Το θέμα μείωσης των τεκμηρίων κατά 30%
αποτελεί ειλημμένη απόφαση για το οικονομικό επιτελείο. Τα μικρότερα
τεκμήρια θα συμπαρασύρουν και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης για τους
ιδιοκτήτες ΙΧ με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω, οπότε η επιβάρυνση
αυτή θα μειωθεί αναλόγως.
Με αυτό τον
τρόπο τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών επιδιώκουν να «δελεάσουν»
τους κατόχους οχημάτων με μεγάλου κυβισμού κινητήρες να τα επαναφέρουν
στην κυκλοφορία και να τα βγάλουν από την φορολογική ακινησία.
Τέλη Κυκλοφορίας
Στα
Τέλη Κυκλοφορίας πολλές είναι οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι
με αποκορύφωμα την επαναφορά της πρότασης του πρώην υπουργού Οικονομικών
Γ. Παπακωνσταντίνου που αφορούσε στο Ολλανδικό μοντέλο χρέωσης ανά
χιλιόμετρο. Ωστόσο το υπέρογκο κόστος προμήθειας των GPS αλλά και ο παλαιός στόλος των αυτοκινήτων μάλλον λειτουργούν αποτρεπτικά.
Το μόνο θέμα που εξετάζεται σύμφωνα με πληροφορίες της «Η» αφορά στην
μερική καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση που κάποιο ΙΧ
βρίσκεται σε ακινησία.
Δηλαδή αν σε
κάποιο όχημα ο ιδιοκτήτης τους πραγματοποιήσει άρση ακινησίας τον Ιούνιο
να καταβάλλει μόνο το 50% του συνόλου των Τελών και όχι το 100%.
Με αυτό τον τρόπο επίσης το υπουργείο Οικονομικών ευελπιστεί να «ξυπνήσει» φορολογικά χιλιάδες αυτοκίνητα.
Παράλληλα ακούστηκε και μία πρόταση που αφορά στην προεξόφληση των
Τελών για τα επόμενα έτη με σημαντικές εκπτώσεις αλλά δεν έτυχε θερμής
υποδοχής. Ειδικότερα η συγκεκριμένη πρόταση αφορούσε την προεξόφληση των
Τελών για τα επόμενα 3 ή 5 χρόνια με έκπτωση που μπορεί να ανέλθει έως
και στο 50% του συνολικού τιμήματος. Αν όμως κάποιος αλλάξει τα Τέλη
Κυκλοφορίας στα επόμενα 3 ή 5 χρόνια τα αποτελέσματα θα είναι
δραματικά...
Τέσσερις αλλαγές στη φορολογία των ΙΧ
Μόλις ψηφιστεί η νομοθετική ρύθμιση θα αποσυνδεθεί το καθεστώς της ακινησίας από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας για εξαγωγή ή καταστροφή και πλέον όσοι έχουν τα οχήματά τους σε ακινησία και βρουν κάποιον αγοραστή στο εξωτερικό δεν θα χρειάζεται να καταβάλουν τα Τέλη Κυκλοφορίας. Επίσης όσοι κάτοχοι που έχουν τα οχήματά τους σε ακινησία και επιθυμούν να τα οδηγήσουν σε κάποιο κέντρο ανακύκλωσης της Εναλλακτικής Διαχείρισης για ολική καταστροφή επίσης δεν θα χρειάζεται να καταβάλουν τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Επίσης στις ίδιες διατάξεις σύμφωνα με πληροφορίες της «Η» θα δοθεί λύση στο θέμα που έχει προκύψει με τις πινακίδες «ΔΟΚ» των εμπόρων που θα μπορούν να τις χρησιμοποιούν σε όλα τα αυτοκίνητα που έχουν στις εκθέσεις τους ή αποκτούν από ιδιώτες και εταιρείες χρονομίσθωσης.
Με τη συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση θα αρθούν κάποιες αδικίες που υπήρχαν εδώ και πολλά χρόνια.
Ωστόσο υπάρχουν και άλλες διατάξεις στη νομοθετική ρύθμιση που αφορούν στη φορολογική μεταχείριση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων και ειδικότερα στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της φορολογικής τους «ηλικίας».
Ειδικότερα στα εισαγόμενα ΙΧ ως φορολογική «ηλικία» ορίζεται η 1η Αδεια Κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα και όχι η 1η άδεια κυκλοφορίας τους στην ΕΕ. Αποτέλεσμα του παραπάνω είναι να φορολογούνται άδικα οι κάτοχοί τους καθώς μπορεί να έχουν στα χέρια τους ένα αυτοκίνητο με πραγματική ηλικία ακόμη και άνω των 10 ετών ενώ η εφορία να τα φορολογεί ως μοντέλα 3ετίας.
Με τη συγκεκριμένη διάταξη χιλιάδες ιδιοκτήτες θα έχουν πολύ χαμηλότερο τεκμήριο όπως επίσης και Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης (για ΙΧ άνω των 2 λίτρων) και είναι πολύ πιθανό να βγουν και πάλι στην κυκλοφορία καθώς τώρα τα περισσότερα βρίσκονται σε καθεστώς «προσωρινής ακινησίας».
Πάντως υπάρχει και μια διάταξη που αφορά στη χρήση των πινακίδων «Μ» από τις εφορίες και σύμφωνα με πληροφορίες της «Η» θα μπουν σημαντικοί περιορισμοί στη χρήση τους ώστε να μην τις προμηθεύονται οι κάτοχοι για να... βολτάρουν!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου