Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012

Δισεκατομμυριούχος ο Τούρκος με το... ελληνικό γιαούρτι


Τα δισεκατομμύριά του όμως, κινδυνεύουν λόγω... διαζυγίου.

Χρειάστηκε μόνο ένα παλιό εργοστάσιο, ένα μικρό επιχειρηματικό δάνειο και η αμερικανική «μόδα» του ελληνικού γιαουρτιού, για να γίνει ο Hamdi Ulukaya, ένας 40χρονος τούρκος μετανάστης στις ΗΠΑ, δισεκατομμυριούχος.

Το γιαούρτι του, το Chobani, είναι το πρώτο σε πωλήσεις στις ΗΠΑ, με τις πωλήσεις του να έχουν πενταπλασιαστεί από το 1009, δίνοντας στον Ulukaya περιουσία...
 1,1 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.


Παρότι ξεκίνησε να παράγει το Chobani πριν από μόλις πέντε χρόνια, ο τούρκος επιχειρηματίας ελέγχει σήμερα το 17% της αμερικανικής αγοράς γιαουρτιού.

Όμως, η περιουσία του Ulukaya απειλείται τόσο από τον ανταγωνισμό των άλλων εταιρειών γιαουρτιού όσο και από την… πρώην σύζυγό του, την Ayse Giray. Η παιδίατρος τον μηνύει, ζητώντας πάνω από το μισό της Chobani.

Ο Ulukaya μετανάστευσε από την Τουρκία στις ΗΠΑ το 1997, όπου η οικογένειά του διατηρούσε μία φάρμα και παρήγαγε γαλακτοκομικά. Αφότου έκανε μερικά μαθήματα στο State University of New York, άρχισε να παράγει φέτα.

Στην αγορά του γιαουρτιού, μπήκε το 2005. Αγόρασε ένα εργοστάσιο που είχε κλείσει και δύο χρόνια αργότερα, έστειλε τα πρώτα ελληνικά γιαούρτια Chobani στα σούπερ μάρκετ.

Φέτος, η Chobani ήταν χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου.

Την ίδια ώρα, η πρώην σύζυγος του Ulukaya διεκδικεί δικαστικά το 53% της εταιρείας του, υποστηρίζοντας ότι κατά την περίοδο 1997-2009 έδωσε στον σύζυγό της 500.000 δολάρια για να τον βοηθήσει να ξεκινήσει μια επιχείρηση φέτας, τα οποία εκείνος χρησιμοποίησε για να αγοράσει ένα παλιό εργοστάσιο της Kraft Foods και να ξεκινήσει την Agro-Farma. Το ζευγάρι χώρισε το 1999 και, όπως υποστηρίζει τώρα η σύζυγος, ο Ulukaya αρνήθηκε να της δώσει μερίδιο από τα κέρδη που αποκόμισε στη συνέχεια από τις επιχειρηματικές δραστηριότητές του.

Σε ό,τι αφορά πάντως την κατανάλωση, όλα δείχνουν πως οι προοπτικές για το ελληνικό γιαούρτι είναι κάτι περισσότερο από καλές.

«Σε καταναλωτικό επίπεδο, η μόδα του ελληνικού γιαουρτιού είναι η μεγαλύτερη καινοτομία που έχει υπάρξει στη βιομηχανία γαλακτοκομικών προϊόντων από την εποχή που ξεκίνησαν οι ατομικές συσκευασίες προϊόντων όπως το γιαούρτι και τα στικ μοτσαρέλας», λέει χαρακτηριστικά ο Robert Ralyea, επικεφαλής του Εργαστηρίου Επεξεργασίας και Ανάπτυξης Τροφίμων του Πανεπιστημίου Cornell. Και η συγκεκριμένη εταιρεία, όπως λέει, εκμεταλλεύτηκε τη συγκεκριμένη τάση με τον καλύτερο τρόπο...

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου