Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Όταν το παράνομο παρκάρισμα κοστίζει ανθρώπινες ζωές...


Η ένωση για τα δικαιώματα των πεζών με ανακοίνωση που εξέδωσε επαναφέρει το θέμα της ανεξέλεγκτης και ατιμώρητης κατάληψης των πεζοδρόμων της πόλης από αυτοκίνητα, που ίσως αυτή τη φορά ευθύνεται για την απώλεια της ζωής μιας συμπολίτισσάς μας.

Αφορμή για την καταγγελία αυτή στάθηκε το περιστατικό που έλαβε χώρα την περασμένη Τρίτη, όταν μία ηλικιωμένη πέθανε από ασφυξία όταν το διαμέρισμα της στο κέντρο της πόλης τυλίχτηκε στις φλόγες.:


Στην σχετική αυτή ανακοίνωση που εξέδωσε η ένωση για τα δικαιώματα των πεζών τονίζει πως «στη χθεσινή (σ.σ. Τρίτη) πυρκαγιά σε πολυκατοικία στον πεζόδρομο Γκαρμπολά, λόγω των παράνομα σταθμευμένων αυτοκινήτων, τα αυτοκίνητα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ήταν αναγκασμένα να σταματούν μακριά από το σημείο της φωτιάς.

Η κατάσβεση επιτεύχθηκε επειδή είχαν μάνικες με επαρκές μήκος ώστε να διατρέχουν ολόκληρο τον πεζόδρομο! Δεν επιτεύχθηκε όμως η διάσωση της ηλικιωμένης γυναίκας που πνίγηκε από τους καπνούς».

Επίσης στην ανακοίνωση προσθέτεται πως «ενδεικτικό της απραξίας των ελεγκτικών αρχών ήταν το γεγονός ότι στις 16:20, τρεις ώρες μετά το συμβάν, και ενώ στον χώρο παρέμενε το πυροσβεστικό όχημα, τα Ι.Χ. που παρεμπόδιζαν την πρόσβασή του εξακολουθούσαν να είναι παρκαρισμένα στον πεζόδρομο, χωρίς να έχουν απομακρυνθεί, ούτε καν ελεγχθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες μας, από τους οκτώ γερανούς που διαθέτει η Τροχαία, μόνο ένας είναι σε λειτουργία, και αυτός μέχρι τη 1:30 το μεσημέρι!».

Στην ανακοίνωσή της η Ένωση για τα δικαιώματα των πεζών επισημαίνει παράλληλα πως «η οδός Γκαρμπολά όπως και άλλοι πεζόδρομοι της Θεσσαλονίκης, είναι αναγκασμένη να ζει αποκλεισμένη από υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης διότι πρέπει να εξυπηρετεί, ως χώρος στάθμευσης, τα αυτοκίνητα κάποιων περιοίκων. Κι αυτό υπό το βλέμμα της Δημοτικής Αστυνομίας που διατηρεί επί ώρες κάθε πρωί ένα περιπολικό εκεί για τον έλεγχο του παρεμπορίου.

Η Ένωση για τα δικαιώματα των πεζών στιγματίζει την αδυναμία των ελεγκτικών αρχών να επιβάλουν το νόμο στους πεζοδρόμους, όπου αντί για συνθήκες ασφαλούς και αμέριμνης κίνησης και παραμονής των πεζών, επικρατεί ο φόβος από διερχόμενα δίκυκλα και αυτοκίνητα και η ανεξέλεγκτη κατάληψη του χώρου. Οι πεζόδρομοι δημιουργούνται για να φέρουν στην πόλη ποιότητα ζωής, να ξαναδώσουν το δημόσιο χώρο στον άνθρωπο, και αντ' αυτού καταλαμβάνονται και πάλι από τις μηχανές και τους τροχούς, υπό την ανοχή της ΕΛ.ΑΣ. και της Δημοτικής Αστυνομίας».

Πηγή

http://www.enosipezon.gr/

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου