Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2012

Carrefour: Δύσκολα τα πράματα ~ Μεγάλη πτώση στις πωλήσεις



Ακόμη πιο βαθιά στην ύφεση, καταγράφοντας διψήφιο ποσοστό πτώσης των πωλήσεών της σε ένα τρίμηνο, το τέταρτο, που αποτελεί την καλύτερη περίοδο για το λιανεμπόριο, βούλιαξε ο γαλλικός όμιλος Carrefour στην ελληνική αγορά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η πτώση στις πωλήσεις στο τέταρτο τρίμηνο άγγιξε το...
 10,5%, με αποτέλεσμα σε απόλυτο αριθμό οι πωλήσεις να υποχωρήσουν στα 626 εκατ. ευρώ όταν το τρίτο τρίμηνο του έτους είχαν διαμορφωθεί στα 610 εκατ. ευρώ ενώ στις like for like πωλήσεις η πτώση άγγιξε το 9,5%.

Ανάλογη εικόνα και σε επίπεδο ετήσιων αποτελεσμάτων όπου ο τζίρος περιορίσθηκε στα 2,497 δις. ευρώ καταγράφοντας μείωση 8,1% και 8,3% στις like for like πωλήσεις.

Πηγές προσκείμενες στη διοίκηση της Carrefour Μαρινόπουλος ανέφεραν, πάντως, πως κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2011, αυξήθηκε η επισκεψιμότητα στα καταστήματα της εταιρείας και ενισχύθηκαν οι πωλήσεις στα τρόφιμα. Υπενθυμίζεται πως ο γαλλικός όμιλος σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσει την επιδείνωση της ύφεσης και να αντιστρέψει την αρνητική πορεία στην εγχώρια αγορά, τοποθέτησε στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου τον κ. Jerome Loubere στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Carrefour Μαρινόπουλος και διατήρησε την επιθετική πολιτική τιμών. Η τακτική αυτή, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς είναι μονόδρομος καθώς οι καταναλωτές ύστερα από τη δραστική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματός τους αναζητούν προϊόντα που συνδυάζουν φθηνή τιμή και καλή ποιότητα (value for money). Να σημειωθεί τέλος πως οι πωλήσεις της Carrefour σε παγκόσμιο επίπεδο έφθασαν στα 95,1 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας οριακή άνοδο της τάξης του 0,5%.


Πηγές: Euro2day / imerisia


Δείτε ακόμη ~ Υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά;




*Υπόψιν ότι άλλες αλυσίδες super market, όπως η Μασούτης, αύξησαν τις πωλήσεις τους και τον τζίρο, επωφελούμενοι την αποχώρηση της Ατλάντικ από την αγορά λόγω πτώχευσης.

Η εταιρεία Μασούτης είναι ελληνικών συμφερόντων και ανήκει στον Διαμαντή Μασούτη, γέννημα-θρέμμα της Μακεδονίας και συγκεκριμένα από το Άδενδρο του νομού Θεσσαλονίκης.


Μασούτης: Στα 700,5 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2011

Με ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης τζίρου στο εγχώριο λιανεμπόριο έκλεισε το 2011 ο όμιλος Μασούτη, καταγράφοντας διεύρυνση πωλήσεων στο δωδεκάμηνο κατά 10,6%.

Ετσι πέτυχε το στόχο τζίρου για την περσινή χρήση, καθώς αυτός έφτασε τα 700,5 εκατ. ευρώ, έναντι σχεδόν 634 εκατ. ευρώ το 2010.

Η αλυσίδα των 240 και πλέον σημείων ενέταξε, μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες στο δίκτυο της ένα ακόμη σημείο πώλησης στο Κιλκίς, που το εξαγόρασε, καθώς λειτουργούσε ως κατάστημα τοπικού λιανέμπορου.


Άνοδος πωλήσεων

Οσον αφορά στα private-label της «Μασούτης», η άνοδος των πωλήσεών τους ξεπέρασε το 30%, με μία γκάμα άνω των 900 κωδικών, οι οποίοι διευρύνονται συνεχώς (πρόσφατα προστέθηκε και η οικογένεια των ζυμαρικών).

Το 2012 η αλυσίδα εκτιμάται ότι θα αρχίσει να διαθέτει και γαλακτοκομικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, θα προστεθούν 50 νέοι κωδικοί και θα επαναλανσαριστούν 200-250 άλλοι, οι οποίοι ήδη υφίστανται στο ράφι ή στο ψυγείο.

Η «Μασούτης» για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αξιοποιεί μόνο Έλληνες προμηθευτές και σημαντικό ρόλο στην αύξηση του τζίρου απ' αυτά θα διαδραματίσει το νέο Logistics-Center του ομίλου, κόστους επένδυσης 50 εκατ. ευρώ.

Στον επενδυτικό τομέα, εντός της επόμενης πενταετίας, αρχής γενομένης από το 2012, ο όμιλος Μασούτη στοχεύει να δημιουργήσει 360 νέα σημεία πώλησης πανελλαδικά, τα οποία δυνητικά θα έχουν τζίρο 2 δισ. ευρώ.


Πλάνο

Αυτό το πλάνο ανάπτυξης, που υποστηρίζεται και από το καινούργιο Logistics-Center, προϋποθέτει αναγκαστικά γεωγραφική επέκταση και νοτιότερα, καθώς η «Μασούτης» διαθέτει ήδη μεγάλα μερίδια αγοράς στη βόρεια Ελλάδα. Υποψήφιες περιοχές για την περαιτέρω ανάπτυξή της είναι η Στερεά Ελλάδα, η Ήπειρος και η νησιωτική χώρα.

Να σημειωθεί ότι το νέο Logistics-Center στο Καβαλάρι Θεσσαλονίκης μπορεί να τροφοδοτεί απευθείας καταστήματα μέχρι και σε 300 χλμ. απόσταση, το οποίο σημαίνει ότι εάν η «Μασούτης» επιθυμεί να επεκταθεί περισσότερο νότια και προς την Αττική, θα πρέπει να αποκτήσει και κάποια ενδιάμεση αποθηκευτική εγκατάσταση, προκειμένου να συγκρατήσει σε αποδεκτά επίπεδα το κόστος μεταφοράς.

Του Δημήτρη Διαμαντίδη

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου