Οι πωλήσεις των CD βουλιάζουν χρόνο με τον χρόνο. You Tube, iTunes και μία στρατιά άλλων υπηρεσιών στο Διαδίκτυο έχουν κάνει την πρόσβαση στη μουσική πιο εύκολη από ποτέ.
Η τάση είναι σχεδόν παγκόσμια. Πλην μίας φωτεινής εξαίρεσης: της Ιαπωνίας.
Αν και οι πωλήσεις των μουσικών CD έχουν μειωθεί και στην Ιαπωνία - τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά σε είδη μουσικής μετά τις ΗΠΑ - εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το 85% της μουσικής βιομηχανίας, αναφέρουν οι New York Times.
Ένας παράγοντας, ο οποίος εν μέρει δικαιολογεί το φαινόμενο, αφορά τις πολύπλοκες σχέσεις με τις εταιρείες που ελέγχουν τα δικαιώματα. Δεν είναι όμως αρκετός για να ερμηνεύσει πλήρως την απροθυμία της Ιαπωνίας να στραφεί στις ψηφιακές αγορές.
Η απάντηση ίσως βρίσκεται τελικά αφενός στην αγάπη αυτού του κόσμου για το προϊόν καθαυτό (τη θήκη, τα έξτρα) όσο και στην ανάγκη του να δημιουργεί συλλογές, υποστηρίζει ο δημοσιογράφος Μπεν Σεσάριο στους New York Times.
Ο Ρόμπερτ Πουλ όμως, από την εταιρεία Something Drastic (Κάτι Δραστικό), στο Τόκιο, η οποία διοργανώνει μουσικά δρώμενα, θεωρεί ότι για να κατανοήσει κανείς το φαινόμενο πρέπει να λάβει υπόψη του ότι η πειρατεία είναι κάτι το οποίο απορρίπτει η ιαπωνική κουλτούρα. «Πρόκειται για μία κοινωνία, στην οποία η κλοπή θεωρείται ανήθικη, ακόμη και σε αυτό το επίπεδο», επισημαίνει στην Independent.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου