Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

Το κόστος για τις 15 πιο συχνές βλάβες αυτοκινήτου


Το αυτοκίνητο μας λύνει τα χέρια (και τα πόδια), όμως όπως πολύ καλά θα ξέρουν όσοι δεν αποφάσισαν να το… ρίξουν στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το αυτοκίνητο και η συντήρησή του κοστίζουν. Και σε μερικές περιπτώσεις κοστίζουν αρκετά.

Παρακάτω συγκεντρώσαμε μερικές από τις πιο διαδεδομένες ή και «υποχρεωτικές» βλάβες και επιδιορθώσεις τις οποίες σίγουρα κάποια στιγμή θα χρειαστεί να αντιμετωπίσετε, καθώς και το ενδεικτικό τους κόστος.


Σημειώστε ότι στις ενδεικτικές τιμές που αναγράφονται παρακάτω δεν συμπεριλαμβάνεται ΦΠΑ 23%.


Αμορτισέρ 
Η αλλαγή αμορτισέρ θα σας κοστίζει 80€ για τα εργατικά και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 150€, ανάλογα το μοντέλο του αυτοκινήτου σας. Τα ανταλλακτικά κατά μέσο όρο κοστίζουν 400€ η τετράδα.


Δισκοπλατώ
Αν ενώ πατάτε γκάζι το αυτοκίνητο δεν επιταχύνει, τότε έχει φθαρεί ο δίσκος του συμπλέκτη με αποτέλεσμα να «γλυστράει» και να μην μπορεί να μεταδώσει σωστά την ροπή στρέψης. Σε αυτήν την περίπτωση θα χρειαστείτε αλλαγή δισκοπλατώ, οι τιμές για την οποία ξεκινούν από 80€, ανάλογα με το πού έχει την κίνηση το αυτοκίνητο (μπρος-πίσω) και φτάνουν μέχρι και τα 180€. Σε ακραίες περιπτώσεις και για συγκεκριμένα μοντέλα, τα εργατικά για αλλαγή δισκοπλατώ «αγγίζουν» τα 500€. Ενδεικτική τιμή για ένα καινούργιο δισκοπλατώ είναι τα 140€.


Μπαταρία
Αν δεν την «κακομεταχειρίζεστε» ξεχνώντας κατά καιρούς ανοιχτά φώτα, ηχοσύστημα κτλ. μια καλή μπαταρία θα σας κρατήσει περί τα 5 χρόνια. Η αλλαγή της συνήθως δεν χρεώνεται με εργατικά και κοστίζει από 60 μέχρι 90 ευρώ ανάλογα την χωρητικότητα. Σίγουρα θα βρείτε και φθηνότερες, αλλά θα είναι αμφιβόλου ποιότητας και διάρκειας ζωής.


Λάστιχα
Ούτε εδώ χρεώνονται έξτρα τα εργατικά μιας και συνήθως συμπεριλαμβάνονται στο «πακέτο» αγοράς. Το κόστος για να αλλάξετε λάστιχα στο αυτοκίνητο κατά μέσο όρο ανέρχεται στα 300€ για καινούργια λάστιχα (τετράδα) για ένα μεσαίο αυτοκίνητο και παίρνει την ανιούσα ανάλογα με το μέγεθος του αυτοκινήτου, φτάνοντας ακόμα και τα 1500€ (τετράδα).


Τακάκια
Τα τακάκια καθαρίζονται και ελέγχονται σε ετήσιο service και αλλάζονται συνήθως κάθε 70.000 χιλιόμετρα, αν και αυτό εξαρτάται και από την χρήση που τους κάνετε. Το κόστος για την αλλαγή τους ανέρχεται στα 25€, ενώ τα ανταλλακτικά κοστίζουν κατά μέσο όρο 50€ για ένα σετ (μπρος – πίσω).


Αντλία βενζίνης
Το κόστος για αλλαγή της αντλίας – τρόμπας βενζίνης κυμαίνεται από 50 μέχρι 100€ ανάλογα με το μέγεθος του αυτοκινήτου. Υπολογίστε ότι για να αλλάξετε την αντλία βενζίνης σε ένα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο θα πληρώσετε περί τα 150€ μαζί με το κόστος αγοράς του ανταλλακτικού.



Αντλία συμπλέκτη
Τα εργατικά για να αλλάξετε την αντλία συμπλέκτη στο αυτοκίνητο κυμαίνονται από 30 μέχρι 80€ ανάλογα το μοντέλο και τη δυσκολία αφαίρεσης/τοποθέτησης. Το κόστος μιας αντλίας κατά μέσο όρο ανέρχεται στα 50€ αν είναι μηχανική και στα 100€ αν είναι υδραυλική.


Υαλοκαθαριστήρες 
Οι φθαρμένοι υαλοκαθαριστήρες αφήνουν τα… ίχνη τους στο τζάμι όταν χρειάζονται αλλαγή. Για ένα ζευγάρι «σιλικονάτους» υπολογίστε ότι θα πληρώσετε 30€, ενώ για τους κλασσικού τύπου 15€ ανά ζευγάρι.


Λάμπες/προβολείς 
Το κόστος αλλαγής τους (συμπεριλαμβανομένου το ανταλλακτικού) ανέρχεται στα 2€, ενώ αν επιλέξετε τις πιο «δυνατές» που βγάζουν συν 90% φωτεινότητα σε σχέση με τις συμβατικές το κόστος φτάνει περίπου στα 12€ ανά λάμπα/προβολέα.


Ηλεκτρικά παράθυρα 
Δεν έχουν συγκεκριμένη διάρκεια ζωής, αφού σε μερικές περιπτώσεις μπορούν να «αντέξουν» για χρόνια, ενώ σε άλλες που δεν το περιμένετε να «κλατάρουν» χωρίς λόγο και αιτία. Το κόστος αλλαγής τους (εργατικά) ξεκινά από 65€ και μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 150€ ανά τεμάχιο συμπεριλαμβανομένων των ανταλλακτικών.


Κλιματισμός
Οι πιο συνηθισμένες βλάβες του κλιματισμού είναι η διαρροή του υγρού που οδηγεί στην απουσία ψύξης και η φθορά του κομπρεσέρ λόγω σπασίματος του σωλήνα. Οι αυξομοιώσεις εδώ είναι μεγάλες ανάλογα με τη μάρκα και το μοντέλο του αυτοκινήτου. Αν χρειαστεί αλλαγή του κομπρεσέρ το κόστος επισκευής μαζί με τα ανταλλακτικά κυμαίνεται από 250€ μέχρι 750€. Αν υπάρχει διαρροή υγρού τότε το κόστος κατά μέσο όρο ανέρχεται στα 100€.


Δυναμό 
Συμβαίνει σε αρκετές περιπτώσεις να μην «φορτώνει» το δυναμό στο αυτοκίνητο και έτσι να "μένετε" γρήγορα από μπαταρία χωρίς να είναι χαλασμένη. Η ανακατασκευή του δυναμό κοστίζει περί τα 50€ συν ό,τι ανταλλακτικό χρειαστεί. Σε αρκετές περιπτώσεις η ανακατασκευή είναι ασύμφορη, έτσι θα πρέπει να μπει καινούργιο δυναμό, το κόστος του οποίου μαζί με τα εργατικά ξεκινά από 90€ και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 230€.


Μίζα 
Η πιο συχνή φθορά της μίζας είναι κάποια καρβουνάκια που έχει μέσα τα οποία «τρώγονται». Επίσης είναι αρκετά συχνό το φαινόμενο να χαλάει από έλλειψη λίπανσης και τότε συνοδεύεται από έναν χαρακτηριστικό ήχο κάθε φορά που εκκινείτε το αυτοκίνητο. Η επιδιόρθωση της μίζας συνήθως περιλαμβάνει αφαίρεση, πλύσιμο και λάδωμα, ενώ αν έχουν φθαρεί τα καρβουνάκια της, αλλάζονται με νέα. Το κόστος για εργατικά για την επιδιόρθωση της μίζας ανέρχεται στα 50€, ενώ ένα σετ καρβουνάκια ξεκινά από 6€. Αν χρειαστεί αλλαγή και το αυτόματο ρελέ τις μίζας, τότε υπολογίστε συν 40€.


Ιμάντες 
Οι ιμάντες χρονισμού της μηχανής αλλάζονται σε συγκεκριμένα χιλιόμετρα τα οποία ορίζει ο κατασκευαστής λόγω φθοράς. Το κόστος για τα εργατικά ξεκινά από 80€, ενώ οι ιμάντες κοστίζουν περί τα 30€ ανά κομμάτι.


Κινητήρας
Η μερική επισκευή κινητήρα, αν χαλάσει εσωτερικά η μηχανή, κοστίζει 400€ (εργατικά) ενώ η γενική επισκευή περί τα 600€. Στην μερική, όπως δηλώνει και το όνομά της, επισκευάζεται μερικώς ο κινητήρας, ενώ στην γενική γίνεται… καινούργιος. Αν τώρα χρειαστεί να αλλάξετε κινητήρα, το κόστος των εργατικών ανέρχεται στα 400€.



* Ευχαριστούμε τα συνεργεία Βαβανός στο Χαλάνδρι (Μιχαήλ Μάνου 12) και Οσκιάν στον Νέο Κόσμο (Γαλαξία 10) για τις πληροφορίες.
in2life.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου