνε περιστασιακά να κλαδεύουνε ή να κόβουνε κάνα μικρό δέντρο ή καυσόξυλα, έχουν να επιλέξουν σε τιμές από 150 έως και 400 ευρώ. Μία λάμα μήκους 40~45cm είναι αρκετή για τον μέσο χρήση.
Χαρακτηριστικά και λεπτομέρειες που κάνουνε τη διαφορά
Μεγάλο ρόλο σε ένα αλυσοπρίονο παίζει η ισχύς του κινητήρα του. Όσο πιο μεγάλη, τόσο πιο εύκολα κόβονται τα δέντρα και δεν καταπονούνται τα μέρη του όλου συστήματος που το αποτελούν. Επίσης τα υλικά κατασκευής είναι από καλύτερης ποιότητας πλαστικά και μέταλλα, που τα καθιστούν περισσότερο ανθεκτικά στο χρόνο και δεν χρειάζεται να σταματάτε ενδιάμεσα στις κοπές, λόγω υπερθέρμανσης.
Στα ηλεκτρικά μετριέται σε watt. Στα βενζινοκίνητα σε ίππους (Hp) και κυβικά εκατοστά (cc).
Λάμα και αλυσίδα Το μήκος της λάμας ξεκινά από τα 20cm & συνήθως φτάνει τα 50~60cm. Το οφέλιμο μήκος κοπής να το υπολογίσετε 5 εκατοστά λιγότερο. Π.χ 40άρα λάμα, θα σου δώσει 36 περίπου εκατοστά κι ευχέρεια να κόβεις γύρω στα 30.
Όσο πιο μεγάλη λάμα, τόσο πιο μεγάλος κινητήρας χρειάζεται για να γυρνάει την αλυσίδα και να κόβει με σταθερή δύναμη. Μερικά μοντέλα που τα βρίσκεις στην αγορά με 35άρα ή 40άρα λάμα κι έχουνε καλή ιπποδύναμη, μπορείς να τους φορέσεις και μεγαλύτερη λάμα με την ανάλογη αλυσίδα φυσικά και να λειτουργούν αρκετά καλά.
Η λάμα, μαζί με την αλυσίδα είναι από τα πιο σημαντικά μέρη του μηχανήματος και πρέπει να είναι επώνυμα. Η λάμα έχει περιμετρικά ένα αυλάκι-οδηγό πάνω στο οποίο "κλειδώνει" η αλυσίδα και περιστρέφεται.
Ένα no name αλυσοπρίονο μπορεί πάνω του να φοράει λάμα επώνυμη, όπως και αλυσίδα. Βλέπουμε πχ στα Lidl, το αλυσοπρίονο "Florabest" να έχει λάμα Oregon όπως και αλυσίδα. Γενικά οι εταιρείες βγάζουνε τις δικές τους λάμες, ωστόσο για τις αλυσίδες οι περισσότεροι επιλέγουν της εταιρείας Oregon.
Επιλογή Krasoblog κι εμπειρίες από τη χρήση
Ζώντας εσχάτως στην επαρχία, με αυλές, περιβόλια, καυστήρες ξύλου και άγρια δέντρα στους αγρούς αποφάσισα να πάρω ένα αλυσοπρίονο κι εγώ ο καψερός. Η περιοχή είναι πεδινή και τα δέντρα είναι ελάχιστα, οπότε θα ήταν πλεονασμός ένα μεγαλύτερο εργαλείο από αυτό που επέλεξα, (όχι ότι θα με χαλούσε κάτι μεγαλύτερο).
Η αφεντιά μου αγόρασε τον Ιούλιο του 2015 ενα βενζινοκίνητο αλυσοπρίονο της ιαπωνικής εταιρείας Makita. Ωστόσο την κατασκευή τους έχει εδώ και λίγα χρόνια η γερμανική εταιρεία Dolmar, που είναι από της καλύτερες και πιο αξιόπιστες στον κλάδο. Τα makita & dolmar, πλέον, διαφέρουν μόνο στο χρώμα, και τα ανταλλακτικά του ενός, φοριούνται πάνω στο άλλο. Τα dolmar κοστίζουνε 20-30 ευρώ παραπάνω, για τις ίδιες ακριβώς λειτουργίες.
Το μοντέλο που αγόρασα είναι το πιο μικρό, το EA3200S με 32cc κινητήρα που αποδίδει 1,8 ίππους και με 40cm μήκος λάμας. Η λάμα που φοράει είναι της makita και η αλυσίδα της Oregon. Μου κόστισε σε προσφορά 175 ευρώ, ενώ μαζί με 1 λίτρο λάδι makita για την ανάμειξη με βενζίνη και 2 λίτρα λάδι makita για την αλυσίδα, μου κόστισαν συνολικά 192 ευρώ.
Ξεσκόνισα λίγο τις ιστοσελίδες που πουλάνε αλυσοπρίονα και διαπίστωσα ότι το service που καλύπτει την εγγύηση, γίνεται σε συγκεκριμένους αντιπροσώπους. Οπότε, το σημείο αγοράς δεν είχε καμία σχέση με την εγγύηση και γι' αυτό επέλεξα την καλύτερη τιμή που βρήκα στο e-shop.gr. Το συγκεκριμένο πωλούνταν σε άλλα καταστήματα την περίοδο εκείνη μέχρι και 100 ευρώ παραπάνω!
Κριτήρια της επιλογής μου εκτός από την τελική τιμή, ήταν η μάρκα, το βάρος του, η κατανάλωση καυσίμου και οι κριτικές άλλων χρηστών. Θα μπορούσα με αυτά τα χαρακτηριστικά να αγοράσω μοντέλο άλλης μάρκας, φθηνότερο κατά 50-60 ευρώ, αλλά το όνομα makita και από πίσω η dolmar δεν μου άφησαν άλλα περιθώρια. Προτείνω σε όσους επιθυμούν την αγορά του συγκεκριμένου μοντέλου, να σκεφτούν σοβαρά να δώσουν 40 ευρώ παραπάνω και να αποκτήσουν το αμέσως επόμενο της makita με 35cc κυβισμό και 2,3 hp ιπποδύναμη.
Πρώτη φορά χρησιμοποίησα αλυσοπρίονο και δεν έχω μέτρο σύγκρισης, ωστόσο μερικές συμβουλές για αρχάριους και υποψήφιους αγοραστές οφείλω να τις παραθέσω:
- Έκανα φύλλο και φτερό το εγχειρίδιο λειτουργίας για να καταλάβω τον τρόπο λειτουργίας του μηχανήματος και παρακολούθησα βιντεάκια πριν την αγορά για να δω τη δυναμικότητα-ισχύ του.
- Η χρήση του μέχρι τώρα ήταν περιστασιακή κι όταν αυτό γινόταν, ήταν ελαφριά. Το εργαλείο με κάλυψε πλήρως κάθε φορά για μικροκαθαρίσματα, αλλά και όταν χρειάστηκε να κόψω και να τεμαχίσω 4 δέντρα διαμέτρου 20~25 εκατοστών και ύψους 7-8 μέτρων σε ένα απόγευμα. Έκοβε με μεγάλη ευκολία, ενώ τα διαστήματα που έσβηνα τη μηχανή για τη μετακίνηση των κούτσουρων βοηθούσαν ώστε να ξεκουράζεται ο κινητήρας (σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος 5-10 βαθμούς κελσίου).
- Λίγο ζόρι έφαγε σε μία ξερή καρυδιά διαμέτρου 30cm & καμιά 15ριά μέτρα ύψος, γιατί έβγαζε σκόνη αντί για πριονίδι και ήταν το ξύλο σκληρό και ολόστεγνο. Με ολιγόλεπτα διαλείμματα για τον καθαρισμό της οπής λαδιού ή τη μετακίνηση των κούτσουρων, το αλυσοπρίονο ξεκουραζόταν και την έκανε τη δουλειά του.
Τα κατάφερε και σε φρέσκο πλατάνι διαμέτρου 45~60 εκατοστών! Είναι από τις φορές που λες, μακάρι να είχα μεγαλύτερη λάμα ή ισχυρότερο αλυσοπρίονο... Ήταν λίγο παίδεμα η όλη διαδικασία. Ή λάμα σχεδόν η μισή από τη διάμετρο του κορμού σε ορισμένα σημεία! Ασήκωτο το βάρος, το έκοβα σε φέτες των 15 περίπου εκατοστών για να μπορεί να μπει στον καυστήρα. Κάθε φέτα είχε περί τα 15-20 κιλά! 4,5 μέτρα περίπου ο κορμός που είχε μείνει από το περσινό χαμήλωμα, οπότε ήθελε περίπου 30 φέτες. Σταματούσα μετά από 2-3 κοψίματα για να κρυώνει το makitaκι, ενώ έβαζα κούτσουρα από κάτω για να υπάρχει απόσταση από το χώμα. Την δουλειά την έκανα σε 3 ημέρες. Προσέχουμε τα εργαλεία μας για να κρατήσουνε χρόνια...
ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΟΡΜΟ ΥΠΗΡΧΕ ΣΩΛΗΝΑ ΝΕΡΟΥ ΑΠΟ 20ΕΤΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ ΩΣ ΣΤΗΡΙΓΜΑ, ΤΟΥ ΝΕΑΡΟΥ ΤΟΤΕ, ΠΛΑΤΑΝΙΟΥ! ΦΥΣΙΚΑ Η ΑΛΥΣΙΔΑ ΤΟΥ ΑΛΥΣΟΠΡΙΟΝΟΥ ΔΙΑΛΥΘΗΚΕ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΣΤΑΘΗΚΕ ΜΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ |
- Μεγάλη ευκολία είναι η νέα τεχνολογία που διαθέτει για την εύκολη επανεκκίνηση μετά από σβησίματα. Με ελάχιστο τράβηγμα ξαναπαίρνει μπροστά. Αυτό να το δείτε στα μοντέλα που θα αναζητήσετε.
- Η βενζίνη κατά τη χρήση δεν κοστίζει τόσο, όσο το λάδι για την αλυσίδα. Το λάδι για την λίπανση της αλυσίδας μπαίνει σε διαφορετική από το καύσιμο δεξαμενή και μέσω αντλίας λιπαίνει την αλυσίδα ώστε δουλεύει-γυρνάει καλύτερα πάνω στον οδηγό της λάμας και να μην υπερθερμένεται με την επαφή με το ξύλο. Ένα λίτρο λάδι για την αλυσίδα κοστίζει περίπου 5 ευρώ, ενώ σε μεγαλύτερη ποσότητα θα έχετε και καλύτερη τιμή. Στο δικό μου αλυσοπρίονο με 400 ml βενζίνης, αξίας 0,7 ευρώ καταναλώνεται λάδι αλυσίδας 280 ml αξίας 1,4 ευρώ.
- Υπόψιν ότι λάδι με λάδι έχει μεγάλη διαφορά. Αν και στην τελική τιμή ελάχιστα διαφέρουν, θα πρέπει να επιλέγετε αυτά που προτείνει ο κατασκευαστής ή παρόμοιας πυκνότητας για να μην καταπονείται η αντλία λαδιού από τυχόν διαφορετικές πιέσεις. Επίσης τα επώνυμα λάδια, stihl - dolmar - makita κλπ έχουνε καλύτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά που βελτιώνουν την προσκόλληση στην αλυσίδα, συντηρούν και επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής της αντλίας. Μην τσιγκουνευτείτε το 1 ευρώ παραπάνω στο λίτρο για το λάδι της αλυσίδας.
- Το λάδι για την ανάμειξη με την βενζίνη είναι απαραίτητο για να λιπαίνεται ο κινητήρας. Αγοράστε για μεγαλύτερη οικονομία ένα λίτρο (7 περίπου ευρώ) κι όχι 100ml. Δεν έχει ημερομηνία λήξης και θα το κάνετε απόσβεση. Μην αγοράζετε υπερβολικές ποσότητες βενζίνης. Αγοράστε για αρχή 1 λίτρο για να δείτε πόσο καταναλώνει το αλυσοπρίονο και κάντε τα κουμάντα σας για όσο σας χρειάζεται στη συνέχεια. Μην αποθηκεύετε τα καύσιμα που περίσσεψαν για πάνω από 30-40 ημέρες γιατί εξατμίζονται και μπορεί να πάθει ζημιά ο κινητήρας.
- Τεράστιο ρόλο στην απόδοση του αλυσοπρίονου παίζει το πόσο ακονισμένη είναι η αλυσίδα. Σε περίπτωση που διαπιστώσετε ότι δεν κόβει καλά το εργαλείο μετά από τις χρήσεις, τότε μάλλον έχετε στομωμένη αλυσίδα που θέλει ακόνισμα. Εγώ κατά λάθος χτύπησα πέτρα κατά την κοπή ενός κορμού και σχεδόν όλα τα μαχαίρια της αλυσίδας βγήκανε off. Νόμιζα ότι έφταιγε το είδος του ξύλου(!), οπότε το πίεζα με αποτέλεσμα να ζεσταθεί αρκετά το μηχάνημα, να φάει καύσιμο και να μην κάνω σχεδόν τίποτα. Την πήγα σε κατάστημα με χρώματα-σιδηρικά και με 3 ευρώ, μου την έκανε καινούρια και το αλυσοπρίονο μετά θέριζε! Μην τροχίζετε εσείς την αλυσίδα με λίμα. Εκτός από τον πολύ χρόνο που χρειάζεται, μπορεί να κάνετε λάθη και να φθείρεται ανομοιόμορφα η αλυσίδα, οπότε θα ζήσει λιγότερο. Να την τροχίζετε συχνά, γλυτώνετε καύσιμα και καταπονείται λιγότερο η μηχανή. Μετά από αρκετά τροχίσματα, τα μαχαίρια της αλυσίδας αχρηστεύονται και χρειάζεται καινούρια αλυσίδα. Όταν αλλάζετε αλυσίδα, να χρησιμοποιείτε τη λάμα ανάποδα για να φθείρεται ομοιόμορφα και να μην κρεμάει η αλυσίδα. Υπάρχουνε extra ενισχυμένες αλυσίδες που κοστίζουνε 3-4 ευρώ παραπάνω από τις κανονικές, αλλά κόβουνε του θανατά!
edit 13 Νοεμβρίου 2017: Αν και σε άλλες κριτικές, είχε γίνει αναφορά για πρόβλημα στη λάμα της Makita, το διαπίστωσα κι εγώ όταν επιχείρησα να κόψω χοντρούς κορμούς σε ένα χωράφι. Την στράβωσα (όχι πολύ) με αποτέλεσμα η κοπή να μην γίνεται ίσια, να ταλαιπωρείται το αλυσοπρίονο και η αλυσίδα και να καταναλώνω περισσότερο καύσιμο και λάδι. Προς το τέλος ενός δύσκολου 3μερου που έκοψα γύρω στους 3-4 τόνους ξύλα στο χωράφι, η αλυσίδα πετάχτηκε εκτός της λάμας, αλλά ευτυχώς τηρούσα τους κανόνες ασφαλείας και δεν με ακούμπησε. Φυσικά την επόμενη ημέρα έσπευσα να αγοράσω νέα λάμα και αλυσίδα γιατί αυτή που φορούσε με την αρχική αγορά είχε φθαρεί με τη χρήση και τα τροχίσματα. Αγόρασα λάμα OREGON, δεν βρήκα στην περιοχή μου την pro am με ενισχυμένο κράμα. Για νέα αλυσίδα επέλεξα την «άκρως επιθετική» 91VXL της OREGON.
Η συγκεκριμένη είναι πραγματικός θεριστής! Έχει τους χοντρούς κορμούς για πλάκα, κόβει με λίγη υπομονή και κάθετα σκληρούς κορμούς με ρόζους. Μεταμόρφωσε το μικρό Makita που αγκομαχούσε στα δύσκολα σε ένα αξιολογότατο αλυσοπρίονο. Με γρηγορότερο κόψιμο, ξοδεύεις λιγότερα καύσιμα και λάδια, γλυτώνεις χρόνο και κόπο. Μοναδικό (και σοβαρό) μειονέκτημα είναι πως χρειάζεται οπωσδήποτε εμπειρία από τον χρήστη, δεν είναι για αρχάριους(!), λόγω του κλωτσήματος και της αναπήδησης καμιά φορά πάνω σε μικρούς κορμούς. Βέβαια αργά ή γρήγορα θα την μάθω πως δουλεύει καλύτερα, γιατί μέχρι τώρα είχα συνηθίσει στην απλή αλυσίδα. Αυτό που προτείνω είναι πως δεν θέλει ζόρισμα πάνω στον κορμό, την αφήνεις να κόβει μόνο με το βάρος του αλυσοπρίονου.
- Σχολαστικός καθαρισμός! Μετά από κάθε χρήση, αλλά κι ενδιάμεσα σε πολλά κοψίματα, να καθαρίζετε την οπή από την οποία λιπαίνεται η αλυσίδα και φυσάτε το φίλτρο αέρος. Να έχετε βουρτσάκι και να απομακρύνετε τα πριονίδια από το μηχάνημά σας. Πάντα καθαρές τις λαβές κι έλεγχο λειτουργίας του φρένου για το άμεσο σταμάτημα σε περίπτωση κλωτσίματος.
- Σε περιόδους που το αλυσοπρίονο κάθεται, καλό είναι ανά 2 εβδομάδες να το θέτετε σε λειτουργία (όχι κόψιμο) για 2-3 λεπτά για να λιπαίνονται τα μέρη και να δουλεύουνε οι αντλίες καυσίμου και λαδιού.
- Μην χρησιμοποιείτε βενζίνη αποθηκευμένη πάνω από δύο μήνες. Χάνει την δυναμικότητά της και μπορεί να προκαλέσει ζημιά στον κινητήρα. Αποθηκεύστε το καύσιμο σε κατάλληλο μπιτόνι.
- Το αλυσοπρίονο προορίζεται ΜΟΝΟ για κοπή ΚΑΘΑΡΟΥ ΞΥΛΟΥ. Δεν ενδείκνυται για κόψιμο σε παλέτες, γιατί περιέχουνε καρφιά και θα φθαρεί η αλυσίδα. Κάντε δοκιμές σε κλαδιά πρώτα, για να εξοικειωθείτε με το εργαλείο και μετά προχωρήστε σε μεγαλύτερης διαμέτρου κορμούς.
- Κάτι που παρατήρησα είναι ότι τα χλωρά κόβονται ευκολότερα από τα ξερά. Όταν επιχείρησα να τεμαχίσω μία ξεραμένη καρυδιά, το αλυσοπρίονο έτρωγε μεγαλύτερο ζόρι, τα πριονίδια ήταν πολύ λεπτά-σχεδόν σκόνη και βούλωνε η οπή όπου τρέχει το λάδι. Γενικά προσοχή με τα ξεραμένα δέντρα, γιατί η πτώση τους μπορεί να μην είναι αυτή που επιθυμείτε.
- Μην ζορίζεται υπερβολικά το αλυσοπρίονό σας. Να το αφήνετε να κρυώνει σε περίπτωση που κόβετε μεγάλης διαμέτρου κορμούς. Ακόμη και τα καλύτερα-ακριβότερα αλυσοπρίονα έχουνε τα όριά τους.
- Να ακολουθείτε με ευλάβεια τους κανόνες ασφαλείας: στάση σώματος, αποστάσεις, κλίσεις και ύψος κοπής, κατάλληλη ένδυση, έλεγχο της πτώσης των κορμών, διαλλείματα για ξεκούραση κλπ. Το αλυσοπρίονο δεν είναι δραπανοκατσάβιδο ή χορτοκοπτικό. Θέλει προσοχή!
Τελικά συμφέρει η αγορά;
Σε περίπτωση που έχετε καυστήρα ξύλου και ζείτε στην επαρχία, αγοράστε αλυσοπρίονο! Ποτέ δεν ξέρεις πότε θα το χρειαστείς και πότε θα βρεθούνε ευκαιρίες για κάνα extra δεντράκι...
Δεδομένου ότι ένας τόνος καυσόξυλα κοστίζει στην περιοχή της Θεσσαλονίκης 110~120 ευρώ, η απόσβεση της αγοράς του αλυσοπρίονου έγινε με ελάχιστη χρήση στους πρώτους ήδη μήνες: με δέντρα που εμπόδιζαν στο σπίτι, στο κτήμα, στους γείτονες... Κάνεις εξυπηρέτηση, ακούς ευχαριστώ, παίρνεις κάνα κρασί δώρο και τις περισσότερες φορές τσιμπάς τα ξύλα που έκοψες ;).
Edit 1/4/2018: Πήρε γνωστός μου το αντίστοιχης δυναμικότητας Husqvarna 236 και μου φάνηκε πολύ ψεύτικο στα πλαστικά του μέρη. Ειδικά το φρένο λες και ήταν παιχνίδι από τα Jumbo. Η λαβή είναι πολύ στενή και δεν πολυχωράει το πόδι για να βάλεις αντίσταση στην εκκίνηση. Μια σταλίτσα και η δαγκάνα. Περνάνε αρκετοί κραδασμοί στο χέρι και σε κουράζει γρήγορα. Κόβει σαν το makitaκι, λίγο ελαφρύτερο και πιο θορυβώδες, αλλά το χειρότερο για εμένα: πολύ ταλαιπωρία μέχρι να πάρει μπρος!
Και μία ερώτηση: Τί μάρκας και ποιο μοντέλο έχει αυτός ο Texas Chainsaw Massacre και κάνει καλά τόσο λαό με ένα μόνο γέμισμα του ρεζερβουάρ;
13 σχόλια:
για να γραφεις τοσα μαλλον αργοσχολος εισαι!!!!!!!!!!!!!
ασχετος ειναι και για ασχετους γραφει!!!
Διαβάζετε καλά καλά το κείμενο και μετα κάνετε και τα αρνητικά σας σχόλια!!! Δεν ντρέπεστε;Τι σε νοιάζει εσένα αν είναι αργόσχολος κάποιος η Όχι.
μακαρι και αλλοι να εγραφαν σαν τον κυριο, για τις εμπειριες τους.
εμενα με βοηθησε και τον ευχαριστω.
μπραβο του.
Φχαριστώ για τα καλά σας σχόλια, όπως έγραψα και στην αρχή της ανάρτησης, αυτή απευθύνεται σε αρχάριους. Δεν γνωρίζω εάν κούρασαν τα γραφόμενα, αλλά προσπάθησα να έχω απαντήσεις στα ερωτήματα που αρχικά είχα κι εγώ.
Ωραία και αναλυτική παρουσίαση της εμπειρίας του μέσου χρήστη. Ιδιαίτερα χρήσιμη για ερασιτέχνες
Μολις διαβασα το... σεντονι του Κρασοπατερα! ...καθως και τις απαντησεις καποιων. σκατοψυχων!
Καθολου παραξενο,μιας και στην Ελλαδα του σημερα, δυστυχως, οι εξυπνακηδες και οι φελλοι ειναι ειδη που αφθονουν. Εγω το βρηκα κατατοπιστικο,κατανοητο, και γραμμςνο με χιουμορ. Να σαι καλα παντα αγνωστε μου φιλε!
Θενξ :) Ας μην τους κακολογούμε, ίσως περίμεναν προσωπικά βίντεο-οδηγίες για τον χειρισμό του αλυσοπρίονου, που πράγματι δεν συμπεριέλαβα.
Απλό,κατανοητό και περιεκτικό το κείμενό σου.Βοηθά στην κατανόηση της χρήσης του αλυσοπρίονου.Πετυχημένες οι επισημάνσεις σου για την ασφαλή λειτουργία.Ευχαριστώ.
Καλημέρα.Αν και κουραστικό το μεγάλο κείμενο έχει πολλές και χρήσιμες οδηγίες ειδικά για αρχάριους ως προς την χρήση και την ασφάλεια.Εγώ για διάφορους λόγους (κυρίως γιατί στο εξοχικό τα ακριβά εργαλεία είναι απροστάτευτα στους κλέφτες) είμαι φαν και κάτοχος κινέζικων. Τα χρησιμοποιώ πάνω από 20 χρόνια και δεν έχω παράπονο.Είχα πρόβλημα με το σέρβις όπου κανείς δεν τα αναλαμβάνει γιατί δεν έχουν κέρδος.Τι να σου πει ο άλλος 50-60 ευρώ για αντλία την πήρα πλήρες σετ από Κινέζικο σάιτ με 3,60 στην πόρτα μου.Πήγα στον άλλον το χορτοκοπτικό μου λέει 25 ευρώ για επισκευή συμπλέκτη και τελικά ήταν ένα ελατήριο που από Κίνα και αυτό το πήρα 0,60 λεπτά.Παιδιά στο youtube αν ξέρεις να το ψάξεις έχει άπειρες πληροφορίες για τη λειτουργία - επισκευή.
Καλημέρα, όπως γράφω και στην αρχή της ανάρτησης, απευθύνεται σε αρχάριους που δεν έχουν πιάσει στη ζωή τους αλυσοπρίονο :)
Ακριβά εργαλεία μικρού βάρους να τα αφήσεις μόνα τους στο εξοχικό, είναι φάουλ.
Κάθε εργαλείο θέλει τη συντήρησή του. Και από τιτάνιο να είναι, αν δεν το καθαρίζεις και δεν το χρησιμοποιείς με τα σωστά αναλώσιμα, κάπου θα σου βγάλει πρόβλημα.
Καλά τα κινέζικα ανταλλακτικά που βρίσκουμε στο διαδίκτυο, αλλά δεν το κατέχουν όλοι με παραγγελίες από το εξωτερικό.
Μη νομίζετε ότι τα κατέχουνε όλοι τα μηχανικά. Μια ξαδέρφη μου έδωσε σε ένα αλβανάκι καινούριο βενζινοκίνητο τετράχρονο χλοοκοπτικό και αυτός νόμιζε ότι ήταν δίχρονος ο κινητήρας. Έβαλε στο καύσιμο λάδι και με το καλημέρα τρέχανε για καθάρισμα καρμπυρατέρ κλπ...
Πολύ καλά τα λες Κρασοπατηρ γιατί στην Ελλάδα γεμίσαμε με ξερολες και κουτους δυστυχώς ...πολύ ωραίο και χρήσιμο το κείμενο σου ..!!
Έχω ακούσει ότι κυκλοφορούν νέου τύπου λάμες ξέρει κάποιος να κάνω μια έρευνα αγοράς ;
Ευχαριστώ
Δημοσίευση σχολίου