Το πράσινο φως για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ άναψε σήμερα το υπουργικό συμβούλιο εγκρίνοντας το σχετικό νομοσχέδιο.
Το νομοσχέδιο για την αξιοποίηση των σιδηροδρόμων αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή εντός της εβδομάδας.
Προβλέπει τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ από τους 6.050 εργαζομένους σε περίπου 3.700 (μέσω συνταξιοδότησης 1.000 ατόμων και μετατάξεων άλλων 1.350), περικοπή των ζημιογόνων δρομολογίων, είσοδο στρατηγικού εταίρου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ποσοστό 49% και παραχώρηση του μάνατζμεντ, απελευθέρωση των κομίστρων και αυξήσεις των εισιτηρίων από τον προσεχή Ιανουάριο. Για τα δρομολόγια που θα χαρακτηριστούν άγονα, προβλέπεται ετήσια επιδότηση ύψους 50 εκατ. ευρώ.
Σε σχέση με το προσχέδιο, επί του οποίου η τρόικα πραγματοποίησε αρκετές παρατηρήσεις, έχουν γίνει ήδη δύο αλλαγές, οι οποίες αφορούν στα εργασιακά. Συγκεκριμένα, προβλέπεται σε πρώτη φάση εθελούσιος χαρακτήρας για τις περίπου 1.350 μετατάξεις των εργαζομένων του ΟΣΕ, καθώς θα δοθεί προτεραιότητα σε όσους θελήσουν μόνοι τους να μετακινηθούν. Αν ο αριθμός τους δεν είναι επαρκής, θα ακολουθήσουν υποχρεωτικές μετατάξεις, οι οποίες θα στηριχθούν και σε κοινωνικά κριτήρια (ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, σπουδές κ.λπ.).
Η δεύτερη αλλαγή, η οποία προέκυψε από τη δημόσια διαβούλευση, είναι η σαφέστερη διατύπωση για τις αποδοχές των εργαζομένων. Το σχέδιο, το οποίο εγκρίνεται σήμερα, θα αναφέρει σαφώς ότι βασικοί μισθοί και πρωτεύουσες απολαβές των εργαζομένων θα είναι δεσμευτικές με βάση τις ισχύουσες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, ενώ οι περικοπές θα αφορούν όλες τις έκτακτες απολαβές (επιδόματα κ.λπ.) με στόχο οι δευτερεύουσες να μην ξεπερνούν το 10%-15% των κύριων αποδοχών.
Κέρδος online
Πώς γίνονται οι δοκιμές αξιοπιστίας στα μοντέλα Jaguar Land Rover
Πριν από 13 δευτερόλεπτα
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου