Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016

Πώς απεργούν οι «εργαζόμενοι» στο Δημόσιο




ΟΛΘ: Μια πρωτότυπη απεργία με… αποδοχές

Την ώρα που εντείνονται τα προβλήματα από την απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το οποίο ουσιαστικά έχει νεκρώσει με σοβαρότατες επιπτώσεις στην εμπορική και τουριστική κίνηση, αποκαλυπτικά στοιχεία που φέρνει στο φως το Capital.gr δείχνουν ότι η απεργία γίνεται εκ του ασφαλούς, αφού ουσιαστικά οι απεργοί συνεχίζουν να πληρώνονται


Συγκεκριμένα σύμφωνα με στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr στις 24 εργάσιμες ημέρες του μήνα, οι απεργοί του ΟΛΘ, με κλειστό το λιμάνι πληρώνονται κανονικά τις 16 και ουσιαστικά χάνουν το ημερομίσθιο μόνο για τις 8 ημέρες. 

Πως επιτυγχάνεται η απεργία με … αποδοχές; Με την εφαρμογή του περίφημου συστήματος 4-3-3 το οποίο μοιράζει τους εργαζόμενους σε τρεις κατηγορίες, τους κανονικά εργαζόμενους, τους αδειούχους και το προσωπικό ασφαλείας.   Έτσι για κάθε 10 εργαζόμενους που εμφανίζονται να μην απεργούν, περίπου οι 4 είναι αδειούχοι, οι 3 είναι προσωπικό ασφάλειας και οι 3 εμφανίζονται να μην απεργούν (βεβαίως ανάλογα με τη μέρα το σύστημα έχει και … παραλλαγές).

Πιο συγκεκριμένα, κάθε ημέρα απεργίας εμφανίζεται να απεργεί λιγότερο από το 50% του προσωπικού, ενώ οι υπόλοιποι συνεχίζουν να πληρώνονται είτε ως προσωπικό ασφαλείας, είτε εργαζόμενοι κανονικά ή έχοντας δηλώσει κάθε μορφής άδεια (κανονική, αναρρωτική ή ρεπό).Και βέβαια εφαρμόζεται κυκλικότητα, μεταξύ εκείνων που συμμετέχουν στην απεργία και εκείνων που πληρώνονται κανονικά αφού εμφανίζονται να μην απεργούν, έστω και εάν το λιμάνι είναι κλειστό. 

Για παράδειγμα στις 26 Μαΐου από τους 355 εργαζόμενους απέργησαν οι 172, οι 54 ήταν προσωπικό ασφαλείας, οι 46 εργάστηκαν κανονικά ενώ οι 79 δήλωσαν άδεια (56 κανονική, 9 αναρρωτική, 14 ρεπό). Την επόμενοι οι "αδειούχοι" έφτασαν τους 89 (9 αναρρωτικές και 18 ρεπό) ενώ το προσωπικό ασφάλειας αυξήθηκε σε 56. 

Στις 3 Ιουνίου οι απεργοί έπεσαν στους 155, το προσωπικό ασφάλειας ήταν 55 άτομα, εργάστηκαν κανονικά 59 άτομα και οι αδειούχοι ήταν 81. 


Προβλήματα

Θυμίζουμε ότι η απεργία στο λιμάνι της Συμπρωτεύουσας έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στο εμπόριο, έχοντας μεταξύ άλλων μπλοκάρει την εκφόρτωση και αποθήκευση 70 χιλιάδων τόνων σωλήνων που προορίζονται για τον αγωγό TAP. Προβλήματα επίσης έχουν δημιουργηθεί στις εισαγωγές φορτίων νικελίου, αλατιού αλλά και  τις εξαγωγές προϊόντων όπως κλίνκερ. Τέλος εμπόδια έχουν προκύψει και στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, με τις εκφορτώσεις να έχουν παγώσει. 

Αποτέλεσμα η απεργία που γίνεται εναντίον της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, να έχει ανακόψει και την ανοδική πορεία στην κίνηση του λιμανιού η οποία από αύξηση 8,5% στο τετράμηνο, μετά την απεργία έχει πέσει στο 5μηνο στο -1,5%.
 




*Σημείωση: Ο ΟΛΘ έχει 355 εργαζόμενους, εκ των οποίων 338 μόνιμοι.


Χ. Φλουδόπουλος

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου