Χειρόφρενο τραβούν από το επόμενο Σάββατο 1 Δεκεμβρίου τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, αφού ο Οργανισμός έχει «στεγνώσει» από ρευστό και δεν μπορεί να πληρώσει τους προμηθευτές του. Χειρόφρενο τραβούν, όμως, από την ερχόμενη Δευτέρα 26 Νοεμβρίου και τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, τα οποία στέρεψαν από πετρέλαιο.
Έτσι, 1.000.000 πολίτες βρίσκονται στον αέρα, αφού είναι κάτι παραπάνω από ορατό το ενδεχόμενο να μείνουν...
χωρίς μέσα μαζικής μεταφοράς, με όλα όσα αυτό συνεπάγεται. Μάλιστα, ήδη από σήμερα το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης μειώνει σημαντικά τον αριθμό των δρομολογίων του.
Επισήμως
«Εχουμε ενημερώσει εγγράφως όλους τους φορείς ότι από την 1η Δεκεμβρίου σταματάμε την εκτέλεση όλων των δρομολογίων», αναφέρει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρήστος Στεφανίδης.
Γιατί, όμως, υπάρχει αυτός ο κίνδυνος; Διότι τα ταμεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης έχουν αδειάσει, αφού το κράτος χρωστάει στον ΟΑΣΘ δεκάδες εκατομμύρια ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι για πρώτη φορά στα χρονικά οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι, αφού δεν τους καταβλήθηκε στα μέσα του Νοεμβρίου το δεκαπενθήμερό τους, κάτι το οποίο ουδέποτε συνέβη στο παρελθόν.
«Ζήτησα δάνειο από την Εθνική Τράπεζα, ώστε να πληρωθούν οι εργαζόμενοι, ενώ ενημέρωσα τους μετόχους ότι δεν πρόκειται να τους καταβληθεί το μέρισμα για το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο. Θα ακολουθήσουν οι προμηθευτές του ΟΑΣΘ, ανάμεσα στους οποίους και ο προμηθευτής πετρελαίου. Αν δε δοθούν τα χρεωστούμενα από την πολιτεία, ο Οργανισμός θα σταματήσει να κινεί τα λεωφορεία του, διότι δε θα μπορεί να τα κινήσει», εξηγεί ο κ. Στεφανίδης.
Από το Σεπτέμβριο
Το πρόβλημα δεν προέκυψε ξαφνικά, από τη μια στιγμή στην άλλη, καθώς ο Οργανισμός δυσκολεύεται να καλύψει τις ταμειακές ανάγκες του από το περασμένο καλοκαίρι.
«Σήμερα το κράτος μας χρωστά, βεβαιωμένα με αποφάσεις της διαιτησίας, 35,5, εκατ. ευρώ. Οι αποφάσεις είναι υποχρεωτικά εκτελεστέες, και μάλιστα τα 5,5 εκατ. ευρώ έπρεπε να μας καταβληθούν μέσα στον Οκτώβριο», αναφέρει ο κ. Στεφανίδης. Προσθέτει ότι το κράτος χρωστά ακόμα 45 εκατ. ευρώ, από το οριστικό κλείσιμο των ετών 2010 και 2011. «Δηλαδή, συνολικά το Δημόσιο μας χρωστά περίπου 80 εκατ. ευρώ. Πόσο να αντέξουμε;», διερωτάται ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.
Ο κ. Στεφανίδης επισημαίνει ότι ήδη ο οργανισμός σε ορισμένους από τους πιστωτές του έχει υπερβεί το πιστωτικό όριο που του δίνουν, ενώ την ίδια ώρα οι υποχρεώσεις τρέχουν.
Για το θέμα έχει ενημερωθεί εγγράφως ακόμη και το πρωθυπουργικό γραφείο, ενώ το πρόβλημα γνωστοποιήθηκε σε όλους τους φορείς: υπουργό Μακεδονίας - Θράκης, βουλευτές Θεσσαλονίκης, περιφερειάρχη, αντιπεριφερειάρχη, γ.γ. αποκεντρωμένης διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης, δημάρχους. Και βέβαια, για το θέμα είναι ενήμεροι και στα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών.
Οι εργαζόμενοι
«Υπάρχει απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ, στο οποίο συμμετέχω ως εκπρόσωπος των εργαζομένων, ότι, εφόσον δε δοθούν χρήματα στον οργανισμό μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, τότε από την 1η Δεκεμβρίου και τα δρομολόγια θα διακοπούν και θα κηρυχθεί στάση πληρωμών τόσο στους προμηθευτές, όσο και στους εργαζομένους», αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι ο οργανισμός αντιμετώπισε τα οικονομικά προβλήματα των τελευταίων μηνών μέσω δανείων και ότι επιχειρεί και πάλι να πάρει δάνειο, ώστε να πληρώσει τους εργαζομένους του, οι οποίοι νιώθουν αβεβαιότητα.
«Είναι αδιανόητο να μείνει η Θεσσαλονίκη χωρίς συγκοινωνία. Είναι αδιανόητο ένας μεγάλος και αξιόπιστος οργανισμός, ένας οργανισμός - πρότυπο, όπως είναι ο ΟΑΣΘ, να γκρεμίζεται και 2.700 οικογένειες να βρίσκονται στον αέρα. Η κατάσταση έφτασε πια στο απροχώρητο. Καιρός είναι οι υπεύθυνοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους», καταλήγει ο κ. Τσερμενίδης.
ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ / Αγγελιοφόρος
Επ' αόριστον η διακοπή από το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης
Με την φράση αυτή, η διοίκηση του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ανακοινώνει αυτά που περιμένουν το επιβατικό κοινό από Δευτέρα. Τα μόνα δρομολόγια που θα εξακολουθήσουν να εκτελούνται θα είναι αυτά της γραμμής Αθηνών και τα μαθητικά, ενώ ήδη από σήμερα και κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, τα δρομολόγια που εκτελούνται εντός του νομού περικόπτονται σημαντικά και θα πραγματοποιούνται μόλις δέκα.
Όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μαργαριτόπουλος, το ΚΤΕΛ ανέλαβε την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου στο πρώην επαρχείο Λαγκαδά, με δικές του δαπάνες, αλλά αστικό εισιτήριο. Μείωσε επίσης τα κόμιστρα στους πρώην δήμους Καλλινδοίων, Ρεντίνας, Αγίου Γεωργίου, Μαδύτου και Απολλωνίας κατά 50%, ενώ αντίστοιχα αύξησε τα δρομολόγια στην αστική ζώνη και στην υπεραστική.
«Ως αντάλλαγμα συμφωνήθηκε η σταθερή χρηματική αποζημίωση από τον ΟΑΣΘ -σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις-, η οποία δεν καλύπτει το κόστος, καθώς από την ημέρα υπογραφής της συμφωνίας αυξήθηκε κατά 82% η τιμή του πετρελαίου. Επιπλέον, ο ΟΑΣΘ, λόγω της δικής του ελλιπούς χρηματοδότησης, αδυνατεί να καταβάλει έγκαιρα τις δόσεις Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2012, με αποτέλεσμα την οικονομική ασφυξία του ΚΤΕΛ, που αδυνατεί να προμηθευΤεί καύσιμα για τα λεωφορεία του», εξηγεί ο κ. Μαργαριτόπουλος.
«Έχουμε φτάσει στο απροχώρητο. Ζητούμε συγγνώμη από το επιβατικό κοινό, το οποίο θα ταλαιπωρηθεί, αλλά δυστυχώς δεν έχουμε λύση. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι: για να εκτελέσουμε συγκοινωνία στο νομό, διανύουμε ημερησίως περί τα 5.000 χιλιόμετρα. Για να διανυθούν τα χιλιόμετρα αυτά, καίμε 3.000 λίτρα πετρέλαιο. Και εισπράττουμε μόλις 2.000 ευρώ», υπογραμμίζει ο κ. Μαργαριτόπουλος, ο οποίος τονίζει ότι, αν ο ΟΑΣΘ μπορούσε να δώσει έστω μέρος των περίπου 200.000 ευρώ που χρωστάει ήδη, τότε το ΚΤΕΛ θα μπορούσε να μη διακόψει τα δρομολόγιά του, αφού θα κατάφερνε να προμηθευτεί πετρέλαιο.
Χρέη
Δεν είναι όμως μόνον ο ΟΑΣΘ που χρωστά στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τη διοίκησή του, το πρόγραμμα της ΚΕΔΚΕ «ΣΥΝΚΟΙΝΩΝΙΑ», με το οποίο εκτελέστηκε συγκοινωνιακό έργο χωρίς κόμιστρο καθ' όλη τη διάρκεια του 2009, προέβλεπε την εξόφληση των τιμολογίων κάθε μήνα. «Επτά πρώην δήμοι του νομού Θεσσαλονίκης οφείλουν 320.889,86 ευρώ, ποσό το οποίο, αν και έχει τιμολογηθεί εντός του 2009, δεν έχει καταβληθεί ακόμη στο ΚΤΕΛ, ενώ το ΚΤΕΛ απέδωσε ήδη ΦΠΑ και φόρο εισοδήματος για το παραπάνω ποσό», εξηγεί ο κ. Μαργαριτόπουλος.
«Επίσης, η μεταφορά μαθητών, η οποία εκτελέστηκε με λεωφορεία του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, δεν έχει εξοφληθεί κατά το ποσό των περίπου 500.000 ευρώ περίπου, ενώ οι δαπάνες (καύσιμα, μισθοί κ.λπ.) έχουν καταβληθεί ήδη με μετρητά από το ΚΤΕΛ, προ πολλών μηνών», τονίζεται στην ανακοίνωση, η οποία καταλήγει: «Οι συνεχείς καθυστερήσεις στην καταβολή των δεδουλευμένων από την Πολιτεία οδήγησαν το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης σε πραγματική αδυναμία εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου. Παράλληλα, οι αστοχίες του σχεδιασμού του ίδιου έργου το κατέστησαν μη βιώσιμο και πρέπει να επανασχεδιαστεί με γνώμονα τη βιωσιμότητα του εκτελεστικού φορέα, που δεν μπορεί να χρηματοδοτεί εξ ιδίων τα ελλείμματα της συγκοινωνίας στο νομό Θεσσαλονίκης. Η εταιρία ζητά την κατανόηση του επιβατικού κοινού για την αδυναμία της να προσφέρει συγκοινωνία».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου