Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

Το σεξ, το αλκοόλ (και τα βιβλία) φέρνουν την ευτυχία


Οι άνθρωποι προτιμούν το σεξ και το αλκοόλ από το να κάνουν τις δουλειές του σπιτιού ή να πηγαίνουν στη δουλειά τους, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Canterbury στη Νέα Ζηλανδία πραγματοποίησαν τη μελέτη εξετάζοντας ανθρώπους κατά τη διάρκεια της μέσης ημέρας και πώς αισθάνθηκαν για κάθε δραστηριότητα που έκαναν, μετρώντας τα επίπεδα της ευτυχίας. «Το σεξ είναι...
-χωρίς έκπληξη- υψηλότερο σε όλα τα μέτρα της ευτυχίας», εξήγησε ο Carsten Grimm, ένας μεταπτυχιακός ερευνητής ψυχολογίας.

Η έρευνα είχε στόχο να αξιολογήσει 30 καθημερινές δραστηριότητες με βάση την ευχαρίστηση, την συμβολή τους στο αίσθημα της ευτυχίας και το νόημα που έχουν στη ζωή. Οι ερωτήσεις που έκαναν οι ψυχολόγοι ήταν τρεις: 1. Ποια δραστηριότητα σας αρέσει περισσότερο; 2 Ποια δραστηριότητα συμβάλλει στην ευτυχία σας; 3 Ποια δραστηριότητα έχει νόημα στη ζωή σας;

Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές από τις απαντήσεις, το σεξ και τα πάρτι είναι δύο από τις πιο ευχάριστες δραστηριότητες της ζωής οι οποίες συμβάλουν στην ευτυχία μας.

Από την άλλη, δραστηριότητες όπως το Facebook, τα SMS και τα email αναδείχθηκαν ως μερικές από τις πράξεις της καθημερινότητας που δεν έχουν καμία σχέση με την ευτυχία μας.

Στο άλλο άκρο των βαθμολογιών, το πλύσιμο, το ντύσιμο και η φροντίδα του σπιτιού και του εαυτού μας βρέθηκαν στην τελευταία δεκάδα της γενικής κατάταξης, με τις αρρώστιες να είναι το χειρότερο που μπορεί να μας συμβεί.

Π.Θ.


Πιο ευτυχισμένοι είναι οι Έλληνες που διαβάζουν βιβλία, σύμφωνα με έρευνα που διενήργησαν τα Public. Το συμπέρασμα προκύπτει από εκτενή έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρία ερευνών QED για λογαριασμό των Public (www.public.gr).


Η έρευνα διεξήχθη στο πλαίσιο της εκστρατείας για το βιβλίο, μιας πρωτοβουλίας των Public που ξεκίνησε το 2011, με στόχο την διεύρυνση του αναγνωστικού κοινού, και την ανάδειξη του βιβλίου ως μέσο ψυχαγωγίας. Τα ευρήματα περιγράφουν τις τάσεις, τις προτιμήσεις, τα βασικά χαρακτηριστικά των αγοραστών, αλλά και της ευρύτερης αγοράς.

Η έρευνα καταδεικνύει πως εκείνοι που επιλέγουν να διαβάσουν είναι πιο ευτυχισμένοι και θέλουν να αποφασίζουν οι ίδιοι για τη ζωή τους, ενώ αποτυπώνει τις αναγνωστικές συνήθειες των Ελλήνων.

Παράλληλα, καταγράφει τα PUBLIC ως την πρώτη επιλογή βιβλιοπωλείου από το αναγνωστικό κοινό, με κριτήρια τις τιμές, την ποικιλία, το ευχάριστο περιβάλλον, την εξυπηρέτηση, το εκπαιδευμένο και ευγενικό προσωπικό, καθώς και τη δυνατότητα διερεύνησης και ξεφυλλίσματος βιβλίων.


Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας έχουν ως εξής:

•Οι δημοφιλέστερες κατηγορίες βιβλίων στις προτιμήσεις του αναγνωστικού κοινού είναι η λογοτεχνία, ελληνική και ξένη, σύγχρονη, αλλά και κλασσική (68% των συχνών αγοραστών βιβλίων), καθώς και τα επιστημονικά βιβλία τα οποία φαίνεται να έχουν σταθερό αγοραστικό κοινό.

•Φίλοι, διαδίκτυο και βιβλιοπωλεία αποτελούν τα βασικά μέσα ενημέρωσης για το βιβλίο.

•Συχνότερα αγοράζουν οι γυναίκες, οι νέοι και οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης.

•Βασικά κριτήρια επιλογής βιβλιοπωλείου, όπως αποδείχθηκε στην έρευνα, είναι οι τιμές, η ποικιλία, η αξιοπιστία, η βολική τοποθεσία, η αισθητική του χώρου, αλλά και το έμπειρο προσωπικό.

•Η έρευνα έδειξε ότι ο μέσος αγοραστής αγοράζει 4 βιβλία το χρόνο.



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου