Οι Θεσσαλονικείς θα γνωρίζουν σίγουρα το φιάσκο με τους ποδηλατόδρομους με τους οποίους γέμισε εδώ και μερικά χρόνια η πόλη, και που απλά δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο την ήδη βεβαρυμένη κίνηση των οχημάτων.
Και οι οποίοι μόνο από ποδηλάτες δεν χρησιμοποιούνται.
Εν ολίγοις, οι ποδηλατόδρομοι στη πόλη μας θυμίζουν το κλασικό «όλα τα είχε η Μαριωρή ο φερετζές της έλειπε…».
Και όχι μόνο δεν συμβάλουν σε κάποια ανακούφιση του κυκλοφοριακού χάους, αλλά το επιτείνουν αφού απλά μειώνουν τα πλάτη των άτυχων δρόμων στους οποίους τοποθετήθηκαν, ή χρησιμεύουν για την εναπόθεση κάδων, εγκαταλειμμένων ι.χ. κλπ.
Εν πάση περιπτώσει, ο ποδηλατισμός είναι ιδέα (αφού), κάποιοι «φωστήρες» το σκέφτηκαν, και κάποιοι επιτήδειοι σίγουρα τα ‘κονόμησαν (στις εποχές των παχέων αγελάδων) και τώρα οι χορταριασμένοι ποδηλατόδρομοι έμειναν για να μας θυμίζουν ότι συνεχίζουμε να ζούμε σε μπανανία (που δεν παράγει ούτε μπανάνες).
Με διάφορους πειραγμένους νεοχίπιδες, χορτοφάγους, εναλλακτικούς, δήθεν, και γενικά τύπους «προχώ», που νομίζουν ότι δηλώνοντας ποδηλάτες βρίσκονται στη πρωτοπορία του οικολογικού ακτιβισμού, να καβαλάνε τα πανάκριβα ποδήλατά τους, με όλα τα παραφερνάλια, και όποιον πάρει ο χάρος!
Διότι όπως έγραψα και άλλοτε, ο ποδηλατισμός είναι το τελευταίο στάδιο του ακτιβισμού (και εν μέρει του αγαναΧτισμού).
Βέβαια, το ότι προκαλούν τεράστια ζημιά στο περιβάλλον δημιουργώντας μποτιλιαρίσματα και μόλυνση του αέρα όταν αναγκάζουν π.χ. δεκάδες ι.χ. να τους ακολουθούν με 5 χλμ/ω είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο.
Χώρια το ότι όλοι τους είναι κατά βάση παράνομοι, αφού αν δεν απατώμαι ο ΚΟΚ απαιτεί άδεια κυκλοφορίας, πινακίδες και για τα ποδήλατα.
Ψιλά γράμματα για τους τραμπούκους των δυο τροχών.
Που είναι πρωτοπόροι μεν, αλλά πιστεύουν ότι ο κόσμος (ειδικά οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια) τους ανήκει, διότι όλοι εμείς οι υπόλοιποι είμαστε υλιστικά γουρούνια.
Στη πόλη μέσα λοιπόν, ο ποδηλατισμός είναι μια ακόμη μούφα, μια μόδα που εύχομαι σύντομα να περάσει όπως πέρασαν και άλλες παρόμοιες.
Εκτός και αν ποτέ γίνουμε Κοπεγχάγη, που δεν το βλέπω.
Μογκαντίσου ίσως (με τη βοήθεια του Αλέξη).
Στη παραλία της Θεσσαλονίκης όμως οι ποδηλατόδρομοι λειτουργούν.
Κυρίως επειδή εκεί ο κάθε μοδάτος ποδηλάτης αρέσκεται στο να κάνει τη βόλτα του, αδιαφορώντας πολλές φορές για παιδάκια ή σκυλάκια που τυχόν θα βρεθούν μέσα στα όρια του ποδηλατόδρομου.
Που ειδικά στο κομμάτι της παλιάς παραλίας, πιάνει το μισό της αποβάθρας (το άλλο μισό το πιάνουν οι συμπαθείς μαύροι με τα σεντόνια και τις πραμάτειες τους), με αποτέλεσμα να μη μπορεί να κυκλοφορήσει πεζός με ασφάλεια.
Και αν τυχόν γλιτώσεις από το να σε πατήσει κανείς, αν πας να διαμαρτυρηθείς θα ακούσεις τα σχολιανά σου.
Διότι σύμφωνα με αυτή τη νέα τρέλα «νόμος είναι το δίκιο του ποδηλάτη»!
Σε άλλες χώρες πάλι, σαφώς πιο πολυπληθείς και πιο οργανωμένες, που ίσως έχουν λύσει το κυκλοφοριακό τους εδώ και χρόνια, υπάρχουν άλλα προβλήματα που εδώ ακόμη δεν μας απασχολούν.
Για παράδειγμα στη Κίνα, και πιο συγκεκριμένα στη πόλη Τσονκίνκ, που οι αρμόδιοι του Δήμου έφτιαξαν ειδικές λωρίδες στα πεζοδρόμια για τους χρήστες των smartphones!
Για όλους εκείνους δηλαδή τους ζωντανούς νεκρούς, που περπατάνε και στέλνουν μηνύματα ή ενημερώνουν το προφίλ τους στο φέισμπουκ.
Χωρίς να βλέπουν γύρω τους.
Βέβαια ο σκοπός των νέων λωρίδων είναι κατά βάση ειρωνικός, μπας και καταλάβουν τη βλακεία τους, και τον κίνδυνο που ελλοχεύει να τους πατήσει κανένα αμάξι, να τρακάρουν μεταξύ τους, ή να πέσουν σε κανέναν ανοιχτό υπόνομο…
Όπως και να έχει, έχουν ήδη δημιουργηθεί δυο διαφορετικές λωρίδες στα πεζοδρόμια της πόλης, με τη μια να είναι αποκλειστικά για τους ψηφιακούς δημότες και την άλλη για όλους τους υπόλοιπους.
Η ιδέα, λένε οι Κινέζοι, προήλθε από κάτι ανάλογο που είχε γίνει στη Ουάσιγκτον από το κανάλι του National Geographic, το οποίο είχε οργανώσει ένα είδος πειράματος προκειμένου να μελετηθεί η συμπεριφορά των χρηστών smartphones.
Βέβαια, τόσο στην Αμερική, όσο και στη Κίνα, το συμπέρασμα είναι ένα και το αυτό: Αυτοί που είναι βυθισμένοι στον κόσμο της κινητής τηλεφωνίας δεν συμμορφώνονται με πινακίδες, λωρίδες, κλπ αφού δεν τις προσέχουν καν. Είναι τόσο αποστασιοποιημένοι από το περιβάλλον τους.
Καιρός είναι να δούμε και κάτι ανάλογο στη Θεσσαλονίκη, αφού αν το αποφασίσει κανένας δικτυωμένος συγκοινωνιολόγος όλο και θα πειστεί ο προχώ δήμαρχος και θα το εφαρμόσει.
Και τότε να δείτε πλάκες με τους μουτζαχεντίν ποδηλάτες να πέφτουν επάνω στους απορροφημένους γκατζετίστας!
Η σύγκρουση των δυο κόσμων.
Ε ρε γέλια…
Strange Attractor
ΥΓ- Ειλικρινής απορία: Αφού το να καβαλάς ποδήλατο είναι τόσο οικολογικό και προχωρημένο, γιατί δεν ξαναβγάζουμε στους δρόμους τα άλογα, τα μουλάρια, και τα γαϊδούρια;
Που εν πάση περιπτώσει είναι και πιο παραδοσιακά ελληνικά μέσα μεταφοράς;
Αναμένω απάντηση από τον Τρεμόπουλο…
1 σχόλια:
Τα ισοπεδώνεις όλα ρε φίλε και είσαι άδικος, ακόμα και άσχετος. Εσύ θέλεις να μην αλλάξει τίποτα στη Θεσσαλονίκη; Θέλεις να κουβαλάς τη μιζέρια σου με το κουρσάκι σου ή την θαυμαστή κουρσάρα σου και να είσαι ο αποκλειστικός κυρίαρχος των δρόμων. Χίλια κακά έχουν τώρα οι ποδηλατόδρομοι και οπωσδήποτε κανένας ποδηλάτης δεν είναι άγιος, όμως ποιο καλό έχει η αυτοκίνηση (εκτός το δικό σου συμφέρον και την αυτιστική εμμονή σου σε ό,τι είναι τώρα να είναι στον αιώνα τον άπαντα); Οι ποδηλατόδρομοι μπορούνε να βελτιώνονται συνεχώς, παρόλη την κουτάλα και τη λαμογιά, πάντως πολύ φτηνότερα από το δικό σου άδικο σύστημα αποκλειστικής κατοχής της ασφάλτου με την εγκληματική κονομησιά και διαπλοκή. Εκτός κι αν νομίζεις ότι τσάμπα γίνανε τόσοι άσφαλτοι. Ως μη ποδηλάτης αλλά ως αυτοκινούμενος, θα συμφωνούσα να ρεγουλάρονται δέκα βελτιωτικά μέτρα για το ΙΧ και ένα για τα ποδήλατα. Πάλι πιο γρήγορα θα είχε εξελιχθεί η ποδηλατοκίνηση. Τώρα περί συμπεριφοράς των ποδηλατών, με τι ποσοστά να τη συγκρίνω με τη συμπεριφορά των ανθρώπων σαν κι εσένα στο τιμόνι; Ευτυχώς, ζούμε ακόμα. Δεν μας πάτησε κανένα γουρούνι με ρόδες.
Δημοσίευση σχολίου