Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

Χαλκιδική ~ Ανεμόμυλος από 2.000 γυάλινα μπουκάλια


«Μπορούμε να κάνουμε μερικά πράγματα χωρίς πολλά έξοδα», λέει στη «Μ» ο ιδιοκτήτης πρατηρίου υγρών καυσίμων από την Ορμύλια Χαλκιδικής Γιάννης Βέκης.

«Επιστράτευσε» την αγάπη του για τον τόπο του και τη διάθεση για δουλειά, και κατασκεύασε με γυάλινα μπουκάλια έναν ανεμόμυλο, αντίγραφο αντίστοιχου κτίσματος που έχει διασωθεί από την εποχή που η περιοχή ήταν μετόχι της μονής Δοχειαρίου του Αγίου Όρους.


Η πρωτοτυπία της κατασκευής βρίσκεται στο ότι το κυλινδρικό μέρος του είναι χτισμένο εξολοκλήρου με γυάλινα μπουκάλια. Η ξύλινη σκεπή του είναι περιστρεφόμενη, έτσι ώστε η ανέμη να μεταφέρεται κάθε φορά στην κατεύθυνση του ανέμου, όπως γινόταν και με τον παρακείμενο ανεμόμυλο που υπάρχει στο χωριό.

Ο παλιός εγκαταλελειμμένος ανεμόμυλος που δεσπόζει επιβλητικά στην κορυφή ενός υψώματος στην περιοχή αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τον κ. Βέκη. Όπως αποκαλύπτει στη «Μ», «στην αρχή μάζευα γυάλινα μπουκάλια για την ανακύκλωση. Μάλιστα είχα γράψει σε μία ταμπέλα, εδώ στο πρατήριο, ότι μαζεύω μπουκάλια και μου τα έφερνε ο κόσμος με χαρά. Ακόμη και σήμερα φέρνουν μπουκάλια στο μαγαζί. Σκέφτηκα να κάνω έναν ανεμόμυλο ίδιο με αυτόν που υπάρχει ήδη στην περιοχή, με τη μόνη διαφορά όμως ότι θα ήταν από μπουκάλια. Ήταν ένα αρκετά δύσκολο εγχείρημα, αλλά τα κατάφερα», τονίζει ικανοποιημένος. Για την κατασκευή του ανεμόμυλου ο κ. Βέκης χρησιμοποίησε «2.000 γυάλινα μπουκάλια, τα οποία μου έφεραν και οι συγχωριανοί μου. Για την κατασκευή του ανεμόμυλου χρειάστηκα τα μπουκάλια, 5-6 σακιά τσιμέντο, παλιά ξύλα και λαμαρίνες που τα έφερε ο κόσμος. Το εγχείρημα δεν μου στοίχισε τίποτε. Αποδείχτηκε ότι μπορούμε να κάνουμε μερικά πράγματα χωρίς έξοδα, αλλά να κάνουμε συγχρόνως και ανακύκλωση σε διάφορα υλικά».



Τρεις μήνες

Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε ο ανεμόμυλος, για τον οποίο ο ιδιοκτήτης πρατηρίου εργάστηκε «περίπου τρεις μήνες. Έχω σκοπό αργότερα να κάνω άλλη μία κατασκευή και πάλι από ανακυκλωμένα υλικά», προσθέτει ο κ. Βέκης. Και όπως αποκαλύπτει για την καινούργια του κατασκευή «επειδή έχω πρατήριο υγρών καυσίμων, θα χρησιμοποιήσω αυτή τη φορά μπουκάλια από λάδια αυτοκινήτου. Είναι σχετικό με το επάγγελμά μου. Αυτά τα πλαστικά μπουκάλια δεν τα πετάω, τα μαζεύω και θα κάνω αργότερα, του χρόνου, κάτι που αυτή τη στιγμή το έχω στο μυαλό μου. Αναφερόμενος στους συγχωριανούς του, με καμάρι λέει «ο κόσμος χάρηκε πάρα πολύ με τον ανεμόμυλο που έκανα. Όλοι μου είπαν πως ο άνθρωπος αν θέλει μπορεί να κάνει πολλά πράγματα, ακόμη και χωρίς χρήματα. Και πράγματι ο κόσμος έρχεται τον βλέπει και καταλαβαίνει τον συμβολισμό που πήγα να κάνω, δηλαδή και την ανακύκλωση αλλά και το ότι μπορείς να δημιουργήσεις με ελάχιστα έξοδα».


Οι συνδημότες

Για του λόγου το αληθές, ηλικιωμένη γειτόνισσα -που μένει δίπλα στο σπίτι του κ. Βέκη- λέει «δεν έχω πάει να δω τον ανεμόμυλο, γιατί εγώ είμαι γιαγιά και δεν έχω αυτοκίνητο. Απ’ ό,τι όμως μου είπαν οι συγχωριανοί μας, είναι πολύ ωραίος και μοιάζει με τον παλιό ανεμόμυλο που έχουμε στο ύψωμα στο χωριό μας». Καλλιτεχνική φύση, η σύζυγος του κ. Βέκη (είναι ζωγράφος) μιλά με περηφάνια για το δημιούργημα του άνδρα της. Δεν παραλείπει όμως να εκφράσει και το παράπονό της για την εγκατάλειψη του παλιού, διατηρητέου ανεμόμυλου που υπάρχει στην περιοχή. «Ακριβώς απέναντι υπάρχει ο παλιός ανεμόμυλος στον λόφο, που υπήρχε πάντα στην Ορμύλια. Και στην πλευρά του δρόμου έχουμε τον ανεμόμυλο που έφτιαξε ο σύζυγός μου. Είναι πολύ όμορφος. Το θέμα όμως είναι να γίνουν και έργα στον παλιό ανεμόμυλο, που είναι και το σήμα κατατεθέν του χωριού μας. Ένας απλός άνθρωπος έκανε αυτόν τον ανεμόμυλο, ενώ αυτός εκεί επάνω κινδυνεύει να χαθεί», συμπληρώνει απογοητευμένη...

Της Μαριάνας Ε. Παπαδάκη ~ Makthes.gr        






             

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου