Κυριακή 14 Απριλίου 2019

Οι υπέροχοι δίγλωσσοι Έλληνες του Μακεδονικού Αγώνα


Γιατί αποκρύπτεται η ελληνική ψυχή των υπέροχων είτε δίγλωσσων είτε με γνώση μόνον του εντοπίου ιδιώματος που συνέβαλαν να υπάρχει ελεύθερη Μακεδονία; Ποιούς ήρωες θέλει το σλαβόφιλο σωματείο των Σερρών να τιμούν οι Έλληνες;

Η διεξαχθείσα δίκη στις Σέρρες, όπου σλαβόφιλοι προσβάλλουν τους ντόπιους Έλληνες δίγλωσσους, αποκαλώντας τους Σλάβους, έδωσε αφορμή στον ευρωπαϊκό Τύπο να ασχοληθεί με το θέμα.


Μεταξύ άλλων είχε εκτενές ρεπορτάζ η Deutsche Welle, όπου παρουσίασε τις απόψεις των σλαβόφιλων, δίνοντας τον λόγο και στον καθηγητή κ.Κωνσταντίνο Τσιτσελίκη, καθηγητή στο Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία, όχι τυχαία, αλλ’ εκ του λόγου ότι ο καθηγητής ήταν μάρτυρας υπεράσπισης του σλαβόφιλου Σωματείου μαζί με την κα. Αλεξάνδρα Ιωαννίδου, σλαβολόγο-γλωσσολόγο στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Μεταξύ άλλων ο κ. Τσιτσελίκης υποστήριξε ότι με «νεότερες επιστημονικές έρευνες, πιστοποιείται η ύπαρξη μιας σλαβικής γλώσσας στη Βόρεια Ελλάδα και υπάρχει μια γλωσσική συνέχεια».

Να πούμε κατ’ αρχάς, ότι υπήρξε κάποια εποχή, επί οθωμανικής αυτοκρατορίας, όπου Έλληνες μιλούσαν και σλαβικά. Τους λόγους περιγράφει ο αείμνηστος γλωσσολόγος Νικ. Ανδριώτη (στον συλλογικό τόμο "Η γλώσσα της Μακεδονίας" - "Ολκός", Αθήνα 1992, σελ. 211), ο οποίος έγραψε:

Η σλαβική γλώσσα άρχισε να διαδίδεται επί Βυζαντίου στην βόρεια Μακεδονία με τους εξής τρόπους: "α. Από Σλάβους δούλους, που οι Βυζαντινοί γαιοκτήμονες εγκαθιστούσαν στα κτήματά τους ως αγρότες  β. Από Έλληνες αιχμαλώτους των Βουλγάρων, που έμαθαν σλαβικά και μετά την απελευθέρωσή τους και επάνοδό τους, συνήθως μετά από αρκετά χρόνια, εξακολουθούσαν να τα χρησιμοποιούν και  γ. Οι συναλλασσόμενοι με Σλάβους Έλληνες μάθαιναν εύκολα σλαβικά, ενώ ή εκμάθηση της ελληνικής από τους Σλάβους ήταν δύσκολη.

Με την πάροδο του χρόνου, υπήρχαν εντόπιοι που συνεννοούνταν με μια γλώσσα "Κρεολή" [πήρε την ονομασία της από τους μιγάδες Γαλλοαφρικανούς], με ανάμικτες λέξεις, ελληνικές, βουλγάρικες, αρβανίτικες, ελληνοβλάχικες για να φτάσει στα σημερινά "εντόπικα", που οι νεότεροι φυσικά αγνοούν. Είναι απίστευτη όμως προσβολή στον ελληνισμό των δίγλωσσων να τους αποκαλούν Σλάβους.

Προσέξτε, ένα τραγούδι την εποχή του Μακεδονικού Αγώνα, με την ντοπιολαλιά: Να Γκραντάτς πούκαϊα, να Γκουμέντσα σλούσαϊα. Γκ'ρτσοι αντάρτσοι φ'ρλια, Μπουγκάρτσκι κούτσινια πάγκιατ. Μόμιτε σε σμέια πισκέσιε να Γκ'ρτσιτε. Γκ'ρτσιτε σε μόλια: Μπουγκάριν ντα ζακόλια, Μπουγκάριν ντα ζακόλια, Κρ'φτα ντα μα πία, Κρ'φτα ντα μα πία, ζέμια Γκ'ρτσια ντα ισμία.

Δηλαδή: Στο Γκαντάτσι (κορυφή του Πάικου) πυροβολούσαν, στη Γουμένισσα ακούγαν. Έλληνες αντάρτες ρίχναν, Βουλγάρικα σκυλιά πέφταν. Τα κορίτσια κουβαλούσαν δώρα στους Έλληνες. Τους Έλληνες (αντάρτες) παρακαλούσαν: Βούλγαρο να σφάζαν, Βούλγαρο να σφάζαν, το αίμα του να πίναν, το αίμα του να πίναν, την Ελληνική γη να καθαρίζαν. [Εξυπακούεται ότι για τις σκληρές εκφράσεις να ληφθούν υπόψη οι συνθήκες της εποχής].

Αλλά, και όταν μετά από την τεράστια κινητοποίηση των Οθωμανικών δυνάμεων και την σύλληψη του καπετάν Κώττα, οδηγήθηκε αυτός στην πλατεία Ατ Παζάρ και εκεί ο Κώττας απαίτησε να του λύσουν τα χέρια. Ανέβηκε μόνος του στο ικρίωμα και αποφασισμένος, αφού φώναξε για τελευταία φορά Ντα ζίβι Γκ(ά)ρτσια! (Ζήτω η Ελλάς), κλώτσησε μόνος του το υποπόδιο.

Ακόμη, και το μοιρολόι των εντοπίων γυναικών στο ακέφαλο σώμα του Παύλου Μελά, στην ντοπιολαλιά ήταν. Έκλαψαν οι γυναίκες της Στάτιστας τον Έλληνα ήρωα, με το τοπικό ιδίωμα. Κι αυτές Βουλγάρες ήσαν;

Απορώ, γιατί αποκρύπτεται η ελληνική ψυχή αυτών των υπέροχων είτε δίγλωσσων, είτε με γνώση μόνον του εντοπίου ιδιώματος, που μαζί με τους άλλους Έλληνες Μακεδονομάχους συνέβαλαν να υπάρχει μια ελεύθερη Μακεδονία, που φαίνεται πως ενοχλεί πολλούς.


Η ακροαματική διαδικασία στο Δικαστήριο των Σερρών, το καταστατικό του σλαβόφιλου σωματείου και η προπαγανδιστική στάση του.

Μέρος της ακροαματικής διαδικασίας σε Δικαστήριο των Σερρών, κατά τη διάρκεια της υπόθεσης ακύρωσης του καταστατικού σλαβόφωνου σωματείου, πληροφορήθηκαν οι αναγνώστες της voria.gr, από δημοσίευμα όπου ακούστηκαν "τέρατα και σημεία", όπως λέγεται.

Ο σύλλογος με την επωνυμία "Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ & ΜΕΘΟΔΙΟΣ", με έδρα στην Ηράκλεια Σερρών ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2018 και στο καταστατικό του αναγράφει ότι μεταξύ των σκοπών του είναι η διατήρηση και διάδοση της "ντόπιας" γλώσσας και η απόδοση τιμών στους ντόπιους "ήρωες", χωρίς όμως να διευκρινίζεται ποια είναι η "ντόπια" γλώσσα και σε ποιους "ήρωες" αναφέρεται το καταστατικό.

Αυτό είναι το πρώτο χαρακτηριστικό σημείο, επειδή η αδιευκρίνιστη γλώσσα και οι κρυπτόμενοι ήρωες, παρέσυραν το Ειρηνοδικείο Σιδηροκάστρου το οποίο ενέκρινε το καταστατικό του Συλλόγου. Όμως, στην εκδιδόμενη εφημερίδα του Συλλόγου διεφάνη αμέσως η προπαγανδιστική σλαβόφιλη στάση του. Ανέφερε ότι πρέπει να εορτάζεται στην Ελλάδα η ψευδοεπανάσταση του Ίλιντεν και να τιμούνται ως ήρωες οι Βούλγαροι αρχικομιτατζήδες Γιάνε Σαντάσκι και Γκότσε Ντέλτσεφ.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να ακολουθήσουν προσφυγές και η Εισαγγελία Σερρών διαπίστωσε ότι η απόφαση ίδρυσης του σωματείου ήταν προϊόν παραπλάνησης του Ειρηνοδικείου Σιδηροκάστρου και άσκησε ανακοπή. Εισηγήθηκε την διάλυση του σωματείου με αιτιολογικό την διατάραξη της Δημόσιας Τάξης. Την Τρίτη 9/4/ 2019 πραγματοποιήθηκε η δίκη.

 
Ποιοί είναι αυτοί οι ήρωες που θέλει το σλαβόφιλο σωματείο να τιμούν οι Έλληνες;

Το 1908, μόλις επικράτησε το κίνημα των Νεότουρκων, έδωσε μια άτυπη αμνηστία, από την οποία επωφελήθηκαν και οι Βούλγαροι κομιτατζήδες. Μεταξύ αυτών και η ομάδα του Βούλγαρου Σαντάσκι που ήθελε "αυτονομία" της Μακεδονίας.

Ο Σαντάσκι ως κομιτατζής  (1890) και μετέπειτα Λοχίας στο βουλγαρικό στρατό [στην βουλγαρική πόλη που πήρε το όνομά του συρρέουν κατά χιλιάδες οι ανιστόρητοι Έλληνες] παραπλανήθηκε και έδωσε συνέντευξη στον Σπύρο Μελά αφού βεβαιώθηκε ότι δεν είχε καμιά σχέση με τον Παύλο Μελά. Είπε μεταξύ άλλων:

«Αφού λοιπόν δόθηκε το Σύνταγμα, για όλους τους πληθυσμούς, ως τα σύνορα, θα προσπαθήσω να υποδείξω ότι πρέπει να ενωθούμε για να μη χάσουμε ότι μας δώσανε. Αυτά σκέφτομαι για την ώρα….. Η Ελλάδα , Βουλγαρία, Σερβία τα κράτη αυτά έχουν δημιουργήσει μια κατάσταση ανυπόφορη στη Μακεδονία. Εγώ και οι οπαδοί μου ανέκαθεν αντιδρούμε. Νομίζω ότι πολιτεύτηκα με ειλικρίνεια, όταν κήρυξα ότι η Μακεδονία είναι για τους Μακεδόνες».

[Σημειώνω, πως μετά από λίγα χρόνια όταν ιδρύθηκε το ΚΚΕ, αυτό ακριβώς το σύνθημα είχε, και καλούσε τον μακεδονικό και θρακικό λαό να απελευθερωθούν από… τους Έλληνες. Για όσους απορούν, πώς υπέγραψαν με τόση ευκολία την επαίσχυντη Συμφωνία των Πρεσπών].

Ο άλλος "ήρωας" του σλαβόφιλου σωματείου, είναι ο Γκότσε Ντέλτσεφ, ένας από τους ηγέτες της λεγόμενης "Εσωτερικής Μακεδονικής Επαναστατικής Οργάνωσης" (VMRO) που προσπαθούσε να εκβουλγαρίσει τα ελληνικά χωριά της Μακεδονίας, αλλάζοντας πρόσημο στη λέξη "Μακεδόνας" και από γεωγραφικό ελληνικό όρο να τον μετατρέψει σε εθνοτικό, ό,τι ακριβώς κάνουν οι Σκοπιανοί σήμερα.

Με εντολή της Σόφιας έφτιαξε κι αυτός το παραπλανητικό σύνθημα "Η Μακεδονία στους Μακεδόνες" και ανήμερα της εορτής του Προφήτη Ηλία -Ίλιντεν-, στις 20 Ιουλίου 1903, κήρυξε επανάσταση με σκοπό την αυτονόμηση της Μακεδονίας, που μελλοντικά θα την απορροφούσε η Βουλγαρία όπως ακριβώς έγινε και στην περίπτωση της Ανατολικής Ρωμυλίας το 1885. Το αποτέλεσμα εκείνης της "επανάστασης" του 1903, που δεν είχε κανένα λαϊκό έρεισμα, ήταν ο τουρκικός στρατός να ξεσπάσει στους κατοίκους του ελληνικού βλαχόφωνου χωριού Κρούσεβο, το οποίο χρησιμοποίησαν ως βάση οι κομιτατζήδες. Το χωριό καταστράφηκε ολοσχερώς.

Τους δύο αυτούς "ήρωες", τιμούν οι Σλάβοι των Σκοπίων και Βουλγαρίας. Και όπως ανέγραψε προ ημερών η voria.gr, ο εθνικός ύμνος των Σκοπίων, που επέτρεψαν Τσίπρας και Κοτζιάς να ανακρούεται ως έχει, στην δεύτερη στροφή γράφει τα εξής:  «Απ’ την αρχή τώρα κυματίζει η σημαία της Δημοκρατίας του Κρουσέβου, Γκότσε Ντέλτσεφ, Πίτου Γκούλι / Ντάμε Γκρούεφ, Σαντάνσκι».

Πηγή: https://www.voria.gr/article/pious-iroes-theli-to-slavofilo-somatio-na-timoun-i-ellines

Πηγή: https://www.voria.gr/article/i-iperochi-diglossi-ellines-tou-makedonikou-agona

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου