Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Κλείνουν 94 τμήματα ΑΕΙ & ΤΕΙ ~ Μετακομίζουν 20.000 φοιτητές



Επιδοτήσεις στους φοιτητές που θα υποχρεωθούν να μετακομίσουν

Μια μεγάλη ανατροπή στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, φέρνει το σχέδιο «Αθηνά» που παρουσίασε ο υπουργός Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλος. 

Ωστόσο, το κλείσιμο, οι συγχωνεύσεις και οι μετακινήσεις τμημάτων θα προκαλέσουν μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανατροπές καθώς θα πρέπει 15-20 χιλιάδες φοιτητές να αλλάξουν τόπο σπουδών.


Επίσης, είναι σημαντικό το γεγονός ότι σε 11 πόλεις που υπήρχαν τμήματα και φοιτητές οι οποίοι ενίσχυαν την τοπική οικονομία, πλέον θα χάσουν μια σημαντική οικονομική «ανάσα». Αντίθετα, σε πόλεις που θα υποδεχθούν φοιτητές και τμήματα θα υπάρξει ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.
Οι πόλεις που φιλοξενουν τμήματα σχολές ή τμήματα από 63 θα γίνουν 51. Οι 12 πόλεις που δεν θα φιλοξενούν καμία σχολή ή τμήμα είναι οι εξής:
  • Ιεράπετρα
  • Αγιο Νικόλαο Κρήτης
  • Αίγιο
  • Αμαλιάδα
  • Λευκάδα
  • Αργοστόλι
  • Ναύπακτο
  • Λειβαδιά
  • Μουδανιά
  • Βέροια
  • Εδεσσα και
  • Νάουσα
Σύμφωνα με τα δεδομένα που φέρνει το σχέδιο συνολικά 94 τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ θα σβήσουν από το χάρτη. Επίσης:
Τα πανεπιστήμια από 26 που είναι σήμερα, μειώνονται σε 20 με πέντε πανεπιστήμια της Αττικής να γίνονται «ομόσπονδα» (Πάντειο, Οικονομικό, Πειραιά, Χαροκόπειο, Γεωπονικό), ενώ τα ΤΕΙ από 16 μειώνονται σε 12. Πλέον, έντεκα πόλεις δεν θα έχουν κανένα τμήμα με αποτέλεσμα να αναμένονται αντιδράσεις από τους τοπικούς φορείς. 

Τα βασικότερα σημεία του σχεδίου «Αθηνά» προβλέπουν ακόμη τα εξής:


· Τα ΤΕΙ από 16 μειώνονται σε 12 και τα πανεπιστήμια από 26 σε 20. Από τα 480 τμήματα που υπήρχαν πέρυσι στο μηχανογραφικό δελτίο απομένουν 386. Κατά 74 μειώνονται τα τμήματα στα ΤΕΙ και κατά 20 τα τμήματα στα πανεπιστήμια. 
· Στα ΤΕΙ, το μεγαλύτερο «ψαλίδι» μπαίνει στα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής (από 22 απομένουν 9), Φυτικής Παραγωγής (από 13 γίνονται 6), Λογιστικής (τα 15 μειώνονται σε 10) και Τεχνολόγων Τοπογράφων (τα 13 μειώνονται σε 5). 
· Στα πανεπιστήμια, οι περικοπές αφορούν κυρίως τα τμήματα Φιλοσοφικής (από 36 γίνονται 26), Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης (μειώνονται σε 35 από 40), Θετικών και Πολιτικών Επιστημών (από 32 μειώνονται σε 30 και στις δύο περιπτώσεις). 
· Οι πόλεις που δεν θα έχουν πια κανένα τμήμα ΑΕΙ είναι: Άγιος Νικόλαος Κρήτης, Αίγιο, Αμαλιάδα, Αργοστόλι, Βέροια, Έδεσσα, Ιεράπετρα, Λευκάδα, Λιβαδειά, Μουδανιά, Νάουσα.
· Στην Αττική θα λειτουργήσει ένα ομοσπονδιακό πανεπιστήμιο, με την ονομασία «Αδαμάντιος Κοραής», το οποίο θα έχει κεντρική διοίκηση και θα συντονίζει 5 πανεπιστήμια (Πάντειο, Οικονομικό, Πειραιά, Χαροκόπειο και Γεωπονικό). Το ΕΜΠ και το πανεπιστήμιο της Αθήνας θα παραμείνουν ως έχουν. 
· Αντίστοιχα, θα δημιουργηθεί ένα «ομόσπονδο Αττικό ΤΕΙ» με τα τμήματα των ΤΕΙ Αθήνας, Πειραιά και της ΑΣΠΑΙΤΕ. 
· Καταργούνται τα πανεπιστήμια που είχαν μόνο διοικούσες επιτροπές. Πρόκειται για τα πανεπιστήμια Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας και Δυτικής Ελλάδας. Οι καταργήσεις, ωστόσο, δεν συνεπάγεται απαραιτήτως και αλλαγή έδρας τμημάτων. Ενδεικτικά, στην Κοζάνη παραμένουν τα πανεπιστημιακά τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών αν και εντάσσονται στην πολυτεχνική του ΑΠΘ. Επίσης, διατηρούνται στην Κοζάνη έξι τμήματα του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας. 
· Σε ό, τι αφορά τις συγχωνεύσεις στα ΤΕΙ, η εικόνα είναι ως εξής: Το ΤΕΙ Σερρών απορροφάται από το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και προκύπτει το ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας. Τα ΤΕΙ Ιονίων Νήσων και Μεσολογγίου συγχωνεύονται διοικητικά με το ΤΕΙ Πατρών, με κεντρική έδρα στην Πάτρα και ονομασία ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων. Τα ΤΕΙ Λαμίας και Χαλκίδας συγχωνεύονται, με κεντρική έδρα στη Λαμία, και με ονομασία ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.
Αναφορικά με τον αριθμό των εισακτέων φέτος, από το υπουργείο Παιδείας εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένος σε σύγκριση με πέρυσι κατά 4%. Με βάση τις ίδιες εκτιμήσεις, η μείωση των εισακτέων θα είναι δραστική -κατά 30%- στα ΤΕΙ, ενώ αντίθετα οι θέσεις θα αυξηθούν κατά 15% στα πανεπιστήμια. Ειδικά σε ό, τι αφορά στη γενική σειρά, όπου κατευθύνεται ο μεγαλύτερος όγκος των υποψηφίων ημερησίων Ενιαίων Λυκείων (κατηγορία 90%), φέτος θα διατεθούν περί τις 49.600 θέσεις. Πέρυσι, είχαν εισαχθεί στη γενική σειρά 51.485 υποψήφιοι, με αποτέλεσμα να χάνονται 1.835 θέσεις. 

Σημειώνεται, πάντως, ότι φέτος οι υποψήφιοι δεν θα έχουν να περάσουν τον «πήχη» της βαθμολογικής βάσης του 10, αφού η επαναφορά του μέτρου δεν προκρίθηκε και πρόκειται να επανεξεταστεί του χρόνου. 



Διαβάστε εδώ ολόκληρο το Σχέδιο «Αθηνά»


 Ημερησία


1. Πώς θα γίνει το «κούρεμα»
Εντός του Αυγούστου, αναλαμβάνει τα ηνία της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας (ΑΔΙΠ) ο νέος πρόεδρός της, κι αμέσως η ομάδα εργασίας για την αναδιοργάνωση των ΑΕΙ-ΤΕΙ πιάνει δουλειά. Ενα από τα κρίσιμα θέματα που θα διαχειριστεί η ΑΔΙΠ είναι η σύνταξη μελέτης για τη νέα «γεωγραφία» της ανώτατης εκπαίδευσης, για την οποία θα γίνει διάλογος με τους εκπροσώπους των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ.

Με βάση προηγούμενα πορίσματα για τα συμβαίνοντα στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης η ΑΔΙΠ θα προτείνει τα κριτήρια...για το «κούρεμα» των σχολών. Κριτήρια, ακαδημαϊκά, κοινωνικά και οικονομικά. Στόχος θα είναι η συσπείρωση των δυνάμεων των πανεπιστημίων, καθώς και το σταμάτημα της πανσπερμίας και του κατακερματισμού των σχολών. Συγχωνεύσεις παντού... το σύνθημα.

2. ΤΕΙ στα αζήτητα
Ψηλά στη λίστα της... αποψίλωσης βρίσκονται περίπου 60 τμήματα ΤΕΙ με χαμηλή ζήτηση και ποσοστά αποφοίτησης σχεδόν μηδενικά. Εντατικά θα μελετηθούν οι σχολές Διοίκησης Επιχειρήσεων, Τουρισμού, Ιχθυοκαλλιεργειών, Υδατοκαλλιεργειών, Ανθοκομίας, Βιολογικών Καλλιεργειών και άλλες που στέκονται... ασθενώς στον χάρτη των τεχνολογικών ιδρυμάτων, και οι περισσότερες από αυτές θα κλείσουν.

Δεκάδες τμήματα, διάσπαρτα από πόλη σε πόλη και από χωριό σε χωριό, μπαίνουν στο μικροσκόπιο των αντοχών τους! Ηδη στο φετινό μηχανογραφικό έπαψαν να υφίστανται 11 σχολές των ΤΕΙ. «Η Ελλάδα αντιμετωπίζει ένα σημαντικό πρόβλημα ως προς τη στρέβλωση της αποστολής των ΤΕΙ, τα οποία τείνουν να υιοθετήσουν το ακαδημαϊκό προφίλ του πανεπιστημιακού τομέα», αναφέρει χαρακτηριστικά Εκθεση του Υπ. Παιδείας.

3. Τα πρώτα λουκέτα
Συμφωνα με τα στοιχεία των Εκθέσεων της ΑΔΙΠ και του ΟΟΣΑ, είναι δεκάδες οι όμοιες σχολές. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν 22 Παιδαγωγικά τμήματα, 32 σχολές Πληροφορικής, 14 Γεωπονίας, 14 Θεάτρου, 21 σχολές Αρχιτεκτονικής, 36 Οικονομικά τμήματα και 50 τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων! Ετσι λοιπόν το πρώτο βήμα εξορθολογισμού αποφασίστηκε να γίνει με τα Πανεπιστήμια Στερεάς Ελλάδος, Δυτικής Ελλάδας, Μακεδονίας και Δυτικής Μακεδονίας.
Παλαιότερες μελέτες, ως προς αυτά τα ΑΕΙ, κατέληγαν στο ότι, τα δύο Τμήματα του Παν. Στερεάς Ελλάδας θα μπορούσαν ενδεχομένως να ενσωματωθούν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, λόγω ύπαρξης συναφών Τμημάτων σε αυτά, ενώ οι σχολές του Δυτικής Ελλάδας θα μπορούσαν να επανέλθουν στο Παν. Ιωαννίνων. Στο Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας: Τα Τμήματα της Φλώρινας ενσωματώνονται εύκολα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τα δύο Τμήματα Μηχανικών στην Κοζάνη δεν έχουν υποδομές και δεν θεωρούνται βιώσιμα. Πάντως ο εξορθολογισμός των ΑΕΙ-ΤΕΙ θα βασιστεί σε τρεις συνιστώσες:
  • Στη Θεματική, όπου θα συγχωνευθούν τμήματα για να αποτελέσουν στη συνέχεια διευρυμένες ακαδημαϊκές μονάδες.
  • Στη χωροταξική συνιστώσα, που θα σημάνει μετακινήσεις πολλών «αδύναμων» σχολών προς σχολές ελκυστικότερες, σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους.
  • Στη Διοικητική, όπου ολόκληρα ΑΕΙ θα ενσωματωθούν σε άλλα με παρόμοια θεματική κατεύθυνση.
4. Στο κόκκινο... 150 σχολές
Ο ανασχεδιασμός της Ανώτατης Εκπαίδευσης, που είναι προ των πυλών, θα περικόψει δραστικά το πλήθος των ΑΕΙ και των ΤΕΙ. Σήμερα λειτουργούν 24 ΑΕΙ σε 36 διαφορετικές πόλεις και 16 ΤΕΙ σε 40 πόλεις και κωμοπόλεις. Συνολικά υπάρχουν περισσότερα από 590 τμήματα. Από το 1999 έως το 2009 ιδρύθηκαν περίπου 100 νέα Τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, λόγω της χρηματοδότησης από την ΕΕ. Πολλά εξ αυτών δεν έχουν σαφές γνωστικό αντικείμενο.
Από τα πανεπιστήμια, όσα βρίσκονται σε Αττική, Πάτρα, Iωάννινα, Κέρκυρα και Χανιά λειτουργούν σε μία πόλη, ενώ τα υπόλοιπα «απλώνονται» σε δύο έως έξι πόλεις. Η αποτίμηση του χώρου της ανώτατης εκπαίδευσης που έγινε από το Υπουργείο Παιδείας κατέδειξε αλληλοεπικαλύψεις επιστημονικών αντικειμένων και κατακερματισμό που ξεπερνά το 60% των σχολών!

Δραστική μείωση εισακτέων
Στο μηχανογραφικό δελτίο του 2013, θα αποτυπωθούν οι ριζικές μεταρρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση.
Οι δραστικές περικοπές ακόμη και ολόκληρων ΑΕΙ θα μικρύνουν πολύ το δελτίο υποψηφίων, γεγονός πρωτόγνωρο για τα ελληνικά εκπαιδευτικά χρονικά, όπου η τάση ήταν το άπλωμα και όχι το συμμάζεμα των τμημάτων.
Πρώτοι που θα πληγούν, είναι όσοι έχουν επιλέξει να σπουδάσουν σε σχολές που βρίσκονται ή θα βρεθούν...στο κόκκινο.

Προβλέψεις
Αναλόγως με τις τελικές αποφάσεις για το κλείσιμο ή τη συγχώνευση σχολών, θα υπάρξει αντίστοιχη πρόβλεψη και για τον αριθμό των ήδη φοιτούντων σε υπό κατάργηση πανεπιστήμια και τμήματα.
Αλλωστε η κατάργηση ή η συγχώνευση των ΑΕΙ δεν θα σημάνει αυτόματα και τη διακοπή των σπουδών των φοιτητών.
 Η μεταφορά τους σε ομοειδή επιστημονικά αντικείμενα, των πανεπιστημίων υποδοχής, είναι ένας τρόπος να συνεχίσουν τις σπουδές τους.
Γεγονός είναι όμως ότι ανάμεσα στα ακαδημαϊκά ή κοινωνικά κριτήρια τα οποία θα αναζητήσει η ομάδα εργασίας της ΑΔΙΠ και του υπ. Παιδείας θα είναι και ο αριθμός των φοιτητών-σπουδαστών στα υπό λουκέτο ιδρύματα. Οσον αφορά τα δεκάδες ΤΕΙ που αναμένεται να...κοπούν οριστικά από το χάρτη, αυτά είναι ήδη απαξιωμένα από τους σπουδαστές τους, εδώ και χρόνια.
Οι περισσότερες σχολές δεν έλκουν καθόλου υποψηφίους ή έλκουν κάποιους ως τρίτη και τέταρτη επιλογή τους. Μοιραία ο τυφώνας των αλλαγών θα συμπαρασύρει και τον αριθμό των εισακτέων, που θα μειωθεί δραστικά, από το επόμενο κιόλας έτος, για να φθάσει σε ποσοστά παρόμοια με τον μέσο όρο των χωρών της ΕΕ.

Η εκθεση

Τι προτείνει ο ΟΟΣΑ για το «κούρεμα» των σχολών
Το ελληνικό σύστημα ανώτερης εκπαίδευσης αποτελείται από πολλά μικρότερα, ιδιαιτέρως κατακερματισμένα τμήματα με υψηλά επίπεδα αλληλοεπικάλυψης. Τα προβλήματα εντοπίζονται σε πολλά επίπεδα:

Εντός περιφερειών: η Ελλάδα έχει παρουσιάσει αύξηση ιδρυμάτων, αλλά ακόμα σημαντικότερο στοιχείο ως προς την αποδοτικότητα είναι ότι τόσο τα πανεπιστήμια όσο και τα ΤΕΙ έχουν δημιουργήσει παραρτήματα, συχνά με ένα ή δύο τμήματα μόνο, σε μικρές πόλεις εντός των περιφερειών τους.

Στο πλαίσιο ομοίων επιστημονικών κλάδων: προγράμματα πτυχίων σε συγκεκριμένες επιστήμες και επαγγέλματα έχουν διασπαστεί σε μικρότερα προγράμματα, που διαφέρουν ελάχιστα μεταξύ τους, ενδεχομένως για να δικαιολογηθεί η δημιουργία νέων τμημάτων και ο αυξημένος αριθμός ακαδημαϊκών θέσεων.

Τα παραδείγματα
Εξειδικεύοντας ακόμη περισσότερο, οι ιθύνοντες του ΟΟΣΑ προχωρούν στην ανάδειξη χαρακτηριστικών παραδειγμάτων, για τους ομοειδείς επιστημονικούς κλάδους, που βρίσκονται διάσπαρτοι και χωρίς λόγο ύπαρξης στα ελληνικά ΑΕΙ:
  • Στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης υπάρχουν δύο χωριστά τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ένα βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και το άλλο στις Σέρρες).
  • Στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών υπάρχει ένα Τμήμα Οικονομικών και ένα Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών. Επιπλέον, στο ίδιο Πανεπιστήμιο υπάρχει ένα Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και ένα άλλο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας.
  • Στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, υπάρχει ένα Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και ένα Τμήμα Βιομηχανικής Διοίκησης.
  • Στο Πανεπιστήμιο της Μακεδονίας υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Μάρκετινγκ και Διοίκησης Διαδικασιών (βρίσκεται στην Εδεσσα) και Διοικητικής Τεχνολογίας (βρίσκεται στη Νάουσα).
  • Στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών.
  • Στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου υπάρχουν τμήματα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τηλεπικοινωνιών και επίσης Επιστήμης και Τεχνολογίας Υπολογιστών.



ΑΠΘ, ΠΑΜΑΚ, ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Ειδικότερα, όσον αφορά τη Βόρεια Ελλάδα, στο ΑΠΘ προχωρούν συγχωνεύσεις των τμημάτων Γαλλικής, Γερμανικής και Ιταλικής Φιλολογίας στο τμήμα Αγγλικής Γλώσσας, προκειμένου να συγκροτηθεί το ενιαίο τμήμα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας, στην Πολυτεχνική σχολή εντάσσεται το τμήμα Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης που έως τώρα εδρεύει στη Βέροια, καθώς και τα τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τα οποία ωστόσο θα παραμείνουν στην Κοζάνη. Η σχολή ΝΟΠΕ «κόβεται» σε Νομική σχολή και σχολή Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών -στην οποία εντάσσεται και το τμήμα Δημοσιογραφίας, ενώ η σχολή Καλών Τεχνών αποτελείται από τα τμήματα Θεάτρου, Κινηματογράφου, Μουσικών Σπουδών, Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών. Στο ΠΑΜΑΚ μετακινείται το τμήμα Βαλκανικών Σπουδών της Φλώρινας καθώς και η παιδαγωγική σχολή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Αξιοσημείωτη, τέλος, είναι η συγκρότηση του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία σημαίνει τη μεταφορά πολλών τμημάτων (π.χ. Βιβλιοθηκονομίας, Πληροφορικής, Ηλεκτρονικής) στην πόλη των Σερρών -πράγμα που αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις. Στο πλαίσιο της παρουσίασης του σχεδίου «Αθηνά», ο υπουργός Παιδείας προανήγγειλε αύξηση του αριθμού εισακτέων σε ΑΕΙ κατά 15% και μείωση εισακτέων στα ΤΕΙ κατά περίπου 30% στις ερχόμενες πανελλαδικές εξετάσεις -κατά τις οποίες, όπως διευκρίνισε, δεν αναμένεται επαναφορά της «βάσης του 10».



Επιδοτήσεις στους φοιτητές που θα υποχρεωθούν να μετακομίσουν


Την παροχή επιδοτήσεων στους φοιτητές που θα υποχρεωθούν να μετακομίσουν λόγω των σχεδιαζόμενων συγχωνεύσεων των σχολών όπου υπάγονται προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, στο πλαίσιο συνέντευξης που παραχώρησε στην κρατική τηλεόραση.
«Θα μεριμνήσουμε ώστε να καλυφθούν οι όποιες δυσκολίες προκύπτουν», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ. Αρβανιτόπουλος, στον απόηχο της παρουσίασης του σχεδίου Αθηνά» το οποίο προβλέπει τη μείωση των τμημάτων σε 386, από 480 που είναι έως σήμερα, ενώ παράλληλα δρομολογεί τη δημιουργία ενός ομοσπονδιακού τύπου πανεπιστημίου.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, ο αριθμός των φοιτητών που θα «ξεριζωθούν» δεν ξεπερνά τους 10.000 - 15.000.
«Δεν είμαστε κοινωνικά ανάλγητοι. Πρωταρχικός μας στόχος είναι οι θυσίες των πολιτών να μην πάνε χαμένες», συμπλήρωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος, προσθέτοντας πως η χορήγηση των εν λόγω επιδοτήσεων υπόκειται σε ορισμένα κριτήρια.

Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας απάντησε στις επικρίσεις που ακούγονται από την πλευρά της ακαδημαϊκής κοινότητας περί μηδενικής συνεργασίας μεταξύ της κυβέρνησης και των εκπαιδευτικών, αντιτείνοντας πως έχει γίνει διάλογος και αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο υιοθέτησης προτάσεων που είναι προς τη σωστή, όπως ανέφερε, κατεύθυνση.
«Ναι στο διάλογο αλλά πρέπει όλοι να κατανοήσουμε που βρίσκεται η χώρα. Δεν έχουμε χρόνο», επισήμανε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι «ο στόχος είναι κοινός, η υπόθεση είναι εθνική, δεν χωράνε ιδεοληψίες ούτε κομματικές ιδιότητες και αντιλήψεις», τόνισε ο κ. Αρβανιτόπουλος.





0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου